Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 13:24   #21
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Daar is niks discriminerends aan.
Of moet je een rat tegenwoordig een konijn noemen?
Misschien schrikken sommige mensen daar inderdaad wat minder van.

De mensen die al jaren stemmen op partijen die (niet alleen hierin) geen verantwoordelijkheid nemen, mogen stilaan gaan oogsten wat ze gezaaid hebben.
ik geef toe, discriminatie is niet het goede woord, stigmatiserend ware beter geweest.
heeft de besproken imam de titel van ayatollah? => neen

gebeuren er talibanpraktijken in Antwerpse scholen, zoals het opblazen van buddhabeelden, het verplichten van iedere vrouw om een burka te dragen, het coördineren van wereldwijde terroristische aanslagen => neen

het is dan nog een pijnlijke aanduiding van dewinters gebrek aan kennis van de islam, vermits de taliban soenisten zijn en een ayatollah een sjiietische aanduiding is. Dat zijn twee totaal verschillende stromingen binnen de islam.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:13   #22
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
ik geef toe, discriminatie is niet het goede woord, stigmatiserend ware beter geweest.

gebeuren er talibanpraktijken in Antwerpse scholen, zoals het opblazen van buddhabeelden, het verplichten van iedere vrouw om een burka te dragen, het coördineren van wereldwijde terroristische aanslagen => neen

het is dan nog een pijnlijke aanduiding van dewinters gebrek aan kennis van de islam, vermits de taliban soenisten zijn en een ayatollah een sjiietische aanduiding is. Dat zijn twee totaal verschillende stromingen binnen de islam.
Stigmatiseren vind ik inderdaad een juistere term.
Met dat stigmatiseren heb ik geen problemen omdat het volgens mij ook de stand van zaken weergeeft.
Boedhabeelden worden er in Antwerpen niet opgeblazen, en de schade die er af en toe aan bv synagoges wordt aangericht blijft relatief beperkt (al wil ik ook niks minimaliseren), maar ik denk echt dat er in Antwerpen wel degelijk lieden rondwaren die vrouwen verplichten tot het dragen van een burka.
Alleen een blinde ziet niet dat "dit soort fenomenen" op steeds grotere schaal voorkomen en stilaan zeer kritische niveaus bereiken.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 september 2009 om 14:34.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 11:58   #23
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Daar is niks discriminerends aan.
Of moet je een rat tegenwoordig een konijn noemen?
Misschien schrikken sommige mensen daar inderdaad wat minder van.

De mensen die al jaren stemmen op partijen die (niet alleen hierin) geen verantwoordelijkheid nemen, mogen stilaan gaan oogsten wat ze gezaaid hebben.
Dingen bij naam noemen is niet hetzelfde als discrimineren. De oogst is er al, en dat is het meest jammerlijke van alles.
Oud 9 september 2009, 12:13   #24
dominatrix
Minister-President

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...nderwijs.dhtml
Oud 9 september 2009, 12:19   #25
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En petten?
En tetten?
Oud 9 september 2009, 12:25   #26
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
En tetten?
Verboden. Zelfs korte rokken mogen niet op alle scholen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 12:27   #27
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraagje: Wat vind je nu zelf van de Islam in West-Europa?
Oud 9 september 2009, 12:32   #28
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schande! Hoe durven ze nudisten hun levensbeschouwing afnemen! De racisten!
Oud 9 september 2009, 19:57   #29
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht

Ik denk niet dat het nodig is om een grondige kennis te hebben van de islam om te weten waarvoor deze religie staat en wat de positie van de vrouw binnen deze religie waard is!

Dus u kunt hier komen de details juist zetten maar dit wijzigt niks aan het feit dat de islam haaks staat op onze waarden, vrijheden en wetten.
Het ironische is dat onze vrijheden en wetten en waarden de islam een reden van bestaan geven in west - europa

probeer hetzelfde maar eens in de meeste islamitische landen en ik hoop dat je het overleeft!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 08:24   #30
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het ironische is dat onze vrijheden en wetten en waarden de islam een reden van bestaan geven in west - europa
Doordacht! Een rake zin die stof tot nadenken geeft, maar ook tot oplossingen. Zolangen we de leidende kaste vertegenwoordigen kunnen we er dus nog iets aan veranderen, al dan niet in conflict met onze zo geroemde vrijheden net om deze te vrijwaren.
Oud 10 september 2009, 08:25   #31
dominatrix
Minister-President

Standaard

http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...08/g1630-1.pdf

Het voorstel van Decreet van Filip Dewinter over de hoofddoeken.
Oud 10 september 2009, 08:36   #32
dominatrix
Minister-President

Standaard

Wie het voorstel aandachtig leest ziet dat het de vinger op de wonde legt: Hoofddoeken, daar gaat het om. Tevens is het breder omdat het geen hiaten toelaat en de Vlaamse bevoegdheden zo breed mogelijk wenst te interpreteren. Ook de samenhangende ambtenarij krijgt dus wettelijke criteria toegedicht wat betreft het dragen van hoofddoeken.
Oud 10 september 2009, 09:26   #33
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Een hoofddoekverbod moet worden aangevuld met moslimscholen, anders is het onzinnig.
Oud 10 september 2009, 09:35   #34
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het nodig is om een grondige kennis te hebben van de islam om te weten waarvoor deze religie staat en wat de positie van de vrouw binnen deze religie waard is!

Dus u kunt hier komen de details juist zetten maar dit wijzigt niks aan het feit dat de islam haaks staat op onze waarden, vrijheden en wetten.

probeer hetzelfde maar eens in de meeste islamitische landen en ik hoop dat je het overleeft!
Kennis van zaken is inderdaad uit den boze. Oppervlakkigheid en clichés volstaan om een beleid op af te stemmen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:57   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Kennis van zaken is inderdaad uit den boze. Oppervlakkigheid en clichés volstaan om een beleid op af te stemmen.
Mocht kennis van zaken belangrijk zijn zou u weten dat vrouwen met hoofddoek zelf in Antwerpse trams en op straat worden aangesproken wanneer hun hoofddoek ergens een haar laat zien!
Dan zou u weten dat tot deze vorm van protest al jaren wordt aangezet door gelovigen die anderen voorhouden dan wie een hoofdoek draagt een goede moslima is en wie er geen draagt niet!

U zou weet hebben van het huiselijk geweld, de roddel en achterklap die het vrouwen onmogelijk maakt normale contacten te onderhouden met mannen, de weigeringen van allochtone ambtenaren om met vrouwen samen te werken, de bedreigingen tegenover vrouwen zonder hoofddoeken op straat,de bedreigingen en agressie tegenover vrouwelijke ambtenaren vanuit doelgroepen, de beperkingen die meisjes worden opgelegd in studiekeuze, de dwang binnen gearrangeerde huwelijken en beperkingen om te werken zonder toestemming van de man om nog maar te zwijgen van vrouwen die zonder toestemming het huis niet mogen verlaten.

Inderdaad, velen worden in hun oordeel niet gehinderd door kennis van zaken, hoe staat het met u??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:47   #36
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mocht kennis van zaken belangrijk zijn zou u weten dat

Inderdaad, velen worden in hun oordeel niet gehinderd door kennis van zaken, hoe staat het met u??
Ik plaats geen kemels als...

Citaat:
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 13:16   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry Driewerf maar Slegie heeft gelijk, je hoeft niet ieder verschil tussen Sjiieten en Soennieten te weten of ieder aspect van koran en islam om een mening te hebben over het maatschappelijk debat wat nu plaatsvindt, ik denk dat diene mens dit wilde zeggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 18:56   #38
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mij al meer dan genoeg verdiept in de islam en hun koran en noem maar op.Zoals men hier al heeft gezegd,je heoft zelfs niet eens diep graven,je hoeft zelfs de koran of eender welke andere boek te lezen of op internet na te gaan,je ziet het hier zelf ook maar je moet het willen zien natuurlijk.
Het zijn niet de moslims maar die islam die het probleem is.
Het is en blijft een middeleeuwse godsdienst en waar bij zeer velen hun wetten boven alle andere staan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 19:28   #39
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U weet dat zwemmen in de zee gevaarlijk kan zijn doch kent u waarschijnlijk maar heel weinig over zeestromingen en over de oceanen in het algemeen.

Wat ik hiermee wil duidelijk maken is dat men niet veel kennis nodig heeft om sommige zaken te kunnen zien als een gevaar.

Zo ook de islam.
Oud 10 september 2009, 19:32   #40
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry Driewerf maar Slegie heeft gelijk, je hoeft niet ieder verschil tussen Sjiieten en Soennieten te weten of ieder aspect van koran en islam om een mening te hebben over het maatschappelijk debat wat nu plaatsvindt, ik denk dat diene mens dit wilde zeggen.
Dank u, dit wilde ik inderdaad in grote lijnen zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be