Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 18:58   #301
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ben je een bandarbeider?

Geweest ja.
Oud 24 augustus 2009, 18:59   #302
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daar is wel de hele miserie mee begonnen hoor. Dat jij dit niet inziet geeft mee hoe goed jij de job van leerkracht kent.
Ik geef zelf bijles, heel goede vrienden van mij zijn gediplomeerd leerkracht en ik studeer nog. Bovendien heb ik zeer goede contacten met mijn leerkrachten van in't middelbaar, waarmee ik nog regelmatig iets ga drinken.

Ik ben een van de ergste leerlingen op mijn school geweest. Dankzij mij zijn er aanpassingen gebeurd in't schoolreglement.

Ik heb op 5 verschillende schoolsystemen in veel landen gezeten.

Ik zou durven zeggen dat ik een kenner ben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:01   #303
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
1900? Dat wil ik best wel eens zien in de overheidscijfers.
Hier, lees dit eens :
http://www.trends.be/nl/opinie/trend...n.html#topPage
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:04   #304
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweest ja.
En nu geef je les?
Oud 24 augustus 2009, 19:06   #305
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Schaf dus de ambtenaren af... en hun werk zal moeten gedaan worden door "de privé"! En die moeten niet betaald worden misschien? Dus ga je met privéscholen, privéklinieken, privébewakingsdiensten enz moeten werken, en dat zal beter en goedkoper zijn, ben je daar zo zeker van? Ik niet...
Ik heb hierboven gezegd dat men voor mijn part de meeste overheidsdiensten kan privatiseren BEHALVE rechtspraak, landsverdediging, onderwijs en gezondheidszorg.

Wat financiën betreft had men in de privé bijvoorbeeld al héél lang een performante informatisatie doorgevoerd die al die nutteloze hoop papier en oubollige briefwisseling overbodig maakte. En wat eventuele schuldinningen betreft : daar wordt nù ook al beroep gedaan op zelfstandige gerechtsdeurwaarders.

Overigens, als men eindelijk eens zou gaan werk maken van het vervangen van de belasting op arbeid door een BTW-equivalent op het verbruik (wat de staat net evenveel oplevert) dan zijn geen belastingsbrieven meer nodig (alle arbeid is wit) en kan alle energie gestoken worden in de controle van de BTW. Véél efficiënter dan Jan en klein Pierke ambeteren met zijn belastingsbrief.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:08   #306
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkele gepensioneerde ambtenaar met een loon van 1900 euro. Dus ik wil wel eens best die cijfers zien.
Met een uitgesteld loon. Blijkbaar was mijn 1900€ nog bescheiden, en is het meer dan 2000€
http://www.coc.be/publicaties_brandp...d=540&subnav=2
Oud 24 augustus 2009, 19:11   #307
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal niet. Ik ken verschillende idealistische mensen die er na enkele jaren de brui aan geven omdat het een te onzekere job is. Niet omdat ze de nodige competenties ontbreken.
Het is net een van de zekerdere jobs, zelfs als tijdelijke van de lange duur. In uw eerste jaar is het meestal afzien vanwege het "uren sprokkelen" in een bepaalde scholengemeenschap. In de prive start je meestal ook met tijdelijke contracten of lange proefperiodes, dus daar zit het verschil niet echt.

Het is eerder zo dat mensen met voldoende geachte diplomas of zonder bewijs van pedagogische bekwaamheid nogal werkonzekerheid hebben. Dat ze dan eens dat diplomake gaan halen he, ze hebben er drie jaar voor......

Laatst gewijzigd door Tavek : 24 augustus 2009 om 19:11.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:14   #308
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Fout.

Ik ken er die van nature begaafd zijn, en een klas op vrijdagavond het laatste uur stil kunnen houden.

Zij zijn gestopt, niet door de druk van de leerlingen, maar door de werksfeer en het benauwend schoolsysteem waarin juristen, pedagogen en ander gespuis beter weet dan iemand die werkelijk aan de frontlinies moet staan.
Een slechte werksfeer, kan je ook in een bedrijf vinden, is eigen aan een bepaalde school, en niet aan het systeem.
Oud 24 augustus 2009, 19:15   #309
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef zelf bijles, heel goede vrienden van mij zijn gediplomeerd leerkracht en ik studeer nog. Bovendien heb ik zeer goede contacten met mijn leerkrachten van in't middelbaar, waarmee ik nog regelmatig iets ga drinken.

Ik ben een van de ergste leerlingen op mijn school geweest. Dankzij mij zijn er aanpassingen gebeurd in't schoolreglement.

Ik heb op 5 verschillende schoolsystemen in veel landen gezeten.

Ik zou durven zeggen dat ik een kenner ben.
En desondanks dat zit het onderwijs (ook het vlaamse) in een bijna "vrije val".
Oud 24 augustus 2009, 19:18   #310
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is net een van de zekerdere jobs, zelfs als tijdelijke van de lange duur. In uw eerste jaar is het meestal afzien vanwege het "uren sprokkelen" in een bepaalde scholengemeenschap. In de prive start je meestal ook met tijdelijke contracten of lange proefperiodes, dus daar zit het verschil niet echt.

Het is eerder zo dat mensen met voldoende geachte diplomas of zonder bewijs van pedagogische bekwaamheid nogal werkonzekerheid hebben. Dat ze dan eens dat diplomake gaan halen he, ze hebben er drie jaar voor......
Dus de ene onzekere situatie moet de andere vergoeilijken? Wat is dat nu voor redenering.

Ik spreek hier wel over mensen met een diploma. Het scheelt wel enige 100den euro's.
Oud 24 augustus 2009, 19:18   #311
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Met een uitgesteld loon. Blijkbaar was mijn 1900€ nog bescheiden, en is het meer dan 2000€
http://www.coc.be/publicaties_brandp...d=540&subnav=2
Het woord bruto niet gelezen?
Oud 24 augustus 2009, 19:19   #312
Praetorian

Standaard

Citaat:
Waarom werk meenemen naar huis? Bang dat ze zien dat het eigenlijk toch niets inhoudt?

Veel leraars hebben een bijberoep, niet uit armoede maar omdat ze tijd genoeg hebben.
Als het niets inhield, dan hadden ze geen lesvoorbereidingen of cursus. Het mysterie lost zichzelf op.
Oud 24 augustus 2009, 19:22   #313
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En desondanks dat zit het onderwijs (ook het vlaamse) in een bijna "vrije val".
Ja, dat is zo. Heb je daar verklaringen voor?
Oud 24 augustus 2009, 19:22   #314
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
leerkrachten krijgen een kwartier plaspauze, arbeiders niet.

het is duidelijk wie de kwaadste job heeft
Kies dan gewoon een pater uit de Carmelietenorde. Die hebben geen bezittingen en moeten alle dagen zwijgen. Hoever ga je die retoriek van "kwaadste job" drijven?

Er zijn hier werkelijk mensen die kicken op zelfkastijding.
Oud 24 augustus 2009, 19:22   #315
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Een slechte werksfeer, kan je ook in een bedrijf vinden, is eigen aan een bepaalde school, en niet aan het systeem.
In dit geval lag het aan de onderwijsmethodiek.
Oud 24 augustus 2009, 19:23   #316
Praetorian

Standaard

Citaat:
In dit geval lag het aan de onderwijsmethodiek.
Meer pedagogische tikken geven volgens sommigen.
Oud 24 augustus 2009, 19:23   #317
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de ene onzekere situatie moet de andere vergoeilijken? Wat is dat nu voor redenering.

Ik spreek hier wel over mensen met een diploma. Het scheelt wel enige 100den euro's.
Waar heeft het u nu over ? De werkonzekerheid of de salarissen ?

Het onderwijssysteem is extreem bureaucratisch, daar heb je een punt, maar net deze logheid is een bron van werkzekerheid: eenmaal binnen = nooit buiten. Kortom, als je tijdelijke van lange duur bent, heb je voorrang mocht je baan vervallen, in dezelfde scholengemeenschap voor een vergelijkbare baan tov buitenstaanders.

In de prive neemt men gewoon de meest capabele persoon, in het onderwijs degene met de meeste dienstjaren. En daar hebben we meteen het probleem van het onderwijs in zijn geheel aangekaart.
Oud 24 augustus 2009, 19:25   #318
Praetorian

Standaard

Citaat:
Waar heeft het u nu over ? De werkonzekerheid of de salarissen ?

Het onderwijssysteem is extreem bureaucratisch, daar heb je een punt, maar net deze logheid is een bron van werkzekerheid: eenmaal binnen = nooit buiten. Kortom, als je tijdelijke van lange duur bent, heb je voorrang mocht je baan vervallen, in dezelfde scholengemeenschap voor een vergelijkbare baan tov buitenstaanders.

In de prive neemt men gewoon de meest capabele persoon, in het onderwijs degene met de meeste dienstjaren. En daar hebben we meteen het probleem van het onderwijs in zijn geheel aangekaart.
Dat is eerder een beloning na jarenlang geleefd te hebben als monade. Dat is het enige voordeel van het onderwijs. Maar je mag er wel op zijn minst 10 jaar op wachten.

Je zou het juist moeten toejuichen, alleen de meest toegewijden blijven in het onderwijs. En ik vind vast werk een basisrecht. Blijkbaar valt dat al evengoed niet te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2009 om 19:26.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:34   #319
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Toen ik eens een maand een vakantiejob had gedaan aan de lopende band en tevreden terug naar de schoolbanken terug mocht (welja dat gevoel was er maar voor een maand maar soit..) was er een leraar die hele tijd zelfmedelijden had met zichzelf (uren, slecht betaald, enz...).
Toen ik dacht aan die mensen aan de lopende band heb ik hem geantwoord dat hij maar eens een maand aan zo'n band moest staan dat hij wel terug gemotiveerd zou worden.... Resultaat was dat ik mijn boeltje mocht pakken

Citaat:
Al ooit 40 u / week ergens aan een band gestaan?

Als er ergens mensen zijn die teveel uren / week werken is het aan de lopende band.

Kan je je voorstellen dat iedere milliseconde van je werk gerekend wordt in computerprogramma's? Awel in een fabriek is dit zo, iedere beweging die een arbeider moet doen om een bepaalde job te doen wordt berekend. Ik garandeer je dat je zal snakken om terug het onderwijs in te mogen gaan.

Als ze bij Ford de band 1/2 seconde / wagen sneller zetten, kan niemand meer volgen.
camel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:35   #320
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is eerder een beloning na jarenlang geleefd te hebben als monade. Dat is het enige voordeel van het onderwijs. Maar je mag er wel op zijn minst 10 jaar op wachten.

Je zou het juist moeten toejuichen, alleen de meest toegewijden blijven in het onderwijs. En ik vind vast werk een basisrecht. Blijkbaar valt dat al evengoed niet te begrijpen.
Op zijn minst 10 jaar ?

3 jaar in dezelfde scholengemeenschap. En in de praktijk hangt het puur af van de hoeveelheid vaste benoemingen die aan een school mogelijk zijn (= aantal leerlingen) en hoeveel plekken er vrij komen (pensioenen).

Maar zoals gezegd: vereist + GBP is niet iedereen gegeven, want die mensen raken erg gemakkellijk aan een vaste benoeming op korte termijn (<5 jaar).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be