![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11481 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dat moeten uitpluizen op vele Engelse en Duitse links, want er klopte iets niet met die (snel na de crash) ingestorte WTC´s, de enige verklaring kon nog zijn - ondanks tegensprekende info - dat die stalen kernen toch maar met "licht gipsbeton" uitgerust waren ipv met gewapend beton zoals de klassieke of onder meer de "Europese wolkenkrabberbouw". Svennies, een (lange) opmerking heb ik nog, de NORAD (NEADS) hoeft (of moet eigenlijk helemaal geen (imho)) geen (verdere) verwittigingen van gekaapte (of verder gekaapte vliegtuigen) van FAA te krijgen. FAA moet wel de nodige hulp verlenen bij een QRA.(Quick Reaction Alert). Ze (NORAD) hebben zelfs betere radarmiddelen en beter opgeleid personeel (militaire luchtverkeersleiders + assistenten, ook vuurleiding...) ze zijn ook getraind in het onderscheppen van kleine vliegtuigen (smokkel/drugs/enz...) en zeker gekaapte vliegtuigen die zij zo snel mogelijk moeten tracken en er de voorziene jachtvliegtuigen op moet afsturen (Quick Reaction Alert). De militairen hebben daarom ook alle vliegroutes en timing van burgervliegtuigen, evenzo als de FAA. Dus NEADS kan evenzo, zelfs beter een transponderuitval of koersafwijkingen opmerken als de FAA, zeker als er al sprake geweest is van een gekaapt vliegtuig! FAA heeft tenslotte zijn job met burgervliegtuigen te begeleiden, NEADS met militaire vliegtuigen,.... waren er al in de lucht ? wslk niet dus personeel genoeg verdachte burgervliegtuigen te tracken.... En ge weet dat het opdracht nr 1 van de "militaire luchtverdediging" is de luchtsoevereiniteit van de USA te bewaken (Ref) , natuurlijk is een bevestiging van de FAA altijd meegenomen en alle verdere hulp ook; hun (burgerlijke) luchtverkeersleiders begeleiden tenslotte direct de burgerpiloten of horen de radio af van de burgervliegtuigen, waardoor ze zeer snel op de hoogte waren vd gekaapte Flight 11... om 8h20. Citaat:
Soit, van Otis ANG startte ook de scramble om 8:46, dus die 4´ mogen zeker geen verloren tijd zijn, wslk hebben de militaire verantwoordelijken onderling ook getelefoneerd, want ANG staat onder NEADS en NEADS onder NORAD. Wat er verder verkeerd liep zal voor velen een raadsel blijven, want zeker ten laatste als om 8h46:40 Flight 11 in WTC1 crashte, moest NORAD hel wakker worden en de FAA moest alle nodige steun verlenen... (Ref): Opdrachten NORAD/NEADS: Citaat:
Citaat:
(Militaire luchtverkeersleiders kunnen i.p. burgerpiloten eventueel ook dirigeren als het nodig is (met toestemming FAA), ik ken hun procedures wel niet; maar meeluisteren mag wslk wel) Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2009 om 22:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11482 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En een vliegtuig wiens transponder wordt uitgeschakeld en of defect geraakt tijdens de vlucht wordt door de militaire radar automatisch tot foe bestempeld... Citaat:
Zonder transpondersignaal veranderd dit in een anoniem bliepje maar blijft nét zo goed zichtbaar zodat de vluchtleider nog steeds wéét over welk vliegtuig het gaat.... Voor NORAD is ieder transpondersignaal een friend die bij het verbreken van dat signaal automatisch in foe veranderd... En eens die status is bereikt houdt de computer mee een oogje in het zeil gezien de gevaarsstatus van het object... Sterker nog,ze kunnen hun radarsysteem op één monitor zelfs zo instellen dat alle friends mét hun identificatiegegevens van het scherm verdwijnen zodat op dat radarscherm alléén die vliegtuigen nog overblijven die zonder transpondersignaal door het luchtruim vliegen... Citaat:
En gevechtsvliegtuigen beschikken zélf ook over een aanvalsradar waar ieder vliegtuig dat zonder transpondersysteem vliegt automatisch als FOE wordt aangeduid.... Die vliegtuigen zijn niet alleen afhankelijk van de grondradar,die zien zélf heus meer dan NORAD ons wil doen geloven.... Citaat:
En steevast worden er daarvoor onderscheppingsjagers op pad gestuurd om op verzoek van de FAA te controleren of alles in orde is.... Op 11 september kregen 4 vliegtuigen élk met deze drie zaken waarop dient gereageerd te worden te maken waarbij in plaats van een licht afwijkende koerswijziging er een drastische koerswijziging tegenover stond wat op zich alleen al genoeg is om een code rood te veroorzaken aangezien het een typisch fenoneem bij kaping is geweest de afgelopen tientallen jaren... Laatst gewijzigd door Svennies : 4 september 2009 om 00:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11483 |
Burgemeester
|
![]() sorry vr de onderbreking van de discussie...
