Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 11:16   #221
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Leopold 2 heeft zelfs standbeelden staan in dit land.
Dat betekent nog niet dat wij hem aanbidden, laat staan dat we zijn 'ideeën' goedkeuren.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:18   #222
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik heb er kippenvel van, ik ben ontgoocheld en het maakt mij kwaad. De manier waarop de VRT dit gedaan heeft, heeft hun alle geloofwaardigheid afgenomen, dit is riooljournalistiek, terwijl er zoveel talent zit bij de VRT, dit is echt dag allemaal niveau. Bravo VRT, je hebt het leven van een vrouw die je had kunnen helpen kapot gemaakt...mooi wereldbeeld
Hoe zou de VRT die vrouw moeten helpen hebben? Is ze ziek misschien?
Is ze ontoerekeningsvatbaar?

Trouwens, wat vond je van haar verwijzing naar een bepaalde jeugdbeweging?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:19   #223
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat blijkt helemaal niet uit die getuigenis! Uit die getuigenis blijkt dat de ouders in kwestie tevreden waren bij die onthaalmoeder (deze ouders waren dan ook geen allochtonen of kleurlingen hé). Maar blijkbaar waren verschillende andere ouders dat niet, blijkt nu. Maar K&G liet begaan... blijkbaar was er een undercoverreportage nodig om daar verandering in te brengen. Het falen van K&G is eigenlijk nog het ergst van al in deze zaak.
1. Wapens aan de muur kunnen natuurlijk niet, maar daarvan was in de reportage geen sprake. Blijkbaar zijn daar dus maatregelen getroffen.

2. Er zijn wel meer kinderen die wenen bij onthaalmoeders en er niet graag naartoe gaan. Verlatingsangst heet zoiets. Ik wil wel eens aanwijzingen zien die tonen dat dat komt omwille van de aanpak van die onthaalmoeder.

Citaat:
Leg mij geen woorden in de mond aub... ik heb nergens gesproken van indoctrinatie. Ze was overigens niet met een journalist aan het praten, maar met een vader die mogelijk zijn dochter aan haar wou toevertrouwen. Het was dus wel degelijk een werksituatie. Denk je nu echt dat kinderen niet horen wat er gezegd wordt? Dat het bestempelen van joden/moslims als slechte mensen onschuldig is (zeker als dat herhaaldelijk gebeurt)?
1. Die "vader" vroeg er zelf achter. Uitlokking heet zoiets.

2. Jij weet helemaal niet in welke mate die kinderen dat gesprek konden verstaan, laat staan dat ze begrepen wat er werd gezegd.

Citaat:
Het grootste probleem dat ik heb met een onthaalmoeder met dergelijke ideeën is dat het simpelweg onmogelijk is dat zij haar ideeën niet doorzet bij de opvoeding/verzorging van de kinderen. M.a.w. dat zij allochtone of gekleurde kinderen navenant zal behandelen.
Dat weet jij niet. Voor een chirurg is een bij een inval gewond geraakte kinderverkrachter ook maar een patient als een ander.

Citaat:
Waarom de ene getuige klakkeloos geloven en de andere afdoen als een leugenaar/profiteur? Een beetje bevooroordeeld misschien? Er waren overigens al meer klachten van verschillende ouders, zoals ik al zei.
Ik heb nog steeds geen reden om aan te nemen dat er daar een probleem was. "Mijn kind weende er heel de dag" betekent helemaal niets. Ik vermoed dat er wel meer onthaalouders zijn die wel eens klachten krijgen. Je kan nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen. Maar iets concreets heb ik nog niet gezien.

Citaat:
Wat mij betreft wel. Zeker als het een onthaalmoeder is die dat doet. Denk je dat de onthaalmoeder in kwestie in een gesprek met K&G of de ouders zal zeggen dat ze tikken uitdeelt? Nee dus, want dan was ze haar erkenning al lang kwijt (of had ze die nooit gekregen) en dan zouden de ouders die daar een probleem mee hadden, hun kinderen daar natuurlijk nooit hebben ondergebracht.
Veel kinderen krijgen wel eens een tik van hun ouders wanneer dat nodig is. En maar goed ook, zolang het niet overdreven is. Dat is "lijfstraf" wel een heel overdreven en tendentieuze term, maar dat is dan ook de bedoeling van deze heksenjacht.

