Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2009, 13:03   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

sebiet nog eens de 21-juli speech van onze vorst beluisteren.
De schraapzucht, weet je wel.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:12   #22
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Als u het niet wil uitleggen, leg het dan niet uit hè. Ik zie absoluut niet de noodzaak om u neerbuigend op te stellen tegenover een ander forumlid. Er bestaat nog altijd zoiets als wellevendheid.
Ik heb van alle posts die ik van hem gelezen heb - en dat zijn er nogal wat - nog geen enkele gelezen die de indruk wekte inhoudelijk bedoeld te zijn. Ik besluit daaruit dat born2bwild op dit forum vertoeft om wat plattitudes te verspreiden en zijn tijd te doden, wat uiteraard zijn goed recht is. Inhoudelijke antwoorden over zaken die nogal complex zijn (en waar dus ook langs mijn kant veel tijd in zou kruipen) zijn dan ook parels voor de zwijnen. Als born2bwild hier een rollenspelletje wil spelen, hij gaat zijn gang maar. Verwacht dan echter van mij niet dat ik zijn posts serieus neem wanneer die daar zelfs in de verste verten geen reden voor geven.
Oud 12 augustus 2009, 13:21   #23
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb van alle posts die ik van hem gelezen heb - en dat zijn er nogal wat - nog geen enkele gelezen die de indruk wekte inhoudelijk bedoeld te zijn. Ik besluit daaruit dat born2bwild op dit forum vertoeft om wat plattitudes te verspreiden en zijn tijd te doden, wat uiteraard zijn goed recht is. Inhoudelijke antwoorden over zaken die nogal complex zijn (en waar dus ook langs mijn kant veel tijd in zou kruipen) zijn dan ook parels voor de zwijnen. Als born2bwild hier een rollenspelletje wil spelen, hij gaat zijn gang maar. Verwacht dan echter van mij niet dat ik zijn posts serieus neem wanneer die daar zelfs in de verste verten geen reden voor geven.
Als een bepaald forumlid u in dergelijke mate ergert, plaats hem of haar dan op uw negeerlijst. Of lees de posts niet.

Door er neerbuigend/persoonlijk op te reageren, provoceert u enkel maar een tegenreactie en voor je 't weet degenereert de draad in een ordinaire scheldpartij, waar niemand wat aan heeft.

Het zijn zulke dingen die fatsoenlijke mensen die op zoek zijn naar een geciviliseerde discussie over een onderwerp dat hen interesseert, van een forum wegjagen.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:24   #24
Starkad
Banneling

Standaard

Waar ligt dat bootje?

Waren zijn andere jachtjes niet performant genoeg meer??

De onrechtvaardigheid, de onbeschaamdheid.. Bère heeft zin in een re-enactment van de Franse revolutie, me dunkt.. Of the Boston Tea Party met z'n bootje...

Laatst gewijzigd door Starkad : 12 augustus 2009 om 13:26.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:41   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het minste die een transparante begroting zou moeten tonen is het verschil tussen de dotatie voor het koningshuis.

De plicht van de dotatie te beheren in vzw

Invoeren van belastingen voor vzw's zou ik ook normaal vinden, want als vzw's miljoenen beginnen beheren is dat niet echt specifiek vzw'achtig...

En invoeren van de regel dat de belasting van een vzw gerelateerd wordt naar de 'persoonsbelasting' van de eigenaar
Dus als er één persoon eigenaar is van 10 vzw's die elk 1m euro winst maken, dan betaal je vanuit die vzw's 5m belasting.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:44   #26
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Wanneer word dat nu afgeschaft, dotaties horen niet aan toevallige mensen toe maar dient weer terug naar het volk te gaan
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:02   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
't Is toch erg he, al die onverdraagzame Vlamingen die geen respect hebben voor francofoon blauw bloed!
En ik maar denken, zoals vele Belgicisten hier komen beweren, dat hij die dotatie nodig had voor het uitkeren van de lonen van zijn personeel en de rest voor goede werken.

