![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, omdat Dewachter hem in zijn stuk vermeldt. Moet ik zijn naam eruit laten misschien? De bedoeling van zijn analyse is overigens niet om te vergelijken met Nederland - dat is wat jij er van maakt - maar het gebrek aan Belgische eenheid te illustereren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1742 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook gerepliceerd dat die zogenaamde 'Vaderlandse Helden', in casu de Hollandse Vader des Vaderlands, verre van altijd diegene is geweest voor wie de Hollandse overheid hem altijd heeft willen doen doorgaan. Dat die heldencultus vaak steunt op historisch bedrog door een overheid ontworpen en gecultiveerd. En dat was meer dan zeker ook zo. Willem was niet zo eerlijk als men hem afschilderde, maar eerder huichelachtig; hij predikte wellicht verdraagzaamheid, maar stelde zich in de praktijk vaak onverdraagzaam op, hij zou zogezegd tegen geweld zijn geweest, maar zijn troepen richtten massale verwoestingen en slachtingen aan onder de plaatselijke bevolking, enz, enz. Dus vaak precies het tegenovergestelde van het beeld dat de Hollands propaganda van hem heeft gemaakt en van het beeld dat mensen vaak voorgeschoteld kregen in de prentjesboeken en in de schoolboeken toen ze jong waren. En al bij al, begin ik nu Filips II, de koning van Spanje, al wat beter te begrijpen in zijn afkeer tegenover Willem van Oranje, die eigenlijk zijn vertrouweling was geweest. Men zou om minder Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1745 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1747 |
Banneling
|
![]() U bent een meester aan het worden in nabootsen van verdraaide (lees: valse) handtekeningen. Pas maar op, want dat wordt hier in België strafrechterlijk vervolgd.
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1749 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die hier zouden meelezen kunnen er hier direkt een "paar" beginnen bibberen, en niet bibberen zoals onze Vorst doet. ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 augustus 2009 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1751 |
Banneling
|
![]() Erg filosofisch ingesteld bent u ook al niet. Redeneerkunst zit er zo niet in bij u. Maar afijn.
Neen, u beweerde dat u het 'tegenovergestelde' had gelezen van wat ik poneerde. Wel dan zeg ik: leest u dan eens het tegenovergestelde van uw 'tegenovergestelde'. Dat zou niet eens zo slecht zijn om uw blik wat te verruimen. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1752 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor iemand die de naam 'Spinoza 'gebruikt als avatar is dit eigenlijk een blaam. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1753 |
|
![]() Ik draag nu ff niets bij, maar wil alleen ff mijn handtekening showen
![]()
![]() |
#1754 |
Banneling
|
![]() En u laat er netjes uit wat de anderen niet mogen zien. Ik neem aan dat dit de 'Hollanderse' benadering is van degelijke historische voorlichting. Niet te verwonderen dat het geschiedenisonderwijs in Nederland zo slecht scoort.
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1755 |
Staatssecretaris
|
![]() Eén die ge gemakkelijk kunt omverwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1756 |
|
![]() Beschouwt u het maar als een uitdaging om uw zinsnedes zuiverder te kiezen, en niet uw uitspraken later te rectificeren met een gratuite 'u verdraaid mijn woorden', op het moment dat iemand iets aan de kaak stelt.
![]() |
#1757 |
Banneling
|
![]() Neen, maar als u zo een zinnetje eruit licht zonder de context te vemelden, dan bent u fout bezig. Geen probleem echter, iedereen heeft zo zijn zwakke momenten en ik gun u deze mindere ogenblikken. Men kiest zijn vrienden, maar niet altijd zijn gebreken.
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1758 |
|
![]() Wellicht wilt u van de gelegenheid gebruikmaken om uw zin die ik van Hoofdletter tot punt geciteerd heb, te herformuleren? daar valt toch niet zoveel aan te misinterpreteren?
![]() |
#1759 |
Banneling
|
![]() Neen neen, u doet maar. Als u zich daardoor beter voelt, geen probleem. Alleen stel ik me vragen over uw streven naar enige objectiviteit.
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 |
|
![]() |
![]() |
![]() |