Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 19:29   #161
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Boeiend. Kunt/wilt u dat even uitwerken, a.u.b.?
Nudisten voelen zich vrij als ze in hun blootje kunnen lopen. Ik heb dat gevoel van vrijheid niet. Sommige mensen voelen zich zeer vrij als ze met hun wagen kunnen scheuren. Ik heb dat gevoel niet. In Nederland kan je geen groot vuurwerk kopen, in Belgie wel. Vrijheid is iets dat mensen bepalen. Als je om een of andere reden je eigen vrijheid wil beperken, dan mag dit toch.

Volgens velen wil iemand met Bourka haar vrijheid beperken. Dat recht heeft ze toch? Wij denken dat we zo 'vrij' zijn dat we met het vingertje wijzen: en nu ga je wat meer vrijheid hebben en die hoofddoek afzetten, terwijl de moslima die universitaire studies heeft gedaan zegt: nee is goed zo...

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 25 augustus 2009 om 19:34.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:32   #162
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is geen recht, dat is naïviteit. Overigens, naar een land uitwijken waar dat er reglementeringen zijn die u verhinderen te leven volgens uw geloofsovertuiging, is hypocriet, en dan daarna lobbyen om een reglementeringswijzeging te verkrijgen om toch maar met uw hoofddoek op de pasfoto te mogen. Blijf weg uit landen waar dat ge niet volgens uw geloofsovertuiging kunt leven als ge daar zo aan gehangen bent. Daar hoor je dan niet thuis.
Ze komen naar hier in de veronderstelling dat wij hier zo vrij zijn en dat iedereen hier zich kan ontplooien. Dan komen ze aan en merken ze dat ze al scheef worden bekeken als ze gesluierd het straat op gaan. Dan merken ze dat velen helemaal niet zo vrijdenkend zijn en willen zij hun gelijk halen via de wet. Dat recht hebben ze! Wat wou je nou bedoelen?
Oud 25 augustus 2009, 19:36   #163
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Wel dat is zoals wanneer de traditionele partijen winnen bij de verkiezingen: dan heeft de kiezer gelijk. Als daarentegen het Vlaams Belang wint, dan heeft de kiezer zich vergist.
Begrijp jij eigenlijk wel een term als vrijheid? Als ik je "mopje" lees is het duidelijk van niet, tenzij je vrijheid van meningsuiting bedoelt.
Oud 25 augustus 2009, 19:40   #164
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Volgens velen wil iemand met Bourka haar vrijheid beperken. Dat recht heeft ze toch? Wij denken dat we zo 'vrij' zijn dat we met het vingertje wijzen: en nu ga je wat meer vrijheid hebben en die hoofddoek afzetten, terwijl de moslima die universitaire studies heeft gedaan zegt: nee is goed zo...
En als die boerka mij nu eens intimideerd, zelfs schoffeert? Waar blijft mijn vrijheid dan? Nadat mijn moeder, grootmoeder, betovergrootmoeder zich telkens hebben moeten onderwerpen, wordt ik nu -willens nillens- geconfronteerd met personages die HUN gewoontes willen opdringen in een land/cultuur die dat helemaal niet ondersteund.

Hoe ver wil u daar in gaan?
Ook polygamie toelaten? Die vrouwen kiezen er toch zelf voor om de zoveelste in de rij te zijn?
Ook kinderhuwelijken toelaten? Die kindjes zeggen toch zelf ja? .
Ook sutti, de handeling waarbij een hindoeweduwe zich (levend) laat verbranden op de begrafenis van haar overleden man?

En ga zo maar verder...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:42   #165
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoe ver wil u daar in gaan?
De vraag is meer, hoe ver wilt u gaan? Wat gaat het morgen zijn? Voel je je dan misschien geïntimideerd door mensen met zwart haar of een A-cup of sproeten of....

En ze willen helemaal niets opdringen aan de plaatselijke bevolking, maar gewoon hun eigen vrijheden uitoefenen, zeker als het over pietluttige dingen gaat. Of ga je seffens nog beweren dat ze mensen bvb verplichten tot het kopen, eten en lekker vinden van pitta?

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 25 augustus 2009 om 19:47.
Oud 25 augustus 2009, 19:42   #166
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Begrijp jij eigenlijk wel een term als vrijheid? Als ik je "mopje" lees is het duidelijk van niet, tenzij je vrijheid van meningsuiting bedoelt.
Neen, ik bedoel de vrijheid om te kiezen voor de politicus/politieke partij die de voorkeur wegdraagt. Blijkbaar bestaat die vrijheid alleen voor wie op 'traditionele' partijen stemt.

Ik kijk trouwens uit naar uw reactie op mijn vorige quote
Oud 25 augustus 2009, 19:45   #167
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen, ik bedoel de vrijheid om te kiezen voor de politicus/politieke partij die de voorkeur wegdraagt. Blijkbaar bestaat die vrijheid alleen voor wie op 'traditionele' partijen stemt.

Ik kijk trouwens uit naar uw reactie op mijn vorige quote
Je mag toch in het stemhokje kiezen wie je wil? Wat is je punt?
Oud 25 augustus 2009, 19:46   #168
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De vraag is meer, hoe ver wilt u gaan? Wat gaat het morgen zijn? Voel je je dan misschien geïntimideerd door mensen met zwart haar of een A-cup of sproeten of....
Dus: polygamie mag, kinderhuwelijken mogen, sutti mag. Als ik daarvoor wil kiezen, moet dat toch kunnen? In alle vrijheid?
Oud 25 augustus 2009, 19:48   #169
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dus: polygamie mag, kinderhuwelijken mogen, sutti mag. Als ik daarvoor wil kiezen, moet dat toch kunnen? In alle vrijheid?

