![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 augustus 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ongelooflijk maar waar, er blijken dus simplexen te zijn die daarmee weg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat niet. Ik denk dat sommigen nu eenmaal alles graag negatief zien. Veel oudere mensen vertellen me dikwijls dat ze jaloers zijn op alle kansen en mogelijkheden die jongeren krijgen tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() de jaak is het land weer aan het verdedigen, part of the job ?
mwhoeha Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 augustus 2009 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig zijn ze al consument voor ze kunnen wandelen. Buiten spelen moeten ze ook al niet meer. Gezonde lucht? Pwhaaha... Vanaf hun tweede voor de hypnosebox (flatscreen 6 keer zo groot als zijzelf),... alle foute, materialistische waarden en haantjesgedrag worden gestimuleerd. Presteren, presteren, minder spelen en meer leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee wacht,"Fikskes" was u voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb een andere verklaring: je eerste punt is goed, de feiten kwamen minder tot de bevolking toe, en daar is een grote reden voor: het internet: daar kan oneindig op gepubliceerd worden, terwijl de papieren kranten van vroeger (en nu nog) beperkt zijn in plaats. Veel van die feiten staan wel op het net, en op de website vd krant, maar nooit in de papieren krant zelf.
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind toch dat je voorzichtig moet zijn met de bewering "vroeger was er minder geweld".
Op basis van wat kan men zoiets concluderen ? Als enkele zatlappen 50 jaar geleden tijdens de jaarlijkse kermis elkaars tanden uitboksten, verscheen zoiets niet in de toenmalige krant. Nu krijgt zoiets twee pagina's in het Laatste Nieuws, met ooggetuigverklaringen, foto's en reacties van kennissen en familie erboven op. Ook belangrijk is dat het aantal inwoners flink gestegen is met ongeveer 2 miljoen inwoners sinds het einde van WO II, wat betekent dat er heel wat meer agressievelingen rondlopen. Of dit echter betekent dat de Belg verhoudingsgewijs agressiever is dan vroeger, denk ik toch niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De guldensporenslag (en dat dan nog ivm geld en de macht van de gilden), en laters de Boerenkrijg. En dan zijn we zowat uitgeklapt. De "Belgische" revolutie was niet meer dan een halfslachtige Franse poging België los te weken van Nederland. Ik wijt de groepsknokpartijen die we tegenwoordig zien aan de import van mediteranees bloed, de heetbloedige Spanjaarden en Italianen bijvoorbeeld. Maar de roofmoorden enzo aan het privatiseren van de maatschappij "Waar moei jij je nu mee? Ik doe in mijn appartementje wat Ik wil.". "Ah meneer denkt het recht in eigen handen te nemen en zijn overvaller in elkaar te slaan, dat zullen we eens korte metten mee maken als politiek correcten."
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stond gisteren in het warenhuis aan de kassa aan te schuiven. Voor me stond een oudere man. Aan de kassa stond een koppel franstalige mensen (toeristen).
Toen bleek dat die jongen zijn geld in de auto had laten liggen en er snel achterliep, begon die oudere man van zo'n jaar of 55-60 daar van zijn tak te draaien... Uiteindelijk is die jongen maximum 1,5 minuut weggeweest. Toen die terugkwam, vloog dien oude 'verdraagzame' zeveraar dien jongen bijna naar zen strot en had hij dat meisje dat er bij was mee vast... En dat was gene 'bruine'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, ik herinner mij dat er pakweg twintig jaar geleden minstens evenveel werd gevochten als nu, zowel op straat als in voor het publiek minder zichtbare ruimtes. Je ging niet naar de politie omdat je een blauw oog had opgelopen of omdat je door iemand werd bedreigd. Weinigen hadden zin om door te gaan voor zwakkeling. Sinds individuele belangen ondertussen belangrijker geworden zijn, wordt iedere schending van de persoonlijke integriteit ook dik uitgesmeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zè...ik neem al mijn aanloop!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Geen enkele poging tot tastbare cijfers? Politieverslagen? Aantal PV's of interventies?
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Aangezien niet alle geweld steeds gerapporteerd wordt, gebruiken sommige historici het aantal doodslagen/moorden als indicator voor het aantal geweldsdelicten. Het verband daartussen is idd niet waterdicht, en vertekeningen in de bronnen zijn nog steeds mogelijk, maar de algemene trend was - meen ik me te herinneren - sterk dalend over de laatste paar honderd jaar.
Recentelijk (2002-2005 of zo) lijkt er een minieme stijging van het aantal moorden/doodslagen plaats te vinden, maar deze verdwijnt nog steeds in het niets bij de vroegere gegevens. Vandaar, gesteld dat de trend zich sinds 2005 doorzette, kan je idd stellen dat het wellicht onveiliger is geworden dan in 2002, maar veel verder dan dat denk ik niet dat je die logica kan doortrekken.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 20 augustus 2009 om 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Een multiculturele samenleving is per definitie een mislukte samenleving.