![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() U begrijpt het helemaal verkeerd, een overheid moet aan zijn burgers, in al hun diversiteit, (dat is niet "het volk") een minimumkader aan voorzieningen creeren.
Burgers denken niet eensgezind (gelukkig maar), volkeren met uw denkbeeldig "wij-gevoel" doen dat volgens u wel. Gevaarlijker wordt het wanneer iemand in naam van een volk begint te spreken. De grootste politieke wanpraktijken van vorige eeuw trouwens droegen alle zonder uitzondering "het volk" hoog in het vaandel. Ja, Ik ontken dus radicaal het "wij-gevoel" waar u en nog velen wel in geloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nergens heb ik een gewag gemaakt van één éénsgezind volk! Integendeel verwerp ik tot op de dag van vandaag actief de maakbaarheidsgedachte van de mens. Zelfs in mijn schrijven komt tot uitdrukking dat ik zowel iets artificeels als divers ken in bevolkingsgroepen. Maar het zijn en blijven bevolkingsgroepen met hun desbetreffende gemeeschappelijkheden. Of wat is zijn burgers dan? Het is een volk dat via de democratie zijn wil laat reflecteren. Het is net elke bepaalde samenlevingsvorm die gemeengoed wordt. Dat zijn wij dus, en als jij dat niet als volk wil erkennen dan is dat jouw goed recht maar dan had je ook NOOIT de eed van trouw aan de wetten van het Belgische VOLK moeten zweren. Het is altijd, of zou toch altijd moeten zijn, dat een meerderheid van de burgers een marsrichting bepaald. Of zoals het op de Duitse Bundestag gegraveerd staat: 'Dem Deutschen volke'. Ik voel mij voorts ook niet geroepen verantwoording af te leggen voor bepaalde misdaden in het verleden omdat de Vlaamse natiewording nastreef. We hebben immers nood aan samenwerking tot het gemeenschappelijk doel van het behoud van onze toekomst. Dat is exact waar de VVB voor staat: Onafhankelijkheid EN samenwerking. U hebt gewoon problemen met de Vlaamse autonomiegedachte en daarom probeert U het concept volk te minimaliseren, reduceren en banaliseren. En als het even kan probeert U het natuurlijk ook te compromiteren met allerande gruwelijke gebeurtenissen uit het verleden. Nouja, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 22 augustus 2009 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Met burgerschap bedoel ik wat de Amerikanen omschreven als citizenship, het is meer dan alleen de nationaliteit van mama en papa erven.
Een burger is loyaal en heeft zekere verplichtingen ten aanzien van het land waarin hij woont of wil deel van uit maken, hij krijgt in ruil rechten en een minimumkader aangeboden. Daar moeten we naar evolueren volgens mij, en stoppen met de juiste stamboom te hebben of toevallig hier geboren te zijn als enige maatstaf te gebruiken. Landen beginnen op te splitsen om liefhebbers van min of meer etnische homogene bevolkingsgroepen met vlagje, liedjes en nieuwe hoofdstadjes te sussen, is geen toegevoegde waarde voor mij. Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 augustus 2009 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor al het overige maak je een karikatuur van rechtgeaarde eisen. Vlaamse onafhankelijk heeft heus wel meer kleren om het lijf dan enkel en alleen vlag en liedje. Het gaat erom het juiste toekomstperspectief te kunnen bewerkstelligen.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 22 augustus 2009 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() En het juiste toekomstperspectief kan alleen in Vlaanderen waar gemaakt worden?
Wordt dat ooit bekendgemaakt of blijft dat een goed bewaard geheim? Als de meerderheid van de Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wenst, dan is dat zo. Maar dat is nu niet het geval. Wat zijn nu concreet die "gelijke waarden en normen referentiekader" eigenlijk?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Vlaamse onafhankelijkheid is niet echt voor iets nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is mijn persoonlijk stelligste overtuiging dat indien we onze toekomst willen vrijwaren het Vlaamse niveau hiervoor de beste garanties kan bieden ja. Ik zie geen andere oplossing meer aan de horizon, en al zeker geen Belgische. En het zal via onze vertegenwoordigende democratie zijn dat we dat onafhankelijkheid zullen komen. Het zijn dus de vertegenwoordigers des volks die zullen moeten aansturen op onze vrijheid. Dat de publieke opinie momenteel nog niet volledig gewonnen is voor Vlaamse onafhankelijkheid steek ik niet onder stoelen of banken. Aan ons om de neuzen in die richting te zetten. De toekomst zal vanzelf uitwijzen dat België zich hopenloos in de vernieling zal rijden tot er geen uitkomst meer mogelijk is. Vlaanderen kan immers binnen België de uitdagingen van Europa niet meer aan. Ons gelijke normen en waardenkader is dat wat ingegeven is via onze democratische, want uitgaande van het volk en zijn wil, grondwetgevende machten. Geschiedkundig via onze Germaans-Christelijke-Joodse wortels doorgegeven via overleving. Over het algemeen betreft het omgangsvormen en principes waarmee publiekelijk en in sociaal verband voor de dag kan worden gekomen, natuurlijk eigen aan deze streken. Normen, norma, regelen (democratisch vastgesteld in wetten en grondwetten bij monde van uiting van onze volksvertenwoordigers) effectief het openbare leven in onze contreien met de volksgebruiken als zwakkere varianten (bv: welke kledij te dragen voor welke gelegenheid, wat waar hoe te eten, de duur van het oogcontact). Wij gaan ervan uit de alle macht uit de staat komt en dat wij die staat uiteindelijk zijn. Wij laten ons dus niet leiden door Sharia's als legitieme bronnen. Waarden zijn natuurlijk dat wat we als nastrevenswaardig beachten. Zoals het samenleven met voldoende gezonde naastenliefde, het respect opbrengen en waarderen van ouderen en zwakkeren, het steunen van mensen uit ons midden die bv werkloos zijn enz. Wij verstoten hier dus niemand op basis van zwakte. Ook onze terughoudendheid tot excessief geweld waar we het legitiem geweld sinds Weber als overheidsmonopolie handhaven. Socio-Cultureel spreekt natuurlijk voor zich dat een gelijke taalbasis op bestuurlijk, gerechtelijk en educatief niveau evanals in het dagdagelijkse omgangsgebruik een onontbeerlijke vereiste is. Wij behoren traditioneel tot, en zijn dus onderdeel van de Nederlandse cultuur. En bij uitbreinding zijn we onderdeel van de Europese beschaving. Die wat mij betreft, indien we kijken naar de wereld om ons heen, toch wel een hele mooie beschaving is. Kortom belangrijk zijn natuurlijk de vrijheid van meningsuiting, gelijkheid van man en vrouw, de scheiding van kerk en staat, vrijheid van verenigen en vrijheid van godsdienst. Rechtshalve is het onze schuldvraag en het recht op verdediging dat we hoog in het vaandel voeren. Geen jeminitische toestand hier! Evenzo is sociaal belangrijk dat we naastenliefde etaleren via onze verzorgingsstaat en gelijkwaardigheid van alle inwoners nastreven. Burgerschap is het lidmaatschap van de club met plichten en rechten. We betalen belastingen omdat we bijvoobeeld in onze verzorgingsstaat geloven en we genieten de vrij rechten te verkiezen wie we aan het roer plaatsen van deze staat. Wij hebben een letterlijke afstand genomen van het voedsel dat wij eten en wij geloven sterk in de humanistische princiepes. Geschiedkundig zowel als realistisch is België niet het kader waarin wij thuishoren. België werd gemaakt en opgetrokken uit Franse klei voorzien van Duitse koningen. Onze taal werd hier eerst helemaal niet en later maar met mondjesmaat gerespecteerd. Tot op de dag van vandaag is het racisme tov de Vlamingen in de rand rond Brussel schering en inslag. We worden gedecimeerd en als een van de weinige zichzelf democratisch noemende landen kennen wij GEEN meerderheidsregel. Het Belgische staatsbestel an sich fnuikt dus haar eigenste democratische