![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
| Ja |
|
22 | 40,00% |
| Neen |
|
19 | 34,55% |
| Ja, maar ... |
|
6 | 10,91% |
| Neen, maar ... |
|
4 | 7,27% |
| Geen idee |
|
4 | 7,27% |
| Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
iedere keer dat je masturbeert of seks hebt vermoord je miljoenen zaadcellen, deze zijn ook leven in wording.
|
|
|
|
#1102 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1103 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#1104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit kan zelfs makkelijk opgelost worden door de volgende ochtend een morning-after pil te nemen. Als je pas later vaststelt dat je zwanger bent, kan abortus voor mij. Maar 'later' lijkt me niet 'na 14 weken'. Dit zijn echter niet de gevallen waarover ik discussieer, zoals je zag in het bericht waarop je reageerde. Ik stelde daar zwart op wit dat abortus niét hoeft te kunnen voor vrouwen die bewust kiezen voor de coïtus en zijn gevolgen. Het is niet omdat sommige mensen geen verantwoordelijkheidszin hebben, dat de samenleving hun zoveel mogelijk moet ondersteunen bij de moorden die dankzij hun stommiteiten georganiseerd moeten worden. Laatst gewijzigd door Bambina : 31 augustus 2009 om 16:49. |
|
|
|
|
|
|
#1105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien wel en je wenste een kind, treur je er wel om. Dat is denk ik niet schokkend, noch contra-intuïtief. Ondanks jouw "verheldering" zie ik geen reden om een prenataal kind aan te duiden als "een klompje cellen". Anders verwijs ik je graag door naar de afdeling neonatologie in je lokale ziekenhuis. Voor de volledigheid: de bewering dat iedere onregelmatige maandstonden op een miskraam kan duiden is echter larie. Om zwanger te worden moet er eerst wel nog wat meer gebeuren. De zaadcellen bewegen zich niet vrij door de lucht. Ik schrijf dit er maar bij, je weet tegenwoordig nooit wie je woorden voor waarheid kan nemen. Laatst gewijzigd door Bambina : 31 augustus 2009 om 16:59. |
|
|
|
|
|
|
#1106 | ||||||
|
Banneling
|
In plaats van mij uit te maken de taal slecht te beheersen, kan je misschien eerst even in eigen boezem kijken. Onthouden waarover we bezig zijn en mijn posts niet aan flarden knippen zou een mooi begin zijn, want je brengt jezelf er enkel maar door in de war. Ik zei dus dit in voorgaande: Citaat:
JIj antwoordde hierop: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarop mijn "koeterwaalse reactie": Je kan niet hiér "ja" op reageren. Maar geen enkele richtlijn geven hoe dat georganiseerd moet worden in de praktijk. De eerste alinea in het bruin is hoe dit nu georganiseerd wordt en waar jij bij mijn weten akkoord mee bent want zo gebeurt dit vandaag de dag in België. Indien niet: hoe wil jij het dan praktisch mogelijk maken dat iedere vrouw die bewust kiest voor het risico op zwangerschappen terwijl ze geen kind wil dit kan doden terwijl het in haar lichaam zit? Hoe moet de samenleving deze dienst die ze volgens jou moét aanbieden aan vrouwen, werkelijk aanbieden dus? Grappig dat je hier bent zoals die vrouwen die vrolijk rondfladderen zonder voorbehoedsmiddelen om dan vast te stellen dat ze zwanger zijn en het kind snel laten weghalen. Maar je kan niet voor het één kiezen echter, zonder dat het ander er ook bij komt kijken... Ehm... Door hen er zelf over te laten beschikken? Yep, dat klopt. Citaat:
Vrouwen die wel "ongewild zwanger raakten" zij het door verkrachting of doordat de wetenschappelijk geverifieerde voorbehoedsmiddelen het lieten afweten mogen van mij abortus plegen, daar zijn we het al heel lang over eens. Vrouwen die nillens willens kiezen voor de coïtus maar hun neus ophalen voor de gevolgen daarvan vormen het discussiethema. Deze vrouwen maken op het moment van de coïtus een keuze. Een vrije en individuele keuze, gebruik makend van hun zelfbeschikkingsrecht, daar mag je van uitgaan. Indien ze nadien komen klagen over de gevolgen van die keuze, gevolgen die ze op het moment van de keuze konden voorzien, pleiten ze inderdaad ervoor om zichzelf op het moment van de keuze ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren ja. Wat anders? Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1107 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Op dit forum door enkelingen zijnde homofielen en mannen die vermoedelijk ressorteren onder het type "zoveel mogelijk vrije seks, zonder condoom en zonder allimentatiekosten of zorgen over vaderschap"? Citaat:
Zoals ik net opmerkte: door mijn posts te verknippen verlies je de rode draad. We waren namelijk bezig over het feit dat jij een ongeborene een "hoopje cellen" noemt en niet over zelfbeschikkingsrecht. Citaat:
Het is namelijk zo dat de samenleving het vermoorden van een ongeborene door derden, volgens jou dus het "vernietigen van een cellenklomp" als moord aanziet. |
|||
|
|
|
|
|
#1108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vergeet niet om regelmatig het schuim van je lippen te vegen hé. Dat zuur laat lelijke sporen na hoor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1111 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Heb jij dan een embryo als vriend/vriendin ?
Hier zweven toch lugubere creaturen rond.
|
|
|
|
#1112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan was één van mijn pleegkinderen nu dood.
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2009 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#1113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Emo-argument dus. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1115 |
|
Banneling
|
Raf, ik heb al die moeite gedaan om alles wat je verhakselde terug samen te brengen. Want jij wist zelf niet meer waar al die onderdelen vandaan kwamen, of waarover ze gingen. Daarom reageerde je vaak naast de kwestie. Ik heb alles terug opgezocht en terug de juiste context ervan weergegeven. Daar kroop tijd in.
Nu is het aan jou om te laten zien dat je van goede wil bent. Zoniet noteer ik dat je de ring verlaat omdat je jezelf hebt vastgezet. En dan nog iets: een discussie over abortus voer je niet met one-liners. |
|
|
|
|
|
#1116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Correct Nederlands is 'alweer'.
Zonder dank.
|
|
|
|
|
#1118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inhoudelijk discuteren gaat je echt niet goed af hé?! Bambina is anders héééél duidelijk vind ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2009 om 20:12. |
|
|
|
|
|
|
#1120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natùùrlijk vind jij dat.
|
|
|