IETS DAT STSRAFBAAR IS MAG NIET!

Duidelijk genoeg. Een kind misbruiken, zelfmoord plegen of polygamie. Alle feiten strafbaar. Nu jij?

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 25 augustus 2009 om 19:48.
Oud 25 augustus 2009, 19:48   #170
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je mag toch in het stemhokje kiezen wie je wil? Wat is je punt?
Dat de relativiteit die u aanhaalde zo typerend wordt gesymboliseerd door het 'gelijk van de kiezer' wanneer de kiezer de traditionele partijen laat winnen tegenover het 'de kiezer heeft zich vergist' wanneer hij zijn stem aan uiterst rechts geeft.
Oud 25 augustus 2009, 19:49   #171
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

IETS DAT STSRAFBAAR IS MAG NIET!

Duidelijk genoeg. Een kind misbruiken, zelfmoord plegen of polygamie. Alle feiten strafbaar. Nu jij?
En waarom zou ik geen zelfmoord mogen plegen? Dat lijkt me nu net het summum van vrijheid; ik doe daar niemand kwaad mee.
Oud 25 augustus 2009, 19:49   #172
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat de relativiteit die u aanhaalde zo typerend wordt gesymboliseerd door het 'gelijk van de kiezer' wanneer de kiezer de traditionele partijen laat winnen tegenover het 'de kiezer heeft zich vergist' wanneer hij zijn stem aan uiterst rechts geeft.
Daar heb je misschien gelijk in, maar het zegt niets over jou vrijheid, mijn vrijheid, onze vrijheid,...
Oud 25 augustus 2009, 19:50   #173
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
En waarom zou ik geen zelfmoord mogen plegen? Dat lijkt me nu net het summum van vrijheid; ik doe daar niemand kwaad mee.
Omdat dat in de wet staat!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 25 augustus 2009 om 19:50.
Oud 25 augustus 2009, 19:54   #174
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omdat dat in de wet staat!
Dan zetten we toch in de wet dat het dragen van kledij alla boerka strafbaar is wegens mensonterend. Probleem opgelost. Het is trouwens al verboden: u mag zich niet onherkenbaar op straat begeven; geef toe: met een boerka bent u allerminst herkenbaar, niet?

Voor hetzelfde geld zit daar een gezocht persoon of een zelfmoordterrorist onder met een gordel vol explosieven....
Oud 25 augustus 2009, 19:54   #175
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke vrijheid heb je het eigenlijk? In wat zijn wij nog vrij denk je? Heb jij wel ooit vrijheid gekend?

We zijn nog zo vrij als gevangene die niet achter tralies slapen. Ik als 60' ger heb nog een klein beetje van het geluk van vrijheid mogen proeven. Nu slagen ze nog net niet met de zweep op onze verdommenis maar al de rest bestaat uit beknotting om onze zakken te kunnen rooien , en dat allemaal onder het mom van veiligheid. Denk jij nu dat er één minister ook maar iets bekommert is om uw en mijn veiligheid?

Met twee op een fiets? Mag niet want ach ja, daar zijn al veel doden mee gevallen he? Zonder gordel? Mag niet. Verboden. Maar op de tram of trein rechtopstaand met een kind op de arm, geen probleem, dat zal dan wel niet onveilig zijn zeker? Een wet die verplicht een condoom te gebruiken wanneer ge vreemd gaat is er ook niet. Zeker ook niet onveilig. Enkel en alleen al dat wat goed te verbaliseren is , DAT is onveilig, Dat wordt beknot.
http://images.google.be/imgres?imgur...3D120%26um%3D1

Laatst gewijzigd door Garry : 25 augustus 2009 om 19:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:55   #176
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vooral om je tegen jezelf te beschermen. De zaken die jij aanhaalt zijn destructief. Heb je misschien een voorbeeld van iets constructiefs?
Oud 25 augustus 2009, 19:56   #177
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vooral om je tegen jezelf te beschermen. De zaken die jij aanhaalt zijn destructief. Heb je misschien een voorbeeld van iets constructiefs?
Ja: geen abortussen meer toelaten tenzij om ernstige medische redenen. Lijkt me erg constructief. Kunnen die kindjes later meewerken voor ons pensioen i.p.v. al die inwijkelingen die sommigen daarvoor menen nodig te hebben.

Dus u vindt het acceptabel een potentiële zelfmoordenaar tegen zichzelf te beschermen, maar u vindt het niet acceptabel een vrouw die zich vrijwillig onderwerpt en haar eigen vrijheid beknopt tegen zichzelf te beschermen?

Laatst gewijzigd door kizzy : 25 augustus 2009 om 19:58.
Oud 25 augustus 2009, 19:57   #178
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk dat Europa net op tijd tot inkeer zal komen, en anders grijpt zoals gewoonlijk de VS weer in om ons te redden van onze eigen ondergang.
tja op ons Belgisch leger moeten we dan niet teveel hopen, dat is alleen als er een overmacht is aan rupsen inplaats van bruin ratten!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 25 augustus 2009 om 19:58.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 19:57   #179
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dan zetten we toch in de wet dat het dragen van kledij alla boerka strafbaar is wegens mensonterend. Probleem opgelost. Het is trouwens al verboden: u mag zich niet onherkenbaar op straat begeven; geef toe: met een boerka bent u allerminst herkenbaar, niet?

Voor hetzelfde geld zit daar een gezocht persoon of een zelfmoordterrorist onder met een gordel vol explosieven....
Dat is een van de argumenten waar ik me inderdaad ook in kan vinden, maar gaan we sluiers bij trouwkledij dan ook verbieden?
Oud 25 augustus 2009, 20:01   #180
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah nee, je doet er alleen maar goed aan!
We zijn immers al lange tijd overbemand op deze aardkloot!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be