Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2009, 15:40   #461
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

U schijnt zich nogal wat af te vragen "ERLICH", serieus.
Dat kan toch niet gezond zijn voor u? Ik zal u niet langer kwellen, en mijzelf voor u onthullen:

'iets bepaald', te weten mijn nogal tamelijk oer-Vlaamse grootouders, aan vaderskant gezegend met een oer-oer-Vlaamse patatten-neus en aan moederskant met wat sterk verdund maar niettemin authentiek Siciliaans bloed, hadden op een goede dag besloten een speciaal kweekprogramma op te zetten. In het kader daarvan kwamen ze ertoe kinderen te verwekken. Zo ging dat in oer-Vlaamse en oer-katholiek gezinnen in die tijd, maar dat zult u zich nog wel herinneren, neen?

Het spreekt vanzelf dat ze toen reeds met elkaar via geheime kanalen in contact stonden en in gezamenlijk maar geheim overleg zorgden voor zorgvuldige selectie van bepaalde kwaliteiten (en gebreken) die ze aan hun oudste kleinzoon (den djimi, of wat dacht u?) wilden meegeven.
De aldus verwekte nakomelingen groeiden op voor galg en rad in twee kleine boerendorpen ergens in het zandige gebied dat men ook nu nog het Houtland noemt.
Op het ogenblik dat uw Geliefde Leider zichzelf ruim over tijd van kant maakte, bereikte de jongen die later mijn vader MOEST worden de leeftijd van negen jaar (bemerk de symboliek!). Het meisje dat GEEN ANDERE KEUZE had dan later mijn moeder te worden werd er acht (nog zo'n symbolisch getal!). Terwijl ze van elkaars bestaan nog niet op de hoogte waren (dat hoorde zo in die tijd) werden die jongen en dat meisje die later gezamenlijk mij zouden voortbrengen onderworpen aan een veeleisend en uiteraard strikt geheim opleidingsprogramma.
Op een reeds lang vooraf bepaalde dag werd een zorgvuldig geselecteerde zaadcel van mijn vader in contact gebracht met een al even nauwkeurig uitgekozen eicel van mijn moeder, en hup, negen (symboliek !!!!) maanden later aanschouwde ik het daglicht. Hoewel ik op een zondag werd geboren (symboliek, symboliek!!!) trok ik mij niets van de geboden der rustdag aan en zette het op een schreeuwen. Dat was een uiting van diep doorleefde vreugde en typisch kinderlijk enthousiasme.
Ik wist blijkbaar toen al dat ik ooit op een dag op dit forum met u te maken ging krijgen, en kon mijn ongeduld nauwelijks bedwingen. Ja, blijkbaar hadden ze in hun speciaal kweekprogramma toch iets over het hoofd gezien. Niemand is perfect, nietwaar?
Gedurende mijn kinder- en jeugdjaren werd ik met harde hand - Disziplin muss sein, nicht wahr? - opgeleid om ooit in staat te zijn de verbale confrontatie met u aan te gaan. Dat heette toen 'school'. Ik vermoed dat u dat wel kent, dat speciaal programma.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u daar niet bepaald veel van hebt opgestoken, maar ik kan me vergissen. Ik aanvaard met veel plezier bewijzen van het tegendeel, u hoeft zich dus niet in te houden. Het is altijd nuttig van onwetendheid verlost te raken. Mocht u zich geroepen voelen mij daarbij te helpen: ga uw gang.

Dit gezegd zijnde, zou ik u graag een paar vragen stellen:

- Bent u een Vlaamsgezinde, flamingantische, vlaams-nationalistische èchte Vlaming?

Zo ja, mag ik u dan vriendelijk verzoeken in de toekomst een �*nder volk te zoeken waarop u kunt parasiteren ter invulling van uw toch wel 'vreemde' - in �*lle betekenissen van het woord ('bizar', 'exotisch', 'niet normaal') - interpretatie van wat 'Vlaams' moet voorstellen.

Ziet u, wij Vlamingen waarderen elk duidelijk streven naar excellentie en overstijging van het vulgaire niveau waarop onze toenmalige, zich hier en daar krampachtig in stand houdende franskiljonse overheersers ons meenden te moeten plaatsen. Wij stellen beschaving - in de meest nobele betekenis van het woord - erg op prijs.

Wilt u zich door uw volksgenoten in vreugde en vriendschap opgenomen weten, dan zou u zich bij ons kunnen aansluiten en voortaan onzindelijk 'gedachtegoed' ofwel te laten voor wat het is, ofwel met alle gewettigde en wettelijke middelen die ter uwer beschikking staan te bestrijden.
U zou deze ambitie bovendien kunnen aanvullen met het verwerven van een degelijke kennis van uw schone Nederlandse moedertaal.

- Bent u géén 'èchte Vlaming'?

Dan rest u de volgende keuze die u wellicht niet onbekend in de oren zal klinken:

"Aanpassen, of opkrassen!"

Vrijpostige Onbevreesde Vlaamse Groeten,

djimi
En wat is de bedoeling van deze prietpraat, overkomen als mogelijk intelligent van kijk om een woordje zit ik niet verlegen (wel wat betreft waarheid). Of, is de bedoeling gewoon even grappig overkomen? Sorry dat ik er geen één van beide kan in vinden maar mijn nederlands is dan ook niet het van het hé.

Is het "aanpassen of opkrassen" niet één van de reden dat het VB racistisch zou zijn? Bent u misschien een VB'er? Of gewoon een hypocriet die uitspraken veroordeelt maar er zelf wel gebruik van maakt wanneer deze hem uitkomen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 15:51   #462
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Er zijn hier veeeeeeeeel meer joden op het forum. Minstens 15...

Je moet iemand die kritiek heeft op joden niet direct als neonazi aanzien.
"kritiek op joden" zo veralgemenend, ik vind dat echt geen discussie waardig.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 15:54   #463
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft u iets aan dit antwoord?
Ja hoor, het is voor mij al voldoende als ik kan zeggen wat ik denk. U hoeft mijn mening niet te delen.

Ik wil wel nog dit kwijt: ik heb 4 rechtzaken lopen (3 in zakenverband - 1 in prive), en het is telkenmale tegen joodse groepen wegens... sjoemelen, fraude, afpersen en andere onregelmatigheden. Dit is een beetje te veel van het goede. In 1 geval heb ik de zaak al gewonnen toen ik ermee dreigde de SFO (serious fraud office) in het VK te contacteren. Een andere zaak gaat om het uitbuiten en tewerkstellen van oost europese werkneemsters (geen werkvergunning) aan een schandalig hongerloon en zonder contract (natuurlijk, die kunnen niet gaan reclameren). De andere 2 gevallen zal ik misschien nog wel eens vertellen hier want is nu te gevoelig en wordt nog onderzocht, doch heeft met financiele fraude op grote schaal te maken.

Mijn punt zijnde: ja, smeerlappen zitten in elke bevolkingsgroep. Maar procentueel in verhouding tot de bevolkingsgroep ligt dat percentage bijzonder hoog. De misdaad is trouwens zeer complex en zeer goed (internationaal) georganiseerd (we spreken dienaangaande van een regelrechte mafia waar jij alleen niets tegen kan beginnen) en enorm moeilijk + kostelijk om te bewijzen. Dat weten die joodse misdadigers ook wel uiteraard, want het is hun gameplan. Ze hebben veeeeeeeel diepere zakken dan een paar enkelingen.
Oud 28 augustus 2009, 16:02   #464
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
"kritiek op joden" zo veralgemenend, ik vind dat echt geen discussie waardig.
Wellicht omdat je er te weinig over weet. U weet toch dat je als niet jood totaal niet in aanmerking komt voor tal van zaken die door joden gecontroleerd worden, kwestie van discriminatie even aan te kaarten. Maar ja, dan moet je eerst in NYC of in Londen wonen en werken om dat te ervaren.
Oud 28 augustus 2009, 16:05   #465
straddle
Europees Commissaris

Standaard

U weet toch dat joden de financiele en de property en de media sector volledig controleren. Niet een beetje maar volledig. Als dat voor u een ver-van-mijn-bed show is, natuurlijk dat je daar nooit de nadelen van zal ondervinden of inzien. Ik weet waarover ik spreek. Sorry.