Ik wou nog even melden dat er op 11 sept een herdenking is in Brussel en een filmvertoning om 20 uur in de Botanique.Kruidtuin. http://www.unitedfortruth.org/ Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 4 september 2009 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11484 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, als alle kapersvliegtuigen gecrasht waren... ![]() Er waren bij NORAD zelfs simulatieoefeningen hiervan in de jaren vóór 9/11, die knak dezelfde situaties simuleerden als de crashes op de WTC torens bij 9/11... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11485 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() is er nog steeds geen enkele van de duizenden die in het complot zaten naar buiten gekomen raar??
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11486 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
|
![]() Citaat:
__________________
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11487 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
Welke nationale wetten zijn overtreden, en is de bewijslast zeker voldoende ? En wie gaat die aanklacht indienen ? En voor welk gerechtshof ? Wat zegt de 9/11-commissie in zijn final report... ? http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_Commission_Report |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11488 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of bedoel je in een andere context ? Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2009 om 11:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11489 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
|
![]() Citaat:
De gsm boodschappen van het vierde vliegtuig liet echter niets meer over aan de verbeelding. Het feit dat dat vierde vliegtuig op koers was naar het echte hart van de US (witte huis) moest al genoeg geweest zijn om niet 2, 4 of 6 jets achter zich te hebben maar een heel eskradon. Ik blijf erbij, waar waren de jets? Allemaal toevallig op oefening aan de andere kant van de US? De mensen die konstant zitten te beweren dat het of toeval of miscommunicatie of gewoon een tekort aan tijd was kennen helemaal niets van het militaire apparaat. Indien wel zouden ze zich tenminste serieuze vragen stellen. Och en als ik je mag vragen, jij met je technische kennis van radars enz kun jij mischien eens op een technische manier uitleggen aan Parcifal waarom het praktisch onmogelijk is "Erwinvds En het systeem in de states is niet één systeem, het is een bolwerk van systemen. Parcifal/ En dat is onfeilbaar om welke reden juist?" Ik kan de militaire reden geven maar daar hij een wetenschapper is denk ik niet dat dat zou volstaan.
__________________
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11490 | |||
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
De jets van Langley waren oostwaarts gestuurd, de foute richting. http://badri.blogspot.com/2004/07/ch...crash-its.html Citaat:
Al bij al kan je zeggen dat het die dag niet helemaal 'onfeilbaar' liep, nietwaar? Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 4 september 2009 om 11:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11491 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk niet zo. Er zijn ALTIJD gaten en hoe groter en complexer een systeem wordt, hoe meer kans op gaten. Dat is quasi een natuurwet. Als ik bijvoorbeeld denk aan ' onfeilbaar', dan denk ik minimaal aan 3-dubbele redundantie voor elke component bij Norad. Niet alleen technisch, dat is voor de hand liggend, maar ook in de bevelstructuur. Is dat zo? Een praktisch voorbeeld : Stel vannacht om 3u30 wordt er een vliegtuig gekaapt tijdens een vlucht van Warschau naar Brussel, vlak na take-off. Er komt een bericht van de kapers om 3u40 : We hebben een kernbom aan boord. Wat zijn de procedures? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11492 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
|
![]() Citaat:
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11493 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
Ik ga de klassieke Wiki erbijhalen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtverdediging Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Airborn...Control_System en de USA heeft al een heel tijdje zijn spionage-sattellieten. http://en.wikipedia.org/wiki/Milstar Ik tel (4) systemen met steun, elk hebben ze hun specifieke doelen, en overlappen mekaar ook. Deze Air Defence Belt was in elk geval succesvol; verder had men natuurlijk ook nog de nucleaire dreiging met korte en lange afstandsraketten en vanuit de lucht. Natuurlijk had het "Oostblok/USSR" dezelfde aard wapens, maar qua conventionele wapens (tanks-grondartillerie) en manschappen was het Oostblok toch sterker. De Air Defence Belt moest de nodige extra-tijd geven dat niet in Europa gestationeerde Nato-legers zich ook in Europa konden ontplooien. In Golfoorlog II 1990-91 herinneren we ons ook nog de Patriot die zelfs lange- afstands-Scudraketten van Irak afgevuurd op Israel vroegtijdig neerhaalden eens ze in vuurbereik waren. De Patriot is sindsdien nog enorm verbeterd en kan bvb nu het verschil tussen brokstukken van een neergehaalde Scudraket en de raket zelf onderscheiden, om missiles te sparen. Nederland heeft trouwens de oude Hawk volledig gedigitaliseerd