![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat hier over het syndroom van down The Syndrome?
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Moeilijke en gevoelige discussie.
Het is makkelijk om te zeggen oh ja ik ga het mongooltje aborteren als je je niet in de plaats bevindt; dat is iets wat de ouders echt volledig zelf moeten weten maar als je ziet soms kunnen mongooltjes mits wat hulp van begeleid wonen ofzo wel zelfstandig zijn hé, natuurlijk heb je ook mongooltjes die echte sukkelelaars zijn hé. In deze situatie zou ik echt niet weten wat doen met de gedachte gaat het kind een menswaardig leven hebben? Is een groot verschil als je al zou weten bji de zwangerschap dat het kind zwaar gehandciapt zal zijn, en levenslang alle hulp zal nodig hebben. Al ben ik in zo'n zaken heel erg progressief ik blijf het héél moeilijk vinden. Elke ouder die in eer en geweten zo'n beslissing neemt moet gerespecteerd worden vind ik.
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp de originele vraag niet goed.
Als gezonde kinderen al geaborteerd mogen worden, waarom zouden we dan ineens moeilijk doen als het om het aborteren van mongolen gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() ja, 't is een goeike!
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil je opkomen voor de zwaksten? Neem dan zo iemand met Down-syndroom in huis als die zijn/haar ouders er niet meer zijn.
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Weeral zo'n toiletmoraalridder. Mooi, hoor. Wie ben jij in godsnaam om te bepalen dat iemand geen kind verdiend?
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet was het nog walgelijk... en nu kan je je plots inleven waarom mensen in dat geval kiezen voor een abortus ?
Citaat:
Dat jij denkt dat allemaal aan te kunnen ... fijn... maar er is natuurlijk nog een andere kant aan de zaak. Gesteld dat het zowat de meest ernstige vorm wordt dan heb je bewust een mens op de wereld gezet met een zéér zware handicap die kan voelen, denken etc...en vooral veel kan afzien. Ik zou dat persoonlijk al niet voor die reden alleen op de werled willen zetten. Maar misschien ben ik wel een pessimist, een nihillist die z'n eigen ouders verwijt om in dit tranendal te mogen vertoeven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Ik vind kinderen met het syndroom van Down best wel schattig.... zolang het op een ander is...
Eerlijk, mochten we te horen krijgen binnen de eerste 12 weken van de zwangerschap dat er een groot risico op Down syndroom is, zouden ik en mijn partner zeker de overweging maken om een abortus te laten uit voeren. Het is natuurlijk een heel moeilijke oefening: de triple-test is maar een vorm van kansbepalende prenatale screening. Het probleem is echter dat deze test maar vanaf 12 weken zwangerschap kan uitgevoerd worden en raad eens tot wanneer je in Belgie een abortus kan laten uitvoeren? Juist.... Het is ook maar een kansberekening... het kan dus even goed zijn dat het wel een gezonde baby is. Ik ben echter van mening dat een kind met het Down syndroom een belasting is voor het gezin. Als er nog andere kinderen in het gezin zijn, zullen ze er zeker ook de dupe van zijn (een kind met Down Syndroom is tenslotte een zorgenkind) |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bent u al iemand tegen het lijf gelopen die u een walgelijk mens vindt? Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2009 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Goed opgemerkt.
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
persoonlijk zou ik het met hen eens zijn. u ook? Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2009 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Wat is daar nu in godsnaam walgelijk aan? Mijn partner en ik hebben daar heel goed over nagedacht. We zijn daar zeker niet lichtzinnig over gegaan. Gelukkig hebben we het nooit moeten toepassen. Vergeet ook niet dat er bij het Down syndroom gradaties zijn. Ze zijn niet allemaal even lief en schattig als het personage uit "Le huitième jour"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook als die militair een pattattenscheller is of oude balkanvrouwtjes de straat over moet helpen ik schat het leven van een gehandicapte baby hoger in dan dat van een bodygard van albert Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2009 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() tijd met hopen zeker? Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2009 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |