![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een modelland en voorloper op welk vlak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Banneling
|
![]() Graaien en zakkenvulle a volontee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit (zie lijst) zijn de 40 populairste nl talige liedjes van Vlaamse bodem. Clouseau staat 12 keer genoteerd! Dat lijkt populair. Op het niveau, "Nederlandstalige liedjes niet exclusief van Vlaamse bodem" stelt het al veel minder voor. De eerste Clouseau liedjes staan dan zo ongeveer op de 200e plaats. Ver achter het beste Nederlandstalige liedje uit Suriname trouwens. 1) Diggy Dex ft. Eva de Roovere – Slaap lekker 1,016,376 views 2) Clouseau – Afscheid van een vriend 667,808 views 3 Clouseau – Domino 605,308 views 4) Eva de Roovere – Fantastig toch (Slaap lekker ding) 519,000 views 5) BAB – Laat mij met rust 458,791 views 6) Clouseau – Daar gaat ze 445,466 views 7) / K3 – De drie biggetjes 411,647 views 8) K3 – Alle kleuren 343,410 views 9) K3 – Kusjesdag 303,633 views 10) / K3 – Hippie Shake 289,009 views 11) Clouseau – Passie 283,745 views 12) Clouseau – Zie me graag 283,745 views 13) Didier en Charlotte – Samen 251,583 views 14) Urbanus – 1,2,3 244,774 views 15) Clouseau – Ik denk aan jou 235,852 views 16) McJoel (Chris Van den Durpel) – We kapen een gratis bus 235,577 views 17) Gorky – Mia 230,821 views 18) Udo – Ik mis je zo 222,977 views 19) Clouseau – Nobelprijs 219,366 views 20) Hadise – Afscheid van een vriend 218,337 views 21) Ann Christy – De roos 216,166 views 22) / K3 – Papapa 210,301 views 23) Kathleen Aerts (K3) – Afscheidslied 208,952 views 24) Guust – Ik hou van muziek 205,945 views 25) Urbanus – Madammen met nen bontjas 204,971 views 26) / K3 – Superhero 199,484 views 27) Paul Severs – Geen wonder dat ik ween 193,595 views 28) / K3 – Ya Ya Yippee 190,746 views 29) BAB – Zo is er maar één 190,499 views 30) McJoel (Chris Van den Durpel) – Wil een rijbewijs 190,337 views 31) Laïs – ’t smidje 187,330 views 32) / K3 – Oma’s aan de top 186,894 views 33) De Strangers – Jantje zag eens pruimen hangen 182,768 views 34) Clouseau – Verlangen 180,384 views 35) / K3 – Hart verloren 176,616 views 36) Clouseau – Daar gaat ze 173,816 views 37) Paul Severs – Zeg ‘ns meisje 172,344 views 38) Clouseau – Altijd heb ik jou lief 171,461 views 39) Clouseau – Laat me nu toch niet alleen 172,533 views 40) Clouseau – Droog je tranen 145,226 views |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn twee versjes vergeten: Zolang de Koning en zijn familie honderden miljoenen krijgen om te zwaaien Zolang de Vlamingen miljarden weggeven om de Walen te paaien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens: de Strangers sneden tal van (maatschappelijke) thema's aan :Sleutelkind, de gastarbeider, Smoord 'n sigaret, A Mr Brel, Den dopper, ... al dan niet vermengd met humor. Kunnen we van niet teveel Vlaamse groepen/zangers zeggen, toch? Laatst gewijzigd door kizzy : 4 september 2009 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strangers;409 teksten gevonden add.gif tekst toevoegen * 'k gon t'rug nor ons moe * 'k heb spijt da 'k ik ne vent zen * 'k hem de boter gefret * 'k hem geblet * 'k zen 'ne leubbe * 'k zèn den tofste * 'k zèn liever lui as muug * 'k zèn zo gere polies * 'ne bourgeois * 't bouwcentrum * 't is gene man * 't is vakantie * 't jaar van 't kind * 't leste bed * 't lieke van den hond * 't ministerie * 't olefantelieke * 't pelse beremutske * 't saunabad * 't scholeke van komen * 't sleutelkind * 't strand van sint-anneke * 't vuilventje * 200 jaar gemeentepolies * 4 getrouwde binken * 4 slechte cowboys * 797204 * a mr. brel * achter de gesloten deur * adam en eva * agget mor fret * ah ... den boogie woogie * ai...ai...ai... * al da d'haar krijde cadeau * alle loeien * allé toe na moe * allee, allee... mokt da na mee * alleen * allemaal gebreken * amai m'n orgel * amaiamai * angelik * angelina, dolle mina * antwarpe * antwarpe (de nief gazet) * antwarpe ... ik vind oe prachtig ... * antwarpse vogelemart * arm bobke * arm varke * arre ... sigar * as 'k 10 miljoen had * atm 160 160 * awel awel wadoedena * azzek in de middenstatie * azzek nog zou trouwe * azzek op vakantie gon * ba m'n ouders thuis * baas in eigen buik * ballade van bompa * beat-les * benidorm * bernhard * bij de rijkswacht * biografiekelieke * bla bla ... boem boem * blet na