Citaat:
Enig idee hoeveel niet erkende onthaalmoeders er zijn? Waarschijnlijk niet, want dan zou je deze opmerking niet maken. Uit de reportage van Terzake bleek overigens duidelijk dat ze er zelf niet mee inzat om haar erkenning kwijt te spelen. Ook nogal hypocriet om toch een erkenning te willen van een organisatie waar je zo'n afkeer van hebt. Maar die hypocrisie is allerminst verbazingwekkend.
Onthaalouders met een attest van K&G hebben o.a. het voordeel dat hun klanten de kosten van het onthaal kunnen inbrengen in de belastingen (zie ook http://www.kindengezin.be/Profession...en/default.jsp). Er is dus wel degelijk een voordeel aan verbonden (meer klanten, want iedereen wilt nu eenmaal die kosten graag recupereren), en het is dus helemaal niet hypocriet om daarvan te profiteren. Het zou veel hypocrieter zijn om zich voor te doen als Jeanine Modaal en in het geniep aan Hitler-verering te doen. En dat is waar we naartoegaan met heksenjachten als deze.

Citaat:
Ik zou wel eens willen zien hoeveel mensen er hier de verdediging zouden opnemen voor een onthaalouder die een hoofddoek draagt, openlijk Al Qaida aanhanger is en door ouders al eens beschuldigd werd van het geven van lijfstraffen of het maken van discriminerende opmerkingen over niet-moslims... Voor alle duidelijkheid: die zou van mij ook stante pede haar vergunning kwijt mogen zijn.
Als er kan aangetoond worden dat er wel degelijk echte lijfstraffen werden gegeven, en er wordt aangetoond dat die kinderen echt worden geindoctrineerd, dan mogen daar zeker sancties genomen worden. Maar in dit geval is dat niet zo.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:20   #224
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Waarom kunnen wapens aan de muur niet?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:21   #225
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat betekent nog niet dat wij hem aanbidden, laat staan dat we zijn 'ideeën' goedkeuren.
Je hebt gelijk. We hebben immers de gewoonte om standbeelden op te richten van mensen die we afkeuren. Vraag maar aan de gemiddelde BUB-er, zij moeten ook niets weten van die gozer.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 9 september 2009, 11:21   #226
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom kunnen wapens aan de muur niet?
Dat vraag ik me nu ook al heel de tijd af...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 9 september 2009, 11:26   #227
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorlogswapens schieten niet spontaan. Lijkt meer op een hetze dan op een rationele beslissing. De "oh nee, wapens"-gedachte. In mijn kamer hangt ook het een en het ander, waaronder zaken waarmee men op 100 meter iemand kan doorboren.
Denkt u mss dat een peuter/kleuter niet in staat is om de trekker over te halen?

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...rschuwing.html

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...borst.html#via

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...oeder.html#via

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/..._neer.html#via

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf10052006_060

Dat u wapens in uw huis hebt hangen is uw zaak, maar dat mensen die dagelijks meerdere kinderen opvangen een hele wapencollectie in huis hebben, dat gaat u toch niet goed praten neem ik aan?
Oud 9 september 2009, 11:29   #228
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe zou de VRT die vrouw moeten helpen hebben? Is ze ziek misschien?
Is ze ontoerekeningsvatbaar?

Trouwens, wat vond je van haar verwijzing naar een bepaalde jeugdbeweging?
Ik ga er vanuit dat die vrouw niet direct snugger is, je kunt die vrouw helpen door te wijzen op het feit dat bepaalde zaken niet kunnen op een manier waarbij ze haar job kan behouden, waarbij ze haar respect kan behouden,... of moeten we iedereen die bijvoorbeeld niet met geld kan omgaan op TV gaan showen en met 1000 pijlen er rond: "Deze mens kan niet met geld omgaan"? Dat is iemand in de grond duwen, iemand kapot maken en niet iets positief.

Txiki, op die laatste idiote opmerking ga ik niet reageren. Ze is totaal ongepast.

Laatst gewijzigd door Nelle : 9 september 2009 om 11:31.
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:29   #229
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ja, want wapens aan de muur hangen laag genoeg om de trekker te overhalen en zijn geladen en opgespannen.

Dit begint absurde vormen aan te nemen. De puriteinse Amerikaanse hetze tegen tetten, maar dan in een andere vorm: eentje tegen wapens.

Alsof jullie de god Mars kunnen vermoorden met wat verlichtingswaarden en een wijsvingertje. Hah!
Oud 9 september 2009, 11:30   #230
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je hebt gelijk. We hebben immers de gewoonte om standbeelden op te richten van mensen die we afkeuren. Vraag maar aan de gemiddelde BUB-er, zij moeten ook niets weten van die gozer.
Draagde Leopold II een bepaalde verderfelijke idiologie uit? Zijn er mensen die hem vereren en zeggen dat zijn visies goed waren? Zijn er mensen die zeggen dat we naar Congo moeten gaan en daar een miljoen handjes moeten gaan afkappen?

Blijf eens bij de essentie a.u.b.!
Oud 9 september 2009, 11:32   #231
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Draagde Leopold II een bepaalde verderfelijke idiologie uit?
Zeer zeker.

Citaat:
Zijn er mensen die hem vereren en zeggen dat zijn visies goed waren?
Ik had zo iemand in de klas. Overtuigde CD&V-er en grootburger. Hij maakte nog spreekbeurten over de goede daden van de Belgen in Kongo.

Citaat:
Zijn er mensen die zeggen dat we naar Congo moeten gaan en daar een miljoen handjes moeten gaan afkappen?
Nee, dat niet. Maar ik ken er wel die vinden dat Congo terug Kongo moet worden.
Oud 9 september 2009, 11:33   #232
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat die vrouw niet direct snugger is, je kunt die vrouw helpen door te wijzen op het feit dat bepaalde zaken niet kunnen op een manier waarbij ze haar job kan behouden, waarbij ze haar respect kan behouden,... of moeten we iedereen die bijvoorbeeld niet met geld kan omgaan op TV gaan showen en met 1000 pijlen er rond: "Deze mens kan niet met geld omgaan"? Dat is iemand in de grond duwen, iemand kapot maken en niet iets positief.

Txiki, op die laatste idiote opmerking ga ik niet reageren. Ze is totaal ongepast.
Die laatste opmerking idioot en ongepast? Steek je kop maar weer in de grond.

En wat de rest betreft: wat een hautaine houding.
Oud 9 september 2009, 11:34   #233
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die laatste opmerking idioot en ongepast? Steek je kop maar weer in de grond.

En wat de rest betreft: wat een hautaine houding.
Ik ben nu eenmaal een hautaine persoon die haar kop in de grond steekt
Oud 9 september 2009, 11:34   #234
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, want wapens aan de muur hangen laag genoeg om de trekker te overhalen en zijn geladen en opgespannen.

Dit begint absurde vormen aan te nemen. De puriteinse Amerikaanse hetze tegen tetten, maar dan in een andere vorm: eentje tegen wapens.

Alsof jullie de god Mars kunnen vermoorden met wat verlichtingswaarden en een wijsvingertje. Hah!
Wie zegt dat die wapens tegen de muur hangen?
Wie zegt dat die wapens niet geladen zijn?
Wie zegt dan er enkel geweren in die wapencollectie aanwezig zijn?

Of is een simpele 'bajonet' tegenwoordig al geen wapen meer? Nocthans kan je met zulk ding evenveel schade aanrichten dan met een kogel.

Het zegt zeer veel over u als persoon dat u het goedkeurt dat een onthaalmoeder een hele wapencollectie in haar huis heeft liggen.
Oud 9 september 2009, 11:35   #235
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
I'm not surprısed. De advocaat dıe haar zal verdedıgen tıjdens de aangspannen rechtszaak, ıs eveneens VB-er.
Wederom vedachtmakingen, weer personen een etiket proberen op te kleven, u bent toch gevoelig voor laster hé pietje.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:40   #236
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeer zeker.

Ik had zo iemand in de klas. Overtuigde CD&V-er en grootburger. Hij maakte nog spreekbeurten over de goede daden van de Belgen in Kongo.

Nee, dat niet. Maar ik ken er wel die vinden dat Congo terug Kongo moet worden.
"Zeer zeker."

Verklaar.

"Ik had zo iemand in de klas. Overtuigde CD&V-er en grootburger. Hij maakte nog spreekbeurten over de goede daden van de Belgen in Kongo."

Sinds wanneer vertegenwoordigt Leopold II 'alle' Belgen? De Belgen hebben trouwens ook 'goede' dingen gedaan in Congo. Of plaatste die klasgenoot het 'handjekap' en de 'slavernij' onder positieve/goede daden? Dat zou me zeer sterk lijken.

"Nee, dat niet. Maar ik ken er wel die vinden dat Congo terug Kongo moet worden."

