Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 08:39   #5561
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik vraag me zelfs af wat de oorspronkelijke reden was waarom ie dat gepost heeft... normaal ligt het in z'n bedoeling die vermeende 'mainstream' te ontmaskeren nu geeft hij indirect nog meer voedingsbodem
De sensationele titel ...
Oud 11 september 2009, 09:26   #5562
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Je bent niet altijd coherent.
IDD niet altijd neen. Maar wat heeft dat met mijn matig cannabis gebruik te maken? Mij een vraag!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zoals steak friet duidt op het gat in de ozonlaag?
Fibonacci duidt toch op een soort vorm van "design". En zodus creatie
Maar dat is gewoon ik die dat denk, daarvoor hoeft u zich daar niet in te voegen.
En het is niet omdat ik in creatie geloof, plots de evolutie ervan zou uitsluiten.
Oud 11 september 2009, 09:37   #5563
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

In schril contrast met de evolutietheorie die materialisme promoot, zijn er sommige stromingen die zeggen dat alles deel is van het geheel dat er éénheid is in de basis van alles. De evolutietheorie promoot afgescheidenheid, en dit is geen toeval. De evolutietheorie is opgezet door een bepaalde elite die deze kennis wil afbakenenen. Men wil de mensen niet doen beseffen dat er een onderliggende éénheid is in alles wat bestaat. Dat is waarom bewustzijn volgens de evolutetheorie uberhaupt moet onstaan uit levensloze materie. De evolutietheorie zorgt voor een wereldbeeld dat spirituele groei belemmerd.

Hier even een tussendoortje, een gechanneld gedicht over creatie en eenheid.
Citaat:
Gezegend zijn diegene die mij zoeken. In het zoeken naar mij voltrekt zich het einde van hun vergetelheid. Zij die wakker worden naar wie zij echt zijn - een levend deel van mij, die leven manifesteerd en liefde uitstraalt.

Je bent vergeten naar mij te zoeken, net zo min je staart naar mijn aanblik. Er zijn ontelbaren die leven in de verwachting van mijn komst, maar in werkelijkheid, ben ik nooit weggeweest.
Laat diegene die oren heeft om te horen, laat hem het horen, nu.
Je zoekt mij met je blindheid. Je kijkt naar mij zonder herkenning. Je raakt mijn hand aan en weet zelfs niet wie je aanraakt.

Je roept mijn naam en exclameert mijn lessen zoals het je zelf uitkomt. Wordt wakker, en beschouw de realiteit van mijn wezen dat tussen jullie is.

Ik ben de aardbeving, wind en vuur.
Ik ben de stille stem die doorheen de donderende drukte komt.
Ik ben de vrede voorbij elk begrip.
Ik ben het licht dat iedereen gidst naar de vader.
Ik ben de liefde dat alles overwint.
Ik ben het licht dat brandt in de geest van de mens. Ik ben de bron van elke ziel.
Ik ben jouw leven en jij bent dat van mij.
Ik ben de lucht dat je ademt.
Wij zijn één in creatie.

Wees niet wanhopig, ik zal je nooit loslaten noch in de steek laten, noch kan je mij in de steek laten, want wij zijn één.
Laat de oude levenswijze wegebben. Het moet sterven en zijn assen verspreiden over over de aarde. Het nieuwe komt eraan maar je moet je zienswijze veranderen. Verwacht mij niet in de vorm van een man. Maar kijk voor mij in je alledaagse leven dat elke dag tegen je spreekt. Je hebt nooit op de juiste plaats gekeken.

Ik heb geen beperkingen en ik ben niet gebonden door fysische dimensies.
Ik ken geen logica en ik ben boven conceptuele begrippen.
Ik leef en beweeg in alles wat is. Je hebt nooit op de juiste plaats gezocht.

Mijn aanblik wordt gezien in alles wat gecreeërd is. Kijk naar je broeder en zie mijn gezicht.
Buig je over een stille waterplas. Wordt niet bedrogen. Het beeld dat je ziet is de mijne.
Zie je de waarheid nu niet?

Leer van mij. Neem in je hand een steen, een blad, een waterdruppel, en weet dat er niets bestaat dat mij niet bevat.
Weet je niet dat ik het eeuwige leven ben en dat ik geen verleden en toekomst ken? Alleen het nu ken ik. Leef in het nu, met mij.
Ik sta in het licht zoals jij staat in het licht. Maar jij hebt geen besef van je licht. Ik ben er om te tonen dat jouw licht en mijn licht één en hetzelfde zijn. Eenmaal je begrijpt dat goddelijke licht een deel is van alles wat is, dan zal je je eigen relatie tot het leven, de schepper, en je eeuwige natuur beseffen.

