Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 15:50   #381
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
is het niet kenmerkend voor de complete incompententie van de politieke klasse dat dit hun enige oplossing is?
Het is nog erger want in se kiest Vl. een beetje rechtsachtig maar krijgt steeds een linkse onverantwoordelijke regering over zich heen. Wat je echt linksachtig kan noemen SPA+groen betekende ongeveer 23% op 7 juni evenwel kregen we een regering Gennez/Renders/Cortebeeck.

Ik stoor mij bijzonder aan de kwalijke rol van de journalistiek: decennia mond open achter de machtshebbers , nul kritiek ,VRT zwijg ik al helemaal over,...

Enkel Rik Van Cauwelaert heeft alleen stand gehouden en heeft paars en nu CVP continu afgebrand.

Vandermeersch was ontzet over de affaire Vijnck, gewoon common practice al jaren.

Doncqier vroeg zich af of ze niet wat beter de S&LB operaties hadden moeten bekijken.

De 4de macht doet al net als de politiek aan steekvlamjournalistiek, als iets aan de oppervlakte komt over-acting, maar wel te laat.

Als een regering voor haar beleid uitgaat van ALTIJD economische groei , tja, men moet niet verstandig zijn om.....
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:58   #382
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een fatua over cortebeek vind ik anders wel neig
Bekeert u, wordt imam, sticht u een eigen sekte en ge kunt fatwa's uitspreken �* volonté.

Naar 't schijnt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:59   #383
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het is nog erger want in se kiest Vl. een beetje rechtsachtig maar krijgt steeds een linkse onverantwoordelijke regering over zich heen. Wat je echt linksachtig kan noemen SPA+groen betekende ongeveer 23% op 7 juni evenwel kregen we een regering Gennez/Renders/Cortebeeck.

Ik stoor mij bijzonder aan de kwalijke rol van de journalistiek: decennia mond open achter de machtshebbers , nul kritiek ,VRT zwijg ik al helemaal over,...

Enkel Rik Van Cauwelaert heeft alleen stand gehouden en heeft paars en nu CVP continu afgebrand.

Vandermeersch was ontzet over de affaire Vijnck, gewoon common practice al jaren.

Doncqier vroeg zich af of ze niet wat beter de S&LB operaties hadden moeten bekijken.

De 4de macht doet al net als de politiek aan steekvlamjournalistiek, als iets aan de oppervlakte komt over-acting, maar wel te laat.

Als een regering voor haar beleid uitgaat van ALTIJD economische groei , tja, men moet niet verstandig zijn om.....
Hoog tijd voor de vijfde macht: wijzelf.

BROV nu!

Oud 25 augustus 2009, 16:15   #384
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ja maar luistert een keer, als je pensioen moet krijgen volgens je gewerkt hebt, moeten de ambtenaren ZEKER minder krijgen.
Zeker

Citaat:
Als je pensioen moet krijgen volgens dat je stress gehad hebt. Moeten ambtenaren nog eens minder krijgen?.
Klopt

Citaat:
Als je pensioen moet krijgen volgens dat je verdiend en belastingen betaald hebt, moeten ambtenaren opnieuw minder krijgen
Absoluut

Citaat:
Dus zie jij nu nog één reden waarom ze meer moeten krijgen, en dat men durft in het openbaar te suggereren dat het privépensioen maar op de slachtofferbank moet gegooid worden en dit uit de mond van een communist die vergeet te vertellen dat het ambtenaren profitariaat zo onze maatschappij uitzuigt en uitholt en onze economie verlamt, dat we ons economie daardoor waardeloos maken ??
Ik denk dat het nogal redelijk duidelijk was dat ik niet te vinden ben voor de plannen van Cortebeek, noch voor een hoger pensioen voor ambtenaren. Au contraire, dat mag stevig naar beneden tvv de andere pensioenen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 16:19   #385
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de andere kant stelt de VLD voor, bij pensioen uw huis te verkopen en van die rente te leven zodat alles op is als ge sterft en eigenlijk het wettelijk pensioen kan afgeschaft worden.
Wat al even belachelijk is want de mensen die jaren gewerkt hebben voor hun huis, er belastingen hebben op betaald en bijgedragen hebben aan de pensioenen worden gestraft.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:46   #386
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Duizend asielzoekers in een hotel. Kostprijs 250.000 euro per week, ofwel 40 miljoen Belgische Franken per maand.
Oud 25 augustus 2009, 17:51   #387
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En nu geef je les?