Inclusief 'handjekap' en 'slavernij'?
Oud 9 september 2009, 11:43   #237
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat die wapens tegen de muur hangen?
Wie zegt dat die wapens niet geladen zijn?
Wie zegt dan er enkel geweren in die wapencollectie aanwezig zijn?

Of is een simpele 'bajonet' tegenwoordig al geen wapen meer? Nocthans kan je met zulk ding evenveel schade aanrichten dan met een kogel.

-het maakt weinig uit waar zij zijn. Een ongeladen vuurwapen is doorgaans even gevaarlijk als eender welk metalen voorwerp. Iemand die metalen voorwerpen met scherpe randen bij de kinderen laat liggen is sowieso ongeschikt. Als de voorwerpen, wapen of niet, buiten het bereik van kinderen liggen, zie ik geen probleem.

-ik zeg dat. Enkel volkomen idioten laten geladen wapens liggen. Slecht voor het wapen trouwens ook. En moest het wapen geladen zijn, dan zou dit incidentje nu voorpaginanieuws halen. Mensen als jou zouden ervoor zorgen. Het is hartstikke illegaal om verzamelstukken geladen te laten hangen (men moet werkende wapens in kasten opbergen).

-Zie puntje 1. Scherpe voorwerpen, al is het een schaar, een schup, een vork of een sabel binnen het bereik van kinderen leggen is dwaas en daarvoor dient de vergunning onmiddellijk te worden ontnomen.
Als het voorwerp niet binnen het bereik van kinderen ligt, wat is dan het probleem?

Citaat:
Het zegt zeer veel over u als persoon dat u het goedkeurt dat een onthaalmoeder een hele wapencollectie in haar huis heeft liggen.
Klopt. Dat toont aan dat ik niet iemand ben die na een overdosis sociaal hogeschool gaat denken dat hij een reincarnatie is van Voltaire, Lennon en Ghandi in een persoon is.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 september 2009 om 11:53.
Oud 9 september 2009, 11:44   #238
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
"Zeer zeker."

Verklaar.

"Ik had zo iemand in de klas. Overtuigde CD&V-er en grootburger. Hij maakte nog spreekbeurten over de goede daden van de Belgen in Kongo."

Sinds wanneer vertegenwoordigt Leopold II 'alle' Belgen? De Belgen hebben trouwens ook 'goede' dingen gedaan in Congo. Of plaatste die klasgenoot het 'handjekap' en de 'slavernij' onder positieve/goede daden? Dat zou me zeer sterk lijken.

"Nee, dat niet. Maar ik ken er wel die vinden dat Congo terug Kongo moet worden."

Inclusief 'handjekap' en 'slavernij'?
Je reacties zijn naast de kwestie, vol emotie en inconsistent.
Oud 9 september 2009, 11:50   #239
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk. K&G kan en mag enkel oordelen op basis van veiligheid en hygiëne. En aangezien haar man een hele collectie had bestaande uit oorlogswapens, vind ik het niet meteen vreemd dat haar vergunning is ingetrokken.
Nu zijn het al oorlogswapens! Morgen zijn het vlammenwerpers en bazooka's.
Oud 9 september 2009, 11:52   #240
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draagde Leopold II een bepaalde verderfelijke idiologie uit?
Ja: centjes zijn belangrijker dan negertjes.

Citaat:
Zijn er mensen die hem vereren en zeggen dat zijn visies goed waren? Zijn er mensen die zeggen dat we naar Congo moeten gaan en daar een miljoen handjes moeten gaan afkappen?

Blijf eens bij de essentie a.u.b.!
Nogmaals: men heeft er zelfs standbeelden voor opgericht.

Overigens, Hans Van De Cauter:

http://www.politics.be/interviews/427/

"Mijn antwoord is hetzelfde als aangaande Leopold III. Dit is geschiedenis en heeft niets met de B.U.B. en zelfs niets met België te maken. Congo was het privé-domein van Leopold II.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat die verhalen sterk overdreven worden door mensen met andere bedoelingen, namelijk de Vlaams-nationalisten, die liever willen verbergen dat het Vlaams-nationalisme massaal heeft gecollaboreerd met het meest misdadige regisme dat de wereld ooit heeft gekend, dat van Adolf Hitler. "

Niet echt een veroordeling. Zelfs een minimalisering. En ik heb van de BUB op dit forum destijds nog heel wat van die "De Leo was eigenlijk nog zo ne slechte niet"-commentaren gezien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be