Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2009, 19:05   #21
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op 28/08/09 om 10u43 verscheen dit artikel op de site van De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derlecht.dhtml
en het staat nog steeds online.
Op 28/08/09 om 20u29
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...olenbeek.dhtml

Sommigen zijn ongetwijfeld verstard in hun wereldbeeld.
Anderzijds, mensen die afwijken van dit onderwerp zijn het misschien beu om steeds dezelfde retoriek te moeten lezen.
Een echte discussie voeren hierover is kwasie onmogelijk op dit forum.
Ik heb het artikel gisteren niet gevonden. Eerlijk waar, maar misschien heb ik niet diep genoeg gezocht.
Laat die mensen die het beu zijn dan de discussie niet verneuken. Ik zou hier graag over discussiëren: moeten die relshoppers gestraft worden? zo nee, waarom niet (ik denk echter dat iedereen wel zal zeggen "ja"). Zo ja: wèlke straf moeten we hen geven? Het spectrum is breed: van een werkstraf van 1 uur tot "retour naar patria" (de oplossing -ahum- van het VB).
Ik vind dit een discussie waard. Het gaat namelijk over de toekomstige leefbaarheid van onze samenleving.
frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 19:13   #22
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Zeg, gij wilt zeker eens een rechtzaak tegenkomen met het Ayn Rand Institute. Gij komt hier haar extreem-libertaristische naam verzoedelen met u linkse-kousenzever.
U dient niet te wanhopen. Ook voor de lagere klasse worden er cursussen "algemeen nederlands" aangeboden. Doen, zou ik zeggen, als ik uw wartaal aanschouw ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 19:16   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frontstar Bekijk bericht
Ik heb het artikel gisteren niet gevonden. Eerlijk waar, maar misschien heb ik niet diep genoeg gezocht.
Laat die mensen die het beu zijn dan de discussie niet verneuken. Ik zou hier graag over discussiëren: moeten die relshoppers gestraft worden? zo nee, waarom niet (ik denk echter dat iedereen wel zal zeggen "ja"). Zo ja: wèlke straf moeten we hen geven? Het spectrum is breed: van een werkstraf van 1 uur tot "retour naar patria" (de oplossing -ahum- van het VB).
Ik vind dit een discussie waard. Het gaat namelijk over de toekomstige leefbaarheid van onze samenleving.
Natuurlijk moeten relschoppers gestraft worden. Maar straffen is altijd reactie achteraf.
Omwille van de leefbaarheid van onze samenleving moeten we proberen om zo'n rellen te voorkomen.
Wat is de oorzaak? Wat zijn de onderliggende problemen? Hoe lossen we dit op?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 19:25   #24
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten relschoppers gestraft worden. Maar straffen is altijd reactie achteraf.
Omwille van de leefbaarheid van onze samenleving moeten we proberen om zo'n rellen te voorkomen.
Voorkomen is idd beter dan genezen!

Jij zal nu zeggen:
Wat is de oorzaak? Slechte leefomstandigheden, racisme vanwege Belgen, minder kansen,...
Hoe lossen we dit op? meer kansen geven (quota, positieve discriminatie), leefomstandigheden verbeteren, racisten straffen...

Ik zal zeggen:
Wat is de oorzaak? Geen wil om te integreren, zien dat dugshandel meer oplevert, straffeloosheidsgevoel,...
Hoe lossen we dit op? Harde aanpak! Staffen dat ze het voelen.

En weet je wat? Jij hebt in mijn ogen (ten dele) gelijk. Maar ik heb -hoop ik- ook gelijk (al is ook het maar ten dele).
frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 19:53   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frontstar Bekijk bericht
Voorkomen is idd beter dan genezen!

Jij zal nu zeggen:
Wat is de oorzaak? Slechte leefomstandigheden, racisme vanwege Belgen, minder kansen,...
Hoe lossen we dit op? meer kansen geven (quota, positieve discriminatie), leefomstandigheden verbeteren, racisten straffen...

Ik zal zeggen:
Wat is de oorzaak? Geen wil om te integreren, zien dat dugshandel meer oplevert, straffeloosheidsgevoel,...
Hoe lossen we dit op? Harde aanpak! Staffen dat ze het voelen.

