![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn woorden van elke posts eerder... Af en toe lezen wat ik allemaal fabriceer helpt indien U een volwaardige reactie wil posten. Wat betreft je racisme verwijt: Gebrekkige argumentatie kan men altijd verdoezelen achter holle frasen.
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mag ik je Marc Platel, België op zijn kop, aanraden: p.108, Epiloog of Proloog? "Men weet toch dat het chaotische verhaal van de voorbije maanden geen toevallig gebeuren is, maar een kantelmoment..." Causaal zou je het kunnen noemen. Maar het wordt stillekesaan hoog tijd dat iedereen op zijn minst begint in te zien dat de federale staat er is bij gratie van Vlaanderen. Enerzijds is wat mijn kameraad Fieseler hier zegt waar, als de federale niet wilde dan deed de Vlaamse het wel alleen. Dat heeft ze in eerste instantie bewezen dus mogen we daar gerust van uit gaan. Je moet de federale staat in deze niet verheerlijken, ze leeft dankzij Vlaams geld. Vandaag nog kopte DS, p.10: "In 2014 bedraagt de staatsschuld minstens 110 procent van het bbp. De schuldklok is dan 15 jaar teruggedraaid". Alle regeringen veronderstel ik willen uit het rood geraken, enkel de Vlaamse verwacht tegen 2011 even te draaien en geen schulden meer te maken. Bezuiden de taalgrens zegt men gewoon bij aanvang van't seizoen al dat men zwaar in't rood zal duiken. "Die 110 procent is bijna het dubbele van de 60 procent schuld die we volgens de 'Normen van Maastricht' hadden moeten bereiken in 2010. Omdat België dat niet haalde, werd aanvaard dat dit verschoven werd naar 2014". Voel je het al aankomen als we er in 2014 weer niet zouden geraken en nog wat meer overhoop gaan liggen met Europa? Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel Vlaanderen zijn die de put gaat kunnen dichten. Een reden omdat aan te nemen? Wel herinner U bijvoorbeeld de discussie aan de vooravond van de Vlaamse feestdag in 2008. Die ging over 400 miljoen euro die de Vlaamse regering moest afgeven om het gat in de federale begroting te dichten. Zoals zo vaak kan Vlaanderen opdraaien voor het federale wanbestuur. Van responsabilisering van de deelstaten die meer zelfbedruipende instanies zouden moeten worden is sedertdien nog maar weinig sprake doch dit geheel ter zijde. Waarom nog: Evolutie regionale schuldgraden volgens J.Van Gompel, Ibidem. in % van BRP: Vlaanderen in 1990: 141,4% Wallonië 151,9% Vlaanderen in 2003: 61,7% Wallonië 208,7% De inkomende en uitgaande financiële transfers volgs F.Wishlade, "Eu cohesion policy:facts, figures and issues" Oxford university Press. (Werk over de regio's van Europa volgens Europa) In Procenten van het BRP voor België: Vlaanderen -6,6, Wallonië + 12,1 en Brussel +8,1. Vlaanderen is de ENIGE regio in dit land die geld van zijn BRP doorsluist naar andere niveau's. Netto gezien betalen wij dus het leeuwendeel van de transferten via het Europese systeem, zonder daar dus effectief winst uit te halen. Wallonië en Brussel maken winst uit de transfers, en nog geen klein beetje. KBC gaat ervan uit, onder Remi Vermeiren (lid Warande), dat Vlaanderen jaarlijks 12 miljard transfereert naar het zuiden des lands. Waarom men bezuidens niet zo gewillig om KBC bij te springen is ligt misschien al verscholen in de persoon Vermeiren, maar het is vooral overduidelijk dat WIJ de federale staat dragen en ze bij ONZE gratie bestaat. Me dunkt dat het dus echt wel schandalig zou zijn mochten we niet eens via federaal geld kunnen recupureren voor een bank van 'bij ons' (zoals dat dan heet).
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 augustus 2009 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Minister-President
|
![]() Niet omdat ik mij liberaal voel of dat ik dat überhaupt ben. Maar hoe zie jij dan onze welvaart te vrijwaren zonder Europa? (goed wetende dat we nog geconfronteerd worden met het wegkwijnen van onze prim & sec economie en het eigenlijk onze 'diensteneconomie' is die het hier draaiende houdt?)
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het functioneren als groep is in het kader van onze opdrachten is essentieel. Groepsgevoel, onderlinge solidariteit bij het leger heb ik nergens anders in die mate ervaren. Mijn identitair discours als burger staat daar volledig los van. Wat ze mij in mijn mif en andere geleerd hebben geldt voor een 'groepsgevoel' niveau peloton / sectie, als mensen als u datzelfde 'groepsgevoel' of 'solidariteit' kunstmatig willen doortrekken naar 6 miljoen mensen, dan speelt u een demagogisch, zelfs utopisch spelletje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we deze draad verlaten met de gedachte dat het Vlaams Belang ongeveer even groot is als de SP.a. Die laatste kan mandaten uitdelen en mensen in raden bestuur steken, die eerste niet.
Laat ons eens lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het VB brengt het communautaire in en een (verbeterd!) stevig anti-vreemdelingenstandpunt. De SP.a brengt haar (eveneens verbeterd, namelijk roder) sociaal-economisch programma in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er nu nog sociaal aan de SP.a?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Gouverneur
|
![]() Het grofste parasitisme vindt plaats in een private kapitalistische markteconomie. Solidariteit moet opgelegd worden, anders profiteren de enen van de anderen. Arbeidsethiek kan enkel tot z'n recht komen in een menswaardige economie die niet op uitbuiting en financieel profitariaat gebaseerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Distributism |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() Bedoel je dat het VB geen (voldoende) economisch programma heeft, of geen (voldoende) sociaal-economisch programma?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zodra Belgie gesplitst is mag VB ophouden met bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was of het VB een (voldoende) economisch of een (voldoende) sociaal-economisch programma heeft. Jij denkt blijkbaar van niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu wat de transfers betreft, die zullen geleidelijk aan afgebouwd worden. Dat is nu al bezig. En de Franstaligen, zeker de Walen, beseffen dat ook. Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |