Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2004, 16:13   #21
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Ik heb van beide evenveel last. Bij de blanke zijn het vaak de klagerige bejaarden, bij de Marrokanen de baldadige jongeren.
Bij blanken ook vaak kaalhoofdige baseballpetjesdragende hooligans

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 16:24   #22
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Ik zou graag twee verhaaltjes uit de recente realiteit vertellen:
Ik ben hart-en longpatient en verdraag geen tabaksrook. Vorig jaar was ik op de self-bank van mijn bankkantoor en wilde enkele bewerkingen doorvoeren aan de terminal. Ik begon. Naast mij zat een net heertje. Een echte fatsoenlijk geklede man op leeftijd, waarschijnlijk ook een geod pensioen en weinig problemen.
Hij rookte een sigaar ofschoon daar een rookverbodsplaat hing. Ik kreeg het benauwd en vroeg beleefd aan die man om zijn sigaar te doven omdat ik dat niet verdroeg. Hij deed alsof hij mij niet hoorde. Ik drong aan en ik werd ineens door dat nette heertje uitgemaakt voor alles wat slecht is. Hij had recht op de vrijheid te roken waar het hem zint. Nochtans had ik de ene hoestbui na de andere.
Ik kon het niet volhouden en moest buietn gaan om er niet in te stikken. Toen ik buiten kwam, was hij achter mij en ging verder met mij te overlezen.
Van alteratie ging ik door. Na circa 50 meter werd ik ingehaald door een lopende oude baartige Marokkaan. Die zegde mij: "meneer uw kaart was in de bankkast blijven steken (hij bedoelde de terminal). Ik was zo getroffen door het verschil met dat nette Vlaamse heertje dat ik die man, nochtans haveloos gekleed omhelst heb. Hij gaf daar een goed voorbeeld van fijn gedrag.
Hij had ook mijn kaart kunnen houden en de Proton leegmaken, zo dacht ik.

Tweede verhaal: in Genk centrum zijn er zones met 30 en menging van verkeer op twee zogenaamde verkeerslussen rond de markt. Ik was aan het wandelen en enkele jongeren met brommer waren daar aan het rodeo-en. Ik schrok me een aap toen ze geen rekening hielden met mijn wandeling, nochtans waar ik mocht oversteken. Het waren zowel Belgen als vreemdelingen. Ik protesteerde dus. Twee goede Vlaamse burgerjongeren (aan hun kleding te zien) werden aggressief. Een wilde me zelfs op mijn bakkes slaan, zegde hij. En dan is een Marokkaan ertussen gekomen en heeft gezegd: Bij ons slaat men geen ouderlingen. En weg waren die prachtige Vlaamse kereltjes, na mij nog nageroepen te hebben dat ik maar uit mijn doppen moest kijken.

Ik heb nog nooit last gehad van Genkse of andere vreemdelingen. Wel positieve ervaringen.

Wel, gebruik mij nu maar als pispaal en vuur je commentaren maar op mij af, dat dat vreemd volk voor niets deugt.

Misschien kunnen anderen ook ervaringen vertellen, ofschoon ik twijfel dat er hier rechtgeaarde burgers zijn die durven iets positiefs over vreemdelingen te zeggen. Het zullen wel de stereotiepe beschimpingen van alloctonene zijn.

Nog dit: prijs jullie gelukkig hier in een welvarende Westerse staat te leven, waarvan de welvaart anderen, die niet het geluk hadden hier geboren te worden, de ogen uitsteekt. Welke de redenen ook mogen zijn, waarom bij hen geen welvarende staat is: natuur, slechte weersomstandigheden, onvruchtbaar land, of wat dan ook.

In Limburg zijn de allochtonen iets méér geïntegreerd als in Antwerpen. Daar leven ook voornamelijk Turken waar men iets minder last mee heeft als met Marokkanen, zelfs vélé Limburgse Marokkanen zijn van een héél ander niveau als de rest van Vlaanderen. Zéér Vreemd maar wel de waarheid.
Och, misschien is het omdat in Limburg doorgaans men ook toleranter is tegenover die allochtonen. misschien omdat ze ook in tuinwijken van de mijnen wonen. In de mijn was het ook zo dat kompels meer op mekaar aangewezen waren daar onder in de grond.
Bij Ford was het ook zo dat er een groot percentage allochtonen werkte.

Als men die mensen respecteert, dan worden ze ook minder schuw en wantrouwig en zullen ze sneller goed overeenkomen.

