Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 11:11   #21
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Zo'n open doel en geen Flanelcondoom in de buurt.

Maak hem af, zoon.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:35   #22
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Zo zo. De ene onderdrukking ruilen voor de andere.

Extreme religieuze onderdrukking bestrijd je niet door betuttelende symptoombestrijding. Lachwekkend, gewoon. Het zijn de vrouwen zélf die zich moeten vrijvechten.
Ik ken alvast een paar vrijgevochten vrouwen die eens meewarig zouden lachen als ze dit lazen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:37   #23
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik ken alvast een paar vrijgevochten vrouwen die eens meewarig zouden lachen als ze dit lazen.
Leg uit.
Oud 8 september 2009, 11:48   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Leg uit.
Ik ken een paar 'vrijgevochten' Marokkaanse en Turkse vrouwen. Die zijn blij met het hoofddoekenverbod! Die zouden door veel linksen hier als 'racist' worden bestempeld wanneer ze hun opvattingen over gezinshereniging, hoofddoeken en andere thema's zouden posten. En ze zouden zeer meewarig reageren op de naïeviteit die bij momenten van het scherm springt.
Oud 8 september 2009, 12:01   #25
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken een paar 'vrijgevochten' Marokkaanse en Turkse vrouwen. Die zijn blij met het hoofddoekenverbod! Die zouden door veel linksen hier als 'racist' worden bestempeld wanneer ze hun opvattingen over gezinshereniging, hoofddoeken en andere thema's zouden posten. En ze zouden zeer meewarig reageren op de naïeviteit die bij momenten van het scherm springt.
Welk resultaat bereikt het hoofddoekenverbod?
Oud 8 september 2009, 12:06   #26
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welk resultaat bereikt het hoofddoekenverbod?
Nu heeft het hoofddoekenverbod als resultaat dat een kleine groep radicale moslim(a)s telkens van school tot school trekken en daar telkens opnieuw anderen onder druk zetten om een 'goede moslima' te zijn. Een algemeen verbod zou dus beter zijn omdat zo'n verbod in het gemeenschapsonderwijs die meisjes die geen hoofddoek nodig hebben om zich goed in hun vel te voelen (behalve wanneer ze daartoe 'aangespoord' worden - zoek misschien eens de etymologie van dat woord op) op school baas over hun eigen hoofd (pun intended) kunnen zijn.

Links moet in deze de agenda van dhr. Taouil niet overnemen.
Oud 8 september 2009, 12:07   #27
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Welk effect zal een algemeen hoofddoekenverbod hebben?
Oud 8 september 2009, 12:07   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welk effect zal een algemeen hoofddoekenverbod hebben?
Staat er.
Oud 8 september 2009, 12:08   #29
abou Anis
Minister-President

Standaard

Maar als je niet akkoord bent, kun je misschien beter tegenargumenten geven ipv dat op deze kinderlijke manier duidelijk te maken.
Oud 8 september 2009, 12:08   #30
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat er.
Ik beschouw dat als een te dom antwoord voor jouw niveau. Probeer nog eens.
Oud 8 september 2009, 12:10   #31
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beschouw dat als een te dom antwoord voor jouw niveau. Probeer nog eens.
Mijn niveau? Wat is mijn niveau dan?
Citaat:
Maar als je niet akkoord bent, kun je misschien beter tegenargumenten geven ipv dat op deze kinderlijke manier duidelijk te maken.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 8 september 2009 om 12:10.
Oud 8 september 2009, 12:10   #32
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
-door druk te zetten op mensen radicaliseren ze enkel meer. De allochtone jongere zal het nog meer hebben over racisten.

-op school moeten ze de hoofddoeken afzetten. Denk je dat je daarmee iets hebt gewonnen? Of ontgaat de notie "na school" bepaalde mensen volledig?
Oud 8 september 2009, 12:15   #33
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
-door druk te zetten op mensen radicaliseren ze enkel meer. De allochtone jongere zal het nog meer hebben over racisten.
'De allochtone jongere' bestaat evenmin als 'de autochtone jongere'. Ja er zullen ongetwijfeld jongeren radicaliseren. Anderen zullen zich gesterkt voelen.
Citaat:
-op school moeten ze de hoofddoeken afzetten. Denk je dat je daarmee iets hebt gewonnen? Of ontgaat de notie "na school" bepaalde mensen volledig?
Misschien moeten we eens stoppen met het napraten van de Nordine Taouils van deze wereld als ze schermen met godsdienstvrijheid en hem vragen wat een meisje in zijn opinie een goede gelovige maakt: haar gedrag of haar uiterlijk.
Oud 8 september 2009, 12:16   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wel, als ze buiten de school hun hoofddoek mogen opzetten, wat is dan het probleem juist? er is dus hoegenaamd geen druk op die meisjes om hun hoofddoek compleet af te zetten, dat hoeft enkel binnen de schoolmuren.

