Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 20:09   #321
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Pietje, zinnig of onzinnig, denkt u nu echt dat u daar een verschil zou in zien?
Probeer toch maar één keer om zinnige dingen te vertellen. Of, kan je echt niet beter ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:09   #322
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Zouden ze zelf begrijpen waar ze het over hebben? Ik begin te denken van niet. Ze zullen niet beter weten!
Uiteraard niet, maar ze vinden 't wel stoer.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:10   #323
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ze weten het goed genoeg, het zijn echter "meesters" in het antwoorden naast de kwestie, en het vertellen van hele leugens en halve waarheden.
Pietje u hoeft uzelf niet voor te stellen, we herkennen u zo ook hoor.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:12   #324
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Pietje u hoeft uzelf niet voor te stellen, we herkennen u zo ook hoor.
Welke leugens vertel ik dan ??
Oud 24 augustus 2009, 20:16   #325
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Awel hier sé, de filo op wiki niets interessant gevonden? Hebben ze u opgebeld om steun te verlenen, moet u hun verhaaltjes komen hard maken? Ze zouden toch beter moeten weten hé filo, ze zouden u toch voldoende moeten kennen om te weten dat u ook niet verder komt dan hen, praat, fantasie en idioot geziek.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:18   #326
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dergelijke passage wordt door u dus aangewend om een genocide voor te stellen? Er staat alleen dat defecte mensen geen kinderen mogen hebben. Het valt op dat ge de euthanasiewet niet vermeld hebt... die wordt nu in België toegepast. Dat is dan ook een genocide?
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, Jean-Pierre.
Ik heb het in deze draad nog niet over genocide gehad. Ik citeer gewoon een stukje tekst van een 'schrijver'. In dat stukje heeft die 'schrijver' het over zichzelf en zijn medestanders. Dat doen wel meer schrijvers, dacht ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 augustus 2009 om 20:19.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:18   #327
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nu veel zinnigs verwachten van lui wier bron vooral Stormfront.org is. Bron zeg ik, maak er maar evangelie van.
Oud 24 augustus 2009, 20:19   #328
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, Jean-Pierre.
Ik heb het in deze draad nog niet over genocide gehad. Ik citeer gewoon een stukje tekst van een 'schrijver'. In dat stukje heeft die 'schrijver' het over zichzelf en zijn medestanders. Dat doen wel meer schrijvers, dacht ik.
Het is inderdaad een autobiografisch boek.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:20   #329
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, Jean-Pierre. Ik heb het in deze draad nog niet over genocide gehad. Ik citeer gewoon een stukje tekst van een 'schrijver'. In dat stukje heeft die 'schrijver' het over zichzelf en zijn medestanders. Dat doen wel meer schrijvers, dacht ik.
Ge hebt dat inderdaad geciteerd... om uiteindelijk tot welke conclusie te komen? Want we hebben hier onze Van Gelre die dat angehaald heeft om ergens een genocide te bespeuren....
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:23   #330
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
O Ja, dat is vulgair! Wat ik interessanter dan deze discussie begin te vinden is het waarom. Zijn jullie van die pipo's met nazivlaggen op de kamer en een exemplaar van 'Mein Pampfer ist volgescheten' in je nachtkastje of zijn jullie gewoon zwaar gefrustreerd?
Hmm!... het schijnt te werken. Die heerschappen weten niet veel meer te vertellen....behalve wat vulgariteiten... Nog eens de hatespeech herhalen...

EXAMPLES OF HATE SPEECH
http://whatreallyhappened.com/WRHART...estinians.html

1. "There is a huge gap between us (Jews) and our enemies *not just in ability but in morality, culture, sanctity of life, and conscience. They are our neighbors here, but it seems as if at a distance of a few hundred meters away, there are people who do not belong to our continent, to our world, but actually belong to a different galaxy." Israeli president Moshe Katsav. The Jerusalem Post, May 10, 2001
2. "The Palestinians are like crocodiles, the more you give them meat, they want more".... Ehud Barak, Prime Minister of Israel at the time - August 28, 2000. Reported in the Jerusalem Post August 30, 2000
3. " [The Palestinians are] beasts walking on two legs." Menahim Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, 25 June 1982.
4. "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." " Isreali Prime Minister (at the time) in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988
5. "When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defence Forces, New York Times, 14 April 1983.
6. "How can we return the occupied territories? There is nobody to return them to." Golda Maier, March 8, 1969.
7. "There was no such thing as Palestinians, they never existed." Golda Maier Israeli Prime Minister June 15, 1969
8. "The thesis that the danger of genocide was hanging over us in June 1967 and that Israel was fighting for its physical existence is only bluff, which was born and developed after the war." Israeli General Matityahu Peled, Ha'aretz, 19 March 1972.
9. David Ben Gurion (the first Israeli Prime Minister): "If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti - Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?" Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp121.
10. Ben Gurion also warned in 1948 : "We must do everything to insure they ( the Palestinians) never do return.

De volledige referentie heeft nog meer van die leuke zionistische uitspraken...
Oud 24 augustus 2009, 20:23   #331
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nu toe geen enkele reactie gehad op voorbeelden van hatespeech. Ik zal het dus nog maar eens herhalen....

EXAMPLES OF HATE SPEECH
http://whatreallyhappened.com/WRHART...estinians.html

1. "There is a huge gap between us (Jews) and our enemies *not just in ability but in morality, culture, sanctity of life, and conscience. They are our neighbors here, but it seems as if at a distance of a few hundred meters away, there are people who do not belong to our continent, to our world, but actually belong to a different galaxy." Israeli president Moshe Katsav. The Jerusalem Post, May 10, 2001
2. "The Palestinians are like crocodiles, the more you give them meat, they want more".... Ehud Barak, Prime Minister of Israel at the time - August 28, 2000. Reported in the Jerusalem Post August 30, 2000
3. " [The Palestinians are] beasts walking on two legs." Menahim Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, 25 June 1982.
4. "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." " Isreali Prime Minister (at the time) in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988
5. "When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defence Forces, New York Times, 14 April 1983.
6. "How can we return the occupied territories? There is nobody to return them to." Golda Maier, March 8, 1969.
7. "There was no such thing as Palestinians, they never existed." Golda Maier Israeli Prime Minister June 15, 1969
8. "The thesis that the danger of genocide was hanging over us in June 1967 and that Israel was fighting for its physical existence is only bluff, which was born and developed after the war." Israeli General Matityahu Peled, Ha'aretz, 19 March 1972.
9. David Ben Gurion (the first Israeli Prime Minister): "If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti - Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?" Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp121.
10. Ben Gurion also warned in 1948 : "We must do everything to insure they ( the Palestinians) never do return.

De volledige referentie heeft nog meer van die leuke zionistische uitspraken...

Dat zijn lelijke uitspraken, ja.

Die kunnen en mogen we wat mij betreft hatespeech noemen.

Staan we nu een stap verder?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:23   #332
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dergelijke passage wordt door u dus aangewend om een genocide voor te stellen? Er staat alleen dat defecte mensen geen kinderen mogen hebben. Het valt op dat ge de euthanasiewet niet vermeld hebt... die wordt nu in België toegepast. Dat is dan ook een genocide?

ik heb het boek dus niet gelezen en constateer tot nu dat één kamp niet in staat is om de genocide claims erin te bewijzen.

Wel zaken zoals "interpretatie, begrijpend lezen," etc...

En wat die passage betreft dat defecte mensen geen kinderen mogen hebben. Gezien de tijdsgeest...In vele landen vond men dat he, men dacht immers dat zij bijna onmogelijk gezonde kinderen konden hebben. Wat wél het geval is. Ken zo een gehandicapte vader van een erg sportief zoontje. Maar ja, Watson en crick hadden hun werk toen nog niet gedaan he...
Toch constateer ik dat men ook vandaag niet erg happig is dat bijv. mentaal gehandicapten zich voortplanten.

Is het nu zo moeilijk om gewoon die letterlijke citaten aan te halen, of zitten er nu te liegen ? Persoonlijke aanvalletjes (al dan niet gecoördineerd) geven meestal aan dat men de waarheid tracht te verzwijgen. geef gewoon die bewijzen, zal ooit dat boek dan wel eens vastkrijgen en dat kunnen verifiëren. Of zit men gewoon te liegen ? en zo ja, waarom?
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 24 augustus 2009 om 20:32.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:33   #333
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat zijn lelijke uitspraken, ja. Die kunnen en mogen we wat mij betreft hatespeech noemen. Staan we nu een stap verder?
Haaaa Djimi toch!.... Ik ben natuurlijk akkoord met u om wat andere elementen op te zoeken en te bespreken. Maar het doet me plezier te zien bepaalde heerschappen hun proza tot een nietszeggende one-liner moeten beperken... Maar goed, we gaan dus verder met de thread...
Oud 24 augustus 2009, 20:41   #334
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Als ik jullie commentaren lees denk ik dat jullie AH, het nazisme en MK ongeveer vergelijkbaar stellen met de hele mythe rond aliens en UFO's. Zou ik het geloven of niet? Come back to Earth please! Ik hoef geen bewijzen te geven, ik moet mijn gelijk niet halen. De zwaartekracht is ook niet bewezen, maar wordt wel ontegensprekelijk als 100% waarheid beschouwt, net als de naziperiode.