Toen er onlangs problemen waren is de gemeenschaps technische school met een drietal leerkrachten en de andere leerkrachten zowel als de leerlingen daar niet mee akkoord gingen en konden bewijzen dat die drie leerkrachten onterecht naar de pers gestapt waren kwamen een paar VB'ers op het schoolterrein steuken. Ze werden door de directie verzocht het terrein te verlaten maar ze bleven hommeles maken.
Ze bleven toen ook dat fabeltje van dochters verkrachten debiteren. Het is bewezen dat er zeker niet meer verkrachtingen door allochtonen zijn dan andere, bij ons daar in midden Limburg. Sint-Truiden lijkt dan weer meer problemen te hebben, maar daar is het meer door het fenomeen huisjesmelkers en Sikhs.

In de grootstad is de probllematiek waarschijnlijk ook aan die huisjesmelkerij, etc... te wijten.
Oud 23 april 2004, 18:32   #23
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Verder heb ik ook lesgegeven aan een moedige jonge hardwerkende belg, getrouwd met een islamitiese vrouw. Deze vrouw wilde hem bekeren, voor de familie zou dat beter zijn. Maar toen de man - die trouwens veel van zijn vrouw houdt en er zijn schoonmoeder op de koop toe bijneemt in huis - er serieus op ingegaan is en de Koran begon te lezen, is hij érg geschrokken. Ook d�*�*r hebben we een fantastische discussie over gehad: de culture-shock. Hij zal zich nooit bekeren.

Groet,

Pollly
Ik heb zowel (heel) goede als (heel) slechte ervaringen gehad met allochtonen van allerlei slag.

Maar wat ik van Polly's post onthou is toch die ene zin :

"[size=5]toen de man ... de Koran begon te lezen, is hij érg geschrokken[/size]"

Als je van een cultuur moet schrikken dan is er met die cultuur fundamenteel iets niet pluis.
Er is idd veel niet pluis ([size=2]en niet alleen hun baardjes[/size])... Leuk dat je het opmerkt, Dar.

Zo was ik op vrijdagmiddag aan de Beurs in Brussel... stonden daar 'n paar gekken leuzen te gillen door een megafoon, dat was niet mooi meer. Opjutten tegen het Westen, haatpraat en oorlogszucht, en dat alles met een Palestijnse vlag erbij, zomaar voor de Beurs. Eerst wilde ik de politie bellen, maar bij ParisXL (parfumerie) vertelde de verkoopster me dat dat al 2 jaar aan de gang is, en dat ze ook niet snapte dat de politie dat hier toelaat. Ze durven die schoften niet weg te sturen, uit angst voor terreurdaden.

Die gekken die de Palestijnse misère (want daar is door o.a. Yassin en Arafat goed voor gezorgd!) gebruiken om duidelijk amper opgeleide mensen op te jutten tegen het westen en voor heilige oorlog, intifada enz, daar zijn de Belgische ordediensten blijkbaar bang voor. Ik SCHAAM me dat ik in die stad woon wanneer ik dit zie gebeuren!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 21:10   #24
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke

In Limburg zijn de allochtonen iets méér geïntegreerd als in Antwerpen. Daar leven ook voornamelijk Turken waar men iets minder last mee heeft als met Marokkanen, zelfs vélé Limburgse Marokkanen zijn van een héél ander niveau als de rest van Vlaanderen. Zéér Vreemd maar wel de waarheid.
Och, misschien is het omdat in Limburg doorgaans men ook toleranter is tegenover die allochtonen. misschien omdat ze ook in tuinwijken van de mijnen wonen. In de mijn was het ook zo dat kompels meer op mekaar aangewezen waren daar onder in de grond.
Bij Ford was het ook zo dat er een groot percentage allochtonen werkte.

Als men die mensen respecteert, dan worden ze ook minder schuw en wantrouwig en zullen ze sneller goed overeenkomen.

Toen er onlangs problemen waren is de gemeenschaps technische school met een drietal leerkrachten en de andere leerkrachten zowel als de leerlingen daar niet mee akkoord gingen en konden bewijzen dat die drie leerkrachten onterecht naar de pers gestapt waren kwamen een paar VB'ers op het schoolterrein steuken. Ze werden door de directie verzocht het terrein te verlaten maar ze bleven hommeles maken.
Ze bleven toen ook dat fabeltje van dochters verkrachten debiteren. Het is bewezen dat er zeker niet meer verkrachtingen door allochtonen zijn dan andere, bij ons daar in midden Limburg. Sint-Truiden lijkt dan weer meer problemen te hebben, maar daar is het meer door het fenomeen huisjesmelkers en Sikhs.

In de grootstad is de probllematiek waarschijnlijk ook aan die huisjesmelkerij, etc... te wijten.
In de put is iedereen zwart. Dat is een van de uitdrukkingen die de mijnwerkers gebruikten hier in Eisden om duidelijk te maken dat ge toch allemaal zwart ziet daaronder en gelijk zijt. Turk,Pool, Rus, Italiaan, Belg, enz....

Ze woonden er werkten samen, en dat is de reden waarom in Limburg de integratie relatief beter is gelukt.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 11:46   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ach ja.

Uiteindelijk zijn deze verhalen hetzelfde als de Vlaams Blok-propaganda. We weten dat 'er' goeie bijzitten. En we weten dat 'er' slechte bijzitten...Op de emoties van de mensen spelen is altijd leuk.
Maar als in beide een grond van waarheid zit, is de enige juiste conclusie dat het gewone mensen zijn als u en ik, en dat er zeker geen speciale behandeling of onderscheid moet gemaakt worden.
Oud 24 april 2004, 11:51   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Waar het over gaat is de simpele vaststelling dat de criminaliteit stijgt en dit over een periode van +35 jaar. De groei is exponentiëel.
Verantwoordelijk voor deze groei, zijn bepaalde bevolkingsgroepen.
Het is dan ook normaal en zelfs imperatief acties te ondernemen tegen deze bevolkingsgroepen.
De criminaliteit is niet gestegen over de laatste 30 jaar; en zeker niet exponentieel. Integendeel zelfs, over de laatste 20 jaar is de criminaliteit gedaald.
Oud 24 april 2004, 11:55   #27
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Waar het over gaat is de simpele vaststelling dat de criminaliteit stijgt en dit over een periode van +35 jaar. De groei is exponentiëel.
Verantwoordelijk voor deze groei, zijn bepaalde bevolkingsgroepen.
Het is dan ook normaal en zelfs imperatief acties te ondernemen tegen deze bevolkingsgroepen.
De criminaliteit is niet gestegen over de laatste 30 jaar; en zeker niet exponentieel. Integendeel zelfs, over de laatste 20 jaar is de criminaliteit gedaald.
"Dat doet er niet toe, dat zijn vervalste cijfers, de mensen durven dat niet aangeven, de politie werkt dat tegen, het gerecht is tegen ons, de politiek ook, ... De cijfers zijn gestegen! Sinds gister toch! We kunnen niemand vertrouwen! Iedereen kan tegen u zijn! 't Is één grote samenzwering tegen ons! Wij zijn het slachtoffer!"
Tot zover de mening van de gemiddelde "Gelekt"-er (dat wordt toch hun nieuwe naam hé?).

Dus zelfs als je met officiële cijfers voor de dag zou komen zul je ze nergens van overtuigen, ze geloven alleen hun fuhrer.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 24 april 2004, 12:15   #28
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

"Dat doet er niet toe, dat zijn vervalste cijfers, de mensen durven dat niet aangeven, de politie werkt dat tegen, het gerecht is tegen ons, de politiek ook, ... De cijfers zijn gestegen! Sinds gister toch! We kunnen niemand vertrouwen! Iedereen kan tegen u zijn! 't Is één grote samenzwering tegen ons! Wij zijn het slachtoffer!"
Tot zover de mening van de gemiddelde "Gelekt"-er (dat wordt toch hun nieuwe naam hé?).

Dus zelfs als je met officiële cijfers voor de dag zou komen zul je ze nergens van overtuigen, ze geloven alleen hun fuhrer.
De realiteit is dat de situatie toen net hetzelfde was, er waren ook car jackings, er was toen ook straatcriminaliteit enz.
Toen had je echter ook de georganizeerde zware misdaad a la Bende Van Nijvel, Bende Haemers, CCC, Kaplan enz. Nu klagen ze over wiet en XTC, en toen lag het park vol naalden.

