Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 08:08   #181
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe fel hij heeft moeten 'uitlokken' gezien het portret van Hitler er aan de muur hing. Bij mij mogen ze nog zoveel uitlokken zoveel ze willen, ik zal nooit zoiets zeggen.

Overigens spreek je dan ook de ouders tegen wiens kinderen naar daar gingen en al verklaarden op de hoogte te zijn van haar nazi-sympathiëen.
Ik denk wel dat er hier sprake is van uitlokking. Nu ja... ik spreek die foto niet goed. Maar het gaat hier over Hoboken. Ik heb twee collega's die er wonen. Beiden hoogopgeleid en waarschijnlijk met een loon waaraan het mijne niet kan tippen. Van beiden heb ik al gehoord dat ze het zat zijn over hoe het daar gaat. Van Hitler-verering kan ik hen niet verdenken, maar duw nog eens harder en misschien gaat er eentje over de schreef met uitspraken. Dan heb je weer een sappige reportage en raakt ie zijn werk nog eens kwijt ook! FUN FUN FUN!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:11   #182
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk wel dat er hier sprake is van uitlokking. Nu ja... ik spreek die foto niet goed. Maar het gaat hier over Hoboken. Ik heb twee collega's die er wonen. Beiden hoogopgeleid en waarschijnlijk met een loon waaraan het mijne niet kan tippen. Van beiden heb ik al gehoord dat ze het zat zijn over hoe het daar gaat. Van Hitler-verering kan ik hen niet verdenken, maar duw nog eens harder en misschien gaat er eentje over de schreef met uitspraken. Dan heb je weer een sappige reportage en raakt ie zijn werk nog eens kwijt ook! FUN FUN FUN!
En wat met de ouders die getuigden dat ze een goede onthaalmoeder was en dat ondanks dat ze wisten van de Nazi-sympathiëen. Die liegen dan ook?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:12   #183
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het gewoon nog altijd niet kunnen dat een riooljournalist zomaar eventjes gaat opnemen en filmen. Van wie kwam die tip? Wie rook daar bloed?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:21   #184
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat met de ouders die getuigden dat ze een goede onthaalmoeder was en dat ondanks dat ze wisten van de Nazi-sympathiëen. Die liegen dan ook?
Als ze daar een kind van 2 jaar droppen omdat ze elders op wachtlijsten staan en er geen erg in zien dat hun kind een VMO vlag of een boekenkast met boeken over WOII zien en zelfs een portret van Adolf op een moment dat die kinderen meer bezig zijn met de andere peuters te verkennen en te wachten op de volgende maaltijd?

Ik zou dan meer aanstoot nemen aan de wapencollectie van manlief. Maar daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien en ik heb de man zelf er nog niet over horen getuigen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2009, 08:22   #185
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Het is de schuld van de linkse media! Je gaat niet zomaar een prive-woning binnen met een verborgen camera, daar zit een reukje aan! De linkse media heeft met opzet deze vrouw voor de leeuwen gegooit om weeral de schuld te steken op het nazisme!

Personen zoals haar en haar man zijn er honderdduizenden in Antwerpen! Iedereen is vrij te doen in zijn eigen privewoning, vrij om een mening te hebben etc.

En tenslotte de waarheid kwetst want alles wat deze vrouw vertelde is ook waar: vreemdelingen nemen inderdaad onze woningen en leefruimte af en wij als vlamingen zijn de dupe ervan!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:22   #186
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Op France 2 hebben ze vanavond het eerste deel van "Apocalypse" uitgezonden (al vroeger op de RTBF uitgezonden) :
http://programmes.france2.fr/apocaly...erre-mondiale/

Een serie in 6 delen over de Tweede Wereldoorlog en de neo-nazi regime van Hitler! Na de uitzending van vanavond (en het waren enkel de twee eerste delen), kan men zich nog meer afvragen hoe men nu Hitler kan vereren.
Een eerste stap in het vereren van Hitler's gedachtengoed is het vervolgen van mensen met een "foute" mening.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:23   #187
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vind het gewoon nog altijd niet kunnen dat een riooljournalist zomaar eventjes gaat opnemen en filmen. Van wie kwam die tip? Wie rook daar bloed?
Morgen zit een Baskische collaborateur bij jou in huis met een camera in zijn vest... Overmorgen is het reeds kermis op TVE en ben je officieel lid van Al-Quada.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2009, 08:23   #188
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ze daar een kind van 2 jaar droppen omdat ze elders op wachtlijsten staan en er geen erg in zien dat hun kind een VMO vlag of een boekenkast met boeken over WOII zien en zelfs een portret van Adolf op een moment dat die kinderen meer bezig zijn met de andere peuters te verkennen en te wachten op de volgende maaltijd?

