![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De enige media in Vlaanderen die meestal niet expliciet Belgisch denken zijn Knack/De Tijd. Citaat:
U behoort niet tot de grote groep van sheeple. Uw opinies zijn daarentegen vaak origineel en waardevol. Vooral blijven posten Hallebarde, u bent één van de mensen waar ik soms iets van opsteek. Net zoals 99%+ van de Fransen denkt en beslist u niet mee over het verwerven van bv een groot gedeelte van de Belgische spaarcentjes. De winst die daarmee geboekt wordt komt u evenmin ten goede, hoewel u misschien (misschien ook niet) onrechtstreeks wel meeprofiteert, van wat ik desondanks acties van "Frankrijk", "de Franse staat" of "modern kolonialisme" blijf noemen. De Belgische belastingbetaler zal wel nog lang moeten opdraaien voor eventuele "probleempjes" op de balans van wat destijds Fortis was, en u niet. Voor de goede orde Hallebarde, en hopelijk stel ik u daarmee een beetje gerust Ook uw aandeel en dat van de meeste van uw landgenoten in de voetbalwedstrijd Frankrijk-Roemenië afgelopen weekend was nihil denk ik (hoewel, belastingen...
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 08:11. |
||
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als de sfeer in de media tov Vlaamse partijen wat minder negatief zou zijn, zou dat waarschijnlijk een heel andere verkiezingsuitslag opleveren. De Vlaamse belangen komen amper aan bod in de Federale regering. De CD&V beweert bij vlagen ook over "een Vlaamse reflex" te beschikken, maar als het er op aankomt, kiezen ze gewoon voor de macht en tegen de belangen van Vlaanderen, de Vlamingen en het Nederlands.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 08:22. |
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De verstandhouding in de Belgische ploeg is volledig zoek.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Gouverneur
|
�* l'image du pays même...
|
|
|
#326 |
|
Europees Commissaris
|
Nederland - Japan: 3-0
Koree wa Oranda deshoo! |
|
|
|
|
|
#327 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Europees Commissaris
|
Om daarna opnieuw te beginnen met het elftal der Nederlanden.
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Europees Commissaris
|
Ik zie ons al zitten op de tribune. Drie volksliederen: van de sportieve tegenstander en het Wilhelmus en De Vlaamse Leeuw. Sport verbroedert. De hereniging ook!
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 september 2009 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waar het lachend groen der heuvels 't Kleed der stille heid' omzoomt. Waar langs rijk beladen velden Rijn of Maas of Schelde stroomt Klinkt mijn lied op ouden trant Klinkt mijn lied op ouden trant: 'k Heb u lief, mijn Nederland! 'k Heb u lief, mijn Nederland! Aangezien deze rivieren in Nederland en Vlaanderen stromen, is het derde couplet van 'Mijn Nederland' zeer geschikt. |
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Europees Commissaris
|
Dat kan, maar dan moet de partituur van het (reeds bestaande) lied iets uitgebreid worden:
'k Heb u lief, mijn Nederlanden ... |
|
|
|
|
|
#335 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn Nederland door Mieke Stemerdink en Jeroen Zijlstra
Klinkt best aardig. Overigens, wat is er mis met de enkelvoudige aanspreeknaam Nederland voor de Verenigde Nederlanden? Nederlandener, dat klinkt écht wel niet naar mijn bescheiden mening (ook al snap ik het gebaar wel). Het is ook een indirecte toegeving dat Vlamingen zo dom zouden zijn het als synoniem voor Hollander te beschouwen, nu ja, niet dom, eerder onwetend.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 september 2009 om 18:15. |
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In 1994 bracht André Hazes een single uit onder de titel Ik heb u lief mijn Nederland, waarvan het refrein gebaseerd is op Mijn Nederland. Ook het Polygoon-journaal gebruikte vroeger voor de begin- en eindtune de melodie van het refrein. De klanken zijn vooral bij de oude(re) generaties Nederlanders bekend gebleven. Het is zeer geschikt als Nederlands-Vlaams volkslied. Een echte topper: Het hele lied: Oorspronkelijke versie Waar de blanke top der duinen Schittert in de zonnegloed En de Noordzee vriendelijk bruisend Neêrlands smalle kust begroet Juich ik aan het vlakke strand: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Waar het lachend groen der heuvels 't Kleed der stille heide omzoomt Waar langs rijk geladen velden Rijn of Maas of Schelde stroomt Klinkt mijn lied op oude trant: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Waar de blanke deugd der vaad'ren Nog een gastvrij plaatsje vindt En de vrede in huis en harten Vorst en Volk tezamen bindt juich ik, 't zij op veld of strand: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Waar onze ouders werken, zwoegen En ons leiden tot de deugd Waar wij door hun trouwe zorgen Wijsheid garen in de jeugd Daar klinkt 't lied van elke kant: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Blijf gezegend, Land der Vaad'ren Make u eendracht sterk en groot! Blijve 't volk aan Wet en Koning Houw en trouw in nood en dood! Doe zo ieder 't woord gestand: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Recentere versie Waar de blanke top der duinen, Schittert in de zonnegloed, En de Noordzee vriend'lijk bruisend, Neêrlands smalle kust begroet, Juich ik aan het vlakke strand: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Waar het lachend groen der heuvels, 't Kleed der stille heide omzoomt, Waar langs rijk beladen velden, Rijn of Maas of Schelde stroomt, Klinkt mijn lied op ouden trant: (bis) 'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) Blijf gezegend, land der vaad'ren, Make u eendrachtig sterk en groot, Blijve 't volk der Koninginne, Houw en trouw in nood en dood! Doe zo ieder 't woord gestand: (bis) 'k Heb u lief mijn Nederland! (bis) |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
|
Citaat:
ik en ernst hebben gekozen voor een meer neutralere naam. vroeger het je het verenigd koninkrijk der nederlanden daarvan hebben we het eigenlijk genomen. |
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 september 2009 om 18:55. |
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gebed voor het Vaderland Remy Piryns en Gaston Feremans (1922) >> Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit de oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, Schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land her op te bouwen; Tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. << Wellicht 'te religieus' getint en een beetje te 'oubollig' voor de hooligans die ongetwijfeld ook op de tribunes zullen hebben plaatsgenomen, maar niettemin een mooie tekst & schone melodie. Hier kunt u het ook beluisteren (en eventueel meezingen http://www.youtube.com/watch?v=tLGSeJ2a6tY
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2009 om 19:04. |
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
|
Citaat:
we zullen zien wat het wordt als het zo ver is. |