![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem; ik vind Down een beter een excuus dan "we zijn onvoorzichtig geweest en we willen nog geen kind". (waarmee ik niet wil gezegd hebben tegen abortus te zijn, dat staat daar los van) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het recht op abortus gelukkig wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) Er nog steeds kinderen met het syndroom van Down geboren worden, zonder dat men dit tijdens de zwangerschap wist. Prenatale screening is niet verplicht en gebeurt in eerste instantie op basis van een combinatietest of tripletest waarvan de uitslag zuiver een kansberekening is. Enkel bij een verhoogd risico wordt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie aanbevolen, die dan uitsluitsel moet brengen. Mensen die geen prenatale screening laten doen, of geen verhoogd riscio hebben bij de eerste screening, kunnen alsnog een kind met het syndroom van Down krijgen. Van een vrijwillige keuze kan je dan in ieder geval niet spreken. Iedereen verplichten een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten ondergaan, kost onze samenleving ook een heleboel geld om in jouw termen te spreken. En dan zwijg ik nog over de risico's die daaraan verbonden zijn, die een verplichting sowieso onaanvaardbaar maakt. 2) Ouders ten vroegste rond 12 weken zwangerschap (en vaak pas later) te weten kunnen komen dat ze een kind met het syndroom van Down gaan krijgen. Dat maakt de keuze voor abortus - zeker voor de moeder - allesbehalve makkelijk. Hen extra onder druk zetten door hen te verplichten op te draaien voor alle kosten als ze om welke reden dan ook geen abortus willen laten doen, is dan ook zonder meer een bewijs van een gebrek aan empathie. Zegt de term "solidariteit" jou iets? Laatst gewijzigd door Edina : 11 september 2009 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() We kunnen het misschien nog even hebben over Islamitische ouders: mogen zij hun foetus met Down laten aborteren? Voila, nu hebben we alle verplichte onderwerpen op dit forum gehad en kunnen we terugkeren naar de essentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Keuzes maken heeft zijn gevolgen. Als je met die gevolgen niet kan leven, dan moet je in de eerste plaats die keuze niet maken. Om een gebrek aan zelfverantwoordelijkheid op te vangen en om keuzes te kunnen maken zonder voor de gevolgen op te moeten draaien, wordt er hier nogal snel "solidariteit" geroepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede wou ik enkel iets aantonen met een voorbeeld uit de beperkte leefwereld van mijn discussiepartner. Anders snapt hij het blijkbaar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Wat is er trouwens humaan aan het laten geboren worden van kinderen waar men van weet dat ze een miserabel leven gaan hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen met down niet. Dus uw verlijking raakt kant nog wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met een kind dat doof zal zijn? Vuilbak? Of gaan we de gemeenschap laten betalen voor tolkuren in het onderwijs, zodat het - mits extra inspanning van de gemeenschap - toch een normaal leven kan opbouwen? Of moeten die ouders dat maar zelf betalen? Ik hoop ten stelligste voor jouw kinderen dat men niks ontdekt tijdens de zwangerschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat de gemeenschap mee moet betalen voor de zorgen voor de kinderen met Down die geboren worden, omdat dat nu eenmaal ons systeem is. We betalen ook mee voor de bypasses van dikkerds, voor de kine van de geblesseerde sportievelingen, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is homofilie is zeer zeker een afwijking. Maar open gerust een ander topic. Hier gaat het over Down. Laatst gewijzigd door vandaele : 11 september 2009 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |