![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat valt daar over na te denken? Het gaat in beide gevallen om een ongewenste massa celweefsel, zonder eigen wil, zonder gevoelens, zonder bewustzijn,... Anderzijds gaat het wel degelijk om het lichaam van de vrouw. Als zij die ongewenste massa celweefsel wil laten weghalen, dan is dat haar beslissing en de hare alleen. Anderen komen toch ook niet beslissen wat jij met jouw lichaam mag doen of laten? Waar haal jij de pretentie vandaan om je te willen bemoeien met wat anderen met hun lichaam doen of laten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hence is uw vraag irrelevant.
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom wij zouden mogen oordelen over het bestaansrecht van deze mensen. We zijn zelf in zo'n situatie geweest voor onze geboorte en het kan ook nog na de geboorte naar aanleding van een ongeval of zo. Ik hoop dat u mijn bezwaren begrijpt tegen uw grens. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 augustus 2009 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2009 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar vrees ik een beetje voor...
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De vraag die dan rest is of je dat leven in wording rechten toekent of niet. Bovendien kan men de vader niet zomaar buiten spel zetten lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een benieuwd of u die grens ook zou durven leggen openlijk en irl. Of tot hoever kan u maar redeneren? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 augustus 2009 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou niet weten waarom niet. Van zodra een vader de mogelijkheid heeft om een embryo in zijn lichaam te laten groeien, mag hij meepraten. Anders heeft hij er niks mee te maken.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Steek uw kop maar in het zand savatage, daar hoort het thuis Citaat:
dat gij uw emoties niet opzij kunt zetten in deze discussie is mijn probleem niet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf wanneer is het dan wel een, mens in wording volgens u?
Citaat:
Citaat:
Ewel merci gij. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
|
![]() Citaat:
kan die zwanger worden?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
|
![]() hebt ge dat recht juist uitgevonden Paulus?
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handig toch? Als je er zo een beetje vanalle fantasietjes kan bijsleuren om je verhaaltje te laten kloppen...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een foetus van 8 weken is de facto niet levensvatbaar, laat staan fysiek of mentaal ontwikkeld en derhalve beschouw ik dit niet als mens. mensen die moeten revalideren of gepensioneerden zijn dat wel. Ook vroeggeboorten die dankzij de medische wereld overleven beschouw ik als mens of kind. Citaat:
derhalve hebben zij geen recht op mensenrechten. deze cellen mogen inderdaad vernietigd worden of gebruikt worden voor medisch onderzoek. Je spreekt over "wording" maar je gebruikt dit als drogreden. op dezelfde manier is elke regendruppel een orkaan in wording. ook je verhaal dat elke mens altijd in "wording" is kun je als drogredenen beschouwen. We hebben het hier over de fysieke gesteldheid en het basismodel (oren, poten, handen en verstand) en niet de scholingsgraad of mentale ontwikkeling die elke mens doorloopt. daarnaast kun je eens kijken wat "in wording zijn" betekent. het betekent dat A in bepaalde omstandigheden B kan worden. in casu kan een zaadcel perfect mens worden. De voorwaarden zijn snelheid, eicel vinden en zich nestelen in baarmoeder. Volgens Jouw logica is een zaadcel wel degelijk een mens in "wording" en zijn voorbehoedsmiddelen, volgens diezelfde logica althans, ook kindermoord. Ik begrijp je bezwaar omdat iedereen een andere grens trekt. dat is een bekend kenmerk voor ethische discussie's. Noch jij, noch ik hebben de waarheid en het grote gelijk in pacht. Jij kunt niet beweren dat een zygote een volwaardige mens is net zoals iemand anders niet kan beweren dat een foetus van 35 weken geen mens is. Iemand die een baby ziet krijgt automatisch bepaalde emoties en gevoelens tav dat wezentje. Beweren dat je diezelfde gevoelens hebt als je door een microscoop naar een zygote kijkt is, op zijn zachtst uitgedrukt, redelijk kunstmatig. die overgang gaat geleidelijk en duidelijk de grens trekken kan niemand. je moet dus naar verschillende elementen kijken. Moeder, kind (in welk stadium), vader, bepaalde individuele omstandigheden om te oordelen. je moet er ook vanuit gaan dat elke beslissing om tot abortus over te gaan een loodzwaar en pijnlijk verhaal is. Een miniem percentage gebruikt abortus als anticonceptie maar deze kleine groep vertegenwoordigt niet de doorsneevrouw en dit soort argumenten zijn derhalve drogredenen 1e klas. Laatst gewijzigd door 1207 : 28 augustus 2009 om 13:58. |
||
![]() |
![]() |