![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Nationalist" zijn heeft op zich niet veel te maken met "vlaamsgezind" zijn of "independist" zijn. Je kan elk van die begrippen in je dragen zonder ze aan één van de andere te koppelen. Zo kan je ook "independist" zijn omwille van andere redenen dan "Vlaams-Nationalisme" of "Vlaams-gezindheid," bijvoorbeeld gewoon omdat je merkt dat België niet kan functioneren, en dat Vlaamse onafhankelijkheid nodig is om onze toekomst veilig te stellen. Daar moeten helemaal geen "nationalistische" gevoelens aan gekoppeld zijn. Persoonlijk ben ik natuurlijk zowel "Vlaamsgezind" als "Vlaams-Nationalist" als "Independist." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind "Think" van Aretha Franklin heel goed, bijvoorbeeld, en het kan me niet schelen dat dat een groot succes was, of dat het 'commercieel' zou zijn. Anderzijds ben ik ook gek op de muziek van Markos Vamvakaris, of die van Pablo Augustus. Ik hou van de plaat "154" van Wire, maar ook van het nummer "Saraycoco" van La Lupe. Ik ga graag uit m'n bol op de muziek van Ravi Shankar, maar ook het meer ingetogen werk van J.P. Sweelinck weet me te bekoren. Ik vind dat er véél te véél goede muziek bestaat, en hoop alleszins lang genoeg te leven om ze allem�*�*l beluisterd te hebben, maar het ziet er ècht niet naar uit dat dat zal lukken ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als er 1 Vlaamszingende groep bekend is in Wallonië, dan is het Clouseau wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Urbanus had destijds ook een liedje waar half belgië destijds over viel.... Bakske vol met stro met name.... En toch was hij populairder dan ooit.... Maar tja, dit bevestigd wél hoe negatief U over ons vlamingen placht te denken... En tja, mislukt belgië,dan hoeven ze de tekst van een ander liedje van hun maar even aan te passen...Afscheid van een vriend wordt dan wel afscheid van een land.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Het is omdat Clouseau voelt dat zijn publiek akkoord gaat met zijn boodschap; anders zou hij het liedje nooit hebben uitgebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger waren veel schoolmeesters Vlaamgezind en terecht; maar nu beseffen de leerkrachten wellicht dat het liedje van de flaminganten nergens meer op slaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het onderwijs trekt gewoon mensen aan die zich eerder "links" noemen. En aangezien "links" nagenoeg volledig in de ban is van het belgicisme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een Vlaamse en Baskische nationalist hebben meer met elkaar gemeen dan met een Franse of Spaanse nationalist. Om op uw tweede vraag te antwoorden: een strijd voor onafhankelijkheid is mijn inziens nog altijd beter dan het onderdrukken van dissidenten. Wat in feite het grote verschil is tussen volksnationalisme en staatsnationalisme.
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() een paar tientallen cd's minder zullen ze niet voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat ik daarvoor toch net iets te intelligent ben.
|
![]() |
![]() |