Ik zou dan meer aanstoot nemen aan de wapencollectie van manlief. Maar daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien en ik heb de man zelf er nog niet over horen getuigen.

Ja maar, nu verander je van onderwerp. Net zei je dat de uitspraken ontlokt zouden zeiden. Terwijl, op zijn minst, een aantal ouders op de hoogte waren van nazi-sympathieën. Sympathieëen dus en niet de boekenkast van de vrouw des huizes. Verder toch vrij gek dat je van uitlokking durft spreken als de vrouw het heeft over haar man die een oude nazi is, de goede ideeën van Hitler en dat terwijl er een Hitler portret boven haar hoofd hangt.

De wapencollectie is een ander debat.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 9 september 2009 om 08:25.
Oud 9 september 2009, 08:24   #189
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een eerste stap in het vereren van Hitler's gedachtengoed is het vervolgen van mensen met een "foute" mening.
Wijze woorden... soms als manna uit de lucht.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2009, 08:24   #190
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is verkeerd door het feit dat ze toch voor kinderen zorgt.
Ik dacht dat dat net de bedoeling was van een onthaalmoeder.

Citaat:
En ja, ik vind het triestig dat men nog Hitler-aanhangers anno 2009 hebt.
Ik vind het veel triestiger dat men anno 2009 zoveel mensen heeft die beweren Hitler een monster te vinden maar in de praktijk wel delen van zijn gedachtengoed toepassen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 9 september 2009 om 08:24.
Oud 9 september 2009, 08:28   #191
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Absoluut, maar een nog grotere stap is jezelf een Nazi noemen en een portret van hem bij je thuis ophangen en zijn aanpak verheerlijken.
Oud 9 september 2009, 08:28   #192
abou Anis
Minister-President

Standaard

Zopas gehoord dat de onthaalmoeder en haar man uit het VB gezet zijn. Weer twee nazi's waar het VB van kan beweren dat ze geen lid van de partij zijn. Toch gek dat er maar nazi's blijven opduiken in die partij...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:34   #193
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Zopas gehoord dat de onthaalmoeder en haar man uit het VB gezet zijn. Weer twee nazi's waar het VB van kan beweren dat ze geen lid van de partij zijn. Toch gek dat er maar nazi's blijven opduiken in die partij...
Wat had je dan verwacht? Dat ze een bloemeke gingen krijgen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:36   #194
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Toch triestig hoe sommigen hier naast de kwestie blijven lullen. Natuurlijk gaat het niet over dat portret van Hitler (of de vlaggen en boeken). Indien het daarbij gebleven zou zijn, dan was er echt niet zo'n ophef geweest. Het gaat om haar uitspraken, die echt wel ver gingen. Zo ver dat zelfs het VB zich genoodzaakt zag om het koppel uit de partij te zetten... En het is natuurlijk nogal onnozel om te beweren dat het uitgelokt is. Ze loopt er openlijk mee te koop, wat ook blijkt uit de getuigenis van de moeder wiens kinderen naar die onthaalmoeder gingen. Ze kan het duidelijk ook niet scheiden van haar werk, want wie goed heeft opgelet, zal horen dat er tijdens haar xenofoob geraas duidelijk kindjes te horen zijn op de achtergrond (onthaalouders vangen overigens niet alleen baby's en peuters op, maar doen ook naschoolse opvang van kleuters en in sommige gevallen zelfs nog iets oudere kinderen). Vandaag blijkt ook dat een moeder van Jamaicaanse al eens klacht had ingediend tegen de onthaalmoeder omwille van racistische opmerkingen.

Maar veel erger is nog dat er blijkbaar ook al sprake was van een klacht omwille van lijfstraffen. En Kind en Gezin maakt zich er dan van af door te zeggen dat er bij inspectie geen aanwijzingen voor werden gevonden. Alsof die onthaalmoeder lijfstraffen zal geven (of racistische opmerkingen zal maken) in het bijzijn van inspectie! Dat van die lijfstraffen verbaast mij alleszins niets. Haar uitspraken over "opvoeding" deden mij eerder al vermoeden dat het daar echt niet pluis was. Best mogelijk dat er mensen zijn die geen graten zien in zo'n "opvoeding", maar ik zie alleen niet in waarom Kind en Gezin mensen met zulke achterhaalde ideeën omtrent "opvoeding" zou moeten erkennen. Laat staan waarom de staat daar financieel zou moeten voor tussenkomen. Er is dan ook geen sprake van broodroof, ze mag gewoon verder kinderen opvangen. Het enige verschil is dat de ouders geen financieel attest meer krijgen.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 september 2009 om 08:42.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:43   #195
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut, maar een nog grotere stap is jezelf een Nazi noemen en een portret van hem bij je thuis ophangen en zijn aanpak verheerlijken.
Dat praat het eerste nog niet goed. Maar ik apprecieer dat je de manier waarop die onthaalmoeder over haar gedachtengoed wordt aangepakt erkent als een stap in de verering van Hitler's ideeën.
Oud 9 september 2009, 08:45   #196
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Inderdaad, dat is gek. De praktijk wijst immers uit dat de zelfverklaarde democraten veel sterker zijn in het vervolgen van mensen met een gedachtengoed dat hen niet aanstaat. Je zou dan verwachten dat nazi's zich eerder tot die partijen aangetrokken voelen.
Oud 9 september 2009, 08:46   #197
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is gek. De praktijk wijst immers uit dat de zelfverklaarde democraten veel sterker zijn in het vervolgen van mensen met een gedachtengoed dat hen niet aanstaat. Je zou dan verwachten dat nazi's zich eerder tot die partijen aangetrokken voelen.
En toch zitten ze bij het VB.

