Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 10:09   #261
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Sans oublier le peket, les boulettes �* la sauce Liègeoise, les lacquements, les gaufres de Liège, les barbapapas, les pommes d'amour etc sur la foire d' octobre,....si c'est nécessaire d' attendre aussi longtemps, parce que si la Flandre devient indépendante avant octobre, on peut evidemment commencer les festivités plus tôt.
U hebt gelijk, maar ik moet een beetje kijken wat en hoeveel ik eet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:33   #262
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt gelijk, maar ik moet een beetje kijken wat en hoeveel ik eet.
Allez dan...in dat geval zullen we nog wat wachten met onafhankelijk te worden...
Oud 6 augustus 2009, 17:22   #263
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dominatrix neemt direkt voor "waar" dat de kiezers van he VB, NV.A en LDD allemaal racisten en separatisten zijn.

Dat is natuurlijk een sprookjes-idee.

Deel je cijfer door 14, neem daar dan de helft van en je zit ongeveer goed.
"De opmerkelijke electorale verschuivingen ver weg van het Belgicisme bewijzen dit, maar U hebt gelijk we zijn er nog niet want inderdaad nog niet iedereen van 37% is overtuigd nationalist. Maaaaaaaar zijn/haar stem helpen ons wel verder deze Belgische wanstaat te ontmantelen. Waarvoor dank!"

Mijn woorden van elke posts eerder... Af en toe lezen wat ik allemaal fabriceer helpt indien U een volwaardige reactie wil posten.

Wat betreft je racisme verwijt: Gebrekkige argumentatie kan men altijd verdoezelen achter holle frasen.
Oud 6 augustus 2009, 18:01   #264
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien de federale regering niet ook was tussengekomen voor de KBC, dan lag de KBC waarschijnlijk op zijn gat, of zat ze ontegensprekelijk dik in de (financiële) miserie. Wees daar maar zeker van.

Mag ik je Marc Platel, België op zijn kop, aanraden: p.108, Epiloog of Proloog? "Men weet toch dat het chaotische verhaal van de voorbije maanden geen toevallig gebeuren is, maar een kantelmoment..."

Causaal zou je het kunnen noemen. Maar het wordt stillekesaan hoog tijd dat iedereen op zijn minst begint in te zien dat de federale staat er is bij gratie van Vlaanderen.

Enerzijds is wat mijn kameraad Fieseler hier zegt waar, als de federale niet wilde dan deed de Vlaamse het wel alleen. Dat heeft ze in eerste instantie bewezen dus mogen we daar gerust van uit gaan.

Je moet de federale staat in deze niet verheerlijken, ze leeft dankzij Vlaams geld.

Vandaag nog kopte DS, p.10: "In 2014 bedraagt de staatsschuld minstens 110 procent van het bbp. De schuldklok is dan 15 jaar teruggedraaid". Alle regeringen veronderstel ik willen uit het rood geraken, enkel de Vlaamse verwacht tegen 2011 even te draaien en geen schulden meer te maken. Bezuiden de taalgrens zegt men gewoon bij aanvang van't seizoen al dat men zwaar in't rood zal duiken.

"Die 110 procent is bijna het dubbele van de 60 procent schuld die we volgens de 'Normen van Maastricht' hadden moeten bereiken in 2010. Omdat België dat niet haalde, werd aanvaard dat dit verschoven werd naar 2014".

Voel je het al aankomen als we er in 2014 weer niet zouden geraken en nog wat meer overhoop gaan liggen met Europa? Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel Vlaanderen zijn die de put gaat kunnen dichten. Een reden omdat aan te nemen? Wel herinner U bijvoorbeeld de discussie aan de vooravond van de Vlaamse feestdag in 2008. Die ging over 400 miljoen euro die de Vlaamse regering moest afgeven om het gat in de federale begroting te dichten.

Zoals zo vaak kan Vlaanderen opdraaien voor het federale wanbestuur. Van responsabilisering van de deelstaten die meer zelfbedruipende instanies zouden moeten worden is sedertdien nog maar weinig sprake doch dit geheel ter zijde.

Waarom nog: Evolutie regionale schuldgraden volgens J.Van Gompel, Ibidem. in % van BRP: Vlaanderen in 1990: 141,4% Wallonië 151,9%
Vlaanderen in 2003: 61,7% Wallonië 208,7%

De inkomende en uitgaande financiële transfers volgs F.Wishlade, "Eu cohesion policy:facts, figures and issues" Oxford university Press. (Werk over de regio's van Europa volgens Europa)

In Procenten van het BRP voor België: Vlaanderen -6,6, Wallonië + 12,1 en Brussel +8,1.

Vlaanderen is de ENIGE regio in dit land die geld van zijn BRP doorsluist naar andere niveau's. Netto gezien betalen wij dus het leeuwendeel van de transferten via het Europese systeem, zonder daar dus effectief winst uit te halen. Wallonië en Brussel maken winst uit de transfers, en nog geen klein beetje.

KBC gaat ervan uit, onder Remi Vermeiren (lid Warande), dat Vlaanderen jaarlijks 12 miljard transfereert naar het zuiden des lands. Waarom men bezuidens niet zo gewillig om KBC bij te springen is ligt misschien al verscholen in de persoon Vermeiren, maar het is vooral overduidelijk dat WIJ de federale staat dragen en ze bij ONZE gratie bestaat. Me dunkt dat het dus echt wel schandalig zou zijn mochten we niet eens via federaal geld kunnen recupureren voor een bank van 'bij ons' (zoals dat dan heet).

Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 augustus 2009 om 18:02.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 18:05   #265
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Breken met de EU tiens, en met al die opgedrongen liberaliseringszever die ons opgelegd wordt door het grootkapitaal dat liefst grenzen en sociale rechten ziet verdwijnen!
Niet omdat ik mij liberaal voel of dat ik dat überhaupt ben. Maar hoe zie jij dan onze welvaart te vrijwaren zonder Europa? (goed wetende dat we nog geconfronteerd worden met het wegkwijnen van onze prim & sec economie en het eigenlijk onze 'diensteneconomie' is die het hier draaiende houdt?)
Oud 6 augustus 2009, 21:48   #266
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
"De opmerkelijke electorale verschuivingen ver weg van het Belgicisme bewijzen dit, maar U hebt gelijk we zijn er nog niet want inderdaad nog niet iedereen van 37% is overtuigd nationalist. Maaaaaaaar zijn/haar stem helpen ons wel verder deze Belgische wanstaat te ontmantelen. Waarvoor dank!"

Mijn woorden van elke posts eerder... Af en toe lezen wat ik allemaal fabriceer helpt indien U een volwaardige reactie wil posten.

Wat betreft je racisme verwijt: Gebrekkige argumentatie kan men altijd verdoezelen achter holle frasen.
Wanneer ruilt U die droomwereld in voor het echte leven?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 22:53   #267
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch zou U dus juist wel moeten weten dat idividualisme onvaak rijmt met militarisme. Net zoals dus vrijwel iedere militaire doctrine uitgaat van de creatie van het zo merkwaardig merkbare groepsgevoel. Of hebben ze U dat niet bijgebracht tijdens Uw mif?

Een identitair discours gaat niet over punten en komma's, het dient meningen te overstijgen net zoals de uitvoering van Uw militaire ambt dat immer dient te beogen.

'To serve.'

Maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag aan nestor.
Een democratie moet een minimumkader verzekeren aan zijn burgers, veiligheid maakt daar deel uit.
Het functioneren als groep is in het kader van onze opdrachten is essentieel. Groepsgevoel, onderlinge solidariteit bij het leger heb ik nergens anders in die mate ervaren.
Mijn identitair discours als burger staat daar volledig los van.
Wat ze mij in mijn mif en andere geleerd hebben geldt voor een 'groepsgevoel' niveau peloton / sectie, als mensen als u datzelfde 'groepsgevoel' of 'solidariteit' kunstmatig willen doortrekken naar 6 miljoen mensen, dan speelt u een demagogisch, zelfs utopisch spelletje.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 15:05   #268
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Laten we deze draad verlaten met de gedachte dat het Vlaams Belang ongeveer even groot is als de SP.a. Die laatste kan mandaten uitdelen en mensen in raden bestuur steken, die eerste niet.

Laat ons eens lachen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 16:28   #269
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laten we deze draad verlaten met de gedachte dat het Vlaams Belang ongeveer even groot is als de SP.a. Die laatste kan mandaten uitdelen en mensen in raden bestuur steken, die eerste niet.

Laat ons eens lachen.
Een reden te meer om beide te laten fusioneren.
Het VB brengt het communautaire in en een (verbeterd!) stevig anti-vreemdelingenstandpunt. De SP.a brengt haar (eveneens verbeterd, namelijk roder) sociaal-economisch programma in.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 06:44   #270
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het VB brengt het communautaire in en een (verbeterd!) stevig anti-vreemdelingenstandpunt. De SP.a brengt haar (eveneens verbeterd, namelijk roder) sociaal-economisch programma in.
Wat is er nu nog sociaal aan de SP.a?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 10:34   #271
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat is er nu nog sociaal aan de SP.a?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flurk
De SP.a brengt haar (eveneens verbeterd, namelijk roder) sociaal-economisch programma in.
Oud 10 augustus 2009, 12:23   #272
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De SP.a brengt haar (eveneens verbeterd, namelijk roder) sociaal-economisch programma in.

roder, zoals in "nog meer (anonieme) staat die zijn burgers dirigeert en nog meer burgers die op andere burgers parasiteren via geforceerde solidariteit"?
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 22:10   #273
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
roder, zoals in "nog meer (anonieme) staat die zijn burgers dirigeert en nog meer burgers die op andere burgers parasiteren via geforceerde solidariteit"?
Het grofste parasitisme vindt plaats in een private kapitalistische markteconomie. Solidariteit moet opgelegd worden, anders profiteren de enen van de anderen. Arbeidsethiek kan enkel tot z'n recht komen in een menswaardige economie die niet op uitbuiting en financieel profitariaat gebaseerd is.
Oud 11 augustus 2009, 10:37   #274
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het grofste parasitisme vindt plaats in een private kapitalistische markteconomie. Solidariteit moet opgelegd worden, anders profiteren de enen van de anderen. Arbeidsethiek kan enkel tot z'n recht komen in een menswaardige economie die niet op uitbuiting en financieel profitariaat gebaseerd is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Distributism
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 10:41   #275
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat het VB geen (voldoende) economisch programma heeft, of geen (voldoende) sociaal-economisch programma?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 11:50   #276
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedoel je dat het VB geen (voldoende) economisch programma heeft, of geen (voldoende) sociaal-economisch programma?
Het VB heeft dit niet nodig naar mijn mening. Ik denk zelfs dat het een grote fout was van VB om op deze vlakken standpunt in te nemen.
Zodra Belgie gesplitst is mag VB ophouden met bestaan.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:10   #277
cheverrant
Partijlid

Standaard Der Untergang

Citaat:

Het omgekeerde is evenzeer waar: holle frasen kan men altijd verdoezelen achter overtuigende argumenten. Hetgeen dan ook al te vaak gedaan wordt.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:20   #278
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het VB heeft dit niet nodig naar mijn mening. Ik denk zelfs dat het een grote fout was van VB om op deze vlakken standpunt in te nemen.
Zodra Belgie gesplitst is mag VB ophouden met bestaan.
Mijn vraag was niet of het VB dit nodig heeft.
Mijn vraag was of het VB een (voldoende) economisch of een (voldoende) sociaal-economisch programma heeft.

Jij denkt blijkbaar van niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:23   #279
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik je Marc Platel, België op zijn kop, aanraden: p.108, Epiloog of Proloog? "Men weet toch dat het chaotische verhaal van de voorbije maanden geen toevallig gebeuren is, maar een kantelmoment..."

Causaal zou je het kunnen noemen. Maar het wordt stillekesaan hoog tijd dat iedereen op zijn minst begint in te zien dat de federale staat er is bij gratie van Vlaanderen.

