Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2009, 13:33   #81
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Wat onmogelijk is, 4 jaar geleden speelde wasy nog niet voor Anderlecht.
Dat dacht ik ook toen hij het zei. Hij zal er enkele jaren naast gezeten hebben; maar dat verandert weinig aan de inhoud. Witsel heeft er blijkbaar voor de wedstrijd iets over gezegd. Dat vind ik een beetje verdacht.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 13:43   #82
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Je hebt terugpakke en terugpakken e
Oud 31 augustus 2009, 13:50   #83
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Je hebt terugpakke en terugpakken e
En, je hebt ene gaan pakke en terug ene gaan pakke...
Oud 31 augustus 2009, 14:36   #84
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
misschien moet je dan toch maar naar de beelden kijken
sorry, maar zelfs met de meeste moeite, ondanks hoe jammer het ook is voor Wasil, maar dan nog. Het lijkt mij zelfs dat Witsel voor de bal wil gaan, en als er dan plots iemand aangestormd met uitgestrekt been naar je toe glijdt... het leek mij meer op een botsing.

En voor de duidelijkheid, ik ben eerder paars wit dan rood wit. Heb drie seizoenen lang abo gehad in vak O.
Oud 31 augustus 2009, 14:47   #85
Duvelke

Standaard

hebben ze niet spontaan liggen zingen van: 'laat hem liggen, hij is dood, hij is dood, hij is doo-oo-ood ! ' ?
Oud 31 augustus 2009, 14:54   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
sorry, maar zelfs met de meeste moeite, ondanks hoe jammer het ook is voor Wasil, maar dan nog. Het lijkt mij zelfs dat Witsel voor de bal wil gaan, en als er dan plots iemand aangestormd met uitgestrekt been naar je toe glijdt... het leek mij meer op een botsing.

En voor de duidelijkheid, ik ben eerder paars wit dan rood wit. Heb drie seizoenen lang abo gehad in vak O.
mij lijkt het toch niet dat hij naar de bal gaat hoor, met een gestrekte knie ga je sowieso niet veel kunnen uithalen. zijn intentie was echt het been, uiteraard niet om het te breken, maar wel om te tonen dat er met hem niet moet gesold worden.
Oud 31 augustus 2009, 15:09   #87
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Als er zo een beest als "Wasy" op je komt afstormen is het enigzins normaal dat je in eerste instantie denkt aan behoud van lijf en leden. Dat gebeurt volgens mij instinctief.

Wat de houding van Van Holsbeeck betreft die is natuurlijk totaal hypocriet. Daar staan lullen over ethiek als je er zelf al jaren voor verantwoordelijk bent dat de sfeer rond die wedstrijden totaal opgeklopt is is walgelijk.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 augustus 2009 om 15:18.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 15:33   #88
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Enfin wat ik bedoel, toen ik via de geschreven pers vernam van het incident, was ik wel erg benieuwd nar de beelden. Die heb ik dus vandaag voor het eerst gezien en ze maken der echt van een mug een olifant. Ik heb al zwaardere opzettelijke overtredingen gezien dan deze hoor.
Oud 31 augustus 2009, 15:35   #89
Duvelke

Standaard

Citaat:
Enfin wat ik bedoel, toen ik via de geschreven pers vernam van het incident, was ik wel erg benieuwd nar de beelden. Die heb ik dus vandaag voor het eerst gezien en ze maken der echt van een mug een olifant. Ik heb al zwaardere opzettelijke overtredingen gezien dan deze hoor.
ik ook maar dat maakt deze fout toch niet minder erg he?
Geef toe, dit is geen wekelijkse kost?
Oud 31 augustus 2009, 16:04   #90
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Ik had pas bij het inzoomen door hoe erg het was. Dat been... gruwelijk gewoon.
Oud 31 augustus 2009, 16:08   #91
Duvelke

Standaard

wacht maar tot je het in levende lijve ziet...dan ist nog veel erger..heb ooit zo een ploegmaat weten afvoeren.
Oud 31 augustus 2009, 17:04   #92
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb al zwaardere opzettelijke overtredingen gezien dan deze hoor.
Nu maak je me benieuwd...
Oud 31 augustus 2009, 18:13   #93
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ben nog steeds niet goed van de wedstrijd.

De Standard-spelers proberen alles goed te praten. Ik moet er van kotsen.
klopt was een wansmakelijk wedstrijd. De beelden van Wasyl pas goed thuis gezien op studio 1 (de fase was nogal ver van de K1, maar kon al zien dat het serieus was) Standard kwam duidelijk NIET om te voetballen.
De enige serieuse reactie uit het rood-witte kamp was van Jova (een klassespeler die eigenlijk niet thuishoort bij de bende criminelen)
Oud 31 augustus 2009, 18:40   #94
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Philippe Léonard:"De overtreding heeft de wedstrijd zwaar beïnvloed, dat klopt. Maar ik durf te stellen dat Wasilewski zijn verdiende loon kreeg. Hij speelt zo ruw. Twee speeldagen schorsing moet volstaan."