Ik rust en ik slaap niet, net zomin jij moet inzien dat je ziel dat ook niet doet. Als je dit beseft, dan ben je bewust van je spritiuele vitaliteit en toegang naar je hogere bewustzijn. In dit te weten zal je beseffen dat ik werkelijk dichter ben dan je handen en je voeten. In dit weten, in deze kennis, zijn wij één.

Leef in waarheid, wees waarheid. Leef in schoonheid. Wordt een artiest in het leven.

Lees in mij en laat mij je tot uiting brengen.

Ik verblijf in alle ruimte en geen ruimte, alle tijd en geen tijd.
Eens je komt en deel wordt van mij realiteit, dan komt alle kracht terug naar jou. Dit is de kracht die éénmaakt met alles wat is. Dit is de kracht die je vrij zal maken.

Mijn kinderen, wentel je in mij.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2009 om 09:39.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 10:14   #5564
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In schril contrast met de evolutietheorie die materialisme promoot,
Hoezo onderscheidt de Evolutie Theorie zich op dit punt van eender andere Theorie of leer ?

We moeten niet ver zoeken om misbruik van de Koran te zoeken.

En evenmin om misbruik van de bijbel aan te tonen.

Citaat:
Dat is waarom bewustzijn volgens de evolutetheorie uberhaupt moet onstaan uit levensloze materie. De evolutietheorie zorgt voor een wereldbeeld dat spirituele groei belemmerd.
Groei belemmeren is een andere uitdrukking voor verandering tegen gaan. Tot nog toe zijn er meer en sterkere kantel momenten in de onze geschiedenis aan te duiden met een duidelijke inertie door godsdienst dan door de Evolutie Theorie.
Oud 11 september 2009, 10:40   #5565
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Hoezo onderscheidt de Evolutie Theorie zich op dit punt van eender andere Theorie of leer ?

We moeten niet ver zoeken om misbruik van de Koran te zoeken.

En evenmin om misbruik van de bijbel aan te tonen.

Groei belemmeren is een andere uitdrukking voor verandering tegen gaan. Tot nog toe zijn er meer en sterkere kantel momenten in de onze geschiedenis aan te duiden met een duidelijke inertie door godsdienst dan door de Evolutie Theorie.
Godsdiensten zijn van hetzelfde laken een broek, ook door de realiteit te bepereken. Wanneer religie zijn greep verloor heeft de elite voor een andere godsdienst gezorgd: de godsdienst van het materialisme, waarvan de evolutietheorie een onderdeel is. De priesters en de kerken in het culturele beeld van vroeger zijn vervangen door wetenschappers en universiteiten. De drang naar een duidelijk omlijnd wereldbeeld die heerst binnen de maatschappij wordt nu niet meer ingevuld door god, de hemel en de hel, maar door het materialisme die zegt dat er een oerknal was, dat we afstammen van de apen, en dat leven het product is van een eerst levensloze wereld.

Dit wereldbeeld, zowel alle religies als het wetenschappelijk materialisme, houdt mensen vast in een denkpatroon dat de auhtentieke spirituele peceptie fnuikt. "God", bewustzijn, wordt ge-externaliseerd (godsdienst) of gewoonweg ontkent (materialisme). Au fond is het een sprituele samenzwering, de massa dom houden voor de grotere realiteit dat er bestaat.

Ik heb veel respect voor de sjamanistische culturen die directe perceptie van de realiteit onderschrijven. Niet dat zij ook geen beperkingen hadden, maar er was geen georganiseerde autoriteit die een bepaald wereldbeeld opspelde. Het ritueel gerbruik bijvoorbeeld van psychedelische midellen in sommige sjamanistische culturen gaf directe perceptie van de grotere realiteit.

Dit is ook de reden waarom veel van deze psychedelische middelen verboden zijn, en zoiets als alcohol dat potentieel en reëel veel destructiever is, dat mag dan wel. Psychedelische middelen geven inzicht tot het zelf en de grotere realiteit zonder op een autoriteit te hoeven vertrouwen. Dit is iets wat de elite absoluut niet kan tolereren en daarom verbieden ze deze middelen.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2009 om 10:44.
Oud 11 september 2009, 10:42   #5566
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Fibonacci duidt toch op een soort vorm van "design". En zodus creatie
Argumenteer eens hoe de Fibonacci nummers duiden op een ontworpen werkelijkheid? Ik weet niet waar ik moet beginnen om uw redenering daarin te volgen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 10:48   #5567
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
In schril contrast met de evolutietheorie die materialisme promoot, zijn er sommige stromingen die zeggen dat alles deel is van het geheel dat er éénheid is in de basis van alles. De evolutietheorie promoot afgescheidenheid, en dit is geen toeval. De evolutietheorie is opgezet door een bepaalde elite die deze kennis wil afbakenenen.
Hoe 'promoot' de evolutietheorie, wat een model is voor het diversifieren van soorten als gevolg van genetische veranderingen, welkdanige ideologie? Dat is een zeer bizarre uitspraak.

De evolutietheorie is ontwikkeld als wetenschappelijke, beschrijvende verklaring van de werkelijkheid. Niet meer niet minder.

Misschien moet u maar een sprititualiteit vinden die geen problemen heeft met de realiteit, dan zou u al verder staan.
Oud 11 september 2009, 10:53   #5568
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer religie zijn greep verloor heeft de elite voor een andere godsdienst gezorgd: de godsdienst van het materialisme, waarvan de evolutietheorie een onderdeel is.
Religie begon zijn greep te verliezen door de wetenschappelijke vooruitgang.
Oud 11 september 2009, 11:19   #5569
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Argumenteer eens hoe de Fibonacci nummers duiden op een ontworpen werkelijkheid? Ik weet niet waar ik moet beginnen om uw redenering daarin te volgen.
http://westernexperience.wordpress.c...-golden-ratio/
Oud 11 september 2009, 11:37   #5570
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach kom. De herhaling van een patroon is bewijs van ontwerp?

Dus een bol is het uitendelijke bewijs voor God, eerder dan een natuurlijke, energetisch voordelige vorm?
Oud 11 september 2009, 12:09   #5571
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het ding is dat dezelfde code steeds weer voorkomt. IN ALLES!
Isn't that fucking magical? or just a coincedence to you?
Oud 11 september 2009, 12:32   #5572
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er komt helemaal geen 'code' aan te pas, het gaat gewoon om de verhouding. Je neemt de vorige waarde van een grootheid, je telt daar de huidige bij op, en zo krijg je de volgende waarde. Dat lijkt mij inderdaad iets vrij natuurlijk, bij zoiets als een schelp die verdergrooit bovenop zijn bestaande omvang of het patroon van materie die wordt weggeslingerd van een roterend middenpunt.

Als je die bewerking wiskundig uitdrukt krijg je de Fibonacci serie, en wat dan nog?
Oud 11 september 2009, 12:35   #5573
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

De evolutietheorie wordt hier door eerder linkse intellectuelen ingezet in de strijd tegen het Christendom. Darwinisme is echter slechts een paar stapjes verwijderd van holocausttoestanden.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:45   #5574
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

It is called the fibonacci code you know
Oud 11 september 2009, 12:47   #5575
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Argumenteer eens hoe de Fibonacci nummers duiden op een ontworpen werkelijkheid?
Zelfs de banen van collaterale kwanta bij een 'botsing' in een deeltjesversneller, zijn onderhevig aan die numerieke reeks aka gulden snede, evenals elk aspect van uw lichaam, van teen tot kruin.

Citaat:
Ik weet niet waar ik moet beginnen om uw redenering daarin te volgen.
Zoals Exodus al aanhaalde, er is een wereldwijde desinformatieve tendens aan de gang binnen de wetenschap, onderwijs en religie, die verhindert dat Lowie en Marie zich zouden bewust worden van hun diepere werkelijkheid.
Uw sceptisme is dus bij het juiste gebruik ervan een heel nuttig instrument, maar het wordt gevoed door de algemene onwetendheid ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ignorance ) omtrent uw ware aard.

Kennis is macht, zo wordt beweerd, vandaar de georchestreerde achterhouding of totale negatie van juist die levensomvattende spirituele kennis, waardoor elk mens juist vrij zou kunnen zijn van elke opgelegde vorm van macht of autoriteit en de materiele dogma's die zij hanteren.

"Een goede regering is zij die haar burgers leert zichzelf te regeren", dixit E. Kant zaliger.
Rondkijkend en het desastreuze tegendeel hiervan vaststellend, ben ik dan ook de laatste om die knoert van een vrijdenker tegen te spreken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:53   #5576
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Religie begon zijn greep te verliezen door de wetenschappelijke vooruitgang.
Dat is de officiele uitleg.