waarden en kan dus derhalve geen democratische toekomst voor de volken die het huisvest waarborgen. Het spreekt voor zich dat definitie van de Vlaming sedert enkele eeuwen dan ook zeer veel uitbreiding ondergaan heeft. Wij hebben in de loop der eeuwen wel Latijnse invloeden verkregen maar daarom vormen ze nog niet onze uiteindelijk fundamenten die we dan weer moeten zoeken in onze Germaanse bronnen. Het geheel volk en natie is natuurlijk discutabel en het normen en waarden geheel voor verandering en kritiek vatbaar. Elk hebben we wel onze eigen visie, mening en smaak ertoe. Wat ons dus moet doen besluiten dat het uiteindelijk, bij gebrek aan diepgaande wetenschappelijke antwoorden, om ons buikgevoel gaat. En dat wordt het best aangesproken als we aangevallen worden hierin. De Vlaamse natie is er immers ééntje in wording, we kneden hem nog terwijl we hem ontdoen van zijn voogden. Ik neem derhalve aan dat jij toch wel zou moeten weten waarom we juist wat verdedigen? Alhoewel ik er heel sterk aan twijfel of jij überhaupt wel wil weten wat ik zeg. Daar gaat het jou immers niet om, het gaat er jou om de onvermijdelijke Belgische neergang te stoppen en zoveel mogelijk de Vlaamse omwentelingen te miskennen. België om den brode? In deze optiek is het derhalve zeer wenselijk de ongelooflijke dooddoeners jegens Vlaams nationalisten aan te halen als wat is dat een volk? Wat is dat normen en waarden? Het is typisch Belgicistisch, maar vooral kenmerkend voor het eigen ontbreken eraan. Belgen kennen hun eigen volk en haar normen niet omdat ze juist geen volk zijn. Daarmee pogen ze het vrijheidsstreven te banaliseren en in de kiem te smoren. Belgicisten geven hiermee dus expliciet toe dat België geen waarde, laat staan meerwaarde heeft! Het zal verdwijnen, vooral omdat het nooit bestaan heeft. Koning Albert I van België verwoorde nog het best de Belgische armoede ten overstaan van onze eigen identitaire buikgevoelens door bij het uitbreken van WO I zijn 'landgenoten' onder de wapens te roepen NIET door hen aan te spreken als Belgen maar door hen tot de grootste offers op te roepen als Walen en Vlamingen. In tijden van nood kent men zijn identiteit.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 22 augustus 2009 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Minister-President
|
![]() Anee?
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Minister-President
|
![]() Zo zo... zooozooo...
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() Ik ken mensen die zich "wereldburger" noemen, maar met moeite hun eigen vrouw kunnen verdragen, het is dus een even loos begrip als een volkswil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie 1 uitvoerig beschreven hoofdcultuur, wat dus de creatie van 'minderwaardige' 'B-culturen', impliceert. Ik, als vrijzinnige liberaal, en ik ben niet de enige, heb geen boodschap aan het koesteren van zogezegde "Joods-Christelijke-Germaanse wortels". Integendeel ik beschouw de moraal die daaruit gekomen is verwerpelijk. "Naastenliefde" als waarde prediken na 2000 jaar katholiek juk is een stap achteruit, niet vooruit. Of zijn jullie ook van plan dat 2000 jaar lang aan de mensen wijs te maken dat het jullie om "naastenliefde" te doen is. Het is een ook zo een lege term als 'goed bestuur', een lege doos. Uw Vlaanderen zal dus een Vlaanderen van A-burgers en B-burgers, en daar zal ik me tegen blijven verzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() Wees nu eerlijk: wat ben je ermee?
Vlamingen doen mij heel hard aan Esten denken. Die zijn ook zo "hehehe, wij worden ooit onafhankelijk, en dan kunnen wij die [Walen, Russen, ...] eens goed laten zien hoe groots wij eigenlijk zijn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Vlaanderen van A- en B-burgers is dan ook het ultraliberale Vlaanderen waar wie rijk is rijker wordt en wie arm is arm blijft. Het recht van de sterkste dus. Wie zijn wortels kent weet tot welk instabiliteit dit kan leiden. Dat U geen respect hebt voor taal en cultuur is Uw zaak. Arm Vlaanderen is een spreekwoordelijk toepassing op Uw zijn.
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dank voor U het goede argument.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 24 augustus 2009 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een groot imperium en Walen in strikjes. |
|
![]() |
![]() |