![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik tegen mijn hond zeg: Laten we een staatsgreep plegen. Dan ben ik er zeker van dat die hond mij niet begrijpt. Als een moeder tegen haar foetus zegt: Laten we je eens vakkundig het hoekje om helpen. Dan ben ik er zeker van dat die kleine dat niet begrijpt.
![]() |
![]() |
#1062 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of hoe wou je dat zogenaamde onvoorwaardelijke zelfbeschikkingsrecht van vrouwen over hun lichaam en al wie erin groeit in de praktijk omzetten misschien? Maar het klopt toch dat je zegt dat vrouwen het recht hebben op zelfbeschikking maar hier geen plichten aan verbindt? Ze hoeven geen verantwoordelijkheid te nemen voor wat ze doen met dat lichaam. Ze mogen zomaar een kind maken terwijl ze het niet willen, terwijl dit makkelijk voorkomen kan worden in de meerderheid van de gevallen. Indien men wel een kind maakt mag men het even amputeren, alsof men zijn nagels knipt. Ik vraag me overigens af hoe iemand die op een bepaald moment quasi ontoerekeningsvatbaar is (of dat toch lijkt, want daarin sprak je me alvast niet tegen) nadien wel zelfbeschikkingsrecht mag hebben, ook over een ander die in haar groeit. Waarom bent u dit standpunt eigenlijk genegen? Aan uw nicknaam en afbeelding te zien bent u een man. Ik kan wel enkele redenen bedenken waarom mannen er een heel groot voordeel bij hebben dat enerzijds "vrije seks" zonder enige zin voor verantwoordelijkheid over zijn gevolgen wordt gestimuleerd, net zoals abortus hierna wordt aangemoedigd. De beslissing bij de vrouw leggen maakt dan nog dat een man zijn handen kan wassen in onschuld. Op de koop toe is levenslange alimentatie niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Dat geval van vrije seks heeft hiermee niets te maken. Er bestaan genoeg anti-conceptiemiddelen.
![]() |
![]() |
#1064 | |
Banneling
|
![]() Blij dat iemand dit opmerkt.
Ik liet het voor wat het was, maar deze passage is hoegenaamd geen emotionele argumentatie. Ik geef gewoon aan dat een individu geen consumptiegoed is. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Banneling
|
![]() Een zeer bedroevende uitspraak. Klinkt bijzonder gefrustreerd. Ik ga er niet over discussiëren, omdat je zoiets toch niet ten volle zal menen en je er noch naar zal gedragen bij een zwangerschap van naasten. Dat hoop ik althans voor hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Banneling
|
![]() Vraag én antwoord in één post.
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2009 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Omdat ik voorstander ben van individuele vrijheid. Het kunnen beslissen over eigen lijf en leden valt daar onder. Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 30 augustus 2009 om 22:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | ||
Banneling
|
![]() Gebruikt u dit als scheldwoord of bent u serieus?
Citaat:
Ik koppelde hiermee terug naar dit deel van een vorige post waar niet op werd gereageerd: Citaat:
Want het lijkt mij dat er weinig mensen vinden dat vrouwen het kind moeten voldragen wat tegen hun wil werd 'geschonken' of wat risico's op hun eigen leven inhoudt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat wel degelijk ten volle en zal mij daar wel degelijk naar gedragen bij een zwangerschap van naasten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() From_Vlaanderen schelden? Hij zou niet dùrven!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homofiel vond ik te lang om te schrijven. Om een homofiel uit te schijten (
![]()
![]() |
#1072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vloeken wel, schelden niet. Dat is een teken van onmacht.
![]() |
#1073 |
Minister-President
|
![]() Kom kom, hoe baseer je een ethiek enkel op de ratio? De ratio heeft een axioma nodig. Dat axioma is altijd gebaseerd op emoties, tenzij u beweert dat uit was is ook volgt wat moet. Dat klinkt erg pre-modern.
Uw standpunt in deze volgt ook uit de emotie die u hebt ten aanzien van levende wezens, zoals de vrouw. Of ten aanzien van het ongeboren kind, dat u geen toekomstige miserie wil aandoen. Of ten aanzien van de waarde van de vrijheid.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 30 augustus 2009 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De samenleving geeft je ongelijk, wetenschappelijk onderbouwd. Stel je de volgende situaties voor: - een vriendin of familielid krijgt een miskraam. Er is volgens u geen reden tot treuren want er is niemand gestorven, er is enkel een "cellenklomp" "kapot gegaan"? - een vriendin of zwanger familielid krijgt een mes in haar buik of ongewenst een pil toegediend waardoor de vrucht sterft. Er is geen sprake van moord? Ik kan je vertellen van wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een miskraam is er geen reden tot treuren voor dat klompje cellen dat nadien is doorgespoeld. Voor de toekomstige moeder wel.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 30 augustus 2009 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jij kan wel veel vertellen. Of het daarom ook ergens op slaat, is een ander paar mouwen...
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
alleen weet/merk je het meestal niet. meestal merk je gewoon op dat de maandstonden ietwat ongeregeld is. truer je bij iedere ongeregelde maandstond? er kunnen immers resten van een bevruchte eicel in zitten, dat om een of andere reden niet goed ontwikkeld is. bv door: niet kunnen innestelen in baarmoeder (komt regelmatig voor) foutieve celdeling in beginstadia niet levensvatbaar (door oa. zwak sperma) foutieve genen/ x/y-chromosomen en ga zo maar door, talloze redenen waarom we zo veel en geregeld miskramen krijgen. dus, treur je bij elke ongeregelde maandstond? want eigenlijk kan je wel stellen dat een ongeregelde maandstond = miskraam
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1080 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of ga jij beweren dat elk meisje van 13 dat onregelmatige maandstonden heeft seksuele betrekking heeft gehad? Wat is dit nu weer voor pseudo-wetenschap. Sebiet ga je nog een eikpunt geven vanaf wanneer we van "leven" kunnen spreken. Ah wacht... |
|
![]() |
![]() |