![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk zijn er sterke argumenten in het voordeel van geloof: armoede en onwetendheid.
![]() |
#22 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat u eerst kijkt naar WIE iets zegt, en dan pas naar WAT hij zegt, wel, dat is min of meer de definitie van een authoriteitsargument. Citaat:
Bovendien ging het om formele logica, en het ontstaan van het universum. Dat lijkt me zeker niet buiten het vakgebied van de positieve wetenschap. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou werkelijk geen grotere karikatuur van een gelovige kunnen neerzetten moest ik willen. Zelfingenomen threads starten, neerbuigende posts zonder de minste onderbouw, losgelopen hypocrisie als het bovenstaande, en wanneer je kwakzalverij niet geslikt wordt, prompt de vingers in de oren en mensen beginnen negeren! Fraai voorbeeld ben jij ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus een agnost en atheïst hebben -in die zin- niets gemeenschappelijk te zeggen over een bepaald filosofisch vraagstuk die academisch en historisch gezien een roots heeft in het menselijk denken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 17 augustus 2009 om 22:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dan willen we het nog niet hebben over Uw gebruik van het woord historisch in dit verband... ![]() Gelovigen kunnen hier beter "hysterisch " voor nemen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met het onstaan van het leven op deze planeet heeft de evolutieleer geen uitstaans. De theorie wordt dan ook niet door evolutiebiologen of andere zichzelf respecterende wetenschappers gebruikt om daar een verklaring voor te geven. Nog minder heeft ze te maken met vragen over het ontstaan van het heelal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Academisch" omdat deze vragen in verschillende humane wetenschappen, waaronder sociologie en filosofie, als belangrijkste onderdeel van het menselijk denken en haar geschiedenis worden behandeld. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, de belangrijkste vraag is niet hoe, maar wat/wie en waarom. Laatst gewijzigd door porpo : 17 augustus 2009 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wij géén psuedo-predikanten die voor de twaalfhonderdenzesenvijftigste keer hier hun gelijk willen komen halen dat alléén zij én hun geloof het enige ware zijn en de rest allemaal bedrog... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest van ons is het 'hoe' veel interessanter. En hoe meer we als mensheid daarover te weten komen, hoe onwaarschijnlijker het bestaan van een 'wat/wie' en dus ook 'waarom' blijkt te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 17 augustus 2009 om 23:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mensen die uit het leven stappen hiermee te maken hebben weet ik niet. Sterker nog, ik vind de manier waarop u ze erbij sleurt en de bewoordingen waarin u dat doet getuigen van een groot gebrek aan empathie. Maar soit, we dwalen af. Citaat:
Wat is uw standpunt terzake dan eigenlijk. Ik begin de indruk te krijgen dat het u vooral te doen is om een discussie gaande te houden omwille van de discussie zelf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de gelovigen van welk geloof ook,die onweerlegbaar moeten bewijzen dat die onzichtbare almachtige bestaat.... Lang geleden was ik ook gelovig mijn beste,doch daar ben ik allang van afgewaaid wéét U.... Wat ik in mijn ex-geloof van destijds heb ervaren is dat de macht en de invloed van de geestelijken destijds uiterst schrikwekkend was in die kleine gemeenschap,en de manipulatie ervan door de geestelijken destijds zorgwekkend was dankzij die onzichtbare almachtige waarmee ze de bevolking konden overdonderen..... Goed en kwaad komen niet uit een geloofsboekje mijn beste,goed én kwaad zitten besloten in ieder individu.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 17 augustus 2009 om 23:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, in uw tweede post lees ik hetzelfde als in uw andere posts: het zijn allemaal nogal krampachtige pogingen om uw geloof op rationele wijze te onderbouwen waarbij u hier en daar wat namedropping bezigt en bijwijlen een nogal pedante intellectualistische toon hanteert in een volgens mij nogal doorzichtige poging mensen te overbluffen. Veel van een standpunt over discussiepunten die uw openingsposts hebben losgeweekt heb ik in deze thread althans nog niet gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mijn beste, daar gaat U al dik de mist in....
Citaat:
Citaat:
Baby's zijn puur en onschuldig,onbewust van goed én kwaad ,van geloven of niet geloven.... Daarna begint de indoctrinatie die uitsluitend afhangt van de gemeenschap waarin hij is geboren én die zijn eerste levensjaren daarmee bepaald.... Wij noemen zulks "gevangenen van het geloof".... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij bent u hardop aan het dromen. ![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 augustus 2009 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel succes. Laatst gewijzigd door porpo : 18 augustus 2009 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() ??? Bedoel je dat elk kind geboren wordt met het besef dat het gaat sterven?