En weet je wat? Jij hebt in mijn ogen (ten dele) gelijk. Maar ik heb -hoop ik- ook gelijk (al is ook het maar ten dele).
Neen, dat ging ik niet zeggen.
Ik ben bijvoorbeeld niet voor quota.
Wat bedoel je met leefomstandigheden verbeteren?

Ik ging de slogan opdissen, ik weet niet meer van wie deze is : bestrijd de armoede niet de armen.
Oud 30 augustus 2009, 09:32   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ging de slogan opdissen, ik weet niet meer van wie deze is : bestrijd de armoede niet de armen.
Artisjok, wat is dan volgens jou de oorzaak van die rellen en wat stel je als concrete oplossingen voor?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 09:42   #27
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idem in Mexico. Is 't in Rio zo verschillend, trouwens?
U bent waarschijnlijk nooit in Rio geweest en vormt uw mening door sensatie artikels te lezen. In ben wel met carnaval in Rio geweest, de aanwezigheid van de politie (in gevechtsuitrusting met beenbeschermers en al) op bijna elke straathoek geeft een totaal ander beeld dan wat u er zich van vormt
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 09:48   #28
Vyvyan
Banneling

Standaard

De oorzaak van die rellen is simpel. Gebrek aan opvoeding en een geweldadige cultuur.
De oplossing is nog eenvoudiger. De politiek moet de politie, desnoods het leger, laten weten dat er hard opgetreden moet worden zodat het het hele jaar door rammen dan is. Net zolang tot dat krapuul weer in het gareel loopt.
Vyvyan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 10:27   #29
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Een veel te laks "asiel" (=immigratie) beleid, waardoor hier mensen aan de lopende band binnenkomen die niet inzetbaar op de arbeidmarkt zijn.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:40   #30
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zal inderdaad snel een oplossing moeten gevonden worden...Voor iemand met een slechte oplossing afkomt. Rwanda- toestanden enzo...
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 23:42   #31
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet enkel armoede is de schuld dat er zo veel schurken tussenlopen, want anders zou heel de Magreb bijna uitsluitend door bandieten bevolkt zijn. En d�*t bedoel je toch niet zeker ?
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 05:53   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Niet enkel armoede is de schuld dat er zo veel schurken tussenlopen, want anders zou heel de Magreb bijna uitsluitend door bandieten bevolkt zijn. En d�*t bedoel je toch niet zeker ?
Waar haal je het vandaan dat heel de Magreb door bijna uitsluitend armen zou bevolkt zijn?

Wie waren er in België, zo'n 50 en meer jaren geleden de armen? Wie waren er toen de schurken?
Oud 31 augustus 2009, 07:33   #33
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je het vandaan dat heel de Magreb door bijna uitsluitend armen zou bevolkt zijn?

Wie waren er in België, zo'n 50 en meer jaren geleden de armen? Wie waren er toen de schurken?
Ontkent u dat er een racisme van marokkanen tov belgen bestaat? En dat dit in veel gevallen wordt geuit dmv 'les petits belges' te overvallen, met 10 in een te slaan, e.d.
Voor u is het enkel armoede die daar de oorzaak van is. En dan nog door ons veroorzaakt, zeker? Omdat wij niet genoeg centjes geven?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 07:59   #34
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ontkent u dat er een racisme van marokkanen tov belgen bestaat? En dat dit in veel gevallen wordt geuit dmv 'les petits belges' te overvallen, met 10 in een te slaan, e.d.
Voor u is het enkel armoede die daar de oorzaak van is. En dan nog door ons veroorzaakt, zeker? Omdat wij niet genoeg centjes geven?
Neen. Niet door "ons" veroorzaakt. U maakt dezelfde fout als migranten en nationalisten doen, nl een volk als een homogeen iets zien. De armoede is veroorzaakt door de heersende klasse. Die is hier en nu toevallig blank, maar dat is maar bijkomstig. Maar het is de heersende klasse die de publieke lonen naar beneden duwt, de arbeidsomstandigheden verslechtert, de openbare diensten afbouwt, op de publieke middelen beknibbelt en sociale maatregelen als overbodig beschouwt. Elders schreef ik:
Citaat:
Verdeel en heers - nog nooit van gehoord?
Zoals Hotschidingeske schreef, zijn migranten naar hier gehaald om als goedkope arbeidskrachten te fungeren. Nu kan je daar op twee manieren op reageren
1) je kan ze ene last vinden, elke dialoog weigeren en daarmee trap je in de val die de heersende klasse heeft opgezet

2) je kan ze erkennen als leden van je klasse met wie je willens nillens belangen gemeen hebt, en die je dus als bondgenoot kan gebruiken.

