Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 11:50   #161
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De site van de sp.a. mag schrijven wat ze wil: in België is abortus (binnen een bepaalde termijn) toegestaan. Niemand heeft zich ermee te moeien waarom ouders daarvoor kiezen, want dat is hun persoonlijke keuze (eigenlijk juister: de keuze van de moeder). Als we het dan willen hebben over de rechtvaardiging van die keuze, dan vind ik het vermijden van een kind met een ernstige afwijking aan de gezondheid (homoseksualiteit is tot nader order nog steeds geen ziekte, ongeacht wat Gezond Vlaanderen beweert) nog een van de meest te rechtvaardigen redenen.

Idem; ik vind Down een beter een excuus dan "we zijn onvoorzichtig geweest en we willen nog geen kind".

(waarmee ik niet wil gezegd hebben tegen abortus te zijn, dat staat daar los van)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:36   #162
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Het recht op leven bestaat niet.
Het recht om te doden ook niet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:38   #163
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Inderdaad.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:44   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het recht op abortus gelukkig wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 13:43   #165
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ouders die vrijwillig kiezen voor een kind met het syndroom van Down, mogen zelf opdraaien voor de kost ervan.
Ik hoop dat je ervan bewust bent dat:

1) Er nog steeds kinderen met het syndroom van Down geboren worden, zonder dat men dit tijdens de zwangerschap wist. Prenatale screening is niet verplicht en gebeurt in eerste instantie op basis van een combinatietest of tripletest waarvan de uitslag zuiver een kansberekening is. Enkel bij een verhoogd risico wordt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie aanbevolen, die dan uitsluitsel moet brengen. Mensen die geen prenatale screening laten doen, of geen verhoogd riscio hebben bij de eerste screening, kunnen alsnog een kind met het syndroom van Down krijgen. Van een vrijwillige keuze kan je dan in ieder geval niet spreken. Iedereen verplichten een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten ondergaan, kost onze samenleving ook een heleboel geld om in jouw termen te spreken. En dan zwijg ik nog over de risico's die daaraan verbonden zijn, die een verplichting sowieso onaanvaardbaar maakt.

2) Ouders ten vroegste rond 12 weken zwangerschap (en vaak pas later) te weten kunnen komen dat ze een kind met het syndroom van Down gaan krijgen. Dat maakt de keuze voor abortus - zeker voor de moeder - allesbehalve makkelijk. Hen extra onder druk zetten door hen te verplichten op te draaien voor alle kosten als ze om welke reden dan ook geen abortus willen laten doen, is dan ook zonder meer een bewijs van een gebrek aan empathie.

Zegt de term "solidariteit" jou iets?

Laatst gewijzigd door Edina : 11 september 2009 om 13:50.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 13:59   #166
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Beste raf,

dat is wel walgelijk. Stel dat binnen x jaar de geaardheid van een kind kan bepaald worden tijdens de zwangerschap. Is het dan ook gerechtvaardigd om kinderen met homosexuele geaardheid te aborteren door bvb. homofoben?
For fuck's sake, jullie slagen er zelfs in een topic over Down om te draaien naar homofobie
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:08   #167
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
For fuck's sake, jullie slagen er zelfs in een topic over Down om te draaien naar homofobie
We kunnen het misschien nog even hebben over Islamitische ouders: mogen zij hun foetus met Down laten aborteren? Voila, nu hebben we alle verplichte onderwerpen op dit forum gehad en kunnen we terugkeren naar de essentie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:19   #168
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik hoop dat je ervan bewust bent dat:

1) Er nog steeds kinderen met het syndroom van Down geboren worden, zonder dat men dit tijdens de zwangerschap wist. Prenatale screening is niet verplicht en gebeurt in eerste instantie op basis van een combinatietest of tripletest waarvan de uitslag zuiver een kansberekening is. Enkel bij een verhoogd risico wordt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie aanbevolen, die dan uitsluitsel moet brengen. Mensen die geen prenatale screening laten doen, of geen verhoogd riscio hebben bij de eerste screening, kunnen alsnog een kind met het syndroom van Down krijgen. Van een vrijwillige keuze kan je dan in ieder geval niet spreken. Iedereen verplichten een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten ondergaan, kost onze samenleving ook een heleboel geld om in jouw termen te spreken. En dan zwijg ik nog over de risico's die daaraan verbonden zijn, die een verplichting sowieso onaanvaardbaar maakt.

2) Ouders ten vroegste rond 12 weken zwangerschap (en vaak pas later) te weten kunnen komen dat ze een kind met het syndroom van Down gaan krijgen. Dat maakt de keuze voor abortus - zeker voor de moeder - allesbehalve makkelijk. Hen extra onder druk zetten door hen te verplichten op te draaien voor alle kosten als ze om welke reden dan ook geen abortus willen laten doen, is dan ook zonder meer een bewijs van een gebrek aan empathie.

Zegt de term "solidariteit" jou iets?
Zegt de term eigenverantwoordelijkheid jou iets?

Keuzes maken heeft zijn gevolgen. Als je met die gevolgen niet kan leven, dan moet je in de eerste plaats die keuze niet maken. Om een gebrek aan zelfverantwoordelijkheid op te vangen en om keuzes te kunnen maken zonder voor de gevolgen op te moeten draaien, wordt er hier nogal snel "solidariteit" geroepen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:21   #169
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ten eerste geef ik met mijn opmerking geen uiting van homofobie.
Ten tweede wou ik enkel iets aantonen met een voorbeeld uit de beperkte leefwereld van mijn discussiepartner. Anders snapt hij het blijkbaar niet.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:21   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Wat is er trouwens humaan aan het laten geboren worden van kinderen waar men van weet dat ze een miserabel leven gaan hebben ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:22   #171
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste geef ik met mijn opmerking geen uiting van homofobie.
Ten tweede wou ik enkel iets aantonen met een voorbeeld uit de beperkte leefwereld van mijn discussiepartner. Anders snapt hij het blijkbaar niet.
Homos zijn niks speciaals. Homofilie is geen afwijking. Homos kunnen perfect functioneren in de maatschappij.

Mensen met down niet. Dus uw verlijking raakt kant nog wal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:26   #172
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zegt de term eigenverantwoordelijkheid jou iets?

Keuzes maken heeft zijn gevolgen. Als je met die gevolgen niet kan leven, dan moet je in de eerste plaats die keuze niet maken. Om een gebrek aan zelfverantwoordelijkheid op te vangen en om keuzes te kunnen maken zonder voor de gevolgen op te moeten draaien, wordt er hier nogal snel "solidariteit" geroepen...
Wat ga je doen met een kind waarvan je weet dat het zal moeten brillen? Houden of niet? Moet de gemeenschap voor die bril helpen betalen (via mutualiteit) of niet? Vanaf hoeveel? -1, -2, -3, -4? Vanaf welke graad gaan we zo een kind wegsmijten?

Wat met een kind dat doof zal zijn? Vuilbak? Of gaan we de gemeenschap laten betalen voor tolkuren in het onderwijs, zodat het - mits extra inspanning van de gemeenschap - toch een normaal leven kan opbouwen? Of moeten die ouders dat maar zelf betalen?

Ik hoop ten stelligste voor jouw kinderen dat men niks ontdekt tijdens de zwangerschap.
Oud 11 september 2009, 14:27   #173
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is er trouwens humaan aan het laten geboren worden van kinderen waar men van weet dat ze een miserabel leven gaan hebben ?
Hoe weet jij dat mensen met Down een miserabel leven hebben?
Oud 11 september 2009, 14:30   #174
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ga je doen met een kind waarvan je weet dat het zal moeten brillen? Houden of niet? Moet de gemeenschap voor die bril helpen betalen (via mutualiteit) of niet? Vanaf hoeveel? -1, -2, -3, -4? Vanaf welke graad gaan we zo een kind wegsmijten?

Wat met een kind dat doof zal zijn? Vuilbak? Of gaan we de gemeenschap laten betalen voor tolkuren in het onderwijs, zodat het - mits extra inspanning van de gemeenschap - toch een normaal leven kan opbouwen? Of moeten die ouders dat maar zelf betalen?

Ik hoop ten stelligste voor jouw kinderen dat men niks ontdekt tijdens de zwangerschap.
Moet ik nu echt het lijstje met gezondheidsproblemen van mensen met het syndroom van down nog eens posten? In tegenstelling tot doven, blinden, mensen met een bril ... kunnen mensen met Down niet zelfstandig leven (de paar uitzonderingen die het onder begeleiding kunnen bevestigen de regel) en lijden aan een spectrum van ernstige medische problemen. De vergelijking met brildragers, homoseksuelen, enz. raakt kant noch wal.

Ik vind wel dat de gemeenschap mee moet betalen voor de zorgen voor de kinderen met Down die geboren worden, omdat dat nu eenmaal ons systeem is. We betalen ook mee voor de bypasses van dikkerds, voor de kine van de geblesseerde sportievelingen, enz.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:33   #175
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Homos zijn niks speciaals. Homofilie is geen afwijking. Homos kunnen perfect functioneren in de maatschappij.
Toch niet. Van bepaalde zaken zijn ze toch noodgedwongen uitgesloten: bloedgeven bvb.

Voor mij is homofilie is zeer zeker een afwijking. Maar open gerust een ander topic. Hier gaat het over Down.

Laatst gewijzigd door vandaele : 11 september 2009 om 14:34.
Oud 11 september 2009, 14:34   #176
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
christelijk miserabilisme?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:36   #177
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
da's dus puntje 1. Ik ga dat even opzij zetten.
Je gaat er nen hoop opzij moeten zetten
Oud 11 september 2009, 14:37   #178
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik nu echt het lijstje met gezondheidsproblemen van mensen met het syndroom van down nog eens posten? In tegenstelling tot doven, blinden, mensen met een bril ... kunnen mensen met Down niet zelfstandig leven (de paar uitzonderingen die het onder begeleiding kunnen bevestigen de regel) en lijden aan een spectrum van ernstige medische problemen. De vergelijking met brildragers, homoseksuelen, enz. raakt kant noch wal.

Ik vind wel dat de gemeenschap mee moet betalen voor de zorgen voor de kinderen met Down die geboren worden, omdat dat nu eenmaal ons systeem is. We betalen ook mee voor de bypasses van dikkerds, voor de kine van de geblesseerde sportievelingen, enz.
Lees dit eens
Oud 11 september 2009, 14:38   #179
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Inderdaad.
zou ie het nu eindelijk doorhebben ?
Oud 11 september 2009, 14:39   #180
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat doe je met mensen met het syndroom van Usher? Kosten die niet teveel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be