Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 22:02   #341
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik dacht dat het hier gaat over pensioenen.
We zijn off topic gedwaald.

Ok, we zullen terug on-topic gaan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 07:22   #342
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
brother paul, ik kom héél goed overeen met mijn leerlingen, en zonder te willen opscheppen: ik ben zowat de meest geliefde leraar hier op school.

Ik zweer het u, er zijn dagen dat ik thuiskom, mij in de sofa neerleg en er niet meer uitgeraak voor 's anderendaags 's ochtends.

Vergeet vooral niet dat die kinderen daar VERPLICHT aanwezig zijn, hé, en dat ze massa's dingen moeten leren waarvan ze het nut niet inzien of waar ze een gloeiende hekel aan hebben.

De meeste leerlingen kijken reikhalzend uit naar het belsignaal dat hen het recht geeft terug achter hun PC te gaan kruipen om op Facebook of Badoo of Netlog of weet ik veel welke andere site te zitten chatten, om een of ander al dan niet online-game te gaan spelen, om illegaal mp3-bestanden te downloaden, ...

Sommigen gaan natuurlijk liever op straat of in 't park voetballen.

Hoe dan ook zijn ze de eerste lesuren nog te slaperig, en 's namiddags te moe of te opgewonden om daar iets deftig mee aan te kunnen vangen.

En dan zitten ze nog eens met alle miserie die de puberteit met zich meebrengt, of met de problemen thuis en elders.

Ge kunt u de h�*�*t tegenover 'het systeem' wellicht moeilijk voorstellen omdat gij ongetwijfeld héél graag naar school ging.
In mijn tijd was dat eenvoudig djimi. Leerlingen met de ingesteldheid die u beschrijft, waren gebuisd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 07:59   #343
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nu dat corebeeck eens bewijst met een econometrisch model dat zijn theorie klopt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 08:56   #344
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wat brengt het voor de gemeenschap op om die mensen in onzekerheid te laten leven?
De motivatie om het goed te doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 09:00   #345
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Grote" pensioenen, waar begint dat en waar eindigt dat ?
Verdeel en heers is een taktiek v.d. wergevers. Als de wernemers dat overnemen, gaan we terug naar de tijd van Daens !
Volgende stap: index-aanpassingen alleen voor de lage lonen en niet voor de "hoge".
Volgende stap: mag je zelf invullen.

Er zijn gewoonweg geen grote arbeiders/bediendenpensioenen. Die zijn wel ergens anders te zoeken.
Oud 25 augustus 2009, 09:09   #346
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu dat corebeeck eens bewijst met een econometrisch model dat zijn theorie klopt.
Veronderstel dat ge Cortebeeck bedoeld ? Moet ge wel eerst zeggen wat zijn theorie is. Want een voorstel om een gedeelte van de belastingsaftekken af te schaffen, en de meerinkomsten, hieruit voortvloeiend over te hevelen naar de sociale zekerheid, kan men moeilijk een theorie noemen. Hoogstens een opvullen van putten.
Oud 25 augustus 2009, 10:53   #347
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Veronderstel dat ge Cortebeeck bedoeld ? Moet ge wel eerst zeggen wat zijn theorie is. Want een voorstel om een gedeelte van de belastingsaftekken af te schaffen, en de meerinkomsten, hieruit voortvloeiend over te hevelen naar de sociale zekerheid, kan men moeilijk een theorie noemen. Hoogstens een opvullen van putten.
moet je dan belang hechten aan iemand die zelfs niet kan bewijzen dat zijn plan klopt ?
Oud 25 augustus 2009, 11:07   #348
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Knap van Cortebeeck.
Wij maken elkaar af rond de ambtenaren , hoogte pensioenen, onderwijs...terwijl de inkomsten voor het grijpen liggen:

-heksenjacht op soc/fisc fraude
-uitmesten soc zekerheid
-absolute immigratiestop en wie veroordeeld wordt , terug met gezinshereniging in die heimat
-zware insnoering overheidsapparaat met o.a. herbekijken statuut vakbond en inkomsten
-stop pampermaatregelen
-....
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 11:11   #349
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Knap van Cortebeeck.
Wij maken elkaar af rond de ambtenaren , hoogte pensioenen, onderwijs...terwijl de inkomsten voor het grijpen liggen:

-uitmesten soc zekerheid
-absolute immigratiestop en wie veroordeeld wordt , terug met gezinshereniging in die heimat
-zware insnoering overheidsapparaat met o.a. herbekijken statuut vakbond en inkomsten
-stop pampermaatregelen
-....
Ambtenaren en onderwijs maken toch deel uit van het overheidsapparaat?

Zijn dat niet net de grootste uitgavenposten?

Als er moet bespaard worden, zal er daar toch ook eens naar gekeken moeten worden, niet?

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 augustus 2009 om 11:12.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 11:16   #350
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moet je dan belang hechten aan iemand die zelfs niet kan bewijzen dat zijn plan klopt ?
Zijn voorstel heeft in elk geval implicaties. Dus is het normaal dat men voor of tegen is.
Oud 25 augustus 2009, 11:26   #351
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht

Als er moet bespaard worden, zal er daar toch ook eens naar gekeken moeten worden, niet?
Juist maar je moet wel alles in de goede context bekijken.
Het zwart circuit in België wordt geschat op 30 �* 60 miljard.
De Vlies, CVP, die dat allemaal een sgaat aanpakken, al meer dan 2 jaar in functie, mikt op zomaar even 1 miljard.
Makkelijk met "alleman betaalt alles electronisch", heb je Schouppe horen fulmineren tegen zo'n idee van Quick.

Laat ons zeggen, de sterkste schouders moeten nu eens aangesproken worden en in onderwijs moet alles wat geen les geeft of pampert op dieet.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 augustus 2009 om 11:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 11:40   #352
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap van Cortebeeck.