Heb ik gedaan, momenteel ben ik secretaris en doe ik de productieplanning.
Ik werk nog steeds in hetzelfde bedrijf hoor. Het lesgeven werd afgeschaft bij een herstructurering. Het is goedkoper om lesgevers in te huren naar het schijnt.
Oud 25 augustus 2009, 17:54   #388
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de andere kant stelt de VLD voor, bij pensioen uw huis te verkopen en van die rente te leven zodat alles op is als ge sterft en eigenlijk het wettelijk pensioen kan afgeschaft worden.

Dit is de beste maatregel die ze maar kunnen treffen. Niemand zal nog initiatief nemen om zelf te bouwen of te kopen. Dat de staat maar zorgt voor onze woning.
Oud 25 augustus 2009, 17:58   #389
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Loonmatiging moet worden aangehouden"

Knack 25/08/2009

Caroline Ven, de sociaaleconomische kabinetschef van premier Herman Van Rompuy, schetst exclusief in Knack de enorme uitdagingen die wachten bij de begrotingsopmaak. "Cruciaal is dat de loonmatiging wordt aangehouden."

Ziet u al eerste effecten van een vertrouwensomslag in de economie?

VEN: Ja, de cijfers van de economische terugval in het tweede kwartaal zijn toch wat minder negatief dan algemeen verwacht. Zowat iedereen gaat ervan uit dat onze economie dit jaar met 3,5 tot 4 procent zal krimpen.

Maar misschien wordt het minder erg omdat het vertrouwen zich stilaan herstelt. Als er in de tweede helft van dit jaar al een heropleving zou zijn, zullen veel bedrijven hun herstructurering wellicht beperkt houden of zelfs niet doorvoeren.

Is dat niet een wel erg optimistische visie?

VEN: Tijdens een diepe inzinking verwacht niemand snel verbetering. Toch hebben we in het verleden vaker gezien dat zo'n heropleving scherp en sterk kan zijn. Misschien moeten we dus niet zo pessimistisch zijn.

Bovendien is er één zaak die onze bedrijven robuuster maakt: hun schuldgraad ligt heel wat lager dan in de rest van de eurozone. Daar zijn twee redenen voor. Door de notionele-interestaftrek hebben bedrijven goedkoop hun kapitaalstructuur kunnen versterken en door de sterke groeicijfers tussen 2004 en 2008 hebben ze grote winsten opzijgezet.

Zo hebben ze een goede kapitaalbuffer om de crisis op te vangen. En ze hebben de ervaring dat als de economie echt aantrekt, er meteen een krapte op de arbeidsmarkt is. Daarom durf ik zeggen: misschien gaan ze minder snel over tot ontslagen dan algemeen wordt verwacht.

Kunnen we wel zoveel profiteren van die heropleving in het buitenland, want onze concurrentiekracht gaat toch achteruit?

VEN: België heeft inderdaad in tien jaar tijd 25 procent marktaandeel verloren. Export was altijd de groeimotor van de Belgische economie en juist daar scoren we slecht. Een van de oorzaken van onze dalende concurrentiekracht zijn nog altijd onze arbeidskosten.

Het antwoord daarop is loonmatiging, gekoppeld aan een blijvende verlaging van de lasten op arbeid. Een andere oorzaak is dat we nog veel te vaak traditionele producten uitvoeren, zoals onderdelen van machines. We moeten evolueren naar innovatieve producten met een hogere toegevoegde waarde.

En tot slot is onze uitvoer te veel gericht op de buurlanden en te weinig op de echte groeilanden. Maar op die laatste twee oorzaken heeft een overheid minder vat, die zijn meer afhankelijk van de dynamiek van ons bedrijfsleven.

Hoe belangrijk is de verlaging van de arbeidskosten?

VEN: Die is cruciaal. Ze versterkt niet alleen onze concurrentiekracht. Ze stimuleert ook nieuwe aanwervingen en werkt zo een verhoging van de werkgelegenheidsgraad (het aantal mensen op arbeidsleeftijd dat effectief werkt) in de hand.

Het voorbije decennium zijn voor 6 miljard euro aan verlagingen van lasten op arbeid doorgevoerd en is de werkgelegenheidsgraad in ons land gestegen van 60 procent naar 62,5 procent vorig jaar.

En hoe meer mensen echt aan het werk zijn, hoe meer ze ook bijdragen tot de financiering van de sociale zekerheid. En als meer mensen dat doen, kan iedereen individueel wat minder bijdragen terwijl het systeem toch op peil kan blijven.

Daarom moeten we de arbeidskosten onder controle houden. Er is nu onder de sociale partners een bescheiden netto loonsverhoging afgesproken van 125 euro in 2009 en 250 euro in 2010.

Bij het volgende centraal loonakkoord, dat eind volgend jaar wordt onderhandeld, moet die benadering behouden blijven. Anders glijdt onze werkgelegenheidsgraad verder af. Het is veel belangrijker dat een grotere groep mensen aan de slag kan dan dat de happy few, die een job heeft, wat meer loon krijgt.

Nog maar meer asielzoekers naar hier halen en mensen aan de dop laten. De loonmatiging zal ongetwijfeld een succes zijn.
Oud 25 augustus 2009, 18:47   #390
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De motivatie om het goed te doen.
De zweep als motivatie. Goed gek.
Oud 25 augustus 2009, 19:10   #391
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Wat al even belachelijk is want de mensen die jaren gewerkt hebben voor hun huis, er belastingen hebben op betaald en bijgedragen hebben aan de pensioenen worden gestraft.
Maar kunnen de VLD/Boerenbond/ACW/...-banken er nog eens goed aan verdienen, ze hebben het al zo moeilijk.

Blijkbaar heeft niemand dit voortel van Tommelein opgemerkt.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:17   #392
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
is het niet kenmerkend voor de complete incompententie van de politieke klasse dat dit hun enige oplossing is?
Misschien is het wel kenmerkend voor een systeem dat de media in handen heeft, waardoor elke kritisch kijk op het beleid, wordt omgezet, in een goed nieuws show.

Laatst gewijzigd door Bob : 25 augustus 2009 om 19:19.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:18   #393
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De zweep als motivatie. Goed gek.
Werkt nochtans prima. Hangt er enkel vanaf hoe slim ge ze gebruikt.
Oud 25 augustus 2009, 21:12   #394
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bekeert u, wordt imam, sticht u een eigen sekte en ge kunt fatwa's uitspreken �* volonté.

Naar 't schijnt.
je moet dat egoistisch crapuul niet verdedigen hoor, dat hij eens uitlegt hoe hij democratisch verkozen is om daar te staan prediken. En of hij minder verdient dan de gemiddelde minister of toevallig met al zijn voordeeltjes meer verdient.

En dat hij eens uitlegt of hij zijn model econometrisch getoest heeft, en de impact op de economie berekend heeft ? En als hij dat niet uitegerekend heeft, dat hij dan eens toegeeft dat hij er gewoon iets gezegd heeft om hem interessant te maken, maar dat hij eigenlijk geen bal van economie kent, maar zich in die positie gedwongen voelt om een voorstel te doen, en dat hij maar iets opgevist heeft wat ze bedisseld hebben met zijn leger sociale accidenten die gewoon de jaloezie marketing begrijpen en van de rest niets.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:35   #395
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je moet dat egoistisch crapuul niet verdedigen hoor, dat hij eens uitlegt hoe hij democratisch verkozen is om daar te staan prediken. En of hij minder verdient dan de gemiddelde minister of toevallig met al zijn voordeeltjes meer verdient.

