![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Koning Albert schaft zich jacht van 4,6 miljoen euro aan
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...euro-aan.dhtml geene crisis voor Albeer ![]() Laatst gewijzigd door BlueThunder : 12 augustus 2009 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als je het artikel las (wat ik betwijfel), dan zou je zien dat het om een yacht ging dat in 2007 of 2008 reeds werd aangekocht. Ik meen mij te herinneren dat volk van uw slag daar toen al op reageerde omdat dat bootje in Italië werd aangeschaft, en niet in ons eigen landje omdat zulke yachten hier niet gebouwd worden.
Ten gronde: heb je iets tegen mensen met veel geld die dat graag laten zien of pleit je voor een sterker herverdelend mechanisme? Dan zijn we wellicht objectieve bondgenoten. Of is het er u enkel om te doen goedkoop af te geven op het koningshuis te kappen zonder de essentiële discussie te willen aansnijden? Edit: waarom linkt iedereen naar een artikel dat je volledig op hun site kan lezen? Geldt het citeerrecht in zo'n geval misschien niet? Kan je niet gewoon dat ding volledig kopiëren en in je post naar de site van hln linken?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 augustus 2009 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is het goed Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dat betekent dat commentaren als 'gene crisis' en termen als 'crisis' in de titel compleet irrelevant en zelfs tendentieus zijn. Zoals u weet was de crisis niet losgebroken op het moment dat dat yacht besteld werd.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mens vraagt zich af waarom hij in dat geval er geen 5 tegelijk heeft besteld, aangezien de crisis toen (2007/2008 volgens u, het jaar toen zijn vriend Lippens van een Meltdown sprak) naar verluid niet was losgebroken. Dat was in de tijd toen de gebraden kippen bij God en klein pierke de mond invlogen. (zie foto) Wanneer is die crisis trouwens "uitgebroken"? Ik had begrepen dat de crisis ingebakken was in het verfoeide systeem. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() -waarom geen leefloon voor die gasten als ze niet willen werken, zijn gewone mensen als iedereen, niet dat ik een probleem heb met de monarchie, maar de uitkeringen zijn er ver over -heb geen enkel probleem met solidariteit en herverdeling, maar dat valt wel onder de categorie profiteurs en dan nog in tijden van crisis waar politici dagelijks de mensen bang maken dat de vette jaren voorbij zijn... jawadde -feit blijft dat het volk al die luxe mag betalen -misschien die uitkeringen van hen eens herverdelen onder gehandicapten die al 8 jaar op een wachtlijst staan, 10 jaar een dossier lopen hebben bij het Vlaams Fonds, jaren procederen om een erkenning bij de FOD - Dient Teg. aan Gehandicapte Personen... -moderatie laat niet toe dat volledige artikelen worden overgenomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro. De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde. In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht. De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea) Samengevat : In de 2007 een jacht van 15 meter voor 1.5 miljoen euro In 2008 een jacht van 27 meter voor 4.6 miljoen euro Toch een beetje met het geld gesmeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben echter niet te naïef om te geloven dat dat gaat gebeuren wanneer er geen druk op die mensen wordt uitgeoefend. Kritiek op de koning om het koningshuis, voorzien van weinig smakelijke foto's en een tendentieuze titel, commentaar en erg weinig inhoud is echter niet het soort druk dat die mensen daartoe aanzet. Het onderuithalen van het discours dat bijzonder grote bezitsverschillen legitimeert daarentegen... Van dat laatste heb ik bij u nog niets gezien. U bent toevallig geen aandeelhouder van hln, kleinzoon van Lippens of bastaard van de vorst? Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb idd wel heel veel tegen mensen die hun geld KRIJGEN en het dan in crisis perioden opsmossen aan dergelijke speeltjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() nu weet ik nog niet wanneer uw crisis is uitgebroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de verwijzing naar het forumreglement betreft: die kan niet onder stoelen of banken steken dat berichtgeving zoals dit specifieke artikel tot de publieke ruimte behoort. Als je die kopieert, met vermelding van bron (zowel van persbureau als van hln), overtreed je enkel het forumreglement en niet het auteursrecht waarnaar dat reglement verwijst.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 augustus 2009 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() 't Is toch erg he, al die onverdraagzame Vlamingen die geen respect hebben voor francofoon blauw bloed!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Voor mensen als u is hij begonnen tussen augustus en oktober. Voor mensen als u zal hij ook stoppen wanneer dezelfde kaste opnieuw rijkelijk haar zakken kan vullen, en wanneer de discussies over het verhogen van de pensioensleeftijd, het vergemakkelijken van 'economische migratie' en het beperken van werkloosheidsuitkeringen in de tijd hervat worden.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg wat u denkt. Dat is al lastig genoeg blijkbaar. (spartel spartel) als ik wil te weten komen wat ik denk, dan zal ik daar u niet voor lastig vallen. tenzij u denkt dat ik denk dat u beter weet wat ik denk dan ikzelf denk. In dat geval zal ik herevalueren. U vraagt het niet maar ik antwoord toch: ik denk dat u vanuzelf denkt dat u een hele mijnheer bent. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() dus toch voor de bestelling van de vorst zijn yachten?
dat is dan ook rechtgezet. ik vroeg trouwens niet waar de oorzaken liggen, maar wanneer hij is uitgebroken. maar blijkbaar komt u niet verder komt dan hln Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Albert koopt bootjes van miljoenen euro's, maar dat wordt door onze politici blijkbaar niet geïnterpreerd als bewijs nr. 487 van het feit dat onze vriend zijn jaarlijkse miljoenendotatie niet nodig heeft.
Enfin, ik heb het nog gezegd en ik blijf het zeggen: de positie van staatshoofd afhankelijk maken van geboorterecht hoort niet thuis in een land dat pretendeert principes van gelijkheid en non-discriminatie hoog in het vaandel te voeren. Weg ermee. Als u het niet wil uitleggen, leg het dan niet uit hè. Ik zie absoluut niet de noodzaak om u neerbuigend op te stellen tegenover een ander forumlid. Er bestaat nog altijd zoiets als wellevendheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Of hij het geld nu uitgeeft aan een jacht of het gewoon op de bank laat staan, dat kan mij nu eens geen zak schelen. Dat het geld afkomstig is van zijn dotatie, daar draait 't om!
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien u bovendien wat meer op de hoogte zou zijn van dergelijke zaken, zou u weten dat de aankoopprijs bij plezier(motor)vaartuigen al snel overtroffen wordt door de werkingskosten : het liggeld, het onderhoud, de bemanning, de verzekering, het verbruik, enz… Kortom, of het tijdstip van aankoop al dan niet net vòòr het uitbreken van de crisis lag is niet erg relevant, vermits hoe dan ook de uiteindelijk belangrijkste kosten ook in crisisperiodes blijven doorlopen. Terzijde : u blijkt zeer goed te kunnen inschatten wanneer de crisis is begonnen voor mensen als born2bewild, maar deze draad gaat over Albert de Belgique en zijn aankoopjes, nietwaar. Wil dus zo goed zijn van ons, in al uw wijsheid, aan te geven wanneer de crisis voor Albert begonnen is. Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |