![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 augustus 2009 om 13:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Misschien weet ik niet wat extreem rechts is. U gebruikt dat begrip wel regelmatig. Doe ons eens kond van uw wijsheid en vertel ons wat extreem rechts betekent... Ik betrek het Istraëlisch-Palestijns conflict in de discussie, omdat het tot de thread behoort. Als u alleen Mein Kampf will discussiëren in verband met genocide, maak dan een nieuwe titel. Ik merk op dat er ook een verwarring bestaat over het begrip antisemitisch. Geef ons daarvan een (of uw!) definitie en leg uit hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2009 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik betrek het Istraëlisch-Palestijns conflict in de discussie, omdat het tot de thread behoort. Als u alleen Mein Kampf will discussiëren in verband met genocide, maak dan een nieuwe titel. Ik merk op dat er ook een verwarring bestaat over het begrip antisemitisch. Geef ons daarvan een (of uw!) definitie en leg uit hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Antwoord 1: Extreem rechts is anti-democratisch, racistisch, vaak antisemitisch, 1 sterke leider, extreem nationalistisch, fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme, tegen internationale samenwerking,bereid om geweld te gebruiken, sociaal-darwinistisch en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld)....Neonazi's haten Joden en zijn daardoor automatisch Pro-Palestina. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=601 Antwoord 2: Ik geef je de gangbare, door historici bepaalde definitie van extreem rechts, dus wat bazel je nou weer? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=603 Uw antwoord 1 is irrationeel en uw antwoord 2 is een drogreden (Ad verecundiam) waarbij (onbekende) externe personen als autoriteit naar voor geschoven worden. Men kan het ook als een semantische drogreden (ad nauseam) beschouwen, waarbij een niet-onderbouwd standpunt steeds herhaald wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik haal dit naar boven omdat het illustreert dat u in het wilde weg beweringen doet zonder ook maar één spoortje van bewijs. Sterker nog, u heeft een stellige bewering gedaan (en doet dit nóg) en vraagt nu aan mij of het klopt... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, toevallig. Zelfs met Goldman Sachs banden. Maar je zegt ook nog steeds niets. Ja, dat zal het zijn. Citaat:
Citaat:
Het bevalt me zelf heel goed omdat het keer op keer uw vooringenomenheid en vooroordelen illustreert zonder dat ik er moeite voor hoef te doen. Tot nog toe heeft u nog geen één bewering gedaan die juist is gebleken. Dat is niet mijn schuld. Misschien moet u er toch eens over nadenken wat zorgvuldiger stellingen te poneren. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 augustus 2009 om 14:10. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ze is de weduwe van de overleden president van zowel de Nederlandse als de Europese bank en ze deed haar acties en uitspraken terwijl haar man in functie was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Extreem rechts anti-democratisch: Mussolinis Italie en Hitlers Derde Rijk waren dictaturen. racistisch: zonder commentaar, staat mein Kampf bol van. vaak antisemitisch: zonder commentaar. 1 sterke leider: Hitler: de Fuhrer, Mussolini: Il duce extreem nationalistisch: Hitler wilde een Reich van de Noordzee tot de Oeral en Mussolini een nieuw rijk rond de Middellandse Zee. Fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme: Politieke tegenstanders werden opgepakt en in kampen gesmeten. Bovendien zijn fascisten fel tegenstander van het kapitalisme, omdat het de natie zou verzwakken in hun optiek. tegen internationale samenwerking: Nazi-Duitsland en Mussolinis Italie lapten alles aan hun laars. bereid om geweld te gebruiken: De gehele Tweede Wereldoorlog. sociaal-darwinistisch: de rassenleer (bestond niet in Italie trouwens). en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld) Mijn tweede antwoord is bovendien geen drogreden, maar de realiteit. Pak een standaardwerk van Palmer of mckay en blader naar het fascisme. Daarnaast hoef ik mijzelf helemaal niet ter verdedigen, omdat jij hier zo maar een officiele definitie irrationeel verklaard zonder ook maar 1 argument te gebruiken.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 augustus 2009 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik betrek het Istraëlisch-Palestijns conflict in de discussie, omdat het tot de thread behoort. Als u alleen Mein Kampf will discussiëren in verband met genocide, maak dan een nieuwe titel. Ik merk op dat er ook een verwarring bestaat over het begrip antisemitisch. Geef ons daarvan een (of uw!) definitie en leg uit hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Antwoord 1: Extreem rechts is anti-democratisch, racistisch, vaak antisemitisch, 1 sterke leider, extreem nationalistisch, fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme, tegen internationale samenwerking,bereid om geweld te gebruiken, sociaal-darwinistisch en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld)....Neonazi's haten Joden en zijn daardoor automatisch Pro-Palestina. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=601 Antwoord 2: Ik geef je de gangbare, door historici bepaalde definitie van extreem rechts, dus wat bazel je nou weer? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=603 Antwoord 3: Extreem rechts anti-democratisch: Mussolinis Italie en Hitlers Derde Rijk waren dictaturen. racistisch: zonder commentaar, staat mein Kampf bol van. vaak antisemitisch: zonder commentaar. 1 sterke leider: Hitler: de Fuhrer, Mussolini: Il duce extreem nationalistisch: Hitler wilde een Reich van de Noordzee tot de Oeral en Mussolini een nieuw rijk rond de Middellandse Zee. Fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme: Politieke tegenstanders werden opgepakt en in kampen gesmeten. Bovendien zijn fascisten fel tegenstander van het kapitalisme, omdat het de natie zou verzwakken in hun optiek. tegen internationale samenwerking: Nazi-Duitsland en Mussolinis Italie lapten alles aan hun laars. bereid om geweld te gebruiken: De gehele Tweede Wereldoorlog. sociaal-darwinistisch: de rassenleer (bestond niet in Italie trouwens). en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld) http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=607 Uw antwoord 1 is irrationeel en uw antwoord 2 is een drogreden (Ad verecundiam) waarbij (onbekende) externe personen als autoriteit naar voor geschoven worden. Men kan het ook als een semantische drogreden (ad nauseam) beschouwen, waarbij een niet-onderbouwd standpunt steeds herhaald wordt. Uw antwoord 3 is bijzonder verward. Intussen antwoord u al lang niet meer op de vraag hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Waarschijnlijk te moeilijk? Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2009 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie of wat bepaalt wat "gangbaar" is onder historici? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Staatssecretaris
|
![]() Bedankt voor de tip. Ik heb dat eens na gegaan. Hier wat info:
Op 31 juli 2005, rond 11.30 uur overleed Duisenberg in zijn villa in Faucon, in het zuidoosten van Frankrijk. Zijn vrouw Gretta Duisenberg had hem daarvoor buiten bewustzijn aangetroffen in het privé-zwembad. Autopsie heeft enkele dagen later uitgewezen dat Duisenberg is verdronken na hartfalen. Wim Duisenberg - Overlijden http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Duisenberg Op 3 januari 2009 liep Gretta Duisenberg samen met SP-Kamerlid Harry van Bommel mee in een demonstratie in Amsterdam tegen Israël in verband met de inval in de Gaza-strook eind december 2008. Tijdens die demonstratie riepen zij de Palestijnen op tot een intifada (opstand) tegen Israël. Gescandeerd werd ’Intifada, intifada, Palestina vrij.’ "Het aanzetten tot geweld en haat valt niet te tolereren. Maar of daar sprake van is, en in welke mate, dat gaan we na", aldus een zegsman van de minister. De advocaat zou aangifte doen op eigen titel, meldde dagblad De Telegraaf op 14 januari 2009 in een bericht op de voorpagina. Moszkowicz deed enkele jaren eerder, samen met Herman Loonstein, ook al aangifte tegen Duisenberg, destijds vanwege gestelde uitingen van "racisme en antisemitisme". Gretta Duisenberg - Oproep tot intifada http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg Besluit: Gretta betoogde in 2009, zo'n 4 jaar na de dood van haar man. Het zou mij eerlijk gezegd verwonderd hebben, moest ze dit gedaan hebben, terwijl haar man nog in functie was... Ik merk op dat protesteren tegen de politiek van Israël automatisch een klacht oplevert vanwege het "aanzetten tot geweld en haat". Er is nog sprake van een klacht enkele jaren voordien (datum onbekend). Nu betekent een klacht op zichzelf niets. Iedereen kan een klacht indienen. Enkel het oordeel van een rechter heeft belang... Ik denk hierbij aan de 1400 klachten die het Belgisch Inquisitiecentrum elk jaar krijgt... om tenslotte te eindigen met enkele vonissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gescandeerd werd; "Hamas Hamas, Joden aan het gas"
...en daar liep de "Zwarte Weduwe" vrolijk arm in arm met van Bommel voorop!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
|
![]() Beter Googlen dan. Ze deed mee aan acties, en richtte actiecomité's op, vanaf 2002. Drie jaar voor de dood van haar man terwijl hij volop in functie was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
|
![]() Citaat:
Het zit in de categorie van: ''Hoe kunnen er nu racisten zijn als er volgens sommige mensen geen rassen bestaan?'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je nazi vrienden meenden dat ze de top van de mensheid waren en dat ze daarom iedereen die hun niet beviel konden uitroeien of tot slavernij herleiden. Je nazi vrienden verloren. En moesten daar de prijs voor betalen. Blijkbaar heb je dat nog niet verwerkt. Nee hoor, ze hadden gelijk, nee hoor een en ander wat ze op het oog hadden was gerechtvaardigd. En dat ze een fikse prijs aan de Joden (veel minder dan normaal volgens mij) moeten betalen zit je zéér dwars. Get a life. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien weet ik niet wat extreem rechts is. Wel wordt dat begrip regelmatig gebruikt. Doe ons eens kond van uw wijsheid en vertel ons wat extreem rechts betekent...