Straf hè?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:53   #198
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch triestig hoe sommigen hier naast de kwestie blijven lullen. Natuurlijk gaat het niet over dat portret van Hitler (of de vlaggen en boeken). Indien het daarbij gebleven zou zijn, dan was er echt niet zo'n ophef geweest. Het gaat om haar uitspraken, die echt wel ver gingen. Zo ver dat zelfs het VB zich genoodzaakt zag om het koppel uit de partij te zetten... En het is natuurlijk nogal onnozel om te beweren dat het uitgelokt is. Ze loopt er openlijk mee te koop, wat ook blijkt uit de getuigenis van de moeder wiens kinderen naar die onthaalmoeder gingen.
Uit die getuigenis blijkt ook dat het een heel goeie onthaalmoeder was. Die getuige was duidelijk tegen dat gedachtengoed, en blijkbaar heeft zij bij haar kinderen geen enkele indoctrinatie kunnen vaststellen.

Citaat:
Ze kan het duidelijk ook niet scheiden van haar werk, want wie goed heeft opgelet, zal horen dat er tijdens haar xenofoob geraas duidelijk kindjes te horen zijn op de achtergrond (onthaalouders vangen overigens niet alleen baby's en peuters op, maar doen ook naschoolse opvang van kleuters en in sommige gevallen zelfs nog iets oudere kinderen).
Kom kom, "kindjes op de achtergrond" betekent helemaal niet dat ze haar gedachtengoed niet van haare werk kan scheiden. Ze was met de journalist aan het praten, niet de kinderen aan het indoctrineren. Je zoekt maar een stok om de hond te slaan.

Citaat:
Vandaag blijkt ook dat een moeder van Jamaicaanse al eens klacht had ingediend tegen de onthaalmoeder omwille van racistische opmerkingen.
Iemand met lange tenen? Of iemand die denkt dat er geld te rapen valt?

Citaat:
Maar veel erger is nog dat er blijkbaar ook al sprake was van een klacht omwille van lijfstraffen. En Kind en Gezin maakt zich er dan van af door te zeggen dat er bij inspectie geen aanwijzingen voor werden gevonden. Alsof die onthaalmoeder lijfstraffen zal geven (of racistische opmerkingen zal maken) in het bijzijn van inspectie! Dat van die lijfstraffen verbaast mij alleszins niets.
Welke lijfstraffen? Is een kind eens een tik geven al een lijfstraf?

Citaat:
Haar uitspraken over "opvoeding" deden mij eerder al vermoeden dat het daar echt niet pluis was. Best mogelijk dat er mensen zijn die geen graten zien in zo'n "opvoeding", maar ik zie alleen niet in waarom Kind en Gezin mensen met zulke achterhaalde ideeën omtrent "opvoeding" zou moeten erkennen. Laat staan waarom de staat daar financieel zou moeten voor tussenkomen. Er is dan ook geen sprake van broodroof, ze mag gewoon verder kinderen opvangen. Het enige verschil is dat de ouders geen financieel attest meer krijgen.
In de praktijk betekent dit dat ze heel wat klanten niet meer zal kunnen aantrekken. Broodroof dus.
Oud 9 september 2009, 08:54   #199
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En toch zitten ze bij het VB.

Straf hè?
Niet echt. Een racist als bvb Dewinter trekt nu eenmaal nazi's aan. En hij probeert nu eenmaal niet de grote democraat uit te hangen itt de fascisten van de traditionele partijen.
Oud 9 september 2009, 08:59   #200
Liberty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er is dan ook geen sprake van broodroof, ze mag gewoon verder kinderen opvangen. Het enige verschil is dat de ouders geen financieel attest meer krijgen.
Dat komt neer op broodroof omdat voor haar andere concurrentieregels gelden.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk er niks zou voor voelen om mijn kroost aan haar zorgen over te laten.
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them
In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea.
Liberty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be