Zolang de arbeidersklasse verdeeld blijft zullen de kapitalisten daarop inspelen. Pas als Belgen en migranten samen front vormen, maw als de ene het werk niet aanneemt dat te slecht is voor ons - als de andere ze gene redenen geeft om dat te doen, kunnen er overwinningen geboekt worden.

Betekent dat dat je migranten leuk moet vinden? Neen. Ik verzet mij zelfs tegen dat soort kleinburgerlijk links dat vindt dat je toch eenmaal in de maand couscous moet eten om toch o zo poco te zijn, maar verder wel in afgeschermde wijken woont.
Maar de enige manier om zaken af te dwingen is door eenheid onder de werknemers te bekomen, en dat zal inderdaad door consequent anti-racist te zijn.
en ook:
Citaat:
We zijn gedoemd om samen te leven, Belgen en migranten, of we dat nu leuk vinden of niet. Eerder gebruikte ik de metafoor van twee gevangenen die dezelfde cel moeten delen. We delen dezelfde wijken, hetzelfde openbaar vervoer, dezelfde scholen (ik ben tégen een apart islamitisch onderwijsnet), dezelfde werkvloer. Wanneer een neoliberale regering beslist te besparen op onderwijsbudgetten, buslijnen schrapt, wijken laat verloederen etc. raakt dit Belgen en migranten even hard. En zouden we collectief en ééndrachtig moeten reageren. Idem voor op de werkvloer. We vallen allemaal onder dezelfde CAO's. Een verandering in de CAO's treft alle werknemers even hard. Maar een verdeelde arbeidersklasse is een zwakke arbeidersklasse. En de heersende klasse heeft dit zeer goed begrepen. Ze verdeelt om te heersen. Ze zet Vlamingen op tegen Walen, vasten tegen interimmers, arbeiders van de vroege tegen die van de late, en - het gemakkelijkst van allemaal - Belgen tegen migranten.
De vakbonden hebben in deze zwaar gefaald. Ze hebben weliswaar door dat ze iets tegen racisme moeten doen, maar zijn zelden verder gekomen dan wat posters en foldertjes die een betuttelend vingertje opsteken, zeggend dat we "verdraagzaam" moeten zijn. Alsof alle problemen, als we maar allemaal vriendjes worden, vanzelf opgelost zullen zijn. Dit is grote onzin vanwege de vakbonden!
In essentie behoren Belgen en migranten tot dezelfde klasse - de arbeidersklasse. En als dusdanig hebben ze dezelfde belangen: degelijk loon, degelijke veiligheid en hygiëne, bescherming tegen willekeurig ontslag, etc. etc.

EN DAAROM MOET RACISME BESTREDEN WORDEN - OMDAT ALLES WAT ONS VERDEELT ONS OOK VERZWAKT!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 09:17   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Neen. Niet door "ons" veroorzaakt. U maakt dezelfde fout als migranten en nationalisten doen, nl een volk als een homogeen iets zien. De armoede is veroorzaakt door de heersende klasse. Die is hier en nu toevallig blank, maar dat is maar bijkomstig. Maar het is de heersende klasse die de publieke lonen naar beneden duwt, de arbeidsomstandigheden verslechtert, de openbare diensten afbouwt, op de publieke middelen beknibbelt en sociale maatregelen als overbodig beschouwt. Elders schreef ik:

en ook:
De armoede veroorzaakt door de heersende klasse??
In vergelijking met Turkije en Marokko, landen waar de meeste migranten vandana komen, kennen wij niet eens armoede, de "heersende klasse" zorgde in vergelijking met die landen namelijk voor een sociaal systheem die basisnoden garandeert, als armoede je zorg is moet je misschien eens in die landen zelf gaan kijken wat de "heerende klasse" daar voor de medemens doet, geen kloten!( tenzij je ambtenaar bent)
Die soort sociologisch geleuter maakt van migranten die puur vanwege die sociale voordelen massaal afzakken, en hier veel meer zekerheden vinden dan in thuislanden volkomen onterecht slachtoffers!
Al eens aan gedacht dat die beknibbelingen in sociale zekerheid vooral komt omdat er meer gebruik maken dan bijdragen waardoor het hele systheem langzamerhand zichzelf opblaast??
De oplossing zou moeten zijn, meer migranten die bijdragen, minder import van armen die in een vorm van uitkering jaren overleven, meer verplichte scholing en tewerkstelling, zoals binnen sociale economie zou kunnen!
Oud 31 augustus 2009, 09:56   #36
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De armoede veroorzaakt door de heersende klasse??
In vergelijking met Turkije en Marokko, landen waar de meeste migranten vandaan komen, kennen wij niet eens armoede, de "heersende klasse" zorgde in vergelijking met die landen namelijk voor een sociaal systheem die basisnoden garandeert, als armoede je zorg is moet je misschien eens in die landen zelf gaan kijken wat de "heerende klasse" daar voor de medemens doet, geen kloten!( tenzij je ambtenaar bent)
Die soort sociologisch geleuter maakt van migranten die puur vanwege die sociale voordelen massaal afzakken, en hier veel meer zekerheden vinden dan in thuislanden volkomen onterecht slachtoffers!
Al eens aan gedacht dat die beknibbelingen in sociale zekerheid vooral komt omdat er meer gebruik maken dan bijdragen waardoor het hele systheem langzamerhand zichzelf opblaast??
De oplossing zou moeten zijn, meer migranten die bijdragen, minder import van armen die in een vorm van uitkering jaren overleven, meer verplichte scholing en tewerkstelling, zoals binnen sociale economie zou kunnen!
Wat een mooi van buiten geleerde mantra. De kapitalistische klasse zal je vast een suikerklontje toewerpen.

De kapitalisten hebben ons de Sociale Zekerheid, en de sociale voorzieningen niet geschonken. In tegendeel, voor elke verworvenheid is er gekonkt geweest, zijn er stakingen, rellen etc nodig geweest. Vandaag zien we dat het patronaat het verloren terrein tracht terug te winnen. (Minister Guy Van Engel zegt het zelfs openlijk, in de komende besparingsronde zullen er geen heilige huisjes zijn, ook de Sociale Zekerheid zal aangepakt worden.) Wat de beknibbelingen op de SZ betreft, die komt er vooral omdat de regering systematisch de onderfinanciering ervan zélf organiseert door de grote bedrijven en multinationals het ene fiscale cadeau na het andere doen. Van een bedrijf als Bayer, in Antwerpen, is ooit uitgerekend dat indien het belast zou worden als een gewone burger het (na winst!) 450 miljoen euro meer zou moeten betalen. Dat is wat één bedrijf - en niet eens het grootste - aan fiscale cadeaus krijgt. Tel uit wat het zou opleveren indien alle bedrijven zo zouden bijdragen. Verder is de plundering van de SZ nog verder georganiseerd door idiote constructie als de notionele intrestaftrek, hetgeen een aftrek van de belastingen is op fictieve investeringen. U hoort goed.
Organiseer degelijk onderwijs, creëer degelijke jobs, organiseer de woningen als een sociale dienst etc. en een pak van de problemen zullen smeleten als sneeuw in de Saharazon.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:16   #37
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat een mooi van buiten geleerde mantra. De kapitalistische klasse zal je vast een suikerklontje toewerpen.

De kapitalisten hebben ons de Sociale Zekerheid, en de sociale voorzieningen niet geschonken. In tegendeel, voor elke verworvenheid is er gekonkt geweest, zijn er stakingen, rellen etc nodig geweest. Vandaag zien we dat het patronaat het verloren terrein tracht terug te winnen. (Minister Guy Van Engel zegt het zelfs openlijk, in de komende besparingsronde zullen er geen heilige huisjes zijn, ook de Sociale Zekerheid zal aangepakt worden.) Wat de beknibbelingen op de SZ betreft, die komt er vooral omdat de regering systematisch de onderfinanciering ervan zélf organiseert door de grote bedrijven en multinationals het ene fiscale cadeau na het andere doen. Van een bedrijf als Bayer, in Antwerpen, is ooit uitgerekend dat indien het belast zou worden als een gewone burger het (na winst!) 450 miljoen euro meer zou moeten betalen. Dat is wat één bedrijf - en niet eens het grootste - aan fiscale cadeaus krijgt. Tel uit wat het zou opleveren indien alle bedrijven zo zouden bijdragen. Verder is de plundering van de SZ nog verder georganiseerd door idiote constructie als de notionele intrestaftrek, hetgeen een aftrek van de belastingen is op fictieve investeringen. U hoort goed.
Organiseer degelijk onderwijs, creëer degelijke jobs, organiseer de woningen als een sociale dienst etc. en een pak van de problemen zullen smeleten als sneeuw in de Saharazon.
Beste 3werf jij en Alice spreken naast elkaar heen : de kern van Alice's betoog is dat de aanwezigheid van een grote groep vreemdelingen ons SZ systeem onbetaalbaar maakt ; in jouw visie is het SZ systeem steeds moeilijker te financieren doordat de bedrijven belastingsverminderingen kkrijgen.

Ik heb de indruk dat beide beweringen totaal uit de lucht gegrepen zijn en gewoon hun inspiratie vinden in ideologische door politieke partijen in de media geventileerde opinies.

Voor elke "allochtoon" die van leeflonen geniet zijn er meer dan 20 die netjes werken en onze sociale zekerheid financieren : inderdaad de sociale zekerheid wordt door de bijdragen uit arbeid gefinanciert - niet door belastingen, niet door de stijgende rendabiliteit, niet door lasten op luxegoederen, niet door belastingen op vermogens. De tekorten in de Sz onstaan precies door het onevenwicht in de financiering : de inkomsten uit arbeid verminderen door allerlei factoren ,hoge inkomens halen hun inkomen minder uit arbeid dan uit bonussen en andere tantièmes, de vegrijzing en de toename van de portefeuille "pensioenen" en de hogere werkloosheid door de economische krisis doet de inkomsten ook dalen.

Het "alledaagse racisme" zorgt er bovendien voor dat er vele "allochtonen"
die hier wettelijk bverblijven in de werkloosheid geduwd worden en vervangen op de arbeidsmarkt door "illegalen" die qua ras en cultuur meer aanvaardbaar zijn & de roep naar een meer gericht immigratiebeleid sluit hier fraai bij aan.
Er zijn inderdaad "knelpuntberoepen" waar goed (belgisch) opgeleide mensen geboren en getogen in België voor voorhanden zijn die niet ingevuld geraken omdat ze "Mohamed" en "Fatiha" heten.. zelfs als ze geen baardige korte wijde broekdragers zijn en/of geen hoofddoek dragen. Deze trieste mentaliteit gaat zelfs veel verder : ook in Westvlaanderen geraak je moeilijker aan de bak met een ...limburgs accent.

Dit maatste "binnenlands" racisme is overigens geen exclusief "Vlaams" verschijnsel - ik hoorde ooit een Kroaat verkondigen dat er 3 verschillende rassen van Kroaten bestaan : de Laagland-, berg- en kustkroaten (Dalmatiërs). Het laatste in deze vaudeville vernam ik van een zwitserse die neerkeek op haar landgenoten die de facto het duits als hoofdtaal in Zwitserland aanzien, maar het "niet kunnen spreken" en wist te vertellen dat de Rheto-Romaanse bevolking van ca. 30.000 zielen hopelooos verdeeld is in 5 verschillende elkaar niet begrijpende groepen mensen met een verschillend dialect.. of hoe "eigen volk eerst" in wezen een boemerang is die in je gezicht kan ontploffen.

Racisme en Nationalisme zijn fijne theorieën tot je er zelf het slachtoffer van wordt...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:40   #38
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik kom een mantra tegen:
"Er zijn inderdaad "knelpuntberoepen" waar goed (belgisch) opgeleide mensen geboren en getogen in België voor voorhanden zijn die niet ingevuld geraken omdat ze "Mohamed" en "Fatiha" heten.."
Is hier bewijs voor dat de naam bij sollicitatie leidt tot afwijzing?
Ik weet van 3 pogingen om deze discriminatie uit te schakelen bij sollicitaties;
in zowel Nijmegen als Amsterdam en ook in Zweden heeft men een tijd lang het 'anoniem solliciteren' uitgeprobeerd.
Anonymous Job Applications Dumped
Anoniem solliciteren in Nijmegen geen succes
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:43   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste 3werf jij en Alice spreken naast elkaar heen : de kern van Alice's betoog is dat de aanwezigheid van een grote groep vreemdelingen ons SZ systeem onbetaalbaar maakt ; in jouw visie is het SZ systeem steeds moeilijker te financieren doordat de bedrijven belastingsverminderingen kkrijgen.

