Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 22:33   #11301
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De centrale kolommen waren niet in beton gegoten
Zozo, heb ik gezegd dat die cores in het beton waren gegoten...
Nergens niet mijn beste, dat maakt U er weeral van,leer nou eindelijk eens lezen wat er staat,en niet wat U denkt dat er staat...

U beweert dat er hoogstens een bescherming van laten we zeggen het type gyproc aanwezig was rond de cores....
Ik weerleg dat en U negeert het wederom...

De waarheid doet pijn zeker...

U negeert mijn link dus, zelfs de foto in mijn link negeert U, zelfs de verklaring van die ingenieur negeert U...

Vertel mij eens ,hoe diep steekt U momenteel Uw hoofd al onder het zand....

Overigens ,wat kent U wat beton en zijn sterkte betreft....

Zal ik U eens iets vertellen mijn beste...Die betonnen wal die de cores beschermde was flexibel aangebracht waarbij de vloer als basis dienst deed..
Aan de perimeterkolommen was de ondervloer bevestigd via bouten én tevens gelast...Aan de cores was er een las plus het feit dat het gewicht van die betonnen beschermmuur als tweede verankering dienst deed...
Iets waarover Nist in alle talen zwijgt...
Maar tja, laat U maar blaasjes wijsmaken...

Overigens wat denkt U wat de bewaping betreft van de betonnen vloeren zélf...Of dacht U dat ze het beton zonder enige toevoeging van stalen matten zomaar op de ondervloeren hebben gepleurd...
Het is duidelijk mijn beste, wat beton betreft bent U een hopeloze leek die totaal géén benul heeft hoe sterk een bewaping het beton wel maakt...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 augustus 2009 om 22:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 22:50   #11302
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[b]

Het idee achter de Twin towers was vooral het creeeren van zo veel mogelijk kantoorruimte ,onder andere om die reden werd er geen beton rond de cores gestort.

U houdt Uzelf voor de gek,de bouwvoorschriften voor zulke torens alléén al verplichten om een degelijke afscherming te voorzien tussen de ruimtes die commercieel uitgebaat dienen te worden én de ruimtes die voorzien zijn om alle toebehoren waaronder liften ,sprinklersystemen,traphallen en aircosystemen en electriciteitsbedradingen onder vallen...

Die pakweg 10 a 15 centimeter breedte die deze barriere vormt om de veiligheid te waarborgen is er volgens U te véél aan...

Goed bezig mijn beste, U hebt zichzelf hier momenteel onsterfelijk belachelijk gemaakt...

Georgie zal U alvast dankbaar zijn op het gebied van goedgelovigheid....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 augustus 2009 om 23:07.
Oud 20 augustus 2009, 23:13   #11303
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[b]
Het idee dat dit wel zo was komt van blue prints van het WTC , en dat zijn geen constructie handleidingen .

Dit is er één om in te kaderen...

Waarop zijn die gebaseerd dacht je....

Ieder huis dat gebouwd wordt heeft een bouwplan mijn beste, uitgezonderd de twin towers volgens U...

Gij zijt goe bezig mijn beste....
Oud 21 augustus 2009, 12:30   #11304
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Grappig dat alle getuigenissen die door de believers worden gebruikt allemaal geschreven teksten zijn. Hebben ze niet eens 1 hulpverlener die zijn getuigenis doet op band staan?
inderdaad!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 12:39   #11305
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vertel mij eens ,hoe diep steekt U momenteel Uw hoofd al onder het zand....
eigenlijk de enige relevante vraag voor elke mens.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 17:06   #11306
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

@ Svennes :

Ik reageerde op deze bewering:

Citaat:
The load carrying system was designed so that the steel facade would resist lateral and gravity forces and the interior concrete core would carry only gravity loads.
U gaat maar weer in de persoonlijke aanval, hetgeen zinloos is omdat de cores van de torens gewoon geen beton bevatte.

bouwplannen zijn in de aanloop periode gewijzigd .
Zonder beton had men meer ruimte en minder gewicht, achteraf niet verstandig gebleken .

'Staal in beton' constructies zijn veel beter bestand tegen brand !
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 19:26   #11307
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Restant van de core collumns( een verdieping of 6 hoog nog ) , na instorting van één van de twee torens .

Geen explosieven onderin de centrale kolommen dus :

Oud 21 augustus 2009, 20:23   #11308
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij de noord toren mijn beste bevond zich de plaats van impact in het bovenste gedeelte van de liftschacht..Moet U nu weten dat de liften destijds in drie secties opgedeeld waren die buiten één enkele goederenlift én zijn eigen schachtkoker géén enkele van die andere liften wat hun kokers betreft een verbinding hadden met de daaronder gelegen liftkokers...

Het waren 3 van elkaar geisoleerde zones mijn beste waar iedereen die van de begane grond naar het dakterras wilde gaan verplicht was om telkens op de hoogste verdieping van een sectie uit te stappen en via de trappen zich naar de boven hun gelegen etages te begeven om de lift van de volgende sectie te kunnen gebruiken....

Allemaal veiligheidsmiddelen die U steeds wéér vergeet, en wéét U waarom mijn beste...
Ten eerste om te voorkomen dat in geval een defect met een lift dan wordt verhinderd dat die van in de top van de toren tot in de kelder neerstort,en in het belangrijkste geval ,dat de onderbreking in de liftschachten vooral dient om het mechanisme van de liften onder te brengen én vooral het grote doel hiervan was om daardoor te kunnen voorkomen dat in het geval van brand deze liftschachten één grote schouw zouden worden die het vuur dan ongetwijfeld zou doen aanwakkeren,en ten anderen zijde zou deze indeling voorkomen dat een eventuele brandstofexplosie zich via die liftsdhacht zou kunnen doorzetten over de hele lengte van de toren tot in de kelder toe..
Er was maar één uitzondering mijn beste, die goederenlift die over de hele lengte van de toren ging in zijn eigen koker uiteraard,en die géén enkele verbinding had met de lobby...

Allemaal niets nieuws voor mij ! Nergens zeg ik dat alle liftschachten waar mensen in om kwamen helemaal tot beneden doorliepen.
Oud 21 augustus 2009, 21:10   #11309
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U houdt Uzelf voor de gek,de bouwvoorschriften voor zulke torens alléén al verplichten om een degelijke afscherming te voorzien tussen de ruimtes die commercieel uitgebaat dienen te worden én de ruimtes die voorzien zijn om alle toebehoren waaronder liften ,sprinklersystemen,traphallen en aircosystemen en electriciteitsbedradingen onder vallen...

Die pakweg 10 a 15 centimeter breedte die deze barriere vormt om de veiligheid te waarborgen is er volgens U te véél aan...

Goed bezig mijn beste, U hebt zichzelf hier momenteel onsterfelijk belachelijk gemaakt...

Georgie zal U alvast dankbaar zijn op het gebied van goedgelovigheid....
U neemt weer een zijweg zodat hetgene waar het om ging naar de achtergrond verdwijnt.

De vraag of er beton rond het staal van de core collumns zat is van fundamenteel belang om iets te kunnen begrijpen van de instortingen !

Ik zeg "er zat geen beton omheen" , wat zegt u ? en kunt u dat inhoudelijk onderbouwen ?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 21 augustus 2009 om 21:12.
Oud 21 augustus 2009, 21:37   #11310
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onbeschadigde gebouwen met stalen frame storten in door brand :

http://www.ilo.org/public/english/pr...fire/fir01.htm

Het ging hier om onbeschermt staal, zonder brandwerende isolatie of beton/gips laag .
Oud 21 augustus 2009, 22:34   #11311
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U neemt weer een zijweg zodat hetgene waar het om ging naar de achtergrond verdwijnt.

De vraag of er beton rond het staal van de core collumns zat is van fundamenteel belang om iets te kunnen begrijpen van de instortingen !

Ik zeg "er zat geen beton omheen" , wat zegt u ? en kunt u dat inhoudelijk onderbouwen ?
Lees verdomme die link in plaats van rond de pot te draaien....
Oud 22 augustus 2009, 11:35   #11312
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die link heb ik helemaal gelezen. Dat ontwerp is er nooit doorgekomen

Beton met wapening zal direct bij elke nieuwe verdieping moeten worden gestort/gegoten. foto's van de bouw laten een kaal stalen frame zien ,zonder beton of gips plaat .
Oud 22 augustus 2009, 16:24   #11313
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even iets anders tussendoor:

"Investigators weren't allowed to research the rubble at ground zero "

vreemd hè !

Laatst gewijzigd door atmosphere : 22 augustus 2009 om 16:32.
Oud 22 augustus 2009, 16:31   #11314
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kennen jou linkjes ondertussen al wel mijn beste.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 16:33   #11315
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

2de poging...Dus men heeft geen echte getuigenissen, men gaat niet met alle bewijzen naar de rechtbank...wat is nu het doel van de believers eigenlijk? Wat wil deze groep van mensen bereiken? Kan me dat iemand vertellen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 16:37   #11316
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Geef de conspiristen dan ook geen aanleiding. Ze onderzoeken niet alle pistes en geven niet op alles antwoord. Dat en vele toevalligheden om het zo te noemen. Ge zou voor minder gaan twijfelen. Grappig dat we zelfs hier na 8 jaar nog de ene van de andere proberen te overtuigen van.. Er is geen 100% waarheid
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:24   #11317
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Ze onderzoeken niet alle pistes en geven niet op alles antwoord. Dat en vele toevalligheden om het zo te noemen.
Wat een mop. Dat is net de reden waarom velen zich vragen stellen bij het officiële verhaal. Daarbuiten hebben onderzoekers, wetenschappers, en mensen zoals gij en ik zowat elke piste onderzocht die er te vinden was, van explosieven tot 'space beams', hologrammen, mini-nukes, thermite, thermate. Verschillende theorieën waar Al-Qaeda al dan niet een rol inspeelt, waar de overheid op de hoogte is maar niets onderneemt, of waar ze mee helpen, of waar ze van begin tot einde alles zelf op poten hebben gezet. Van drones tot raketten en sportvliegtuigjes, op afstand bediende boeings, en zo voort.

Veel van de theorieën die naar voren zijn gebracht waren zelfs niet noodzakelijk een aanwijzing voor een valse vlag, en toch werden ze niet onderzocht vanuit de overheid. Het duurde zelfs meer dan een jaar voor het onderzoek begon, oorspronkelijk met een veel te klein budget. En, moet er nog zand zijn, met meneer Kissinger aan het hoofd!

Nergens, en nooit tevoren is een gebeurtenis zo breed, lang en door zoveel mensen onderzocht als 9/11 omdat het officiële verhaal niet volstond. Uw "argument" is zo hol als maar zijn kan.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:29   #11318
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Restant van de core collumns( een verdieping of 6 hoog nog ) , na instorting van één van de twee torens .

Geen explosieven onderin de centrale kolommen dus :
Kijk eens goed naar die foto mijn beste,die is dus boven het straatniveau genomen...

Wie probeert U voor de onozele te houden....

En kijk eens wat er zich linskonder aan die buitenzijde van die core bevindt...

Juist ja...
Oud 22 augustus 2009, 20:43   #11319
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die link heb ik helemaal gelezen. Dat ontwerp is er nooit doorgekomen

Beton met wapening zal direct bij elke nieuwe verdieping moeten worden gestort/gegoten. foto's van de bouw laten een kaal stalen frame zien ,zonder beton of gips plaat .
Man man man ,U wéét géén bal af wat dat betreft,aangezien men eerst de betonnen vloer moet gieten om de bekisting die voor de cores komt te kunnen optrekken...
Oud 22 augustus 2009, 21:19   #11320
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Wat een mop. Dat is net de reden waarom velen zich vragen stellen bij het officiële verhaal. Daarbuiten hebben onderzoekers, wetenschappers, en mensen zoals gij en ik zowat elke piste onderzocht die er te vinden was, van explosieven tot 'space beams', hologrammen, mini-nukes, thermite, thermate. Verschillende theorieën waar Al-Qaeda al dan niet een rol inspeelt, waar de overheid op de hoogte is maar niets onderneemt, of waar ze mee helpen, of waar ze van begin tot einde alles zelf op poten hebben gezet. Van drones tot raketten en sportvliegtuigjes, op afstand bediende boeings, en zo voort.

Veel van de theorieën die naar voren zijn gebracht waren zelfs niet noodzakelijk een aanwijzing voor een valse vlag, en toch werden ze niet onderzocht vanuit de overheid. Het duurde zelfs meer dan een jaar voor het onderzoek begon, oorspronkelijk met een veel te klein budget. En, moet er nog zand zijn, met meneer Kissinger aan het hoofd!

Nergens, en nooit tevoren is een gebeurtenis zo breed, lang en door zoveel mensen onderzocht als 9/11 omdat het officiële verhaal niet volstond. Uw "argument" is zo hol als maar zijn kan.
Wat een mop. Ik heb het dan ook over het officieel onderzoek
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be