![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En doe eens iets aan dat schabouwelijike taalgebruik van je zeg.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Gouverneur
|
![]() Diverse homofielen op dit forum bewijzen voortdurend dat ze zelf met hun geaardheid en alle problemen die het met zich meebrengt in een knoop liggen. waarom anders dat "homo-zijn" voortdurend willen benadrukken? Waarom anders foto's van homo's in hun avatar plaatsen?
Antwoord: Omdat ze er zelf niet mee overweg kunnen en zich niet normaal kunnen gedragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je het niet over mij hebt, want de man in mijn avatar, Keanu Reeves, is voor zover ik weet geen homo. Bovendien heb ik geen enkel probleem met mijn geaardheid, maar des te meer met die van homofoben zoals jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat ook jouw intellectuele uitgangspunten fundamenteel verkeerd zijn: een homokoppel bestaat niet als (kern)gezin (in Wikipedia 'een twee-oudergezin') als een oorspronkelijke 'levengevende', 'levenwekkende' nucleus die uit zichzelf leven voortbrengt. Het lijkt daar zelfs niet op, het is openlijk nep: er schuilt daar geen leven in, zelfs niet potentieel zoals het wel het geval is bij een onvruchtbaar koppel. Het is per definitie ontvangend, parasiterend op het oorspronkelijke, altijd secundair, als eenheid. Het kan je niet schelen, zeg je dan: een homokoppel kan uiteraard geen kinderen verwekken, maar het kan kinderen opvoeden. Je ziet het als losstaand van elkaar en hebt daar waarschijnlijk historische en antropologische voorbeelden van. Was het ooit het geval, dan had het zijn functie en verklaring in die specifieke context die voor ons niet meer kan gelden. In onze specifieke context heb overduidelijk als verklaring de egalitaristische, 'gelijkmakende' visie van de maakbare, doenbare maatschappij, wat ik al meermaals heb aangehaald. Het is politieke correctheid toepassen op gezinsniveau. Je neemt zonder meer aan dat alle menselijke 'normen en waarden' puur menselijk zijn en niet geslachtverbonden (en wat dan ook -verbonden) en dat je daar de essentie uit kunt puren en, als het ware, rechtstreeks overbrengen aan de ontvanger, het kind. In een ideale geestenwereld is het waarschijnlijk zo, in deze echte heeft echter iedereen in de omgeving van een kind een duidelijke 'rol' en functie, en als er iemand is die tijdloze wijsheden, pure 'bekwaamheid en maturiteit' tentoonspreidt zonder iemand specifiek te zijn voor dat kind, dan wordt die als zodanig ervaren en zijn 'waarden' overgenomen zonder dat er enige nood is die wijzaard onmiddelijk tot een ondefinieerbare 'ouder' te bombarderen. Als je zo waardevol bent als opvoeder, moet je je niet per se gaan opdringen als 'ouder', tweede vader enz. die je ook niet kunt zijn, niet alleen biologisch (wat nog het minst belangrijk is), maar ook gewoon (psycho-, socio- en veel meer dan dat)logisch: een mens heeft geen twee vaders of moeders, en een abstracte 'ouder' is gewoon absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is een linkje voor je: http://www.colage.org/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Schepen
|
![]() [quote=Raf;4275590]Je kletst maar wat uit je nek. Ga eerst je licht eens opsteken bij mensen die wéten waar ze over spreken en kom dan nog eens terug. Maar probeer tegen dan de prietpraat achterwege te laten, wil je? Het wordt een beetje saai.
Hier is een linkje voor je: http://www.colage.org/[/QUOTE Lastig he Raf? Tot in de puntjes kunnen bewijzen dat er niks mis is met opgevoed te worden in een homogezin, en enkel weerloze baby's die daarin trappen? Ga maar spelen in die andere threads, da's pas saai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef helemaal niets te bewijzen, beste, dat hebben anderen al lang voor mij gedaan. Heb je de link naar die site gevolgd?
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
^ ^ Mond vol tanden post.
Laatst gewijzigd door Andro : 14 augustus 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() De discussie van onnatuurlijk zegt me niks, die mensen hebben daar niet voor gekozen.
Zolang de goede smaak er is (geldt idem dito voor hetero -), heb ik geen enkel probleem ze te aanvaarden. Toegegeven, het opvoeden van kinderen, daar heb ik het iets moeilijker mee. Terwijl voor een vrouwenkoppel dit gemakkelijker ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze doen hier niet abnormaler dan anderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() Slechte mensen kom je nu eenmaal in alle kleuren, geuren, seksuele oriëntaties, ideologiën en religies tegen.
![]() |
![]() |
#378 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]() Geen dank sjoekeloeke.
![]()
![]() |
![]() |
#380 |
Schepen
|
![]() Natuurlijk is het al lang bewezen dat kinderen in homogezinnen kunnen opgroeien. Destijds heb ik ook veel onderzoeken doorgenomen, wegens familieomstandigheden. Mensen worden in de eerste plaats door mensen opgevoed, dus als er aan deze voorwaarde wordt voldaan, is het al heel wat. Een baby heeft al zeker niet meer nodig dan dat, differentiatie gebeurt pas later. Kinderen kunnen in meest onwaarschijnlijke omstandigheden opgroeien. Mijn vraag is alleen: waarom moeten ze per se in meest onwaarschijnlijke omstandigheden opgroeien?
|
![]() |
![]() |