maar voor jou is dus de druk van de radicale moslims op die meisjes om altijd die hoofddoek te dragen en het liefst dan nog met zo veel mogelijk bedekking (want op den duur was dat dus de vraag: hoe bedekend is je hoofddoek) niet belangrijk, maar de vraag om tijdens de schooluren die hoofddoek efkes af te zetten, is voor jou radicaliserend??
Oud 8 september 2009, 12:25   #35
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
'De allochtone jongere' bestaat evenmin als 'de autochtone jongere'. Ja er zullen ongetwijfeld jongeren radicaliseren. Anderen zullen zich gesterkt voelen.
Er bestaat wel degelijk zoiets als "de allochtone jongere", statistisch gezien. De grenzen tussen allochtonen en autochtonen zijn vaag en er bestaat "cultuuruitwisseling", maar het blijven twee gescheiden blokken.
Merk op dat ik zeer statistisch spreek: individuele gevallen en uitzonderingen interesseren mij niet.
Het is in feite eerder een jeugdsubcultuur, waarin afkomst een grote maar geen definierende rol speelt.

Citaat:
Misschien moeten we eens stoppen met het napraten van de Nordine Taouils van deze wereld als ze schermen met godsdienstvrijheid en hem vragen wat een meisje in zijn opinie een goede gelovige maakt: haar gedrag of haar uiterlijk.
Die imam interesseert mij niet. Wat mij wel interesseert, is of het hoofddoekenverbod positieve effecten zal hebben. Voorlopig zie ik alleen maar dit: boze racisten verbieden kenmerk geloof. Voor een wietrokende, joggingbroekdragende hangjongere ergens uit Shab Kiel zal dit zo overkomen.
Oud 8 september 2009, 12:26   #36
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel, als ze buiten de school hun hoofddoek mogen opzetten, wat is dan het probleem juist? er is dus hoegenaamd geen druk op die meisjes om hun hoofddoek compleet af te zetten, dat hoeft enkel binnen de schoolmuren.

maar voor jou is dus de druk van de radicale moslims op die meisjes om altijd die hoofddoek te dragen en het liefst dan nog met zo veel mogelijk bedekking (want op den duur was dat dus de vraag: hoe bedekend is je hoofddoek) niet belangrijk, maar de vraag om tijdens de schooluren die hoofddoek efkes af te zetten, is voor jou radicaliserend??
Als het buiten de schoolmuren niet moet, waarom dan wel binnen de schoolmuren? Heeft het een nut of dit Pavloviaanse regeldraverij?

En die vraag op zich is radicaliserend, ja. Het Islamdiscours in dit land is een vat vol buskruit. Dat begrijp je nu ook wel hopelijk.
Oud 8 september 2009, 12:30   #37
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak hem af, zoon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Edit: Dit gezegd zijnde, zou ik nooit mee strijden voor het recht een hoofddoek te dragen, er zijn wel belangrijker zaken.
Zoals djembé spelen?
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:33   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat wel degelijk zoiets als "de allochtone jongere", statistisch gezien. De grenzen tussen allochtonen en autochtonen zijn vaag en er bestaat "cultuuruitwisseling", maar het blijven twee gescheiden blokken.
Merk op dat ik zeer statistisch spreek: individuele gevallen en uitzonderingen interesseren mij niet.
Het is in feite eerder een jeugdsubcultuur, waarin afkomst een grote maar geen definierende rol speelt.

Die imam interesseert mij niet. Wat mij wel interesseert, is of het hoofddoekenverbod positieve effecten zal hebben. Voorlopig zie ik alleen maar dit: boze racisten verbieden kenmerk geloof. Voor een wietrokende, joggingbroekdragende hangjongere ergens uit Shab Kiel zal dit zo overkomen.
positieve gevolgen: de meisjes die onder druk van de anderen vroeger een hoofddoek droegen, voelen zich nu op school vrij.

of tellen die meisjes niet mee?
Oud 8 september 2009, 12:35   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeggen dat duurzame emancipatie buiten de staat om moet gebeuren is niet echt 'naïef'. Denken dat duurzame emancipatie door middel van de staat kan gebeuren, is dat wel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:38   #40
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
positieve gevolgen: de meisjes die onder druk van de anderen vroeger een hoofddoek droegen, voelen zich nu op school vrij.

of tellen die meisjes niet mee?
Dat kan best zijn.
Maar wat als de schoolpoort sluit om half vijf en de Mutaween door de straten aan het patrouilleren is?

Laatst gewijzigd door IronChef : 8 september 2009 om 12:41.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be