![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strange... het argument was toch steeds dat deze twee scholen dat hadden ingevoerd omdat het concentratiescholen waren geworden en dat anderen zich er niet meer thuis zouden voelen ? Vertel me hoe je baas over eigen hoofd, zoals je dat mooi stelt, kan zijn indien je verboden wordt iets dat je wilt dragen uit religieuze of wat dan ook voor redenen op je hoofd te zetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is net dat er ook een 'na school' bestaat en die meiskes wederom verplicht zouden worden dat onding te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() althans voor eventjes ... daarna moet die weer netjes op Of bedoel je dat gedeelte dat er anders geen zou dragen maar slechts onder druk van medeleerlingen zich daartoe gedwongen voelde ? Citaat:
Die anderen ( toch de meerderheid hier ) die tellen niet mee ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een boerka is een stap te ver, net als een cahoul. Maar onderwijsinstellingen zijn verondersteld rationele instellingen te zijn waar men achterlijkheid bestrijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan al degenen die de mond hier vol hebben over rechten, identiteit en andere hoogdravende termen, deze vraag: hoe komt het dat moslimmeisjes tot pakweg eind jaren '90 zich moslim voelden zonder die hoofddoek? Het terugplooien op die identiteit als reactie op discriminatie verklaart dat bijvoorbeeld lang niet helemaal. Ze zouden namelijk ook kunnen terugplooien op hun identiteit als Marokkanen of Turken. Zoals de nakomelingen van Italiaanse immigranten deden (en nog doen in een aantal gevallen). Nog een vraagje: waarom is dit blijkbaar vooral een probleem van Marokkaanse moslima's terwijl ik de indruk heb dat het bij de Turkse meisjes veel minder een issue is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik zie die punkers al hun hanenkam afzetten bij de schoolpoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel is dat begonnen op deze datum 9/11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Atatürk enzo. Laatst gewijzigd door IronChef : 8 september 2009 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en is het aantal echt zo belangrijk? moet je niet als linkse vooral de kant van de onderdrukte kiezen? wat mij het meest facineert, moet ik zeggen, is de constatatie dat sommige progressieve atheïsten hier de kant kiezen van conservatieve gelovigen. ik vraag me af of ze dan consequent zijn en ook de kant kiezen van de paus in zijn verbod op condooms?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wat de hoofddoek betreft is de situatie in Marokko zelf vergelijkbaar met Turkije hoor. Toch als ik mag afgaan op wat Marokkaanse vrouwen me daarover vertellen. Ik heb vorige week nog het verhaal gehoord van een studente geneeskunde in Marokko die een stageplaats geweigerd werd omdat ze ... een hoofddoek droeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan (deels) baas over je eigen hoofd zijn (zoals overigens niet ik maar de organisatie BOEH dat zo mooi stelt) met een algemeen verbod in de scholen doordat niemand van je medeleerlingen je nog kan 'aansporen' om die doek te dragen om aan hen te tonen wat een goede moslima je wel niet bent. Misschien dat sommige van die 'vrome zusters' na een tijdje gaan inzien dat die hoofddoek daar helemaal geen vereiste voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Nu de Raad van State van de koepel van het Gemeenschapsonderwijs een beslissing vraagt voor al hun scholen lijkt het hek me helemaal van de dam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb beter van jullie verwacht. Nuja, als ik dit lees, is het niet moeilijk dat klein-links zielig is. Zo leden, zo groepje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga eens met die mensen spreken. een hoofddoekenverbod zorgt effectief wel voor meer vrijheid. ja hoor, een verbod kan leiden tot meer vrijheid.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Zozo, hoe zorgt het verbod voor meer vrijheid? Doordat een symbool verdwijnt zijn de meisjes plots niet meer onderdrukt?
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 september 2009 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn zij die - gebaseerd op richtlijnen uit het buitenland (niet Marokko of Turkije) - een extreem onverdraagzame lezing van de islam verspreiden. De huidige commotie heeft zoniet alles dan toch veel met hen te maken. De eerste generatie Marokkaanse en Turkse immigranten, zij die een groot deel van toen bestaande de moskeeën met eigen spaargeld heeft opgericht, hanteerde een veel coulantere lezing van de islam. Logisch, zij zaten niet in een ivoren toren. Wat men hen kan verwijten is dat ze zich op grote schaal uit hun eigen moskeeën hebben laten verdrijven. Maar wat men hen niet kan verwijten is dat ze dat nooit hebben aangekaart. Maar dat terzijde. Het zijn de Taouils die er in grote mate voor verantwoordelijk zijn dat meisjes 'aangespoord' worden om van het moment dat ze zich op straat begeven te laten zien wat voor een goede gelovigen ze wel zijn. Zij die nu aan de zijde van Taouil strijden tegen het hoofddoekenverbod strijden zij aan zijn met extreem-rechts. |
|
![]() |
![]() |