Laatst gewijzigd door straddle : 28 augustus 2009 om 16:07.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 16:06   #466
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En wat is de bedoeling van deze prietpraat, overkomen als mogelijk intelligent van kijk om een woordje zit ik niet verlegen (wel wat betreft waarheid). Of, is de bedoeling gewoon even grappig overkomen? Sorry dat ik er geen één van beide kan in vinden maar mijn nederlands is dan ook niet het van het hé.

Is het "aanpassen of opkrassen" niet één van de reden dat het VB racistisch zou zijn? Bent u misschien een VB'er? Of gewoon een hypocriet die uitspraken veroordeelt maar er zelf wel gebruik van maakt wanneer deze hem uitkomen.
Stel uw vragen voortaan éérst aan dat 'iets bepaald' dat een speciaal kweekprogramma opzette om mij ter wereld te krijgen.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 16:10   #467
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet toch toch joden de financiele en de property en de media sector volledig controleren. Niet een beetje maar volledig. Als dat voor u een ver-van-mijn-bed show is, natuurlijk dat je daar nooit de nadelen van zal ondervinden of inzien. Ik weet waarover ik spreek. Sorry.
Misschien weet u wel waarover u spreekt, maar daarom hoeft u er nog niet van uit te gaan dat wij dat ook weten.

Kunt u uw beweringen staven, a.u.b.?

Als er 'volledige controle' is, dan moet daar toch ergens wel wat bewijsmateriaal voor te vinden zijn?
Oud 28 augustus 2009, 16:17   #468
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil wel nog dit kwijt: ik heb 4 rechtzaken lopen (3 in zakenverband - 1 in prive), en het is telkenmale tegen joodse groepen wegens... sjoemelen, fraude, afpersen en andere onregelmatigheden. Dit is een beetje te veel van het goede. In 1 geval heb ik de zaak al gewonnen toen ik ermee dreigde de SFO (serious fraud office) in het VK te contacteren. Een andere zaak gaat om het uitbuiten en tewerkstellen van oost europese werkneemsters (geen werkvergunning) aan een schandalig hongerloon en zonder contract (natuurlijk, die kunnen niet gaan reclameren). De andere 2 gevallen zal ik misschien nog wel eens vertellen hier want is nu te gevoelig en wordt nog onderzocht, doch heeft met financiele fraude op grote schaal te maken.

Mijn punt zijnde: ja, smeerlappen zitten in elke bevolkingsgroep. Maar procentueel in verhouding tot de bevolkingsgroep ligt dat percentage bijzonder hoog. De misdaad is trouwens zeer complex en zeer goed (internationaal) georganiseerd (we spreken dienaangaande van een regelrechte mafia waar jij alleen niets tegen kan beginnen) en enorm moeilijk + kostelijk om te bewijzen. Dat weten die joodse misdadigers ook wel uiteraard, want het is hun gameplan. Ze hebben veeeeeeeel diepere zakken dan een paar enkelingen.
U hebt dus al 1 zaak gewonnen. Daarmee is alvast aangetoond dat het met die almacht en die volledige controle van 'de joden' nog niet helemaal je dat is. Het 'Serious Fraud Office' hebben 'ze' blijkbaar nog niet in handen.

Wie heeft die Oost-Europese werkneemsters uitgebuit? Naam? Woonplaats? Functie?

Heeft u dat 'gameplan' al gezien? Eventueel een foto-copie van kunnen maken? Doorfaxen graag.
Oud 28 augustus 2009, 16:20   #469
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee, er eerder wat mee aan het "zwanzen". Persoonlijk vraag ik me gewoon doodeerlijk af waarom heel dat Holocaust gezwam maar moet blijven duren. Het is erg genoeg dat het gebeurd is. De meeste mensen zijn verstandig genoeg er hun conclusies uit te trekken, maar sommigen willen inderdaad een eeuwige slachtoffermantra draaien, terwijl anderen het politiek willen uitbuiten.

Ik denk dat we in onze huidige maatschappij eigenlijk verder geëvolueerd zouden moeten zijn tot historische welles nietes spelletjes en eens eerder onze huidige samenlevingsproblemen onder de loep moeten nemen en kijken hoe we aan een betere toekomst kunnen werken. Dat lijkt me nuttiger dan eeuwig in het verleden te blijven leven.

Mijns inziens zijn we komende generaties eerder verplicht hen een veilige en verdraagzame samenleving aan te bieden, dan een correct getal van iets dat in mijn ogen sowieso al niet correct was.

Wat iemand van de Holocaust vindt of denkt, is in mijn ogen minder belangrijk en maatschappelijk relevant, dan hoe men heden ten dagen zijn medemensen behandelt. Dan is er hier misschien eens niemand een eeuwig slachtoffer

Als ik toch voor mezelf moet spreken: ik was er niet bij, dus moet je mij het niet vragen.
Dit is misschien allemaal mogelijk wanneer men lessen uit het verleden zou trekken. Bv. alle misdaden die zijn begaan gelijk stellen en niet die van de één gaan uit vergroten tegenover die van de ander.

Alle slachtoffers gelijk stellen inplaats van één bepaalde groep. Deftig me de recente geschiedenis omgaan inplaats van wat nu gebeurt, moet ik geen bron of voorbeeld van geven kunt u op dit topic in geuren en kleuren terug vinden hoe voor sommige geschiedenis alleen dient om haat, leugen en bedrog te verkondigen.

Indien men met deze zaken ooit zou kunnen afrekenen (wat te betwijfelen valt aangezien bepaalde partijen/groepen hier teveel voordeel uit halen) zou men ooit tot een verdraagzame samenleving kunnen komen. Uw bedoeling is geweldig, haalbaar???????????

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 16:26   #470
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Er zijn hier veeeeeeeeel meer joden op het forum. Minstens 15...

2. Je moet iemand die kritiek heeft op joden niet direct als neonazi aanzien.
1. Namen graag. Dank bij voorbaat.

2. 'Kritiek op joden', is dat kritiek op X en Y die toevallig ook joden zijn, of is dat kritiek op 'de joden' die met z'n allen - waar ze zich ook mogen bevinden - behoren tot een 'internationale maffia' en een 'nieuwe wereld orde' en zo van die dingen meer, of zijn het eerder 'de joden' die tot 'het joodse ras' behoren en louter daarom worden geviseerd?
Oud 28 augustus 2009, 16:26   #471
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien weet u wel waarover u spreekt, maar daarom hoeft u er nog niet van uit te gaan dat wij dat ook weten.

Kunt u uw beweringen staven, a.u.b.?

Als er 'volledige controle' is, dan moet daar toch ergens wel wat bewijsmateriaal voor te vinden zijn?
Moet ik staven dat ze de financiele sector globaal controleren? Dat weet toch iedereen die iets of wat leest en de actualiteit volgt. Zoek het allemaal eens op he, dan hoor je uit andermands mond en niet de mijne.
Oud 28 augustus 2009, 16:39   #472
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn hier veeeeeeeeel meer joden op het forum. Minstens 15...

Je moet iemand die kritiek heeft op joden niet direct als neonazi aanzien.
Je moet iemand die kritiek heeft op neonazis of bvb op "Paliwood" (twee aparte onverbonden "verschijnselen") niet direct als "jood" aanzien.
Zoethout 007 heeft mij er ook al van "beschuldigd" jood te zijn, en hij is niet de enige.

Back to the thirties?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 16:46   #473
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik staven dat ze de financiele sector globaal controleren? Dat weet toch iedereen die iets of wat leest en de actualiteit volgt. Zoek het allemaal eens op he, dan hoor je uit andermands mond en niet de mijne.
Argumentum ad populum.
Oud 28 augustus 2009, 16:47   #474
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Namen graag. Dank bij voorbaat.