en geintegreerd met de (dure) Patriot zodat ze een rondombewaking heeft, Patriot 90° naar de vijand gericht, Hawk naar de 270° naar achter. Nederland nam daardoor een deel vd luchtbewaking van de noordgrens op zich tijdens de laatste Golfoorlog III waar Irak natoland Turkije bedreigde met lucht- en raketaanvallen. België heeft niets meer qua degelijke grond-lucht-missile-systemen en is altijd van andere (Nato)landen afhankelijk. In de BSD was Be wel "Nato-waardig" met Nike- en Hawksystemen, daarbij beschikte het ook nog over de Gepard, een Leopardtank met vollautomatisch radarsgestuurd luchtdoelgeschut. http://de.wikipedia.org/wiki/Flugabw...npanzer_Gepard Alle systemen werden een na een opgegeven en de plaatsvervangende Patriot werd niet aangekocht. (Koude Oorlog was teneinde) Alle Gepards (ca 55) werden verkocht. Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2009 om 13:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11494 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
|
![]() Citaat:
En dat bij een triljoen dollar luchtverdediging, hadden de Russen dat maar geweten, gewoon op tijd transponder afzetten, zeggen dat je radio een storing heeft... en hun para´s kunnen ongemerkt op de binnenkoer van het Pentagon afspringen. ![]() En juist op die dag dat 4 vliegtuigen kort achtereen in "*moeilijkheden komen" mislukt alles, zo´n pech toch... ![]() ![]() (*transponderuitval/radiocontact /koerswijziging (en/of)) En dat ondanks Norad nog zo geoefend heeft op simulaties waar gekaapte vliegtuigen als missiles benut worden. En dat zou het bestbeveiligde luchtruim van de wereld moeten zijn. Ons luchtcomponent met een miljardenbudget kan dat allemaal veel beter ![]() ![]() Citaat:
Ik denk dat we in 2017 helemaal geen jachtvliegtuigen gaan hebben, en zullen we Duitse of Nederlandse steun moeten vragen voor onze luchtsoevereiniteit en de bescherming van Nato-eenheden in Be (HQ Brussel enz...) Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2009 om 18:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11495 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Infowarrior : 4 september 2009 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11496 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
|
![]() "De jets van Langley waren oostwaarts gestuurd, de foute richting."
Voila! Einde discussie! Dit is de oplossing van het 9/11-drama............................................. ............................................ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11497 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Ik verspil geen energie aan jouw soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11498 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Alhoewel er één markant feit overblijft, en dat is dat de zuid toren nét in de buurt van de 78ste verdieping waar er dus wél beton rond de cores zat werd geraakt ,en dan nog meer rechts in de toren ten opzichte van de noordtoren waar het vliegtuig rond de 96ste verdieping die toren centraal raakte op een plaats waar helemaal géén beton rond de cores zat...Eerst en het volst geraakt met de meeste binnenin de toren ontploffende brandstof ten opzichte van de zuid toren waar de ontploffende kerosine langs drie zijden van de toren voor het grootste deel buiten ontplofte...En toch bleef de eerste en meest centraal geraakte toren het langst rechtstaan... Citaat:
Namelijk dat in hun oefeningen die vliegtuigen steeds van overzee kwamen... Hebt U als expert wat radar betreft ooit al van een grotere lapzwans gehoord wat dit excuus betreft.... Totaal ongelooflijk,aangezien alle gekaapte toestellen dezelfde werkwijze volgden,en sterker nog ,door hun transponders uit te schakelen én het radiocontact te verbreken vestigden zij nét alle aandacht op hun vliegtuigen.... Een slimme terrorist laat zijn transponder gewoon aanstaan,houdt het radiocontact , en wat zijn opvallende koersverandering betreft kan hij zich er nog altijd uitlullen dat ze een probleem aan boord hebben en daarom hun koers veranderen om zogezegd terug te keren,daar waar ze dan ongestoord naar hun doelwit kunnen vliegen.... En deze optie had geloofwaardig geweest... Laatst gewijzigd door Svennies : 5 september 2009 om 01:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11499 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Ze oefenen vrijwel continue en op alle mogelijke scenario's ,en dit om maar voorbereid te zijn tot de dag komt dat ze hun oefeningen aan de realiteit mogen toetsen, en dat begrijpt mijnheer parcifal maar niet,aangezien dit de enige methode is om tot goede resultaten te komen en alle niet stressbestendige elementen in dit proces er voorheen uit te filteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11500 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is een persoonlijk steekje nog altijd beter dan op het feit te moeten antwoorden ,zo kennen we Uw wetenschappelijk niveau ook alweer dat graag gelooft dat burgerluchtvaarttoestellen die zelfs op grote hoogte blijven vliegen tijdens hun kaping zomaar uit het radarbeeld kunnen verdwijnen bij een gesofisticeerd systeem dat zelfs in staat is om laagvliegende raketten op te sporen en te onderscheppen.... Ach ,dat feit zegt méér over U dan over ons.... ![]() |
|
![]() |
![]() |