![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bye Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) 46 Chromosomen voor de mens... en down-syndroom patientjes? die hebben er 47. 2) in elk cel van ons lichaam zit dna, niet enkel in de bevruchte eicel. en niet elke cel van ons lichaam heeft 'leven' 3)wat je met geslacht bedoelt, weet ik niet.. het grootste deel van de dieren en planten wereld zijn mannelijk of vrouwelijk, ook niets speciaals voor de mens Je kan pas van mensen spreken als die een (onder)bewustzijn hebben, in een sociale context zijn ingebed, een zekere vorm van autonomie bezitten, een 'biografie' hebben of aan het ontwikkelen zijn, enzovoort. Het is niet omdat uit een eikel een eik kan groeien, dat de eikel al een eik is.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 3 september 2009 om 02:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar we wel nog steeds op wachten is op uw alternatief. Het is al te gemakkelijk om argumentatie van anderen af te breken, zonder daarbij iets beters in de plaats te stellen. Daarom nog maar eens mijn vraag: Wat zijn de argumenten van de proabortusclan? Want hoe je het ook draait of keert, we zijn uiteindelijk allemaal door een spermacel die een eicel bevruchte, geworden tot de mensen die we nu zijn. Als u niet akkoord bent met de stelling dat we al kunnen spreken van een mens van bij de bevruchting en de argumentatie die deze stelling onderbouwt, wat ook uw goed recht is, laat dat eens horen wat uw alternatief is. Waar legt u dan de grens om te stellen vanaf nu is het een mens? Ook onderbouwt met argumentatie. Tot zolang, bent u voor mij als iemand die langs de kant staat te roepen dat het allemaal niet waar is, maar verder zonder nuttige inbreng voor het debat ten gronde, van enige betekenis is. Je begrijpt dat een debat op het welles-nietes niveau, al gauw vervalt in loze verwijten, in plaats van op een constructieve manier, tenminste elkaars standpunt trachten te verstaan en te begrijpen. En dat is erg moeilijk als één van beide partijen niet verder komt dan een "het is allemaal niet waar" en steevast weigert op zelf een standpunt in te nemen. Honderden postings ten sprijt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 september 2009 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1) abortussen worden hoe dan ook uitgevoerd. voor de gezondheid vd vrouw is een juridisch kader en geschoold personeel veel beter dan een achterkamer en verroest materiaal
2) medisch: gezondheidsredenen of bepaalde afwijkingen (hier heb ik het niet over het mongooltje) 3) verkrachting en incest. een 12jarig meisje is fysiek niet klaar om een geboorte te ondergaan. het is inhumaan een verkrachtingsslachtoffer te verplichten om 9 maanden lang dagelijks aan dat trauma herinnerd te worden dit is een ethisch debat. hier bestaat geen groot gelijk zoals 'bevruchte eicel is leven'. hier moet ge compromissen sluiten. uw grenzen zijn net zo arbitrair als de mijne. Ik en mensen zoals RAf of Sywen beseffen dat weldegelijk. besef jij dat jouw grenzen net zo arbitrair zijn? vanaf de moment dat ge het kerkelijke standpunt verlaat en inziet dat abortus weldegelijk mogelijk moet zijn in bepaalde gevallen dan moet je je eigen geweten aanspreken en afwegingen maken. Ik vind dat moeders tot een bepaalde moment carte blanche moeten hebben om te bepalen of ze al dan niet moeder willen worden. ter verduidelijking: Niemand hier vindt dat moeders het recht zouden hebben om tot maand 8 of 9 een abortus uit te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niemand die dat ernstig meende en die zich in deze discussie tot nu toe kenbaar gemaakt heeft...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij valt per definitie onder de categorie "niet ernstig". Sterker nog: "Dronkoers" wordt nu algemeen aanvaard als synoniem voor "niet ernstig"...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tijd voor een dubbelnick dus ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat je een anagram gebruikt. Daar komt NOOIT iemand achter...
Wat dacht je van "dreksonor"? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dit aanvaardbaar voor de anti-vrouw liga?
![]() |
![]() |
#1398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Banneling
|
![]() Alle argumenten van de anti-abortuslobby zijn emotioneel en flink beladen met een hoop Bambi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan ook een ruime ervaring met dubbelnicks.
![]()
![]() |
![]() |