![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt dat het goedkoop is ? misschien, misschien niet. Verschillende onerzoeken wijzen het tegendeel aan Je zegt dat het eventuele wraakacties zou voorkomen ? Wat met wraakacties van familieleden en/of verwanten ? Je zegt dat ze dan pas aan het rouwproces zouden kunnen beginnen ? Er zijn er er zijn die dat nodig hebben er zijn er eveneens die dat niet nodig hebben en er zijn er ook die dan eenmaal meer zullen rouwen. Bovendien krijg je nog een hoop andere personen erbij waar het rouwproces nog maar pas zal beginnen. Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat in je gekozen voorbeeld _ik probeer mezelf even in te leven_ de kans groot is van zodra ik de kans daartoe krijg zelf wel voor executierechter zou spelen.
Een normale emotionele reactie lijkt me dat. Citaat:
maar je hebt ook de vader, grootouders, ... allemaal slachtoffers. In andere gevallen heb je veel meer personen die slachtoffer te noemen zijn. Wat ik bedoel.... als je ergens een argument hanteert dat het slachtoffer wel zou kiezen voor de doodstraf dus daarom is de doodstraf wel gerechtvaardigd je niet mag vergeten dat in een doorsnee situatie je met meerdere slachtoffers zit. Wie moet er dan bepalen als de meningen verschillen ? Houden ze een stemming ofzo ? Trekken ze een strootje ? Wat als in het ene geval de ene moordenaar voor gelijkaardig scenario de doodstraf zou krijgen en een andere dat niet ? Klopt toch ook niet ? In welke logica of rechtvaardiging zouden we zulk een systeem, waar het slachtoffer dus bepaalt wat er moet gebeuren met de dader, verdedigen als dat met andere soort slachtoffers niet zo is ? Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en was het nu niet die met zijn witte boord die het knopje het verste doordraaide ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. herlees de post eerst eens ... dan had je dat woordje 'mooi' er misschien tussen uitgelaten Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze moeten maar op de juiste knopjes drukken.. ![]()
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men moet gewoon de juiste knopjes weten te vinden.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men houdt daar dan ook ergens rekening mee moest een dader ( zowel de originele dader als eventueel het slachtoffer waar de stoppen vandaar geslagen zijn ) dan ook handelen omdat er bepaalde juiste knopkes zijn ingedrukt. Dat betekent niet dat men ze ook ontslaat van elke vorm van verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( 'k heb het al bewust tussen die quotjes gezet voor dat je terug van stang gaat ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat een flauwe zever.. voor een hypothetische toestand dat quasi nooit gebeurt wil je de doodstraf?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 5 september 2009 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Er wordt hier gepraat over moordenaars alsof het een ander ras is.
Het is niet zo. Het zijn mensen zoals jou, alleen nemen ze het leven van een ander mens. Leer ermee leven. Zij zijn net zoals jou. Ik kan genoeg redenen bedenken om moord te rechtvaardigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij opsomt, is de soms jarenlange weg naar de doodstraf (lange procedures, dure advocaten, beroepsmogelijkheden). Dat maakt alles absurd duur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog altijd voor de doodstraf maar enkel bij 100% zekerheid, inclusief bekentenissen die niet worden ingetrokken oog in oog met de rechter. Dus liefst heel beperkt.
Kijk nu naar een Dutroux of die Karst die op de menigte inreed in Apeldoorn... daar is geen twijfel over. Die laatste hebben ze uit zijn auto getrokken met een paar duizend getuigen. Hij is zelf overleden en hopelijk heeft ergens een god zijn verwarde ziel maar als hij levend uit dat avontuur kwam mocht ie voor mij persoonlijk meteen een overdosis morfine krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die langere procedure en de beroepsmogelijkheden - die jij blijkbaar wil afschaffen - moeten een garantie vormen tegen het executeren van onschuldigen. En zoals we in Texas vaststellen, is die garantie er niet eens wat betekent dat de huidige procedures niet waterdicht zijn en dus eigenlijk veeleer uitgebreid moeten worden in plaats van afgeschaft. U kletst maar wat uit uw nek, maar ik baseer mijn visie graag op onderbouwde feiten en argumenten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij voorstelt, is eigenlijk veeleer een lynchmob: een groep mensen die ervan overtuigd zijn dat iemand schuldig is zonder daarbij alle juridische garanties en rechten in acht te nemen en de man/vrouw dan zonder veel plichtplegingen ombrengen. Dat is geen gerechtigheid, het is geen rechtspraak en het is zelfs geen wraak aangezien er geen zekerheid is dat het om de schuldige gaat. Het is veeleer bloeddorst en daar lijkt wraak natuurlijk erg vaak op. Citaat:
Citaat:
Wat Horion betreft, die man kan men m.i. zonder risico op recidive vrijlaten uit de gevangenis op voorwaarde dat men hem begeleid zodat hij houvast krijgt op het leven buiten de gevangenis. Citaat:
Vanuit diezelfde optiek moeten we vandaag - soms tegen onze instincten - afzien van wraak: omdat de ordening van onze samenleving, ons welzijn en ons overleven er niet bij gebaat zijn maar er juist door in het gedrang komen. Neem eens een kijkje naar de plaatsen waar wraak nog als legitiem wordt gezien. Dat doet zo'n samenleving geen goed. Citaat:
a) de website niet bekeken hebt en de getuigenissen niet gelezen b) geen reet geeft om de slachtoffers hun familieleden en vrienden en dus - zoals ik eerder schreef - vrijblijvend uit je nek kletst.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
U legt woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb! Citaat:
Of kijk hier eens naar bijvoorbeeld dat is ook realiteit en gebeurt bij zoveel onschuldigen over gans de wereld. 't Is misschien pas als je het in de realiteit met je eigen ogen ziet dat je toch een andere mening krijgt of deze beulen de doodstraf verdienen of niet. Het kijken van dit filmpje is zeer schokkend en dus alleen aan te raden als je een heel erg sterke maag hebt. Je bent gewaarschuwd! http://www.vkmag.com/magazine/719 Dit is maar een fragmentje dat je op een beeldscherm bekijkt, maar stel je maar eens voor dat je dit in full reality moet bekijken. Maar bon, zo'n dingen zouden met de jaren dan wel wegebben zeker zoals Praha al reeds schreef. ![]() Citaat:
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 12:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
|
![]() Citaat:
Wanneer bv. een gefrustreerd iemand met een shotgun de lokale fitnessclub binnenwandelt en daar in koelen bloede 4 mensen vermoordt, zal er door de overweldigende bewijslast geen discussie bestaan over de schuldvraag. Jij doet net alsof men nooit 100 pct. zeker kan zijn. Wat uiteraard een belachelijk en vooral erg naïef standpunt is. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() Citaat:
"Horion ? Och dat is bijna een oude man, laat die sukkelaar vrij, die doet geen vlieg meer kwaad." Ik hoop echt niet dat jij een gerechtspsychiater bent. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet van Horion persoonlijk. Ik heb wel een studie gemaakt van het gevangenissysteem in de Verenigde Staten. Niet alleen de gevangenissen maar het hele Criminal Justice System. Bijzonder interessant. Het is op basis van die studie dat ik mijn oordeel baseer. Niet op goedkope en populistische zever. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen voorstander van de doodstraf als straf, maar wel als maatregel in bepaalde uitzonderlijke gevallen. Het bestraffen van zogenaamde plebsarische misdrijven (nachtlawaai, dumpen van afval op straat) met openbare doodstraf zou ik een goede maatregel vinden.
|
![]() |
![]() |