De evolutietheorie en het wetenschappelijk materialisme heeft zijn onstaan in the Britisch royal society. Bijna alle oprichter daarvan waren vrijmetselaars. Dit zijn feiten. De vader van Darwin was oprichter van de Lunar Society waar ze ook occulte leringen praktiseren. Een van deze occulte leringen is het concept van "metafysisch naturalisme", namelijk dat leven onstaat uit levensloze materie. Dit is het concept van de Golem, de figuur die uit modder bestaat en tot leven komt. Dat is de basis van de abiogenese van vandaag.

Jaja, al die wetenschappers die zich met abiogenese bezighouden zijn weer eens bij de neus genomen en zijn infeite bezig met een occulte leer proberen te bewijzen.

Ook de evolutietheorie vind zijn oorsprong in the royal society en the lunar society en hun doctrines. Daar ligt de nadruk ook op evolutie. De grondgedachte is via een evolutie naar een perfectere mens te komen. Van een vrijmetselaars bron:

Citaat:
“Dr. Erasmus Darwin (1731 - 1802) was the first man in England to suggest those ideas which later were to be embodied in the Darwinian theory by his grandson, Charles Darwin (1809 - 1882), who wrote in 1859 Origin of Species.” (quoted in Daniel, 34)
Dit concept uit occulte leringen van graduele evolutie naar een steeds perfectere mens zien we weerspiegeld in de evolutietheorie.

Van een vrijmetselaarswebsite geplukt zien we dat concept opnieuw terug:

Citaat:
De individuele mens stellen wij ons voor als een "ruwe steen".
Met ruwe stenen is bouwen moeilijk. De taak van de vrijmetselaar is de ruwe steen, die hij symbolisch zelf is, met evenzo symbolische beitel en hamer te bewerken. Het doel van die persoonlijke arbeid is te komen tot een meer gelijkmatige steen, een kubieke steen, een steen die makkelijker past in het te voltooien bouwwerk. Een bouwsteen die beter past in de samenleving.
http://www.vrijmetselarij.net/lichte...TXT/Werkw.html

Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2009 om 12:57.
Oud 11 september 2009, 12:57   #5577
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit concept van graduele evolutie naar een steeds perfectere mens zien we weerspiegeld in de evolutietheorie.
Nergens, maar dan ook echt nergens, wordt er in de evolutietheorie gepropageerd dat evolutie gradueel tot perfectie leidt.

Laat staan dat a) de mens het toppunt is van evolutie en b) dat de mens gradueel perfecter wordt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 13:00   #5578
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Nergens, maar dan ook echt nergens, wordt er in de evolutietheorie gepropageerd dat evolutie gradueel tot perfectie leidt.

Laat staan dat a) de mens het toppunt is van evolutie en b) dat de mens gradueel perfecter wordt
Ik heb het over de basis en de oorsprong van abiogenese en de evolutietheorie. Die is duidelijk afkomstig van een groep mannen die allen diep zaten in occulte genootschappen en occulte leringen. En toevallig vinden we die kernbegrippen terug vandaag in de grote materialistische wetenschappelijke theorien. Dat zijn feiten en je kan er niet omheen.

Je kan trouwens niet ontkennen dat de mens al wat meer geavanceerd is dan zijn voorouders. Het feit dat de evolutietheorie niet zegt dat evolutie tot perfectie lijdt staat los van deze feiten.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2009 om 13:04.
Oud 11 september 2009, 13:02   #5579
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals 1 + 1 = 2 voorkomt in alles. En fractals bewijzen dat een heel eenvoudige regel een heel complex systeem kan genereren.
Oud 11 september 2009, 13:06   #5580
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de basis en de oorsprong van abiogenese en de evolutietheorie. Die is duidelijk afkomstig van een groep mannen die allen diep zaten in occulte genootschappen en occulte leringen. En toevallig vinden we die kernbegrippen terug vandaag in de grote materialistische wetenschappelijke theorien. Dat zijn feiten en je kan er niet omheen.
de kerngedachte mag dan wel geponeerd zijn door Darwin, de leer zelf heeft de afgelopen 150 jaar ook een evolutie ondergaan. In die 150 jaar hebben tal van andere facetten van de wetenschap deze theorie bevestigd en gebruikt. Ongeacht de oorsprong van de theorie
Gregor Mendel was een Augustijn, toch beschouw ik de wetten van Mendel niet als een christelijke samenzwering
Citaat:
Je kan trouwens niet ontkennen dat de mens al wat meer geavanceerd is dat zijn voorouders. Het feit dat de evolutietheorie niet zegt dat evolutie tot perfectie lijdt staat los van deze feiten.
Is dat zo? Welke genetische veranderingen liggen daar aan de basis van? Of heeft het gewoon een technologische oorsprong, die geavanceerdheid?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 11 september 2009 om 13:15.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be