![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Jongens, jongens, wat een grenzeloos egoisme hier.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Zelfstandig begeleid wonen zit er voor Kristel niet in. Daarvoor kan ze niet goed genoeg voor zichzelf zorgen ... Natuurlijk word ik er niet jonger op en komt er een dag waarop ik er niet meer zal zijn om voor mijn dochter te zorgen. Dat idee maakt me bang, ik sta er mee op en ga er mee slapen. Kristel staat alvast op een wachtlijst voor crisisopvang, mocht er mij iets overkomen. Van daaruit zou ze dan naar een instelling kunnen." En nog maar eens: ik heb dus nergens gezegd dat ik vind dat ouders bij vaststelling van down moeten aborteren, ik heb gezegd dat dat hun vrije keuze is. Ik kan me voorstellen dat ouders niet voortdurend in de hierboven beschreven angst willen leven. Dat is trouwens geen egoïsme, wel intgendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt willens nillens toch dat 'speeltje' op de wereld te zetten goed wetende dat die persoon in kwestie een vreselijke lijdensweg voor de boeg heeft ?
Wat kan er fout zijn in te grijpen om dat te voorkomen ? Als die persoon nooit geboren zal worden kan hij niet afzien noch zich afvragen waarom hij/zij nu überhaupt geboren moest worden en noch de bedenking maken .... ben blij dat ik leef ondanks die handicap |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EDIT: ik had je wel geQUOTE. Laatst gewijzigd door vandaele : 11 september 2009 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Aan allen in deze draad: merk op dat Bambi als ethische en sociopolitieke filosofie een zeer recent fenomeen is.
Zo was de Romeinse pater familias verplicht om een visueel misvormd kind te doden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je immers net dezelfde vragen stellen of we die mensen niet het licht in de ogen moeten gunnen ( wat immers niet eens aan de orde is maar soit ) Één filmpje trend Le huitième jour en je zou hetzelfde pleiten Laatst gewijzigd door praha : 11 september 2009 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is er een verschil... de vraag is of die discrepantie het dan plots wel 'verantwoord' en of dat te nemen valt als algemene ethiek of moet beoordeeld worden individueel door de moeder die het overweegt.
Maar wie weet.... Leg het me eens gedetailleerd uit... wie weet zie ik het dan wel |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Ohja uitgesloten worden van bloedgeven beinvloedt uw levenskwaliteit :s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
samenhokken kan dus wel, maar is niet zonder risico
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |