![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zegt gij. Nu nog een onderbouwing en we zijn helemaal content. En nog een onderbouwing dat moord altijd onwenselijk is! Laatst gewijzigd door Pølle : 27 augustus 2009 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard, vandaar deze discussie, neem ik aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat hij stiekem jaloers is op jou.
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of verliefd... *brrrrrrrrr...*
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tegen dat recht op zelfbeschikking heb ik nog geen enkel deftig argument gehoord.
![]() |
![]() |
#786 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie geen argument waarom dat niet zou mogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat er geen zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie beslist er volgens u ? 1. De moeder ? 2. De vader ? 3. De ouders ? 4. De dokters ? 5. De wet ? 6. De pastoor ? 7. De omgeving ? Of misschien 8. een toevallige voorbijganger ? Iemand zoals gij of Paulus ? Beiden, en vooral Paulus, lijken optie 8 te verkiezen. En ik denk dan: Kuist eerst eens voor uwen eigen stoep. Een moeilijke beslissing. Abortus is helemaal geen moeilijke beslissing. Verre van. Mensen die voor die keuze staan weten weten zeer goed wat ze exact willen. De beslissing die zij maken draait niet rond abortus, maar rond een groot aantal neven problemen. Zoals bijvoorbeeld: Moraal. Godsdienst. Toekomst moeder. Toekomst vader. Toekomst ouders. Onzekerheid vader. Ongewilde vader. Gewelddadige verwekking. Gezondheid moeder. Gezondheid kind. Leeftijd (oud en jong). Wetteksten. Economische haalbaarheid. Onzekerheden over de levensvatbaarheid van het kind. Sociale onzekerheden. Als ge abortus wilt vermijden dan moet ge eerst al die neven problemen oplossen. Zodat mensen een behoorlijke tegen-optie hebben. Heel het systeem, godsdiensten inbegrepen, zet de mensen nu met de rug tegen de muur. Heel het systeem is op het verkopen en verkrijgen van comfort gericht. Ook medische problemen moeten eenduidigheid kennen. Wilt ge abortus verbieden ? Voor mij geen probleem, als en enkel alleen als ge de echte problemen oplost. Abortus is helemaal het probleem niet, en zelden de motor achter de beslissing.
![]() |
![]() |
#789 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moord is niet �*ltijd onwenselijk, maar in de overgrote meerderheid van de gevallen is het vermoorden van een onschuldige mens (wat een ongeboren kind altijd is) onwenselijk. Als je niet zelf kan bedenken waarom dan vind ik dat héél zielig voor jou. Enkele uitzonderingen kunnen overwogen worden: verkrachting, levensgevaar van de moeder komen hierover direct bij mij op. Maar zolang de moeder zèlf verantwoordelijk is voor het verwekken van een kind, en zolang dit kind haar leven niet in gevaar brengt heeft ze totaal GEEN recht haar kind te (laten) vermoorden. Laatst gewijzigd door Jeronimo : 27 augustus 2009 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Europees Commissaris
|
![]() die kronkel heb ik nooit gesnapt: waarom zou een kind uit verkrachting voortkomend minder recht hebben te leven dan een kind uit een of andere zatte avond?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik kan onmogelijk een eencellige zygote als volwaardige mens beschouwen. in die zin kan ik de vernietiging onmogelijk als moord zien toccata in dat geval primeert overduidelijk de moeder. Maar dit is iets wat jij en Paulus niet begrijpen zolang je ervan uitgaat dat een zwangere vrouw enkel een broedmachine is zonder rechten of inspraak. Laatst gewijzigd door 1207 : 27 augustus 2009 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#793 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Abortus en kindermoord: Een foetus is geen menselijk leven -- Exodus 21:22-23 Kinderen minder dan 1 maand worden niet als mensen geteld: -Leviticus 27:6 -- Nummeren 3:15-16 Foetussen mogen gedood worden: Hosea 9:14 en 13:16 Pasgeborenen worden gedood om hun ouders te straffen: -Samuel 12:14 Een ontrouwe vrouw moet iets drinken dat abortus veroorzaakt: -Nummeren 5:21-21, 27-28 Een zwangere vrouw wordt verbrand (en dus de foetus ook): -Genesis 38:24 't Is maar hoe fanatiek je bent... (je kan aan elk van die verzen natuurlijk een draai geven die beter in je kraam past, anders zou 't de Bijbel niet zijn) plezier ermee!('t is niet mijn lievelingsboek) Ach ja, -In Nikea (concilie 325 AD) werd beslist dat die god en Jezus één en dezelfde zijn. -In Lucas 16:17 (elders ook, Marcus denk ik), staat dat niets aan het OT mag worden veranderd, dus 't argument "Jamaar, 't NT is anders dan 't OT"...gaat niet op. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 augustus 2009 om 21:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat men vroeger ( da's nog niet zo heel lang geleden ) uitging van 48 ? Op z'n minst had ik toch ook een minimum genetische code gekregen. Citaat:
Maar is het wel moord ? tenslotte is dat jouw visie en dat naar alle waarschijnlijkheid gebaseerd op een even simplistische kijk op dat begrip. Om over moord of wat dan ook te kunnen spreken moet men er op z'n minst eerst uit zijn of een embryo een mens is. Vervolgens moet uitgemeekt worden of het niet als wat anders dient gekwalificeerd te worden. Citaat:
Alsof die ergens méér onschuldig zouden zijn dan eender welk ander onschuldig slachtoffer. Bovendien staat de ernstigheid van het vermoorden of een gelijkaardig verwijtbaar doden van een mens volledig los van diens schuld of onschuld. Citaat:
Blijkbaar mag 'moord op een onschuldige' _ zo noem jij het toch bij uitstek _ plots weer wel als de 'moordenares' in levensgevaar zou zijn of pas verkracht is. Laatst gewijzigd door praha : 27 augustus 2009 om 22:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De soort ziekelijke geesten die zich opwerpen als fervent anti-abortus aanhanger omdat ze toch oh zo pro-life zijn, zijn meestal ook dezelfden die voor de doodstraf zijn en houden er bovendien een vreemd soort 'erfzonde'-principe op na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
² |
|
![]() |
![]() |