![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
| Ja |
|
22 | 40,00% |
| Neen |
|
19 | 34,55% |
| Ja, maar ... |
|
6 | 10,91% |
| Neen, maar ... |
|
4 | 7,27% |
| Geen idee |
|
4 | 7,27% |
| Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
kraakbeen wordt bot. Fontanellen iemand?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat hoofd hangt sowieso reeds aan elkaar. Een fontanel overlapt dat enkel maar.
Conclusie Als de kleine geboren is, wordt hij nog wat gefinetuned.
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hebt U daar nog een pasklaar antwoordje voor mijn beste Paulus,let wel ik spreek hier uit eigen ervaring wat dat betreft mijn beste... Laat ik nu die financiële opofferingen hier nog terzijde laten... Zij zijn maar het secundaire in deze materie,maar niet iederéén kan zich diezelfde opofferingen veroorloven ....Maar dit gaat dan wel ten koste van die embryonale wezens wiens toekomstige ouders zich die financiële inspanningen niet kunnen veroorloven... Dáár al eens over nagedacht mijn beste... |
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat zijn geen kinderen maar een klompje "Cellen"!
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Banneling
|
Zijn er nu echt mensen die abortus moreel op dezelfde lijn zien als het gebruik van manieren om zwangerschap te voorkomen ? ? ?
Behalve FC dan, die vindt dat je evengoed even de abortuskliniek kan binnenstappen als je raakt hebt ipv pillen te slikken of een condoom te gebruiken... Hij vindt dan wéér wel dat abortus moet gebeuren in de meest goede ondersteunende context denkbaar, namelijk een artsenpraktijk... D�*t is een must die zijn ethiek hem dan weer wel oplegt. Zo lang de man er maar niet te veel last van heeft zeker? Bloedsporen en bebloede kapstokken tegenkomen thuis is ook maar irritant hé? Als ik niet beter wist, zou ik denken dat meneer directeur was van een abortuskliniek. Laatst gewijzigd door Marker : 24 augustus 2009 om 00:29. |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf dat hun frank valt en ze er ook maar iets menselijks in zien zitten ze met een gewetensprobleem , want dan dan gaat het om een mens die ze in stukjes knippen en opstofzuigen ... |
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Banneling
|
Een hoopje cellen inderdaad.
12 weken: ![]() 14 weken: ![]() 39 weken: ![]() Het mocht toch tot tijdens de bevalling hé? Waarom niet tot vlak erna? Ik zie geen grote verandering tussen week 39 en één dag later ... Graag een uitleg vanaf wanneer dat weefsel dan een mens wordt. Laatst gewijzigd door Marker : 24 augustus 2009 om 00:37. |
|
|
|
|
|
#389 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat kan ja. Ik zou het misschien liever anders hebben, maar om eerlijk te zijn boeit het me maar weinig. En bovenal kan ik daar ook niet veel aan veranderen. Het blijft alleszins een louter symbolische discussie. Zoals Flanel zei, het resultaat is het hetzelfde: geen kind. |
||||
|
|
|
|
|
#390 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het bestempelen van wezens als 'mens' gebeurt op basis van een gevoelen. Het kadert in een symbolische betekenissamenhang. Vandaar ook dat men tegenwoordig mensen niet meer zal definiëren aan de hand van intrinsieke eigenschappen, want er zijn dieren die meer 'menselijke' eigenschappen bezitten dan zwaar gehandicapte mensen. Toch zal men die laatsten beschermen, onder de vlag van de menselijke waardigheid. Die menselijke waardigheid is niks absoluuts; ik denk dat men best streeft naar een consensus van de juiste invulling ervan. Het gaat er niet om dat zoiets te ver gaat. Alleen dat wat u probeert te bestrijden, iets als gevolg heeft dat u nog erger zal vinden. Nergens beweerde Flanel dat hij een kapstokabortus voor het kind moreel meer afkeurenswaardig is dan een legale abortus. Ik vermoed echter dat u dat wel vindt. Vanuit het standpunt van het welzijn van de vrouw is de legale abortus in ieder geval te verkiezen. |
|||
|
|
|
|
|
#391 |
|
Banneling
|
Andere account, alter ego, of sympathisant. De beweringen die FlanelCondoom hier heeft gemaakt (en de val die hij voor zichzelf heeft gespannen) doen mij hopen dat hij ze ook kan expliciteren.
Net zoals je niet met iemand de koffer induikt voor even twee hersencellen te gebruiken om te voorkomen dat je later de abortuskliniek (maar weer eens) kan gaan bezichtigen, moet je nadenken vooraleer je met veel bravoure dingen post die geen steek houden, je niet kan onderbouwen en die achteraf vloeken met andere dingen die je post... Ik hoop voor hem dat het ook zo is. Aan hem om dit ook waar te maken. U hoeft hem niet te redden. In plaats van hem hiermee uit zijn moeras te redden, duw je hem er dieper in. |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij maken dit onderscheid aan de hand van impulsen die wij binnenkrijgen en verwerken met ons brein. De aard van dit onderscheid is dan ook geheel afhankelijk van onze manier van informatieverwerking. Een andere, logisch mogelijke levensvorm zou een totaal andere verdeling kunnen maken, of zelfs op een volledig andere manier denken. Het onderscheiden maakt ons leven makkelijker. Maar niks duidt op een bestaan van een onderscheid, integendeel, het is eerder causaal continu. |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Banneling
|
Citaat:
-het feit dat jij je niet lekker voelde bij het aanschouwen van azijnbaby's aanhaalde als argument voor je stelling dat abortus moord zou zijn -mijn illustratie over infanticide nu en toen totaal niet begreep en begon te zwammen over barbaren en hardere maatschappijen zorgt ervoor dat ik weinig zin heb om met jou verder te praten. Maar goed: stel je vragen nog eens, als het je lukt in 3 zinnen, zal ik antwoorden. |
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Minister-President
|
Ik ging met jou een discussie aan. Dat je afhaakt wanneer je merkt dat ik een gelijkaardige mening heb als Flanelcondoom, is erg zwak. Zijn beweringen zijn de zijne, ik heb niet tot doel die te verdedigen omdat ze de zijne zijn, maar omdat ik er veelal akkoord mee kan gaan.
|
|
|
|
|
|
#395 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
zelden zo iemand in een discussie tot kipkap weten verworden Wat een verrassing dat je nu "geen zin meer hebt" Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 augustus 2009 om 05:02. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U kent kinderen die gepest worden omdat hun mama hen niet wou aborteren? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen is maar een klopje cellen en iedereen is een mens in wording. Onnodig om je gewetensproblemen omtrend een bepaald woordgebruik zo duidelijk te profileren. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Banneling
|
ik wist niet dat de abortusproblematiek zo leeft in homoseksuele middens
|