![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel ik wel moet toevoegen geen voorstander te zijn van een systeem waarbij werknemers betaald worden in aandelen. Dat maakt de betaling van een werknemer bijzonder moeilijk te evalueren, laat veel ruimte voor misdrijven (fortis die haar werknemers met aandelen betaalt),... Betaling in cash lijkt me dan veel veiliger. Een uitzondering zou natuurlijk een bedrijf kunnen zijn dat enkel in het bezit is van haar werknemers (of waar werknemers een verregaande beslissingsmacht hebben). In zo'n bedrijf kunnen de werknemers zich evenzeer inlaten in het beslissingsproces van het management. Ik geloof dat o.m. een Engelse mijnbedrijf en een groot aantal Latijns-Amerikaanse bedrijfjes op die manier gerund worden. geen nood aan een blozende smiley'tje, Andy
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als het de winsten zelf zijn die het systeem van binnenuit uithollen? Kapitalisme dus als bloedzuigend monster dat de hele planeet om zeep helpt. Omdat het alleen maar rekening houdt met het korte termijn eigenbelang en niet verder kijkt dan dat. Inherent aan het systeem als het ware. Eind vorig jaar waarschuwde het IMF herhaaldelijk voor de totale ineenstorting van het hele financiële ponzi-schema.
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Het hoeft niet zo extreem : je betaalt een gematigd deel van de winst cash uit en de rest in aandelen. Dit laatste vooral voor de topmensen die de LT-strategie van het bedrijf verzorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() het is juist de bedoeling dat topmensen, en zeker die in een bedrijf, gestraft worden
wat denken ze wel Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 07:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is een feit dat uitbetalen in aandelen een substantiele verbetering zou geven in de LT strategie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is moedig dat u blijft herhalen, doch zelfs u zal ooit moeten aanvaarden dat er eenmaal mensen bestaan die egoïsme als hoogst haalbare wijsheid zien.
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het effect van het ongebreideld kapitalisme, beoefend door eerloze graaiers, werd overigens afgelopen jaar ook voldoende aangetoond. Ik hoop dat er weldra strenge en eerbare Europese regels komen die onverlaten van uw slag terug menselijk herkenbaar maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, jij hebt er geen problemen mee...ik veronderstel omdat je zelfstandige bent of ergens een hoge functie hebt waardoor je toch nooit dat probleem hebt. Ooit eens gedacht aan mensen die een lening aangaan voor hun woning Remie? Hoeveel sociale problemen denk jij te creeeren indien alle bedrijven zomaar mensen op straat kunnen zetten? Ik zou willen dat iedereen die op die manier ontslagen worden rustig gaan profiteren van zijn stempelgeld. Eens kijken hoe lang het duurt. Kortom, ik heb daar zoals je merkt wel een dik probleem mee. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit van het leegmelken van een bedrijf gehoord? Slimme mensen zijn diegene die superrijk worden op deze manier omdat er dus mensen zijn die dit normaal vinden en er niets op tegen hebben. Hoeveel vennootschappen worden er niet leeggemolken elk jaar...ik heb kennissen die hun pand verhuurden voor een grote eettent. Enorm veel volk kwam er, zaken gingen perfect zou je zeggen...jaja, 1 keer huur betaald voor het pand...erna nooit meer. 5 auto's gehuurd, nu blijkt dat ze deze ook nooit hebben betaald en er nu zelfs nog mee rondrijden. Ze hebben het pand in brand gestoken en hebben plots niets meer. Maar ze hebben ondertussen al wel een nieuwe zaak geopend in Nederland onder een ander zijn naam. En geen kat die ernaar kraait. Leegmelken vind ik dus niet normaal, op welk niveau dit ook gebeurt
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt als bedrijf wel een verantwoordelijkheid indien je mensen te werk stelt. Dat je moet saneren is 1 ding. Maar tegelijk bonussen uitbetalen gaan niet samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Ik zal steeds blijven herhalen, zoals één van mijn favoriete schrijvers (LP Boon) : "schop de mensen tot ze een geweten krijgen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is namelijk niet met een geweten dat ge welvaart creeert. De kunst bestaat erin, van enerzijds de mensen zo hard mogelijk te laten werken/creatief zijn, en anderzijds het resultaat hiervan, zoveel mogelijk te verdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Die topmannen in de banken zijn CRIMINELEN .
"ZIJ" veroorzaakten de crisis,en krijgen dan nog overheidssteun(ons belastingsgeld)En keren hun EIGEN onbeschaamd grote bonussen toe voor de boel naar de" kloten "te helpen.Nu zijn ze nog zo BRUTAAL DIE KERELS om de interesten naar beneden te halen. STRAKS MOETEN WIJ BETALEN, OMDAT ZE ONS GELD WILLEN BEWAREN !!! DIT VERDIENEN ZE ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was zo aan het denken: feitelijk voor KBC, ParisBas en Dexia zouden alle bonussen verplicht moeten uitbetaald worden in het pensioenfonds in aandelen... Zodat het geld niet ontsnapt aan het bedrijf maar weldegelijk herbelegd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Daar sta ik dus volledig achter. En slechts optrekbaar op de pensioensleeftijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Misschien dat het eerder tijd is voor negatieve bonussen. Gezien de verliezen die gemaakt zijn en het geld dat overheden in sommige bedrijven en banken hebben gepompt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Oei, en wat peinst de vakbond daarvan ? :o
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 augustus 2009 om 07:58. |
![]() |
![]() |