En dat hij eens uitlegt of hij zijn model econometrisch getoest heeft, en de impact op de economie berekend heeft ? En als hij dat niet uitegerekend heeft, dat hij dan eens toegeeft dat hij er gewoon iets gezegd heeft om hem interessant te maken, maar dat hij eigenlijk geen bal van economie kent, maar zich in die positie gedwongen voelt om een voorstel te doen, en dat hij maar iets opgevist heeft wat ze bedisseld hebben met zijn leger sociale accidenten die gewoon de jaloezie marketing begrijpen en van de rest niets.
Oh, maar ik verdedig in dezen niemand hoor, wees gerust. Ik vind het alleen niet netjes van u dat u 'de moslims' wil doen opdraaien voor uw ongenoegen met een vakbondsleider. Stel dat 'ze' inderdaad een fatwa uitspreken. Zou dat bijdragen aan een beter maatschappelijk klimaat alhier? Zou dat de onrechtvaardigheid die in dit land bestaat wegwerken?

Oud 25 augustus 2009, 21:45   #396
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Oh, maar ik verdedig in dezen niemand hoor, wees gerust. Ik vind het alleen niet netjes van u dat u 'de moslims' wil doen opdraaien voor uw ongenoegen met een vakbondsleider. Stel dat 'ze' inderdaad een fatwa uitspreken. Zou dat bijdragen aan een beter maatschappelijk klimaat alhier? Zou dat de onrechtvaardigheid die in dit land bestaat wegwerken?
twis inderdaad een giftige gedachte, maar enfin, ik vind niet dat cortebeek van iemand met zijn gedachtesprong respect verdient.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:16   #397
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Werkt nochtans prima. Hangt er enkel vanaf hoe slim ge ze gebruikt.
Het werkt alleszins niet bij mij, ik zou ze bij jou steken waar de zon niet schijnt.
Oud 25 augustus 2009, 22:37   #398
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
de grote pensioenen mogen gerust wat afstaan voor de kleinere, mensen die ziek zijn, niet rondkomen, de ene heeft teveel en de ander te weinig, sommigen krijgen hun geld gewoon niet op... meer rechtvaardigheid en eerlijke herverdeling is meer dan nodig.
Wie kan daar nu iets op tegen hebben ?
Communisme qua?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 05:06   #399
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het werkt alleszins niet bij mij, ik zou ze bij jou steken waar de zon niet schijnt.
Sterk argument.
Oud 26 augustus 2009, 06:18   #400
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jop gedaan, maar wel bijgestudeerd zodat ik begonnen ben waar ik gestopt was in de privé. Bij de meesten die op hetzelfde niveau blijven is het de eerste tien jaar serieus krabben en kan de partner maar beter een serieuse pree hebben.
En ik wil er toch nog wel even bijzeggen dat ik mijn werkzekerheid niet zomaar voor niets krijg, heb al meer dan eens serieus gezweet en mijn keuze beklaagt.
Ik weet niet hoor. Een goeie vriend van mij (diploma HandelsIr) heeft recentelijk de overstap gemaakt van de privé sector naar de NMBS.

- Zijn bruto loon gaat er met 250 eur/maand op achteruit.

+ Hij gaat van 20 naar 35 vakantiedagen
+ Hij heeft een gratis 1e klasse abbonement op de trein
+ Zijn werkzekerheid ligt pakken hoger
+ Echt 9 to 5 ipv betaald voor 9 to 5 maar in realiteit eerder 8:30 to 6 + om de maand een week naar het buitenland.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be