-uitmesten soc zekerheid
-stop pampermaatregelen
-....
hoh de inkomsten liggen niet voor te grijpen, als je budgetten in de grootte orde van 50% van het BNP moet doen kloppen, dan ligt het helemaal niet voor het grijpen.

alles wat je doet hangt aan elkaar:
stel dat je ambtenaren 20% afbouwt, kom je met 20>% meer werkloosheid af. Feitelijk begin je ze nu echt te betalen om niets meer te doen...
vb migratie toelaten kan de economie doen groeien.... per 100.000 allochtonen zul je al een pak huizen moeten bouwen. En aan het tempo dat z enu in hotels logeren, boomt die business nu duidelijk ook...
Oud 25 augustus 2009, 11:41   #353
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

jamaar onderwijs is een specialleke, je kunt moelijk onderwijzers halveren.

overheidsbegroting is ook een specialleke: de gepensioneerden pikken daar bvb 1/3 van in met hun uitgestelde loon.
Oud 25 augustus 2009, 11:58   #354
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In mijn tijd was dat eenvoudig djimi. Leerlingen met de ingesteldheid die u beschrijft, waren gebuisd.
In mijn tijd was dat niet veel anders, maar zoals u wel weet staat de tijd niet stil.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 12:05   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist maar je moet wel alles in de goede context bekijken.
Het zwart circuit in België wordt geschat op 30 �* 60 miljard.
De Vlies, CVP, die dat allemaal een sgaat aanpakken, al meer dan 2 jaar in functie, mikt op zomaar even 1 miljard.
Makkelijk met "alleman betaalt alles electronisch", heb je Schouppe horen fulmineren tegen zo'n idee van Quick.

Laat ons zeggen, de sterkste schouders moeten nu eens aangesproken worden en in onderwijs moet alles wat geen les geeft of pampert op dieet.
Uitstekend idee. Laat lesgevers les geven.

Examens kunnen door examinatoren worden georganiseerd en door verbeteraars verbeterd.

Dat examineren en corrigeren dient openbaar te gebeuren, dan kunnen we er op toe zien dat er niet te veel wordt 'gefoefeld'.

Volgens mij zal dat de investeringen in het onderwijs véél rendabeler maken.

Oud 25 augustus 2009, 12:20   #356
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uitstekend idee. Laat lesgevers les geven.

Examens kunnen door examinatoren worden georganiseerd en door verbeteraars verbeterd.

Dat examineren en corrigeren dient openbaar te gebeuren, dan kunnen we er op toe zien dat er niet te veel wordt 'gefoefeld'.

Volgens mij zal dat de investeringen in het onderwijs véél rendabeler maken.
Als leerkrachten dan geen examens meer dienen op te stellen en verbeteren, neem ik aan dat ze dan meteen ook zullen instemmen met ofwel een loonsvermindering ofwel het uitvoeren van andere taken?

We moeten besparen, hè. Minder werken voor 't zelfde loon = opslag geven. Dat rijmt niet met het begrip "besparen".
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 12:36   #357
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

je kunt ook besparen door de overheidsbedienen allemaal effectief nuttig werk doen doen:
laat nu bvb het overheidslichaam samen gevangenissen bouwen, gebouwen isoleren en upgraden naar de zero-energienorm, en alternatieve biogasinstallaties bouwen en gerechtelijke achterstanden inhalen, samen met hun vrienden de stempelaars
Oud 25 augustus 2009, 12:39   #358
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als leerkrachten dan geen examens meer dienen op te stellen en verbeteren, neem ik aan dat ze dan meteen ook zullen instemmen met ofwel een loonsvermindering ofwel het uitvoeren van andere taken?

We moeten besparen, hè. Minder werken voor 't zelfde loon = opslag geven. Dat rijmt niet met het begrip "besparen".
Als leerkracht zou ik het liefst les geven, zo vaak mogelijk.

Hier op 't forum doe ik het voor eenieder die het wil al gratis

Andere taken die ik wel zie zitten: straatveger, bos- of parkwachter (en niet om wat op een bankske te zitten tetteren, wees gerust!), parlementsvoorzitter, controleur bij de belastingen, ...

Ik zou zeggen: laat maar komen, die taken.

Loonsvermindering is voorlopig geen optie. Maar als 'mijn leiders' het goede voorbeeld geven, zal ik ze graag volgen.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2009 om 12:40.
Oud 25 augustus 2009, 12:41   #359
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Cortebeeck heeft gelijk.
Dat pensioensparen moet afgeschaft worden. De overheid moet de mensen allemaal een zelfde deftig pensioen geven. Enkel de zelfstandigen een kleiner pensioen omdat zij hun ganse leven toch gefraudeerd hebben tegen de sterren op, tenzij er eens een echte aanpak van die fraude zou komen.
En de belastingen moeten inderdaad verhogen voor de rijken. De rijken steken in de huidige crisistijd te veel geld in hun zakken waar ze geen recht op hebben. Een miljonairsbelasting moet er komen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 12:44   #360
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Thuis zit iedereen zo dikwijls gezellig te klussen: gras afrijden, stort rijden, garage schilderen, een beetje behangen, badkamerke vernieuwen , en de cracs gaan zelfs moeiteloos de electricteit aanpakken.

wat ik dus niet snap is, eenmaal ze op bediende niveau zitten kunnen ze als het ware niets meer: voor de vuilbak hebben ze een iemand nodig, voor de koffie hebben ze ook iemand nodig, de afwas kunnen ze ineens ook niet meer want hun handen liggen daarvan open, de keuken opruimen hebben ze ook hulp nodig, de gang kuisen moet ook een ploeg doen...

En thuis doen ze dat allemaal zelf...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be