Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 14:47   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is zelfs nòg beter! En hare vent natuurlijk ook!
Nee, heel die familie moet eraan geloven. Men moet ze door het dorp jagen en spitsroede laten lopen, aan de schandpaal ermee.

Verdraagzaamheid kan toch mooi zijn nietwaar. Toch wanneer het van toepassing is op uzelf of waar u voor staat nietwaar raf.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:49   #22
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Yep! Onmiddellijk en onherroepelijk vergunning intrekken!
ik zou niet weten waarom. Mishandelt ze de aan haar toevertrouwde kindjes? Verwaarloost ze ze? Is het gebouw waarin ze de kindjes huisvest onveilig? Geeft ze de kindjes geen of minderwaardig eten? Laat de hygiene te wensen over?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:51   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als mensen hun kinderen daar naar toe willen sturen, zie ik niet in waarom ik of iemand anders dat zou moeten verbieden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:51   #24
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Onthaalmoeders moeten hun woonvertrek neutraal inrichten! Zo niet geen licentie!
Oud 8 september 2009, 14:52   #25
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
2
Als de keus bij u moest liggen, zouden ze toch minstens één keer spitsroede moeten lopen nietwaar. Alleen al om uw geestesverwanten uit vervlogen tijden eer aan te doen nietwaar.

Oud 8 september 2009, 14:54   #26
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Onthaalmoeders moeten hun woonvertrek neutraal inrichten! Zo niet geen licentie!
wat een zever. wat is neutraal? Mag Pingu aan de muur? Een kruisbeeld? Piet piraat?
Kindjes blijven niet in het woonvertrek: ze slapen apart, ze eten in de keuken, ze spelen in de veranda of buiten in de tuin. Moet dat ook allemaal neutraal zijn?
Oud 8 september 2009, 14:55   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Als de keus bij u moest liggen, zouden ze toch minstens één keer spitsroede moeten lopen nietwaar. Alleen al om uw geestesverwanten uit vervlogen tijden eer aan te doen nietwaar.
ık heb geen geestesverwanten uıt vervlogen tıjden, zoals dat voor jou het geval ıs.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:57   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neutraliteit hoeft voor mij niet. Posters van het AFF of zo zou ik geen probleem vinden
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:58   #29
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Over een onthaalmoeder die anno 1935 in Duitsland een foto van Stalin aan de muur zou hangen hebben, zouden niet zoveel woorden vuilgemaakt worden, die zou nieuwjaar waarschijnlijk niet gehaald hebben.. Het bezit van een 78 tourenplaatje met "Negermuziek" was voldoende om naar een leuk "heropvoedingskamp" gestuurd te worden..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:59   #30
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wat een zever. wat is neutraal? Mag Pingu aan de muur? Een kruisbeeld? Piet piraat?
Kindjes blijven niet in het woonvertrek: ze slapen apart, ze eten in de keuken, ze spelen in de veranda of buiten in de tuin. Moet dat ook allemaal neutraal zijn?
Ik doel op politieke en religieuze overtuigingen.
Oud 8 september 2009, 15:00   #31
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als mensen hun kinderen daar naar toe willen sturen, zie ik niet in waarom ik of iemand anders dat zou moeten verbieden.
Correct, degene die hun kinderen er naar toe brengen zullen waarschijnlijk met de persoon hebben kennis gemaakt waar ze hun kind aan toevertrouwen en zullen waarschijnlijk de inrichting/decor van de plaats ook wel gezien hebben is toch logisch of niet. Dat dit dan oké is voor hen, wat is dan het probleem voor anderen die er niets mee te maken hebben.

Oud 8 september 2009, 15:02   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pıttıg detaıl : de heer des huızes zou klacht tegen de VRT neerleggen, en een advocaat van VB-strekkıng (geheel toevallıg, waarschıjnlıjk ) gaat dıe zaak behartıgen.
Oud 8 september 2009, 15:03   #33
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doel op politieke en religieuze overtuigingen.
Citaat:
en hoe zou dat nu ineens een invloed hebben op een aan de onthaalmoeder toevertrouwde baby/peuter?

denkt ge nu echt dat zij een notie hebben van de betekenis van wat er tegen de muur geplakt wordt?
Oud 8 september 2009, 15:13   #34
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Over een onthaalmoeder die anno 1935 in Duitsland een foto van Stalin aan de muur zou hangen hebben, zouden niet zoveel woorden vuilgemaakt worden, die zou nieuwjaar waarschijnlijk niet gehaald hebben.. Het bezit van een 78 tourenplaatje met "Negermuziek" was voldoende om naar een leuk "heropvoedingskamp" gestuurd te worden..
Die zou zelfs '39 nog hebben gehaald, denk maar aan het Molotov - Von Ribbentrop akkoord.

