![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Nederland-Vlaanderen langs democratische weg wenselijk? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
36 | 69,23% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
16 | 30,77% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is de legendarische West-Vlaamse geslotenheid.
![]()
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad. Misschien moeten we jullie achterlijk VB-stadje ook buiten Vlaanderen plaatsen. O ja, dat is al het geval want jullie zijn Brabanders.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() De ver(der)gaande samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen die langs democratische weg mogelijk leidt tot een staatkundige hereniging, past in het beeld van de Europese integratie. Om niet volledig politiek en staatkundig geminoriseerd te worden, dienen Nederland en Vlaanderen hun politieke, taalkundige en culturele belangen veilig te stellen.
Deze convergentie wordt niet alleen gevoed door ontwikkelingen in Europa, maar ook door ontwikkelingen in België, die de stellige indruk wekken van een staat in ontbinding. Het volgende krantenartikel van De Standaard van woensdag 2 september getuigt daarvan: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door monza : 2 september 2009 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is hoegenaamd geen politiek cliëntelisme van de gevestigde, politieke orde. Citaat:
De ontwikkelingen kunnen wel eens sneller gaan, dan men denkt. Uiteraard is de Nederlands-Vlaamse staat geen kwestie van vandaag of morgen. Als er aan beide zijden hard wordt gewerkt om knelpunten uit de weg te ruimen, dan staat niets een staatkundige hereniging in de weg. We staan daardoor sterker in Europa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() U heeft geen poot om op te staan Monza
en uw teksten staan vol spellingsvauten. (Heeft u op school wel iets geleerd behalve de Brabançonne?) Geen enkel argument. Niks. U doet maar. Ik vind het echter intriest dat elke discussie op dit forum systematisch in de grond wordt geboord door mensen die voortdurend afleidingsmanoeuvres verzinnen en hele en halve leugens verkopen, daarin volop gesteund door de moderatie die van geen kritiek op België of het multicultureel model wil weten en bij wat hevigere discussies systematisch de kant van de Belgicisten of de linkse kerk kiest. Ik verdenk een gedeelte van die lui (u niet Monza ![]() ![]() ![]() * * * Ik ben op dit moment geen voorstander van een samengaan met Nederland voornamelijk omwille van de kwalijke rol die de politieke elite in Nederland speelt. Een nochtans verstandig iemand als Niessen ziet dat blijkbaar niet. (Zie bv http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=56, de spijker op de kop. U leest iets te veel "Hollandse (en andere) gazetten" vrees ik. Want in de krant staat komt niet overeen met de werkelijkheid. Ook het mentaliteitsverschil tussen Vlamingen en Nederlanders is enorm. Wat ons bindt is vooral de taal, een op een aantal vlakken gelijk lopende culturele smaak en de wil om te werken en vooruit te komen in het leven.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 september 2009 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We zullen maar niet gaan zoeken in uw andere opmerkingen naar fouten. Ja als iemand iets zegt over Nederland wat u niet bevalt is dat ineens de grond inboren. Zelf een argument aanhalen is te moeilijk want u blijft gewoon vasthouden aan taal. Als dat volgens u een sterk argument is dan wens ik u veel sterkte, de meeste nederlanders van boven de moerdijk verstaan 70 procent van de vlamingen niet eens. Ik zie het de moderators hebben echt al veel geweigerd, sinds wanneer zijn dat nu ineens de schuldigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch nog eens iemand anders op zijn plaats wilt zetten vanwege taalvauten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt niet het recht te spreken in naam van de Vlamingen. Je hebt hier als vertegenwoordiger van de Pest voor Vlaanderen, precies één stem. Je stelling is bovendien gebaseerd op een uitspraak van Marc Van Peel, meneer de overloper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar voor de rest staan er geen fouten in uw tekstje. Ook bravo! U mag de mijne navlooien (maar u zegt zelf dat u daarvoor te ... bent), u gaat heel zeker fouten vinden, maar het zullen er niet veel zijn. En waarschijnlijk niet vaak drie per alinea. Het klopt trouwens absoluut niet dat de meeste Nederlanders van boven de Moerdijk 70 procent van de Vlamingen niet verstaat. Ik dacht dat vroeger ook, maar ik maak het elke dag mee op mijn werk waar tot mijn stomme verbazing Vlamingen die niet bepaald AN spreken, altijd perfect begrepen worden door Nederlanders (ik werk op een call-centre in Luik). Wat wel klopt is dat 90 �* 95 procent van onze Franstalige landgenoten niet in staat zijn om een eenvoudig gesprek in het Nederlands te voeren. Rond de taalgrens ligt dat percentage op sommige plaatsen wel een stuk lager. Ik schat 50 �* 60%. Belangrijkste element is hier dat ze geen Nederlands willen leren. Moderatie: ik voelde al veel eerder nattigheid, maar ik heb alles begrepen toen er twee maanden geleden een heksenjacht op mij ontstond nadat ik mij verdedigde tegen allerlei gore beledigingen en insinuaties. Mensen met een andere mening die veel ergere dingen zeggen worden ongemoeid gelaten. Eén voorbeeldje: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=94 Voor één enkele smiley (daaruit bestond mijn post) die ironisch bedoeld was, kreeg ik meteen een klets strafpunten. Deze "mijnheer" wordt echter ongemoeid gelaten. Geband ben ik niet (nog altijd veel te weinig strafpunten ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 september 2009 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() @Niessen: Fortuyn is wel vermoord.
Het feit dat hij geregeld de regentenmentaliteit bekritiseerde heeft daar volgens mij toe geleid, meer dan zijn andere standpunten. Weet u op welk tropisch eiland de dader nu zit? Als u weet in welke gevangenis hij verblijft mag u dat ook melden. (Als de PVV van Wilders de grootste partij van Nederland wordt loopt hij volgens mij ook groot gevaar.) Ik heb enorm veel praktijkervaring met Nederlanders (Zeeuwen, Friezen, Limburgers, Hollanders, you name it) én Vlamingen, weliswaar aan de telefoon. De mentaliteitsverschillen tussen Vlamingen (en tussen Vlamingen onderling en ook tussen Nederlanders onderling) zijn reëel en veel groter dan u denkt, maar niet onoverbrugbaar. Volgens mij verstaan Noord-Nederlanders (uit Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel) Vlamingen trouwens meestal beter dan Hollanders. Gelderlanders en Brabanders zijn voor mij "het makkelijkst". De verschillen tussen Vlamingen en Walen zijn nog veel groter en nauwelijks overbrugbaar. Als het over cultuur en maatschappelijk beleid gaat, gaapt er een zeer diepe kloof. Wat niet betekent dat ze niet samen gezellig aan de toog kunnen zitten.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 september 2009 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er 'verschilletjes' overbrugd moeten worden, dan wordt daaraan gewerkt. Het zou een leuk idee zijn om scholierenquizen te houden tussen Vlaamse en Nederlandse scholen. De jongeren kunnen dan speels met elkaar in contact komen. Waarom ook geen scholierenuitwisselingsprojecten tussen Nederlandse en Vlaamse scholen in het kader van de GENT-akkoorden tussen Nederland en Vlaanderen? Aanmoedigen dus. Het levert alleen maar winst op. Dat is een waarheid als een koe.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 2 september 2009 om 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Felix(be)[quote=
Volgens mij verstaan Noord-Nederlanders (uit Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel) Vlamingen trouwens meestal beter dan Hollanders. Gelderlanders en Brabanders zijn voor mij "het makkelijkst". De verschillen tussen Vlamingen en Walen zijn nog veel groter en nauwelijks overbrugbaar. Als het over cultuur en maatschappelijk beleid gaat, gaapt er een zeer diepe kloof. Wat niet betekent dat ze niet samen gezellig aan de toog kunnen zitten.[/QUOTE] Als Hollander versta ik Vlamingen veel makkelijker dan Groningers ,Drenten of Limburgers. Het Hollands stamt voor een belangrijk deel van het Brabants/Vlaams af. Laatst gewijzigd door Sidharta : 2 september 2009 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor mij zijn contacten met Nederlanders ook altijd heel vanzelfsprekend en dikwijls zeer hartelijk en aangenaam Niessen.
![]() Maar wat Fortuyn betreft, zeg eens eerlijk: in welke gevangenis zit hij? Dat wordt niet echt aan de grote klok gehangen geloof ik. Volgens mij doet de Nederlandse overheid het nu al in zijn broek voor het moment dat hij vrijkomt. Het argument dat Volker VdG aanhaalt waarom hij de moord gepleegd heeft is nep. Ik twijfel er geen seconde aan dat dit in opdracht gebeurd is.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 september 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Leuk van dat te horen Sidharta!
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tot voor kort stemde ik trouwens principieel blanco. Kranten de voorbije dagen: zaterdag stukken uit De Tijd, Le Soir en NRC, zondag De Standaard en De Morgen, maandag De Morgen en Le Soir, gisteren Het Laatste Nieuws en het Belang van Limburg, vandaag: geen krant. Morgen als ik tijd heb op het werk Le Soir en De Morgen, eventueel NRC. Tussendoor op het internet af en toe de site van HLN "voor de gein". Welke kranten leest u?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 september 2009 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Pim Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie. Het OM: "Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen." Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis waarin hij werd schuldig bevonden aan moord: "Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)" Ook door anderen dan het Openbaar Ministerie wordt verwezen naar Van der Graafs dierenactivistisch verleden. Met name schrijver Tomas Ross en onderzoeksjournalist Peter Siebelt verwijzen naar een citaat uit het rapport van de commissie-Van der Haak die de beveiliging van Pim Fortuyn onderzocht. Het citaat is afkomstig uit een door de AIVD afgeluisterd telefoongesprek van 8 januari 2002, toen Pim Fortuyn nog lijsttrekker was van Leefbaar Nederland. In dat gesprek wordt door een milieuactivist gezegd: "Hij (Fortuyn) moet dood!" Nadat de spreker erop attent gemaakt wordt dat ze afgeluisterd worden, corrigeert hij zichzelf en zegt: "Ik bedoel natuurlijk monddood." |
|||
![]() |
![]() |