![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *zucht*
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel 'm gewoon een vraag. Als je het normaal vindt dat baby's tot aan de zwangerschap geliquideerd mogen worden, waarom zouden we daar dan stoppen? Het moet dan toch ook mogelijk zijn om baby's van 2 of 5 maanden oud te kunnen achterlaten in een vuilnisbak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mss zou men eerst eens moeten zien dat men terug wat moeite doet om "ongewenste" zwangerschappen te vermijden en de mensen eens terug bewust maakt van wat ze doen .
In sommige gevallen kan men er niets aan doen en gebeuren die dingen op manieren waar de moeder geen vat op heeft . Maar als men dan ziet dat bv. tienerzwangerschappen meer en meer voorkomen doordat men seks op gelijke voet zet met een pint pakken zonder aan de gevolgen te denken zijn er toch problemen . Het lijkt soms een modebeeld ![]() If you can't do the time , don't do the crime ... Wel ... Als ge niet in staat bent om voor een gezin te zorgen , zorg dan dat je niet zwanger wordt . (En die verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij de moeder)... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() zeg raf, gij weet daar precies zo veel van.
Al veel ongewenste zwangerschappen op uw actief staan misschien? Ge zijt toch voorzichtig? Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 augustus 2009 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zoekt hier met deze dubbelnick ook niet lang te blijven, me dunkt?
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Staatssecretaris
|
![]() Abortus moet kunnen maar enkel in bepaalde gevallen en binnen een bepaalde termijn zoals nu is vastgesteld in de belgische wetgeving.
- ik denk bij abortus vooral aan vrouwen die verkracht werden - of bij vrouwen wiens leven in gevaar is door de komst van een baby - of bij jonge meisjes(-18 jaar) die eigenlijk zowel mentaal als fysiek niet in staat zijn om een kind groot te brengen - of bij vrouwen wiens kind een bepaalde ongeneeslijke ziekte heeft zoals progeria, mongolisme enz... Dit zijn in mijn ogen rechtvaardige en menselijke redenen om abortus goed te keuren maar nogmaals enkel binnen de wettelijke termijn. Verder zou men abortus niet meer moeten goedkeuren en zou er meer werk gemaakt moeten worden op preventie. Mensen willen dikwijls ook kinderen om de verkeerde redenen. zoals : -koppels dat kinderen neemt om relatie te redden omdat ze denken dat dit hun band zal versterken -koppels dat kinderen neemt waarvan 1 van de 2 partners eigenlijk geen kinderen wilt - koppels dat kinderen wilt omdat de buren ook zo'n lief schattig boeleke krijgt - koppels dat kinderen krijgt omdat het traditie is een gezin hebben enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook bij mij primeert het gevoel dat het toenemend gebruik van abortus een gevolg is van algemene waardenverloedering. De huidige in het westen aanbeden waarden aanhangend, kan je ook zeggen dat een kind moet wijken voor waarden als 'zelfontplooiing', maar ook 'carriëre' en misschien 'het beeld dat mensen van je hebben'. We willen wel een kind, maar echt enkel als het voor ons perfect uitkomt... of misschien willen we geen kind, maar ja... we leven maar één keer niet waar. En condooms zijn nogal duur. De pil mag niet van thuis uit. Ik kon toch geen 'neen' zeggen tegen die ene vrijpartij omdat de kans bestond dat ik er misschien zwanger van kon worden? Of nog: Ik kon toch niet weten dat de drugs nemende excrimineel die me zwanger maakte ging lopen toen ik hem zei dat ik zwanger was? Enzovoort... De cijfers wijzen het uit: er zijn mensen die vaste klant zijn in het abortuscentrum, en ook vaste afnemers van de morning-after pil. Dit is walgelijk, en schiet met verre het doel van de toelating van abortus voorbij vind ik. Abortus is een mogelijkheid, en dat maakt dat sommige mensen ondanks de omstandigheden die soms puur egoïstisch zijn, vinden dat een abortus toch is gelegitimeerd. In dat geval vind ik de term abortus niet meer dan een koosnaampje voor georganiseerde moord, die voorkomen kan worden indien men niet zo laks en laf was. Verantwoordelijkheidszin en een goed zelfbewustzijn, dat is iets wat zeldzaam is vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Minder disney zien, bleiters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mannelijke en vrouwelijke kiemcel die zijn samengekomen, zou ik echter niet zo omschrijven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit.
![]() |
![]() |