![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ich möchte gern' mal "Macht Kaputt Was Euch Kaputt Macht" hören, aber Ich fürchte dieses Lied ist leider ein bisschen zu radikal. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dat "klein houden" genoemd. Je kan ook andere termen gebruiken, maar dat ga ik niet doen. Tussen de regels door is zonneklaar wat ik allemaal bedoel. Laat ik het er maar op houden dat de verwevenheid van het Franstalige gedeelte van de Belgische elite met Frankrijk groot is. @Eberhard: ik heb er niet de minste moeite mee dat hier ook Engelse, Franse, Duitse, Nederlandse, Italiaanse, Spaanse enz. muziek gedraaid wordt. Ik vind dat een verrijking. Het zich beperken tot artiesten van eigen bodem lijkt mij mij eerder een teken van bekrompenheid en navelstaarderij. In Vlaanderen komt een aantal artiesten van eigen bodem inderdaad nauwelijks aan bod. De redenen daarvoor heb ik al eerder aangehaald. Onbekend maakt onbemind. In Wallonië wil men Nederlandstalige muziek onbekend houden. Duidelijk denk ik.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 5 september 2009 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Het zijn niet Sarkozy en/of zijn voorgangers die bedrijven opkopen in België. 3. Het is wel juist dat Franse industriële en financiële groepen (o.a. energiesector, bank- en verzekeringswezen) belangen hebben in buitenlandse bedrijven, onder andere in België. 4. Wat niet te koop is, kun je niet kopen. Als belangen in een bedrijf worden verkocht, speelt de verkoper daar in even grote mate een rol in als de koper. Enkel de koper met de vinger wijzen omwille van de verkoop, is onzinnig. 5. Het is een feit dat een deel van het Belgisch (vermeend) puikje erg franskiljons is. Maar dat zijn geen Fransen, nietwaar : het zijn Belges. U kunt dit derhalve Frankrijk niet ten kwade duiden. 6. Wat u voor het overige nog tussen de regels zou bedoelen, is mij niet duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 september 2009 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik tracht enkel, en hier niet voor de eerste keer, duidelijk te maken dat Franstalige en/of franskiljonse Belgen geen Fransen zijn. Sommigen blijken, totaal ten onrechte, dat onderscheid niet te maken. Dat men Frankrijk het ontstaan van België gedeeltelijk ten kwade wil duiden, daar kan ik nog begrip voor opbrengen. Maar het huidig "probleem België" aan Frankrijk wijten, zelfs maar ten dele, is onterecht. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 5 september 2009 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
de modale Franstalige Belg werd erdoor gedwongen door hun eigen politici en de Franstalige bourgeoisie die achter de schermen alle touwtjes in handen heeft. daarom is er onder de Franstalige Belgen een groeiend aantal dat Wallonië aansluit bij Frankrijk indien België splitst. Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 september 2009 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind wel dat la douce France nogal gul omspringt met de toekenning van onderscheidingen. Hoe kan je anders verklaren dat een zanger van het derde knoopsgat zoals Arno Hintjens die niet in staat is één deftige zin in het Frans te spreken, zomaar een prestigieuze onderscheiding krijgt? Of is "Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres" een lachertje? Ik denk het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
en nu is de impasse volledig! België is volledig geblokkeerd! compromissen kunnen niet meer worden gemaakt! België is einde rit! en als je het hier beu bent, kan je nog altijd Tony Mary volgen naar Frankrijk. je zegt toch zelf dat je er meer thuis voelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Hoe werden ze daartoe "gedwongen"?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het "Frans" dat men in Wallonië spreekt is helemaal geen echt Frans. Dat komt er nu eenmaal van als je een vreemde taal tot de nieuwe standaardtaal maakt, zoals destijds in Wallonië gebeurd is. De Walen zijn gedwongen om de vreemde taal, Frans, te leren praten en gebruiken in het dagelijks leven. Nu spreken ze dus een slechte vorm van Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Europees Commissaris
|
![]() En ander accentje en een paar woordjes, hoop en al. In La France werden/worden ook allerlei verschillende langues d'oïl gesproken, het Waals kwam laatst door een staatkundige scheiding.
Je moet wel erg naïef zijn te denken dat het merendeel der Walen tegen hun zin verfranst werd. Alsof de Franse cultuurtaal niet hun medium ging worden...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 september 2009 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Ben ook al met Vlamingen tot in Friesland geweest en vaak moesten zinnen/woorden herhaald worden wegens niet begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
maar een aparte taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Uitstekende observatie.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Is Frans de oorspronkelijke taal van de Fransen? Hebben de Brabanders, Antwerpen, Limburgers, West- en Oost-Vlamingen hun oorspronkelijke streektaal niet opgegeven voor het Algemeen Nederlands?
|
![]() |
![]() |