![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was blijkbaar niet de enige in een tijd dat GSM's, Internet, Kinderbescherming en leerplicht nog niet bestonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Harpertszoon_Tromp -> fragment: Op zijn negende ging Maerten naar zee als scheepsjongen op de Olifantstromp, het fregat van zijn vader, ... einde fragment. Maar omdat Laura een meisje is zou ze aan wal moeten blijven??? Is dat geen vorm van sexisme?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of anders ga ik gewoon bij de naturisten leven. Roken die niet ook zelf gerolde sigaretjes? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem. Het zou mij ten zeerste verbazen mocht ook maar één van mijn leerlingen er ook maar iets van begrijpen, laat staan onthouden. En als ze vragen om een vertaling, zeg ik gewoon: OK, laten we beginnen met er een dictee van te maken. Bij het horen van het woord 'dictee' staat de klas stante pede op stelten, en mag ik aan de directrice gaan uitleggen wat al dat lawaai te betekenen had. "Mr. xxx, est-ce que vous sauriez m'expliquer ce qui s'est passé chez vous en deuxième heure?" ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de 18de en 19de eeuw moesten kleine meisjes óók naar de kolenmijnen - zou jij je dochter van 12 dan maar naar de kolenmijn sturen omdat dat toen ook 'mocht' of 'kon'?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens waren kinderen vroeger vlugger volwassen dan nu. Scheepsjongen worden betekende dat je hard moest werken! Kinderen moesten vroeger werken voor de kost - behalve de kinderen van aristocratie en hogere burgerij. Als we dus de lijn doortrekken van uw stelling, mag ik aannemen dat u voorstander bent van kinderarbeid.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leest u overigens maar eens de héle pagina over die Maarten Tromp. Daar zat kruim in, in die jongen. Er moesten er méér van zijn kaliber zijn. Véél meer.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Los daarvan mag dat meisje van mij gerust bewijzen wat ze (aan)kan, geen probleem voor mij.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 27 augustus 2009 om 22:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet. Wat deed zo'n scheepsjongen dan volgens u de hele dag? Aan dek liggen zonnen? Boekjes lezen?
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Trouwens zat de jonge Maarten niet bij de papa. Papa was bezig met belangrijkere zaken. Maarten moest de wanten in klimmen, het dek schuren en andere klusjes doen samen met de andere scheepsjongens.
Een stuk gevaarlijker dan in een jacht nu. Vooral wanneer grote gietijzeren ballen tegen 370 km/h naderen in salvo's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Jij denkt ook in zwart-wit. Ofwel is iemand gelukkig, en dus ligt hij per definitie in de zetel en loopt hij met een valhelm naar school, ofwel is er sprake van gevaar en is iemand ongelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was er toen niet bij. In tegenstelling tot bepaalde mede-forummers ben ik onderworpen aan de wetten van tijd & ruimte. Dat vind ik niet erg.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven van kinderen in die fameuze "goede oude tijd" is niet te vergelijken met het leven van de kinderen nu. En dus is de hele argumentatie over Michiel, Maerten en weet ik veel niet relevant in deze discussie.
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Best van al gaat dat meisje op haar 18de die grote wereldreis maken, volwassen, met haar paspoort op zak, heeft ze ook nog tijd om wat naar school te gaan, en haar zeiltechniek te perfectioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook kunnen vergelijken met zeer jonge topsportsters, musici e.d. Dit staan wij ook toe. Deze zeiltocht lijkt alleen maar gevaarlijker omdat wij aannemen dat ze als dertienjarige niet weet wat ze doet. Dat weet ze echter zéér wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever een X-Box in de handen duwen, of in verzekerde bewaring in een 'pedagogische instelling' dumpen waar ze onder toezicht kunnen staan van mensen die vaker wel dan niet van toeten noch blazen weten als het gaat over iets dat niet tot 'het programma' behoort. ![]() En néén, ik ben geen voorstander van kinderarbeid. Als ik al voorstander van dwang zou moeten zijn, veroordeelde ik iederéén tot levenslange vakantie! Onbetaald, dat spreekt van zelf.
|
![]() |
![]() |