![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan ken jij effectief wel héél weinig van Vlaanderen... de Vlaams-Brabantse afdelingen van alle partijen zijn veel flaminganter dan de afdelingen van de andere provincies. zie maar naar Peeters (SPa) of Eric Van Rompuy (CD&V). of naar de burgemeesters daar. toevallig??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Specifiek voor Komen, waar er duizenden Vlamingen woonden, waar er een door Vlamingen georganiseerde busdienst was in de jaren zeventig die dagelijks 150 kinderen naar het Vlaamse onderwijs moest voeren, waar de ouders al tientallen jaren smeken om erkenning, waar de Vlaamse overheid al talloze keren is moeten tussenkomen, waar vandaag meer dan 300 Komense kinderen in het Vlaamse onderwijs (in Vlaanderen) zijn ingeschreven, waar de kinderen werden uitgejoeld door de plaatselijke bevolking, waar er al 30 jaar een schooltje is, godverdomme, en waar men al even lang de meest laag-bij-de-grondse en crapuleuze treiteringen moet ondergaan van die drol van een CdH burgemeester en zijn voorgangers... Daar DURF jij beweren dat het is omdat er simpelweg nooit VRAAG naar geweest is? Laat mij zeer duidelijk zijn, het is door dergelijke arrogante en schofterige houdingen dat Belgie zal eindigen. Klaar. Zolang jullie niet kunnen zeggen "Inderdaad, daar waren we fout, sorry. Volgend jaar is dat schooltje er", bestaat er geen hoop voor een federale staat, en in deze omstandigheden ben ik daar blij om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, met de neus op de feiten gedrukt van het huidige franstalige extremisme, is het ineens "Ja, en wat dan nog?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voil�*. en jij vindt dat uiteraard normaal...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
EVR is het voorbeeld van de "vuivechter" die regelmatig teruggefloten wordt door grote broer. Trouwens je hoort hem niet veel meer de laatste tijd, guess why ? Die burgemeesters zijn er alleen op uit hun sjerp veilig te stellen want stel je voor dat er een franstalige zou verkozen worden zoals in Dilbeek (die trouwens beter Vlaams spreekt dan de meesten onder hen). Dit alleen maar om je er op te wijzen dat dit allemaal politieke spelletjes zijn waar Pietje Snot zich kan in uitleven.
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Antwoordt eens op mijn vragen, aub? 1- De regeringspartijen kunnen een wet stemmen, tegen de zin van de oppositie. Ondemocratisch of niet? 2- De mainstreampartijen kunnen een wet stemmen, tegen de zin van het Vlaams Belang (zonder compensaties voor het VB, uiteraard). Ondemocratisch of niet? Laatst gewijzigd door Nyquist : 11 augustus 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Ik van dat zelfs hilarisch
![]()
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen hebben nu al een speciale beschermingsmaatregel middels de dubbele meerderheid die noodzakelijk is voor het wijzigen van de Grondwet. Moeten ze nu al tegen een gewone meerderheid van 50% +1 ook nog beschermd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() alle Franstaligen in Vlaams-Brabant passen zich volledig aan en spreken allemaal goed Nederlands ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de rest: 1. maak eerst het onderscheid tussen "regerings"partijen en oppositie; 2. maak het VB eerst democratisch en dan kunnen ze tenvolle meespelen.
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Als je argumenten tekort komt hoef je daarom nog niet boers te worden.
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is verfransing in de rand, de r a n d, en dat is maar een héél klein deeltje van Vlaams-Brabant.
![]() |
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de rand is halle-vilvoorde en de volledige regio tussen brussel en leuven. dus de helft van Vlaams-Brabant al minimum! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn ervaring met een groep Belgen in een Arabisch land: de Vlamingen spraken na een poosje een soort verstaanbaar Arabisch; de Franstaligen zagen het niet zitten: te moeilijk, niet uit te spreken, enz.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag het van mij ook in het abstracte beantwoorden hoor. Mag EEN meerderheidsregering een wet goedkeuren zonder voorafgaandelijk akkoord van de oppositie? Ja of nee? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Sorry, ik heb 3 uur geslapen, dus ik ben wellicht wat eerlijker dan normaal, maar mensen die verklaren een discriminatoir systeem "hilarisch" te vinden omdat ze aan de goede kant van de discriminatie staan, daar zal ik steeds zo boers tegen zijn als ik zelf wil, en erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind franstalige Belgen niet minder sympathiek dan Vlamingen, maar dit soort redeneringen is mij niet sympathiek, schaveiger. Als net iets te veel franstaligen zo denken, dan zie ik België niet meer zitten. En het is de tweede keer in een week dat ik zoiets hoor/lees.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is verfransing in geheel Vlaams-Brabant. mensen uit Opwijk klagen er ook over hoor....
![]() |
![]() |