Wat ze er blijkbaar bij vergeten te vermelden hebben is over welk goed werk ze het hadden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:06   #28
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zou hij dat bootje willen vullen met huiszwammen en laten zinken op volle zee?

Lang leve la belgique!
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:07   #29
BlueThunder
Banneling

Standaard

nen ander zijn geld weggeven is simpel, de grootste zot kan dat...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:11   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit een aantal jaren geleden het yacht van Albert zien liggen in de haven van Antibes, en dat was echt een schande hoor: zo'n klein petieterig bootje met een belgisch vaandeltje tussen de 50m yachten van de arabische olie-sjeiks. Er was niet eens plaats om een serieuze orgie te organizeren. Nee, ik vind dat we eens een honderd miljoen euro moeten bijeenleggen opdat onzen beirre ons land met een beetje stijl kan vertegenwoordigen. Na de val van zijn Fortis-aandelen zit hij zelf op zwart zaad, elk beetje steun aan de goede zaak is welkom.
Voor zo'n yacht hebt ge trouwens een honderd man personeel nodig, dat helpt ook weer eens de werkloosheid te verminderen (tenzij ge natuurlijk met illegale pakistanen werkt zoals de meeste van die sjeiks).
En een schoon kasteel wat dichter bij de zee zou ook niet slecht zijn. Zo'n stulpje in Châteauneuf-de-Grasse is ook niet meer van deze tijd he? Da's iedere keer een kwartier vliegen met den helicopter, in die tijd zou hij anders 100 koninklijke besluiten kunnen tekenen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:14   #31
BlueThunder
Banneling

Standaard

zouden ze ook geld verloren hebben bij Madoff... in die reportage op Canvas zei die man
dat bijna alle koningshuizen, veel acteurs , advocaten... hadden verloren... nu moet het volk tot in 2019 boeten he... wie zijn wij , de onderdanen maar
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:17   #32
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
...........Voor zo'n yacht hebt ge trouwens een honderd man personeel nodig, dat helpt ook weer eens de werkloosheid te verminderen .........
Honderd man???? en voor een tanker van 300.000ton zijn er maar een stuk of 10 nodig. Wat doen die 100 man dan?
Oud 12 augustus 2009, 14:23   #33
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Honderd man???? en voor een tanker van 300.000ton zijn er maar een stuk of 10 nodig. Wat doen die 100 man dan?
gewoon naar analogie van de belgische ambtenarij en ministerpostjes trekken en we komen nog matrozen te kort.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:23   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Kunnen ook vrouwen zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:36   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is meer een uiting van luxe dan van noodzaak, maar wel belangrijk voor het prestige. Amerikaanse mega-yachten doen het meestal met 10 tot 20 man personneel. Maar daar hebt ge dan natuurlijk wel geen disco die 24 uur op 24 open is, geen hosteskes, geen schoenenpoetser, geen helicopter-piloot, ...
Op de meeste koninklijke yachten van die arabieren wordt het werk trouwens gedaan door leden van de koninklijk hof-wacht. Ideetje voor den beirre?
Zie ook dit overzichtje van de luxe-yachten
Als ge goesting krijgt: gewoon solliciteren naar een jobke op zo'n boot.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:48   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Crisis of niet, als hereditair staatshoofd van een kapotbelaste en kapotgeregeerde bevolking zou ik me toch iéts bescheidener opstellen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 16:05   #37
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

De Koning kocht voor zijn régine
een zeiljacht met een luxecabine
Bijna 5 miljoen
dat was wel te doen,
zonder hulp van de marine.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 16:52   #38
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Bijna 5 miljoen
dat was wel te doen,
Zeer goed!
Oud 12 augustus 2009, 17:28   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Bijna 5 miljoen
dat was wel te doen,
Die zit!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 17:28   #40
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Crisis of niet, als hereditair staatshoofd van een kapotbelaste en kapotgeregeerde bevolking zou ik me toch iéts bescheidener opstellen.
Moet hij niet juist het goed voorbeeld geven en stevig consumeren om de economie weer op gang te krijgen?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be