Enerzijds is wat mijn kameraad Fieseler hier zegt waar, als de federale niet wilde dan deed de Vlaamse het wel alleen. Dat heeft ze in eerste instantie bewezen dus mogen we daar gerust van uit gaan.

Je moet de federale staat in deze niet verheerlijken, ze leeft dankzij Vlaams geld.

Vandaag nog kopte DS, p.10: "In 2014 bedraagt de staatsschuld minstens 110 procent van het bbp. De schuldklok is dan 15 jaar teruggedraaid". Alle regeringen veronderstel ik willen uit het rood geraken, enkel de Vlaamse verwacht tegen 2011 even te draaien en geen schulden meer te maken. Bezuiden de taalgrens zegt men gewoon bij aanvang van't seizoen al dat men zwaar in't rood zal duiken.

"Die 110 procent is bijna het dubbele van de 60 procent schuld die we volgens de 'Normen van Maastricht' hadden moeten bereiken in 2010. Omdat België dat niet haalde, werd aanvaard dat dit verschoven werd naar 2014".

Voel je het al aankomen als we er in 2014 weer niet zouden geraken en nog wat meer overhoop gaan liggen met Europa? Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel Vlaanderen zijn die de put gaat kunnen dichten. Een reden omdat aan te nemen? Wel herinner U bijvoorbeeld de discussie aan de vooravond van de Vlaamse feestdag in 2008. Die ging over 400 miljoen euro die de Vlaamse regering moest afgeven om het gat in de federale begroting te dichten.

Zoals zo vaak kan Vlaanderen opdraaien voor het federale wanbestuur. Van responsabilisering van de deelstaten die meer zelfbedruipende instanies zouden moeten worden is sedertdien nog maar weinig sprake doch dit geheel ter zijde.

Waarom nog: Evolutie regionale schuldgraden volgens J.Van Gompel, Ibidem. in % van BRP: Vlaanderen in 1990: 141,4% Wallonië 151,9%
Vlaanderen in 2003: 61,7% Wallonië 208,7%

De inkomende en uitgaande financiële transfers volgs F.Wishlade, "Eu cohesion policy:facts, figures and issues" Oxford university Press. (Werk over de regio's van Europa volgens Europa)

In Procenten van het BRP voor België: Vlaanderen -6,6, Wallonië + 12,1 en Brussel +8,1.

Vlaanderen is de ENIGE regio in dit land die geld van zijn BRP doorsluist naar andere niveau's. Netto gezien betalen wij dus het leeuwendeel van de transferten via het Europese systeem, zonder daar dus effectief winst uit te halen. Wallonië en Brussel maken winst uit de transfers, en nog geen klein beetje.

KBC gaat ervan uit, onder Remi Vermeiren (lid Warande), dat Vlaanderen jaarlijks 12 miljard transfereert naar het zuiden des lands. Waarom men bezuidens niet zo gewillig om KBC bij te springen is ligt misschien al verscholen in de persoon Vermeiren, maar het is vooral overduidelijk dat WIJ de federale staat dragen en ze bij ONZE gratie bestaat. Me dunkt dat het dus echt wel schandalig zou zijn mochten we niet eens via federaal geld kunnen recupureren voor een bank van 'bij ons' (zoals dat dan heet).
Ik heb al zo vaak gehoord van het zogenaamde 'kantelmoment'. Niet dat ik betwist dat België door die hele bankcrisis een moeilijk moment heeft doorgemaakt omdat Fortis toch een belangrijke bank was. Maar ook Dexia en het Vlaamse KBC zaten op een moment dik in de problemen. En ik blijf beweren altijd dat de Hollanders ons een ferme peer hebben gestoofd wat Fortis betreft.

Nu wat de transfers betreft, die zullen geleidelijk aan afgebouwd worden. Dat is nu al bezig. En de Franstaligen, zeker de Walen, beseffen dat ook.

Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 13:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:31   #280
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Daar zitten goede zaken in maar het is kennelijk gebaseerd op kerkelijke/christelijke bullshit en dat is een ernstig minpunt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be