![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw haar bonussen tracteert ze zichzelf bvb eens op een middagje shoppen, en zelfs al is ze zo beredeneerd, meestal schiet ze de realiteit van haar netto bonus moeiteloos voorbij. Zeg maar van 5000euro hou je met wat geluk 1000euro over. Je kunt meer overhouden, als je het in zo'n pensioenfonds dropt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik ook een goeie argumentatie: een bonus gebaseerd op lijkpikkerij kan niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien had Dajjal het ook over bonussen tot 65% van het loon. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die de begunstigde slechts 1000 euro opleveren. Zijn opmerking over de bonussen van 5000€ had niet enkel betrekking op de bruto-bonus van 5000€, maar ook op de netto-bonus van datzelfde bedrag. Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 augustus 2009 om 04:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Waar zit de discrepantie? Waarom moet een bedrijf als een echte liefdadigheidsinstelling elke werknemer blijvend in dienst houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou een bedrijf daar rekening mee moeten houden? Omdat het voorzien van een crisis m.i. ook tot het takenpakket van een bedrijf behoort (dat is: een bedrijf dat de ambitie heeft om langer dan vandaag te overleven). De wetgever voorzag de noodzaak van het aanleggen van een reserve, en gaf bedrijven de mogelijkheid om zo'n reserve aan te leggen. Die wetgever dwong het aanleggen van zo'n reserve echter onvoldoende af, waardoor de huidige roofbouw kan floreren. Zo menen werkgevers en in mindere mate werknemers in tijden van hoogconjunctuur dat elke euro winst verdeeld kan worden in de vorm van boni. Ik zou echter graag hebben dat het aanleggen van reserves om je in te dekken tegen crisissen die inherent zijn aan ons systeem opgelegd wordt. Waarom moet dat? Om een fatsoenlijk zicht te krijgen op de werkelijke resultaten. Ik denk niet dat we in onze samenleving bedrijven moeten toestaan om winst te maken, wanneer die winst het directe gevolg van roofbouw blijkt te zijn. Duurzaam ondernemen daarentegen...
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 augustus 2009 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je én de werknemer én de firma een dienst wil bewijzen : geef aandelen ipv bonussen. Wie in zijn firma gelooft en ervoor gaat behoudt ze. Wie ze niet wil kan ze verkopen. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 augustus 2009 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor stock options betaal je hier in Belgie onmiddelijk belasting als je ze krijgt, terwijl een OPTIE niets waard is tenzij het onderliggende aandeel stijgt. Je betaalt dus belasting op een niet-gerealiseerd voordeel. Hopen dan maar dat de beurs stijgt. Bij RSU's mag je 70+% afdragen aan de overheid. Niet interessant dus in dit apenland.
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als ik ook de ECB de rug kon toekeren, zou ik ook geen euro's meer willen. Het volk zou zelf een bank moeten oprichten, met een eigen munt, en zelf over de dekking, hoeveelheid een waarde daarvan moeten stemmen (in België wel verboden, maar ja, is de ECB dan legitiem? Zij beslist over de waarde van ons geld zonder naar onze mening te vragen. Dus waarom zou financiële burgerlijke ongehoorzaamheid geen daad van civisme zijn?). Er bestaan al initiatieven, misschien is de Freitaler er een; wie kijkt dat na? Ik heb nu geen tijd om hun website te lezen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die discussie van bonussen bestaat al 50jaar. Een bonus moet de langetermijnvisie van een bedrijf belonen. Een bonsu kun je niet geven voor bvb het saneren van uw bedrijf door 30 man te laten afvloeien... Een bonus kun je geven als verkoopspremie, maar die premie moet zeker niet groter zijn dan de loonmassa, tenzij de loonmassa uitzonderlijk klein is. Maar is het op korte termij scoren in de verkoop een voorbeeld van langetermijn visie ? Als je morgen als bank 1M euro binnen haalt en belegt en uw bonus krijgt, en tegelijkertijd 2M euro klanten verliest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() Net hetzelfde. De top wordt de toegang tot het bedrijf ontzegd. Het bedrijf wordt bezet en er wordt een nieuwe bedrijfsraad geïnstalleerd. Soms moet men eens durven regeltjes en wetjes aan de kant schuiven, zeker wanneer ze gemaakt zijn door en voor de huidige machthebbers. En zijn ze dat niet bijna allemaal? Niks te wereldorde grootte dus, gewoon lokaal bezetten en uitbaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die aandeelhouders dat toelaten, dan is dat hun zaak.
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De moraal van het bonusverhaal (DS 11/08/09) Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 augustus 2009 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom moet dat zo zijn dat de ene veel krijgt en de andere niet? Omdat beiden niet hetzelfde doen en niet hetzelfde opbrengen, maar vooral omdat diegenen die voor een "habbekrats" werken, met massa's zijn die allemaal hetzelfde moeten krijgen volgens de vakbond... |
|
![]() |
![]() |