Ik betrek het Istraëlisch-Palestijns conflict in de discussie, omdat het tot de thread behoort. Als u alleen Mein Kampf will discussiëren in verband met genocide, maak dan een nieuwe titel. Ik merk op dat er ook een verwarring bestaat over het begrip antisemitisch. Geef ons daarvan een (of uw!) definitie en leg uit hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Antwoord 1 (Liberaal): Extreem rechts is anti-democratisch, racistisch, vaak antisemitisch, 1 sterke leider, extreem nationalistisch, fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme, tegen internationale samenwerking,bereid om geweld te gebruiken, sociaal-darwinistisch en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld)....Neonazi's haten Joden en zijn daardoor automatisch Pro-Palestina. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=601 Antwoord 2 (Liberaal): Ik geef je de gangbare, door historici bepaalde definitie van extreem rechts, dus wat bazel je nou weer? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=603 Antwoord 3 (Liberaal): Extreem rechts anti-democratisch: Mussolinis Italie en Hitlers Derde Rijk waren dictaturen; racistisch: zonder commentaar, staat mein Kampf bol van; vaak antisemitisch: zonder commentaar; 1 sterke leider: Hitler: de Fuhrer, Mussolini: Il duce; extreem nationalistisch: Hitler wilde een Reich van de Noordzee tot de Oeral en Mussolini een nieuw rijk rond de Middellandse Zee. Fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme: Politieke tegenstanders werden opgepakt en in kampen gesmeten. Bovendien zijn fascisten fel tegenstander van het kapitalisme, omdat het de natie zou verzwakken in hun optiek; tegen internationale samenwerking: Nazi-Duitsland en Mussolinis Italie lapten alles aan hun laars; bereid om geweld te gebruiken: De gehele Tweede Wereldoorlog; sociaal-darwinistisch: de rassenleer (bestond niet in Italie trouwens) en het creeeren van een interne of/ en externe vijand (de Joden in Hitler-Duitsland bijvoorbeeld) http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=607 Antwoord 4 (Francientje): ... ze meenden dat ze de top van de mensheid waren en [...] konden uitroeien of tot slavernij herleiden. Ze hebben verloren...ze moesten daar de prijs voor betalen...aan de Joden (veel minder dan normaal volgens mij) http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=616 Antwoord 1 is irrationeel en antwoord 2 is een drogreden (Ad verecundiam) waarbij (onbekende) externe personen als autoriteit naar voor geschoven worden. Men kan het ook als een semantische drogreden (ad nauseam) beschouwen, waarbij een niet-onderbouwd standpunt steeds herhaald wordt. Antwoord 3 is bijzonder verward. Intussen wordt er al lang niet meer op de vraag ingegaan hoe een Pro-Palestijn antisemitisch kan zijn... Waarschijnlijk te moeilijk? Antwoord 4 is volledig naast de kwestie...Haar betoog is een drogreden van de vorm ad hominem (persoonlijke aanval) Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 30 augustus 2009 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Duisenberg is zelfverklaard aanhanger van de Palestijnse zaak in Israël. ...Zo had ze een paar jaar geleden een Palestijnse vlag over haar balkon hangen, wat haar veelal joodse buurtgenoten als een provocatie opvatten. Gretta Duisenberg: 'Joden annexeren Amsterdam'donderdag 10 november 2005 09:29 http://www.elsevier.nl/web/1055769/N...-Amsterdam.htm Volgens dit artikel had ze eerst toelating moeten vragen aan haar 'veelal' joodse® buurtgenoten?... Wie dat toch doet krijgt een klacht over rassenhaat®. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 30 augustus 2009 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die klacht is afgewezen. Maar zo werkt het in een rechtstaat. Wie zie beledigd voelt mag naar de rechter stappen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: