![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#682 |
|
Minister-President
|
Da's eerlijk van u. Maar dus, als we alles nemen waarvan we de oorzaak kennen, en 100% daarvan zit in de "natuurlijk ontstaan" kolom, en 0% in de "geschapen" kolom, en we moeten dan een educated guess maken voor iets waarvan we niet zeker kunnen zijn...
|
|
|
|
|
|
#683 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei. Citaat:
|
|
|
|
#684 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#685 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#686 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
Staatssecretaris
|
Dat is dus hetgene waarvoor je leeft... Energieomzetting...
Als het je gelukkig maakt.
|
|
|
#688 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eigenlijk zegt u dat u, net zoals onze verre voorouders op de Afrikaanse savanne bang bent van wat u niet kunt bevatten. Dus u probeert het niet te bevatten, maar gelooft een 'verklaring' die u geruststelt: iemand (iets) heeft dit alles geschapen en heeft de mens, u dus, als orgelpunt van die schepping gemaakt naar zijn evenbeeld. |
|
|
|
|
|
|
#689 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#690 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik durf niet beweren wat gezond verstand is noch dat ik het bezit. Maar het is zo dat iedereen persoonlijk een idee heeft van wat zij vinden dat iedereen zou moeten vinden. Maar een definitie bepalen van iets abstract zoals gezond verstand lijkt me moeilijk. Helaas kan je ook op die manier de platte-aarde-theorie goedpraten dus is gezond verstand geen goed argument om atheïst te zijn. Feit is wel dat ik het heb aangehaald en me nu ook maar moet verdedigen; ik heb een probleem met een god omdat hij per definitie niet te bewijzen valt. Er is niets mis met zeggen dat je iets niet weet. Ik ben strikt genomen dus agnosist, maar zonder enige aanwijzing "geloven" in een godheid hoeft niet. Ik geloof ook niet in de ooievaar om bijna dezelfde reden... |
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#692 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Intristiek heeft niks een nut of een doel. Het is er gewoon. Omdat wij overal een reden achter zoeken, zoeken we er ook doelen en "nut" bij. Helaas heeft een ster geen doel of nut. Het is er, ten gevolge van gravitatie. En ster heeft geen job te vervullen als hij ontstaat.... |
|
|
|
|
|
|
#693 | |
|
Burger
|
1+1=10 is even juist ;-p
Citaat:
Laatst gewijzigd door edeses : 17 augustus 2009 om 23:22. |
|
|
|
|
|
|
#694 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als je dat iets (het zelfde) benadert als zijnde de bouwstenen, in de vorm van energie en/of materie, ja dan is het mogelijk om met deze bouwstenen iets nieuws te scheppen. Nieuw als in iets met nieuwe eigenschappen, nieuwe vormen, nieuwe samenhang, nieuwe betekenis, nieuwe wat we nog niet bedacht hebben. Met deze bouwstenen kunnen we perfect een nieuwe samenhang scheppen die het volledige galactische systeem zonder ons nog niet geschapen heeft. Al is het in principe niet meer dan hetzelfde in een andere vorm gieten.
Laatst gewijzigd door <!-- / message --> : 17 augustus 2009 om 23:29. |
|
|
|
|
|
|
#695 |
|
Parlementslid
|
En "Waarom bent u atheïst?" is een kut vraag. Ik ben atheïst omdat er geen alternatief is. Dat is als vragen "Waarom bent u mens?". Er is geen alternatief, daarom.
|
|
|
#696 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#697 |
|
Banneling
|
Ik blijf erbij, het hele universum is 1 grote fabriek die zich enkel en alleen bezig houdt met energie om te zetten. Leven is gewoon een coole manier van energie omzetten.
Wat mij echt interesseert is het vraagstuk gravitatie. |
|
|
|
|
|
#698 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#699 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je één appel neemt en nog één appel wordt dit conventioneel gezien als twee appels. Dit veronderstelt dat die appels een soort van eenheid gaan vormen doordat zij onder één enkel predicaat worden samengebracht. Nochtans blijven de individuele appels bestaan, zij het dat ze misschien heel kort bij mekaar liggen.
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mensen hebben de neiging om de realiteit te verdraaien om ze baas te kunnen. Let maar eens op als je in een lift staat. Er stappen mensen in je comfortzone, die je niet kent. Reactie van de mens: "ik ben hier niet, jij bent hier niet." We kijken omhoog, omlaag, van elkaar weg en we zwijgen. Gewoon om onszelf wijs te maken dat die andere er niet is. Want daar kunnen we wel mee leven. Maar de realiteit blijft: die andere staat daar wel.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 augustus 2009 om 05:27. |
|
|
|
|