Het grote verschil is dat we nu 20 jaar Blokpropaganda over veiligheid hebben mogen slikken en dat de berichtgeving is omgeslagen van programmas a la 'De paradijsvogels' en 'De collegas', naar allerhande realityshows die de criminaliteit in volle glorie naar de huiskamer brengen.
Oud 24 april 2004, 12:23   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik wil daar even op ingaan:

Het Blok heeft erin geinvesteerd om de individuele VISA rekeningen van politiekers allerhande tot op de centiem na te gaan. Een heel gedetailleerd onderzoek.

Nu zit ik al jaar en dag te zoeken naar het Blok onderzoek naar die juiste cijfers. Wetenschappelijke studies die ze sponsoren bij statistiekbedrijven, of zelfs universiteiten. Je zou toch denken dat voor hun #1 programmapunt, ze die research zouden laten doen.

Maar blijkbaar niet. Ik denk dat de Bloktop heel goed weet waarom ze geen onderzoek moeten doen naar de evolutie van de criminaliteit, de cijfers zouden hun niet al te goed uitkomen.
Oud 24 april 2004, 12:27   #30
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Njah, dat verbaast mij nu eens helemaal niet
Pleiten voor "openheid" en zelf gewoon spelen op populistische onderwerpen zonder eigen onderzoek bloot te leggen, zonder echte onderbouwing, alleen maar inspelen op "het gevoel" dat je eerst zelf creëert. En beweren dat je alles gaat oplossen .

Btw, dit is mijn 1000ste post

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 24 april 2004, 13:00   #31
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als in beide een grond van waarheid zit, is de enige juiste conclusie dat het gewone mensen zijn als u en ik, en dat er zeker geen speciale behandeling of onderscheid moet gemaakt worden.
Inderdaad en dat maakt dit soort topics eigenlijk even verwerpelijk als al die topics die enkel en alleen de bedoeling hebben om allochtonen in een slecht daglicht te plaatsen. Of anders geformuleerd "positieve" discriminatie is even verwerpelijk als alle andere vormen van discriminatie. We moeten leren om mensen te aanzien als individuen in plaats van ze steeds maar in hokjes te wensen te duwen en ze vervolgens te beoordelen op basis van het hokje waarin we ze hebben geplaatst.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 09:57   #32
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klein voorbeeld. Helemaal theoretisch.
Stel er zijn 100 carjackings. 95 maal worden de daders omschreven als zijnde van Centraal-Afrikaans ras. Moet de politie dan gaan zoeken bij de blanken? Het is doch nog al wiedes dat er eerst naar de negroïde bevolkingsgroep wordt gekeken.
Is dat racisme?

Dat zouden jullie wel willen hé.
Tot uzelf een slachtoofer wordt. Tot uw dochter wordt verkracht, tot uw kind in mekaar wordt geslagen, tot uw sjieke mercedes wordt gestolen....
Voor zover bekend bestond de bende van Nijvel (de moorddadigste bende in onze contreien in honderden jaren) uitsluitend uit autochtone blanken. Het zou dus nogal wiedes zijn dat eerst naar de blanke bevolkingsgroep wordt gekeken.
Is dat racisme ?

Dat zou je wel willen, hé ?

PS : als een bende van 10 Roemeense gangsters 200 carjackings pleegt, zijn ALLE Roemenen in België dan carjackers ? U geeft hier alweer een staaltje van het denkvermogen waar de gemiddelde VB-er niet door gehinderd wordt.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:28   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr

PS : als een bende van 10 Roemeense gangsters 200 carjackings pleegt, zijn ALLE Roemenen in België dan carjackers ? U geeft hier alweer een staaltje van het denkvermogen waar de gemiddelde VB-er niet door gehinderd wordt.
Natuurlijk niet.
Maar als men weet dat er nog steeds carjackings gepleegd worden en er 200 feiten gepleegd werden voor ze gevat werden, is het ook onwaarschijnlijk dat er maar 10 zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:39   #34
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Natuurlijk niet.
Maar als men weet dat er nog steeds carjackings gepleegd worden en er 200 feiten gepleegd werden voor ze gevat werden, is het ook onwaarschijnlijk dat er maar 10 zijn.
Dus gaan we op zoek naar de 2 loslopende overblijvers.

Niet naar een hele bevolkingsgroep. Oder ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 13:20   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk niet.
Dus gaan we op zoek naar de 2 loslopende overblijvers.

Niet naar een hele bevolkingsgroep. Oder ?
Natuurlijk niet.
Maar als je de wagens wilt terugvinden zal je waarschijnlijk in Roemenië moeten gaan zoeken. In Engeland maak je weinig kans.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be