Ik heb de indruk dat beide beweringen totaal uit de lucht gegrepen zijn en gewoon hun inspiratie vinden in ideologische door politieke partijen in de media geventileerde opinies.

Voor elke "allochtoon" die van leeflonen geniet zijn er meer dan 20 die netjes werken en onze sociale zekerheid financieren : inderdaad de sociale zekerheid wordt door de bijdragen uit arbeid gefinanciert - niet door belastingen, niet door de stijgende rendabiliteit, niet door lasten op luxegoederen, niet door belastingen op vermogens. De tekorten in de Sz onstaan precies door het onevenwicht in de financiering : de inkomsten uit arbeid verminderen door allerlei factoren ,hoge inkomens halen hun inkomen minder uit arbeid dan uit bonussen en andere tantièmes, de vegrijzing en de toename van de portefeuille "pensioenen" en de hogere werkloosheid door de economische krisis doet de inkomsten ook dalen.

Het "alledaagse racisme" zorgt er bovendien voor dat er vele "allochtonen"
die hier wettelijk bverblijven in de werkloosheid geduwd worden en vervangen op de arbeidsmarkt door "illegalen" die qua ras en cultuur meer aanvaardbaar zijn & de roep naar een meer gericht immigratiebeleid sluit hier fraai bij aan.
Er zijn inderdaad "knelpuntberoepen" waar goed (belgisch) opgeleide mensen geboren en getogen in België voor voorhanden zijn die niet ingevuld geraken omdat ze "Mohamed" en "Fatiha" heten.. zelfs als ze geen baardige korte wijde broekdragers zijn en/of geen hoofddoek dragen. Deze trieste mentaliteit gaat zelfs veel verder : ook in Westvlaanderen geraak je moeilijker aan de bak met een ...limburgs accent.

Dit maatste "binnenlands" racisme is overigens geen exclusief "Vlaams" verschijnsel - ik hoorde ooit een Kroaat verkondigen dat er 3 verschillende rassen van Kroaten bestaan : de Laagland-, berg- en kustkroaten (Dalmatiërs). Het laatste in deze vaudeville vernam ik van een zwitserse die neerkeek op haar landgenoten die de facto het duits als hoofdtaal in Zwitserland aanzien, maar het "niet kunnen spreken" en wist te vertellen dat de Rheto-Romaanse bevolking van ca. 30.000 zielen hopelooos verdeeld is in 5 verschillende elkaar niet begrijpende groepen mensen met een verschillend dialect.. of hoe "eigen volk eerst" in wezen een boemerang is die in je gezicht kan ontploffen.

Racisme en Nationalisme zijn fijne theorieën tot je er zelf het slachtoffer van wordt...
Twee derde van de steuntrekkers in Antwerpen is allochtoon.
Allochtonen zijn de grootste groep binnen sociale huisvesting, hun participatie is het laagst op de arbeidsmarkt door taalproblemen, gebrekkige scholing en opleiding.
Uw bewering klopt dus niet als zou die groep meer bijdragen dan kosten aan sociale zekerheid en dan laat ik de massale schooluitval, extra kosten binnen onderwijs, inburgering, gezondheidszorg nog buiten beschouwing.

De aanwezigheid van illegalen heeft geen effect op de positie van allochtonen op de reguliere arbeidsmarkt,hoogstens zijn het concurrenten binnen zwartwerk, maar dat is een andere discussie.

Werk wordt zeer zwaar belast om o.a de sociale zekerheid te financieren, het lijkt me logisch, dat wanneer groepen die hiervan gebruik maken groter worden tegenover de groep werkenden, er onevenwicht ontstaat dat tot tekorten leidt,je ogen sluiten dat dit komt omdat veel migranten al kansarm zijn op het moment waarop ze zichzelf hier vestigen,en daardoor minder kansen hebben op de arbeidsmarkt een heel logische redenering is!

Dat is echter geen pleidooi om die mensen te weren. De meesten komen via gezinsvorming en hereniging,daar mogen veel strengere criteria aan verbonden worden die tot participatie leiden in de vorm van arbeid, nu leidt dit tot participatie van uitkering, wie daar blind voor is legt zichzelf die blindheid op en wil dus niet dat die problemen ooit tot een oplossing komen!
Oud 31 augustus 2009, 13:09   #40
Marlboro
Banneling

Standaard

Kzal allesins geen enkele oprapen mocht er enen plat vallen,moet maar eten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be