Jullie willen een discussie beginnen door het omgekeerde te beweren. Jullie zouden bewijzen moeten aanleveren om jullie ontkenning te staven. Dit is de omgekeerde wereld en zo kan je eindeloos doorgaan. Begin opnieuw op de correcte manier en je staat direct met je gezicht tegen de muur...
Oud 24 augustus 2009, 20:42   #335
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik jullie commentaren lees denk ik dat jullie AH, het nazisme en MK ongeveer vergelijkbaar stellen met de hele mythe rond aliens en UFO's. Zou ik het geloven of niet? Come back to Earth please! Ik hoef geen bewijzen te geven, ik moet mijn gelijk niet halen. De zwaartekracht is ook niet bewezen, maar wordt wel ontegensprekelijk als 100% waarheid beschouwt, net als de naziperiode.

Jullie willen een discussie beginnen door het omgekeerde te beweren. Jullie zouden bewijzen moeten aanleveren om jullie ontkenning te staven. Dit is de omgekeerde wereld en zo kan je eindeloos doorgaan. Begin opnieuw op de correcte manier en je staat direct met je gezicht tegen de muur...
Het is tegenwoordig hip om het omgekeerde te geloven van wat als bewezen wordt beschouwd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:50   #336
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ik heb het boek dus niet gelezen en constateer tot nu dat één kamp niet in staat is om de genocide claims erin te bewijzen.

Wel zaken zoals "interpretatie, begrijpend lezen," etc...

En wat die passage betreft dat defecte mensen geen kinderen mogen hebben. Gezien de tijdsgeest...In vele landen vond men dat he, men dacht immers dat zij bijna onmogelijk gezonde kinderen konden hebben. Wat wél het geval is. Ken zo een gehandicapte vader van een erg sportief zoontje. Maar ja, Watson en crick hadden hun werk toen nog niet gedaan he...
Toch constateer ik dat men ook vandaag niet erg happig is dat bijv. mentaal gehandicapten zich voortplanten.

Is het nu zo moeilijk om gewoon die letterlijke citaten aan te halen, of zitten er nu te liegen ? Persoonlijke aanvalletjes (al dan niet gecoördineerd) geven meestal aan dat men de waarheid tracht te verzwijgen. geef gewoon die bewijzen, zal ooit dat boek dan wel eens vastkrijgen en dat kunnen verifiëren. Of zit men gewoon te liegen ? en zo ja, waarom?
Hier worden twee problemen aangehaald. Het eerste gaat over het steriliseren van zwakzinnigen en het tweede over de genocide.

Op dit ogenblik staat er nergens in de belgische wetgeving dat zwakzinnigen geen kinderen mogen hebben. Daar is het absolute recht om kinderen te mogen hebben... maar daartegenover staat ook de verplichting om voor die kinderen te moeten zorgen. Die wetgeving zegt niet wie daarvoor moet zorgen. De zwakzinnige of de samenleving... Dit is een zeer uitgebreid thema waar het laatste woord nog niet gezegd is. Ik denk hier vooral aan psychologisch onderzoek van praktijkgevallen. Over de wetgeving (internationaal) is niet al teveel bekend. ik denk (en dit is mijn persoonlijk gedacht) dat vele (ontwikkelings)landen de zwakzinnigen gewoon aan hun lot overlaten... wat op zichzelf een eliminatie van het individu inhoudt. Dan hebben we het nog niet gehad over de Belgische euthanasiewetgeving...

De genocide van de Joden staat niet in Mein Kampf beschreven, maar werd te Nürnberg naar voor gebracht met een plan 'Final Solution' http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solution dat tijdens 'de Wannsee Conference' uitgedokterd werd.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2009 om 20:53.
Oud 24 augustus 2009, 20:57   #337
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Verder gaande op dit thema kunnen we ons ook afvragen of een overheid het recht heeft om verkrachters te steriliseren.... of chemisch te castreren...

Maar dan zitten we op een thema, waarvoor een andere thread zou moeten gebruikt worden.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2009 om 20:58.
Oud 24 augustus 2009, 21:07   #338
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het wordt voor jou ook tijd om eens volwassen te worden.
Trollen worden nooit volwassen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 22:02   #339
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Trollen worden nooit volwassen.
allemaal goed en wel, maar kan je nu inhoudelijk verdergaan op wat er geclaimd doch geenzins bewezen werd ?
.
Oud 24 augustus 2009, 22:05   #340
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De genocide van de Joden staat niet in Mein Kampf beschreven, maar werd te Nürnberg naar voor gebracht met een plan 'Final Solution' http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solution dat tijdens 'de Wannsee Conference' uitgedokterd werd.
bedankt, dat gegeven uit de Wannsee Conference is mij bekend. Maar dat lijkt eerder het punt te staven dat het NIET intrinsiek is aan het politieke systeem waarover sommigen hier zo paniekerig over doen.

Vraag blijft dus. Vreemd dat men ze zo uit de weg gaat
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 24 augustus 2009 om 22:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be