Dat getuigt ook van medeleven.
Oud 31 augustus 2009, 18:46   #95
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
klopt was een wansmakelijk wedstrijd. De beelden van Wasyl pas goed thuis gezien op studio 1 (de fase was nogal ver van de K1, maar kon al zien dat het serieus was) Standard kwam duidelijk NIET om te voetballen.
De enige serieuse reactie uit het rood-witte kamp was van Jova (een klassespeler die eigenlijk niet thuishoort bij de bende criminelen)
Ja, bij Anderlecht zijn het allemaal maagden
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 19:15   #96
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Hij weet precies niet eens waarom hij rood kreeg?!
Oud 31 augustus 2009, 20:57   #97
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

De vreselijke tackle van Witsel valt niet goed te praten en hij moet dan ook een zware sanctie krijgen, van zowel de Belgische voetbalbond als van Standard zelf! 6 - 8 speeldagen schorsing lijkt mij een redelijke sanctie. We moeten nu ook geen heksenjacht gaan openen tegen deze speler hé! Zulke overtredingen komen zogoed als elk weekend wel eens voor, maar de gevolgen zijn meestal (gelukkig) niet zo erg. Er is geen sprake van opzet, niemand stapt het veld op om iemands been in 2 te stampen, dat maak je mij niet wijs. Als je naar de beelden kijkt zie je trouwens ook dat Witsel weldegelijk de bal wil blokken, maar Wasil is (spijtiggenoeg) eerder op de bal. Alles gebeurt in een fractie van een seconde. Ik vermoed dat Witsel niet eens de ernst van de situatie inzag toen hij de terechte rode kaart onder zijn neus gedrukt kreeg.

H. VHB had het in zijn gefrusteerde speech over ethiek en respect die Standard volgens hem niet had en Anderlecht des te meer... . Wat hij er niet bijzegt is dat Bolat (keeper Standard) tijdens de match 'ijzeren staven' naar zijn hoofd kreeg gesmeten. Na de match werden de Standardsupporters trouwens opgewacht daar RSCA-hooligans, bende nietsnutten zijn het! Onschuldige voetballiefhebbers bekogelen met allerhande projectielen!

Standardsupporter
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 21:07   #98
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
De vreselijke tackle van Witsel valt niet goed te praten en hij moet dan ook een zware sanctie krijgen, van zowel de Belgische voetbalbond als van Standard zelf! 6 - 8 speeldagen schorsing lijkt mij een redelijke sanctie. We moeten nu ook geen heksenjacht gaan openen tegen deze speler hé! Zulke overtredingen komen zogoed als elk weekend wel eens voor, maar de gevolgen zijn meestal (gelukkig) niet zo erg. Er is geen sprake van opzet, niemand stapt het veld op om iemands been in 2 te stampen, dat maak je mij niet wijs. Als je naar de beelden kijkt zie je trouwens ook dat Witsel weldegelijk de bal wil blokken, maar Wasil is (spijtiggenoeg) eerder op de bal. Alles gebeurt in een fractie van een seconde. Ik vermoed dat Witsel niet eens de ernst van de situatie inzag toen hij de terechte rode kaart onder zijn neus gedrukt kreeg.
²
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 10:33   #99
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Wat we al langer wisten is hier nog maar weer eens bewezen.
Wat is die Anderlecht-aanhang toch een verschrikkellijk stelletje zageventen.

Eerst en vooral: de fout van Witsel op Wasylevski is smerig en verdient rood.
Rood is ook wat Witsel gekregen heeft.
Hoe het verder moet met de strafmaat moet de voetbalbond maar uitmaken.
Zoals ze dat bij andere overtredingen ook doen.

Ten tweede: als die beenbreuk niet gebeurd was geweest had en niemand nog liggen mekkeren over de rest van de overtredingen.
Defour op Boussouffa was geel, meer niet. Defour kan het ook niet helpen dat Boussouffa een glazen ventje is. Het ging er stevig aan toe ja, dat is zo in topmatchen. En voor degenen die dat niet geloven: bekijk de testmatchen van vorig jaar eens en volg eenzekere Wasylevski ofzo eens tijdens de match. Is dat dan wat jullie voetbal noemen?

Ten derde: degenen die hier (en elders) lopen te roepen dat Witsel net zo lang geschorst dient te worden als Wasyl moet revalideren moeten dringend hun (laatste beetje) hersenen laten nakijken. Idioten.

Ten vierde: laten we niet vergeten dat, alhoewel Standard nu de grote schuldige is, Anderlecht zelf in heel de hetze tussen 'de grote twee' niet vrijuit gaat. Men gaat nu steevast terug naar de bitsige sfeer van de testmatchen vorig seizoen, maar daar herinner ik me vooral het aggressieve spel van een zeker -jaja- Wasyl van. Ook beide besturen gaan lang niet vrijuit. Maar nu heel dat aggressieve gezever een hoogtepunt kent met de overtreding van Witsel is iedereen opportunistisch genoeg om vooral Witsel met de vinger te wijzen en over eigen ophitserijen stilletjes te zwijgen.

Ten vijfde: aan alle ramptoeristen die nu 'onwel' worden bij het zien van de 'gruwelijke' beenbreuk: al eens een mooi ogende beenbreuk gezien? Doe maar gewoon normaal, dat is al erg genoeg. Overigens: is de mate van gruwelijkheid van de opgelopen blessure een maatstaf om de strafmaat te bepalen?

Ten laatste: kort komt het hierop neer: 't is erg voor die Anderlecht-speler en Witsel moet gestraft worden op een manier waarop dergelijke overtredingen normaal bestraft worden. Alle verdere gezeik is nutteloos. Enkel jammer dat Anderlechtsuppo's nu eenmaal graag zeiken.
Oud 1 september 2009, 11:10   #100
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

1-1?

Lap, weer geen extra pint gewonnen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be