Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 16:44   #341
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
allee dan, vertel me dan eens hoe ik geen gezond dan moet interpreteren. Bij mijn weten is het tegenovergestelde van gezond => ziek
Die combinatie is niet gezond op zich. Daarmee heb ik nooit gezegd dat die ouders ziek zijn. Wnr ze hun wapens zorgvuldig opbergen heb ik daar geen enkel probleem mee.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:45   #342
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Welke risico's brengt een karabijn? En doel jij nu op de Dali?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:45   #343
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik heb o.a. een probleem met wapens, ja. Zeker als ze in het bijzijn van kinderen te vinden zijn.
Dat komt omdat jij losgesleurd bent van de realiteit. Maar da's voer voor een andere topic.

In't Westen geloven ze dat als ze alsof doen dat geweld niet bestaat, dat geweld verdwijnt. En dan elke keer in shock als er eens iets gebeurt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:46   #344
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwoord. Welke risico's brengt een karabijn, indien ongeladen?
Oud 9 september 2009, 16:47   #345
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Domheid + overdosis Verlichtingswaarden + gebrek aan technische kennis = ...
Oud 9 september 2009, 16:47   #346
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In't Westen geloven ze dat als ze alsof doen dat geweld niet bestaat, dat geweld verdwijnt. En dan elke keer in shock als er eens iets gebeurt.
Correct.
Maar waarom je kind in contact brengen met 'geweld' als het niet hoeft?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:51   #347
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet specifiek. Maar er zal wel iets mis geweest zijn met ofwel de 'hygiëne' ofwel de 'veiligheid'.

U moet trouwens niet persoonlijk worden. Zoiets siert u niet .
Veronderstellingen, niet relevant dus.
Oud 9 september 2009, 16:51   #348
Hertog van Gelre

Standaard

Ik blijf het trouwens grappig vinden hoor. Kan zo in Monty Python.
Oud 9 september 2009, 16:52   #349
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'wapencollectie' met wapens uit de periode 40' - 45'. Die 'WAPENcollectie' zal niet enkel bestaan uit een 'luger', 'stahlhelm' en een 'baret' neem ik aan.
U neemt dit aan, evenveel waarde en relevantie dus als zou ik aannemen dat Mieke Vogels een piemel heeft.
Oud 9 september 2009, 16:52   #350
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Correct.
Maar waarom je kind in contact brengen met 'geweld' als het niet hoeft?
Omdat geweld bestaat, Hertog.

In Rusland waren ze van plan om ervoor te zorgen dat seks niet bestond. Er werd niet gepraat over seks, nergens. Ze waren in de USSR even preuts als in de Bijbelgordel.
Daarom verdween seks niet. Maar de confrontatie met seks werd veel intenser en traumatiserender. Er was zelfs sprake van meisjes die zelfmoord pleegden omdat ze hun regels kregen.

Door te doen alsof geweld niet bestaat, wat er nu aan de gang is door de partijfilosofen en de bijbehorende moederkloeken bij allerlei opvoedkundige overheidsinstanties, verdwijnt geweld niet. De confrontatie met geweld zal enkel traumatiserender zijn, en de kinderen die opgroeiden zonder kennis van geweld zullen zich niet kunnen verweren.
Ik merk dat bij Belgische jongeren. Veel ervan zijn totaal weerloos, omdat ze op die manier zijn opgevoed. Dat is ook iets wat ervoor zorgt dat allochtone jongeren een voorsprong hebben in het straatleven: opgegroeid in een cultuur die normaal omgaat met geweld, zijn ze assertiever en weerbaarder.

Een goede opvoeding omvat alle aspecten van het leven.
Oud 9 september 2009, 16:53   #351
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf het trouwens grappig vinden hoor. Kan zo in Monty Python.
Dat zeker.

Ik verdedig de vrouw trouwens niet. Schijnt dat het inderdaad bierdinaso's waren.
Oud 9 september 2009, 16:56   #352
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat 'm erom dat heel veel pedagogen en didactische experts van mening zijn dat wapens bij kinderen opvoedkundig gezien negatief zijn. Of ze nu geladen zijn of niet.
Waar haal je het dat de kinderen bij de wapens kunnen?
Oud 9 september 2009, 17:03   #353
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Een goede opvoeding omvat alle aspecten van het leven.
Weer correct en akkoord maar ik geef graag als ouder het liefst zélf de dosering aan. Mijn kinderen leren/leerden op zeer jonge leeftijd zwemmen, vuur maken e.d. Seksuele voorlichting krijgen ze ook al vroeg. Door mij. Als het nodig is leer ik ze zelf met wapens schieten.

Maar kinderen op jonge en zeer jonge leeftijd functioneren het best in een 'veilige' omgeving. 'Veilig' zowel fysiek als wel mentaal, met respect voor de mensen om zich heen als hun omgeving. Vriendelijk, zonder agressie.

Kinderen op die leeftijd horen leuke kleuren, witte konijntjes en sprookjesfiguren om zich heen te zien. Ik zou wel weten waar ik mijn kinderen naar toe zou sturen. De 'wereld' leren ze wel van mij.
Oud 9 september 2009, 17:04   #354
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Waar haal je het dat de kinderen bij de wapens kunnen?
Dat zei ik niet. Het gaat om de aanwezigheid van wapens, in tegenstelling tot de aanwezigheid van legoblokjes.
Oud 9 september 2009, 17:08   #355
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen op die leeftijd horen leuke kleuren, witte konijntjes en sprookjesfiguren om zich heen te zien. Ik zou wel weten waar ik mijn kinderen naar toe zou sturen. De 'wereld' leren ze wel van mij.
Dat is, wederom, de huidige opvoedkundige visie. Waar ik niet akkoord mee ben.

Het is zeer relatief, allemaal. Wat in ons denkkader als iets normaal wordt gezien, kan in een logisch mogelijk ander denkkader als iets traumatiserend worden gezien, en vice versa. Ook zien wij de wereld enkel vanuit ons denkkader, wij hebben geen flauw idee hoe het op een andere manier zou kunnen gebeuren.

Honderden jaren geleden werden kinderen ook van jonge leeftijd geconfronteerd met niet zo plezante taferelen. En ik durf te beweren dat mensen toen menselijker waren dan nu.
Oud 9 september 2009, 17:09   #356
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Mijn opvoeding gebeurde in een directe aanwezigheid van wapens. Mijn vader was officier en onze buurman was GRU-Spetznaz. Deze laatste moest vaak op mij passen wanneer mijn ouders weg waren. Vreemd genoeg vond ik zijn manier van te praten met mij, die niet verschilde qua toon, woordgebruik of onderwerpen dan als hij met een volwassene zou praten, veel aangenamer dan die van slijmende vrienden van mijn ouders die kwamen met een irritant stemmetje en "dag kindje! Is alles goed met je?! Moet je een snoepje hebben kindje?! ".

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 september 2009 om 17:11.
Oud 9 september 2009, 17:12   #357
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat is, wederom, de huidige opvoedkundige visie. Waar ik niet akkoord mee ben.

Het is zeer relatief, allemaal. Wat in ons denkkader als iets normaal wordt gezien, kan in een logisch mogelijk ander denkkader als iets traumatiserend worden gezien, en vice versa. Ook zien wij de wereld enkel vanuit ons denkkader, wij hebben geen flauw idee hoe het op een andere manier zou kunnen gebeuren.

Honderden jaren geleden werden kinderen ook van jonge leeftijd geconfronteerd met niet zo plezante taferelen. En ik durf te beweren dat mensen toen menselijker waren dan nu.
O, maar ik wil de wereld niet van ze weghouden, dat bedoel ik nu juist. Kinderen moeten weerbaar de wereld in. Maar als ik mijn kinderen naar een oppasmoeder stuur, of de kinderen moeten worden opgevangen voor en na school, doe ik dat het liefst wel in een prettige en veilige omgeving.
Oud 9 september 2009, 17:16   #358
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
O, maar ik wil de wereld niet van ze weghouden, dat bedoel ik nu juist. Kinderen moeten weerbaar de wereld in. Maar als ik mijn kinderen naar een oppasmoeder stuur, of de kinderen moeten worden opgevangen voor en na school, doe ik dat het liefst wel in een prettige en veilige omgeving.
Het moet uiteraard een prettige en veilige omgeving zijn. Bijvoorbeeld een slecht belichte barak met veel te luide muziek en rondslingerende metalen voorwerpen is not done.

Ik begrijp wel je zorgen omdat de kinderen dan niet binnen je bereik zijn. Men moet absoluut kunnen rekenen op de persoon die op de kinderen zou letten. Ik zou mijn kinderen ook niet bij de Hitlertante achterlaten.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 september 2009 om 17:17.
Oud 9 september 2009, 17:17   #359
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Mijn opvoeding gebeurde in een directe aanwezigheid van wapens. Mijn vader was officier en onze buurman was GRU-Spetznaz. Deze laatste moest vaak op mij passen wanneer mijn ouders weg waren. Vreemd genoeg vond ik zijn manier van te praten met mij, die niet verschilde qua toon, woordgebruik of onderwerpen dan als hij met een volwassene zou praten, veel aangenamer dan die van slijmende vrienden van mijn ouders die kwamen met een irritant stemmetje en "dag kindje! Is alles goed met je?! Moet je een snoepje hebben kindje?! ".
Je maakt nu een karikatuur van mensen die van zichzelf een karikatuur maken. Natuurlijk moet je kinderen niet overbeschermd opvoeden.

Maar ik weet bijna zeker dat jouw vader, als officier zijnde, geen geladen wapens liet rondslingeren toen jij nog klein was en je buurman ook niet.
Die dingen gaan, met het magazijn eruit, achter slot en grendel. Hoogstwaarschijnlijk heeft je vader zelf jou voor het eerst een wapen laten vasthouden, hebben uitgelegd hoe het werkt en dat het gevaarlijk is én je voor het eerst laten schieten. Dát is opvoeden, ik zie daar niets verkeerds aan.
Oud 9 september 2009, 17:18   #360
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je maakt nu een karikatuur van mensen die van zichzelf een karikatuur maken. Natuurlijk moet je kinderen niet overbeschermd opvoeden.

Maar ik weet bijna zeker dat jouw vader, als officier zijnde, geen geladen wapens liet rondslingeren toen jij nog klein was en je buurman ook niet.
Die dingen gaan, met het magazijn eruit, achter slot en grendel. Hoogstwaarschijnlijk heeft je vader zelf jou voor het eerst een wapen laten vasthouden, hebben uitgelegd hoe het werkt en dat het gevaarlijk is én je voor het eerst laten schieten. Dát is opvoeden, ik zie daar niets verkeerds aan.
Akkoord.

Wapens laten rondslingeren is dan ook zeer idioot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be