nie, va * blijf op mij wachten, maria * bomma is overreeje deur de kerstman * bompa en kleinkind * borgeri-borgerhout-borgerocco * boterham me gelei * ca c'est l'amour * camp * casatschok * casatschok remix * charlestoempers * charlestonnen 1 * charlestonnen 2 * charlestonnerie 1 * charlestonnerie 2 * charlestonneriekes * ching ching * chop-soy fighting * choucrouten tango * cia cia bambina * clotille en lowie * coike vanderlinde * creme glace * d'harmonie van boemmerskonte * d'r zinge kik dees lieke veur * da d'hedde of da d'hedde ni * da's maf * da's straffe kost * da's vast de leste keer * daar gaad' in antwarpe * dada kikine * dag sinterklaas * dag zomer * danke menselief * danke menselief 45 jaar * de 4 sukkels * de ballade van de frietmadam * de broek van grootmoemoe * de commune * de drij klokken * de flodderer * de gastarbeider * de geniepige loede * de jummenastic aerobic * de kennedy-tunnel * de konkelfoes * de kwakkelbak * de leste gendarm * de letkiss-les * de manne ... de vrouwe ... * de maxifrak * de meisjes van bij ons * de mono-kini * de mundial * de nieven tram * de paella van manuela * de pre-metro * de pruimentijd * de reuzen van 't kiel * de sukkelèr * de vraaweziekte * de warrekvraa * de ziekekas * de zonnebank * de zoon van zorba * de zusterkes van liefde * den baas hee altijd gelijk * den boer ... hij ploegde voort * den bompa * den bompa (dien ouwe bompa) * den buikendans * den dopper * den eeuwigen optimist * den euro * den ouwe fonograf * den tijd van de rock 'n roll * die van de laste * dikke jet * dikke kwatch * dikke lou * ding dang hula * dizzeree * doe niet zo dom * doedelzak blues * doeget en doeget go * domme belg, onnozele kees * door de regen * dure koffie * e goe postuur ... 'n schoon voituur ... 'n goei posiese * een twee drei * egmont disco * eieren of joeng * euffala rus * eufrazie van doemmele * flak in de pot * fritkotboogie * ga zitten * gardeville-mars * ge doe wa ge doe * geft 'm van katoen * georgette * gertrude * godmiljarde-milieu * goeie morgen, morgen * goodnight * guitaren klonken zachtjes door de nacht * gustafke * handjes draaien * here we go * here we go (de mundial) * het jaar van de vrouw * hier spreekt men ... antwaarps * hipipapar * hoe dan ook ... ik zal oe belle * holland * hondepoep * hutsepotpourri * igor stroganoff * ik ben 'ne zoon van 'ne migrant * ik blijf hem gere zien ... * ik hou van aa * ik loop je na * ik wil 'n stad * ik wil kroketten * ikke achmed nouga * in de gazetten * in mijne kamion * in vlaanderen * inflatie * is da d'en "al" * is da na kerstmis ? * itsy bitsy teenie weenie honolulu strand bikini * jan van pee * jantje zag eens pruimen hangen * japanneezaffaire * jean clood * jeanne * jefke mozart * jij nam mijn hart * jodelen per briefwisseling * josfing * jubelmarsjement * jubilee * juicht belgen, juicht * juul caesar * juul caesar ... avé * kerngezond * kerstlieke * kieke-lieke * kietelpolka * kiezen of delen * kinderliekes * kindjes kopen * klein' menskes * kokenete spele * koomek er vandaag nie, dan koomek er morge * kriminal tango (+ wim van de velde) * krisistijd * la bamba * la la la la * laat toch gaan * lapland por favor * leo * levenslang * lijf tegen lijf * linke giekes * liza sjokkel * lot da d'ons va mor doen * lot da veuruit gon * lot oew' eige' vraa toch nooit alleen * lot ons na gaan * lot ons ruzie maken * lot ons stoppen met die komedie * lot ons swingen * lot ze rollen * m'n dialect * m'n dochter * m'n kluts * m'n liefste katrien * m'n pensjoeng (r) * m'n pensjoeng ... m'n pensjoeng * m'ne poempbak * m'ne velo * mad'moiselle * madame pipieke * mager mor kapot * mannen van lichte zeden * margrietje * marina * marjet * marleen * melanie * melk ... da's 't manneke * merci louis * mie lor * ne getrouwde vent * ne kadee me haar oep z'n tanden * ne loempe kadee * ne vriend * nee, nee lot da * ni doeke-mieke doen, nee nee * nievejorsbrief 1 * nievejorsbrief 2 * njoe-biet van keskeschiet * noppes * nor den boerenbuiten * nor den opera * nor tyrool * o valentino * o, wat een kus (+ eddy wally) * o.c.m.w. * occupé * oeka'ndana * oep het scheld' gon veire … (flandria) * oewana * oeweddetgat * oh mijn liefste * oh, mijn marie * oh, mijnen blauwe geschelpte * oh, what a kiss * olleken bolleken (de loeffers) * olympisch rekord... heffe * onder vrienden * ongezondheidsrock * onnozele muggen * onze nieven aanpak * oud vuil * overal ... zen er vraawe * pa, springt ni van 't dak af * papa aime maman * parlez-vous ... * paternosterbollekesmakerij * paters rok en rol * perestroyka cha-cha-cha * piotten-mars * pistolees * plat tangoke * plat tangoke (+ eddy wally) * pluchke * pma ... ola ola ola * poeiers en pillen * pol * politieke lieke * politieke lieke 1999 * popperieke * proper blijve * protestlieke * punk * rekent oep den tuur * reklammekes * reutekenteut * rije ... * rije in 'n karreke * rome zien en sterven * rubenslieke * salu na * schele vanderlinde * schimpscheut-samba * schuine balladen * scottisheriekes * sè v'r aa * sex-les * sinjoren-mix * sinjorentram * sinterklaas * smartlapperij * smerige voetbal * smoord 'n sigaret * snel rijen is zo dom als snel vrijen * snooker-maf * sprookske * square-dans popperieke * stad on de schelde * stemmingslieke (de loeffers) * strangers in de nijt * strangers let-kiss * strangers on 45 * strangers rokken on 45 * strangers-bamba * strangerstonnen * strangerstonnen 2 * suiker * suiker (+ jo leemans) * t veel te veel * tabaquera * terroristen-rock * thuis ... thuis ... thuis * tijd van toen * tipitipitipso * toedeloe * toffe vrouwkes * trappet dan moral af * trekkersliekes * tv truut * twee ouw' mensen * twist ogen zo blauw * u kent ze i * u kent ze ii * upsa zweuds * v'r de poen * va, weurd wakker want we moette gon doppen * vader grijzenbaard * valentino (+ lina cora) * vanaf het jaar 2000 * veegd' on heel da spel goed' oewe frak * veel te goe is half zot * veur 't ongeluk gebore * veur aa * vijfendartig * vijfentwintig * virginieke * vissen, vissen vangen * vivan bomma * vivan de vakbond * vivan de vélo * vokke * vraawenbloes * w'hadde wille wete * w'hemme altijd groten dorst * wa d'hee die 'nen dikke nek * wa d'n griet * wa gon w'eten * waar holde abraham zijne mosterd vandaan ? * waar is het si jolie * waarom stinkte (nor de look)? * was me da d' e feesje … * we gon naar frankrak * we gon nie nor mexico * we gon nor mexico * we gon veire (flandria) * weerbericht * wette nog die flaa * wie heeft er suiker * wijkagenten zingen voor kinderen * wilde of wilde ni * wor godde mè mijn geld nortoe * zaagt mor al op ... hele nette * zatlap * zie d'is wa da 'k kan * zij zee tegen mij * zorba * zot van aa * zuid afrika * zweetpateekes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Gouverneur
|
![]() Eerlijk, ik vind De Strangers nog altijd een flink ondergewaardeerde groep. Slachtoffer van hun 'ludieke imago', en nog verergerd met het Cordon omwille van 'te rechts' zeker? Nochtans hebben zij liedjes pro en contra allerlei thema's gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan nu in 2009 geëvolueerd tot een modderpolitiek land in plaats van een modelland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bah wat een opdringerigheid! Precies alsof ze met kleine kinderen te maken hebben? Ik geloof dan ook niet dat deze campagne spontaan door de Wauters' werd bedacht en gecreëerd, maar dat dit een soort opdracht was vanwege tjah, vanwege wie? Ik ben een Belgicist, maar dergelijke manieren om mensen te trachten te overtuigen: ik gruwel daarvan. Alsof de mensen een bende mentaal gehandicapten zijn die door dergelijke liedjes helemaal tam zullen worden. Ik heb trouwens nooit van Clouseau gehouden, eerder had ik altijd een verschikkelijke afgrijzen van hen. Dit liedje zal mijn negatieve gevoelens tegenover Clouseau zeker niet doen verzachten.
![]() |
![]() |
#414 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tjah, voor mij zijn de voordelen van België gewoon een evidentie, net zoals het evident is dat het gras groen is. En wie zal er nu een lied creëeren dat het gras groen is?
![]()
![]() |
#415 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() Clouseau betekent voor mij hun eerste 3 cd's, daarna de zoveelste popgroepje in een rij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarheid heeft ook haar rechten. Kwaliteit heeft daar niets mee te maken. De Fixkes, dat is een voorbeeld van een provinciaal groepje, wiens vlam al flink aan het uitdoven is trouwens. Clouseau daarentegen is een stevige blijver, zowel in Vlaanderen als in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier maakt de media Clouseau zoals die zelfde media andere zoals de Strangers hebben afgemaakt. Zonder die media wordt er binnen het jaar niet meer gesproken over Clouseau. |
|
![]() |
![]() |