![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is ze ontoerekeningsvatbaar? Trouwens, wat vond je van haar verwijzing naar een bepaalde jeugdbeweging?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Er zijn wel meer kinderen die wenen bij onthaalmoeders en er niet graag naartoe gaan. Verlatingsangst heet zoiets. Ik wil wel eens aanwijzingen zien die tonen dat dat komt omwille van de aanpak van die onthaalmoeder. Citaat:
2. Jij weet helemaal niet in welke mate die kinderen dat gesprek konden verstaan, laat staan dat ze begrepen wat er werd gezegd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
|
|
|
|
|
#224 |
|
Banneling
|
Waarom kunnen wapens aan de muur niet?
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt gelijk. We hebben immers de gewoonte om standbeelden op te richten van mensen die we afkeuren. Vraag maar aan de gemiddelde BUB-er, zij moeten ook niets weten van die gozer.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat vraag ik me nu ook al heel de tijd af...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...rschuwing.html Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...borst.html#via Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...oeder.html#via Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/..._neer.html#via Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf10052006_060 Dat u wapens in uw huis hebt hangen is uw zaak, maar dat mensen die dagelijks meerdere kinderen opvangen een hele wapencollectie in huis hebben, dat gaat u toch niet goed praten neem ik aan? |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Txiki, op die laatste idiote opmerking ga ik niet reageren. Ze is totaal ongepast.
Blijf nog wat, je bent zo mooi Goethe Laatst gewijzigd door Nelle : 9 september 2009 om 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Banneling
|
Ja, want wapens aan de muur hangen laag genoeg om de trekker te overhalen en zijn geladen en opgespannen.
Dit begint absurde vormen aan te nemen. De puriteinse Amerikaanse hetze tegen tetten, maar dan in een andere vorm: eentje tegen wapens. Alsof jullie de god Mars kunnen vermoorden met wat verlichtingswaarden en een wijsvingertje. Hah! |
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Blijf eens bij de essentie a.u.b.! |
|
|
|
|
|
|
#231 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat de rest betreft: wat een hautaine houding.
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#234 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wie zegt dat die wapens niet geladen zijn? Wie zegt dan er enkel geweren in die wapencollectie aanwezig zijn? Of is een simpele 'bajonet' tegenwoordig al geen wapen meer? Nocthans kan je met zulk ding evenveel schade aanrichten dan met een kogel. Het zegt zeer veel over u als persoon dat u het goedkeurt dat een onthaalmoeder een hele wapencollectie in haar huis heeft liggen. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Minister-President
|
Wederom vedachtmakingen, weer personen een etiket proberen op te kleven, u bent toch gevoelig voor laster hé pietje.
|
|
|
#236 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Verklaar. "Ik had zo iemand in de klas. Overtuigde CD&V-er en grootburger. Hij maakte nog spreekbeurten over de goede daden van de Belgen in Kongo." Sinds wanneer vertegenwoordigt Leopold II 'alle' Belgen? De Belgen hebben trouwens ook 'goede' dingen gedaan in Congo. Of plaatste die klasgenoot het 'handjekap' en de 'slavernij' onder positieve/goede daden? Dat zou me zeer sterk lijken. "Nee, dat niet. Maar ik ken er wel die vinden dat Congo terug Kongo moet worden." Inclusief 'handjekap' en 'slavernij'? |
|
|
|
|
|
|
#237 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
-het maakt weinig uit waar zij zijn. Een ongeladen vuurwapen is doorgaans even gevaarlijk als eender welk metalen voorwerp. Iemand die metalen voorwerpen met scherpe randen bij de kinderen laat liggen is sowieso ongeschikt. Als de voorwerpen, wapen of niet, buiten het bereik van kinderen liggen, zie ik geen probleem. -ik zeg dat. Enkel volkomen idioten laten geladen wapens liggen. Slecht voor het wapen trouwens ook. En moest het wapen geladen zijn, dan zou dit incidentje nu voorpaginanieuws halen. Mensen als jou zouden ervoor zorgen. Het is hartstikke illegaal om verzamelstukken geladen te laten hangen (men moet werkende wapens in kasten opbergen). -Zie puntje 1. Scherpe voorwerpen, al is het een schaar, een schup, een vork of een sabel binnen het bereik van kinderen leggen is dwaas en daarvoor dient de vergunning onmiddellijk te worden ontnomen. Als het voorwerp niet binnen het bereik van kinderen ligt, wat is dan het probleem? Citaat:
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 september 2009 om 11:53. |
||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Nu zijn het al oorlogswapens! Morgen zijn het vlammenwerpers en bazooka's.
|
|
|
|
#240 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Overigens, Hans Van De Cauter: http://www.politics.be/interviews/427/ "Mijn antwoord is hetzelfde als aangaande Leopold III. Dit is geschiedenis en heeft niets met de B.U.B. en zelfs niets met België te maken. Congo was het privé-domein van Leopold II. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat die verhalen sterk overdreven worden door mensen met andere bedoelingen, namelijk de Vlaams-nationalisten, die liever willen verbergen dat het Vlaams-nationalisme massaal heeft gecollaboreerd met het meest misdadige regisme dat de wereld ooit heeft gekend, dat van Adolf Hitler. " Niet echt een veroordeling. Zelfs een minimalisering. En ik heb van de BUB op dit forum destijds nog heel wat van die "De Leo was eigenlijk nog zo ne slechte niet"-commentaren gezien.
||
|
|
|