Zoals u ergens hebt aangegeven zwak zeer zwak. 't Is maar dat er een publiek is voor verhalen nietwaar.

Oud 8 september 2009, 15:14   #35
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Van verbieden is geen sprake, het gaat hier over de erkenning door Kind & Gezin.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:23   #36
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Pıttıg detaıl : de heer des huızes zou klacht tegen de VRT neerleggen, en een advocaat van VB-strekkıng (geheel toevallıg, waarschıjnlıjk ) gaat dıe zaak behartıgen.
Ja pietje, iedereen heeft toch recht op verdediging nietwaar. Of zou het kunnen dat volgens u niet iedere burger dit recht zou mogen hebben. Waarschijnijk zoals in uw rechtstaat ook niet iedere burger z'n stem enige waarde heeft hé pietje.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 8 september 2009 om 15:24.
Oud 8 september 2009, 15:26   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Ja pietje, iederen heeft toch recht op verdediging nietwaar. Of zou het kunnen dat volgens u niet iedere burger dit recht zou mogen hebben. Waarschijnijk zoals in uw rechtstaat ook niet iedere burger z'n stem enige waarde heeft hé pietje.
uıteraard. Ik vınd het enkel zeer treffend dat VB-advocaten Nazı-mınnend Vlaanderen ter hulp snellen. Nıet dat mıj dat verwondert, maar toch....
Oud 8 september 2009, 15:42   #38
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Haar sympathieën voor Hitler zijn walgelijk, maar daar heb ik geen zaken mee. Het feit dat ze kinderen moet opvoeden veranderd de situatie natuurlijk. Maar als deze vrouw haar hobby’s en gedachtegoed strikt gescheiden houdt van haar werk, zie ik geen probleem.

Al mijn leerkrachten Nederlands en Geschiedenis van wie ik les kreeg gedurende mijn middelbare schoolcarrière waren linkse ratten. 6 Jaar lang heb ik te horen gekregen dat het VB niet deugt, wat voor onmensen collaborateurs wel niet waren, dat flamingant gelijk staat aan neonazi, enz enz. Eén van mijn leerkrachten Nederlands droeg een che T-shirt in de les en een andere stopte zijn sympathieën voor Groen! en afkeer van het VB niet onder de schoolbanken en stoelen. Een lerares Geschiedenis heeft mij vaak genoeg ingepeperd dat ik mij moest schamen omdat ik blank, Europees en van het mannelijk geslacht ben.

Moet men al deze leerkrachten ontslaan?
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:44   #39
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Haar sympathieën voor Hitler zijn walgelijk, maar daar heb ik geen zaken mee. Het feit dat ze kinderen moet opvoeden veranderd de situatie natuurlijk. Maar als deze vrouw haar hobby’s en gedachtegoed strikt gescheiden houdt van haar werk, zie ik geen probleem.

Al mijn leerkrachten Nederlands en Geschiedenis van wie ik les kreeg gedurende mijn middelbare schoolcarrière waren linkse ratten. 6 Jaar lang heb ik te horen gekregen dat het VB niet deugt, wat voor onmensen collaborateurs wel niet waren, dat flamingant gelijk staat aan neonazi, enz enz. Eén van mijn leerkrachten Nederlands droeg een che T-shirt in de les en een andere stopte zijn sympathieën voor Groen! en afkeer van het VB niet onder de schoolbanken en stoelen. Een lerares Geschiedenis heeft mij vaak genoeg ingepeperd dat ik mij moest schamen omdat ik blank, Europees en van het mannelijk geslacht ben.

Moet men al deze leerkrachten ontslaan?
Atheneum?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:45   #40
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk gaan ze er weer munt uit slaan:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...almoeder.dhtml

Vrijheid van meningsuiting zou mooier zijn. Je hebt ook recht om te beslissen je kinderen niet naar een bepaalde onthaalmoeder te sturen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be