2. 'Kritiek op joden', is dat kritiek op X en Y die toevallig ook joden zijn, of is dat kritiek op 'de joden' die met z'n allen - waar ze zich ook mogen bevinden - behoren tot een 'internationale maffia' en een 'nieuwe wereld orde' en zo van die dingen meer, of zijn het eerder 'de joden' die tot 'het joodse ras' behoren en louter daarom worden geviseerd?
Is de inquisitie begonnen?

1. Namen? Firestone was een hele bekende joodse dame in real life. Maar blijkbaar ken je die al niet, wat al genoeg zegt over uw algemene kennis. Anders had je al geweten dat onze bekende forummer Firestone ook joods is. Je bent dus al heel den tijd de zedenmeester aan het uithangen over zaken waar je geen reet van afweet.

Dus nu verwacht u van mij dat ik hier alle joodse forummers ga opsommen, alsof ik dat bijhou op een papiertje. Vraag het eens aan Firestone en die zal u wel bevestigen. Hertog van Gelre, Sinistra, zijn er paar anderen, moet ik het allemaal eens gaan uitpluizen voor u? Wat voor zever is dat nu. Ik zeg u dat er pakken maar dan 2 joodse forummers zijn. Het kunnen er 10-15 of zelfs meer zijn. So what?

2. Ik ga niet mijn concrete vuile was hier bovenhalen, en toch zeker niet vooraleer de zaken uitgeklaard zijn. U insinueert blijkbaar dat ik dat uit mijn duim ga zuigen die gevallen. Zelfs al zou ik die gevallen hier concreet uit de doeken doen, u zou niet eens begrijpen waar het over gaat, als u zelf nog durft ontkennen dat de internationale financiele en media sector volledig gedomineerd is door joden.

Kijk ik herhaal mijn vraag. Algemeen: verklaar mij eens de jodenhaat doorheen de geschiedenis, vanwaar dat komt?? Weet eerst WAT het probleem juist is vooraleer hier de moraalridder te klomen uithangen.

.
Oud 28 augustus 2009, 16:48   #475
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet ik staven dat ze de financiele sector globaal controleren?
Dat weet toch iedereen die iets of wat leest en de actualiteit volgt.
Zoek het allemaal eens op he, dan hoor je uit andermands mond en niet de mijne.
U moet uw beweringen niet staven, maar als u het NIET doet, voel ik me niet verplicht daar ook maar enig geloof aan te hechten. Integendeel, ik zou eerder geneigd zijn uw bewering als 'quatsch' te bestempelen.

IK heb nooit beweerd dat 'ze' de financiële sector globaal controleren.

Ik vermoed veeleer dat 'de joden' in landen als China, Japan, Indië, Sri Lanka, Singapore, Thaïland, Viëtnam, Saoedi-Arabië, Syrië, Iran, Algerije, Libië, Dubai, Qatar, ... bitter weinig in de pap te brokken hebben.

Maar u, met uw grondige kennis van de financiële sector globaal kunt me ongetwijfeld uit mijn onwetendheid verlossen.

Uw mond lijkt mij net zo geloofwaardig als andermans mond, dus gaat u uw gang maar.
Oud 28 augustus 2009, 16:48   #476
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Argumentum ad populum.
Volgens u zijn de joden dus niet over-represented in de financiele sector?

Oud 28 augustus 2009, 16:59   #477
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet toch dat joden de financiele en de property en de media sector volledig controleren. Niet een beetje maar volledig. Als dat voor u een ver-van-mijn-bed show is, natuurlijk dat je daar nooit de nadelen van zal ondervinden of inzien. Ik weet waarover ik spreek. Sorry.
U weet toch dat: argumentum ad populum.
Ik weet waarover ik spreek: appeal to authority
Oud 28 augustus 2009, 17:01   #478
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
U weet toch dat: argumentum ad populum.
Ik weet waarover ik spreek: appeal to authority
Kom je wat op de man spelen filo? Detecteer je hier racisme / antisemitisme?
Oud 28 augustus 2009, 17:02   #479
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom je wat op de man spelen filo? Detecteer je hier racisme / antisemitisme?
Niet op de man, op de gebruikte redenering.
Oud 28 augustus 2009, 17:03   #480
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens u zijn de joden dus niet over-represented in de financiele sector?

fallacy: shifting burden of proof
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be