![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die kinderen moeten van hun ouders gehoord hebben dat NL kennen heel belangrijk is. In VL zul je nog niet te vlug kleine kinderen vinden die opscheppen dat ze FR spreken. FR kunnen spreken is voor VL jongeren van ondergeschikt/geen belang belang. Zelden zullen hun ouders daarop gehamerd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() en daarom moet België blijven bestaan zekers?
kom nou! |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maja Stropke is een koppig, tegedraads chauvinistich Genteneerke. (beetje volksaard van gentenaars). Dus aan frans leren veegde ik mijn botte.. ![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 september 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() Zeg System ge begint verdimme goed op mijn zenuws te werken hé.
![]() Hoeveel keer heb ik u al duidelijk gemaakt dak geen Limburger van origine ben (dak weet ik ook wel), maar dak er wel al zolang woon en leef en verlimburgst ben. Of wilt ge nie snappen wat ik ermee bedoel: dak een voorliefde voor Limburg heb en het mijn nieuwe thuis is geworden. Dus stop er eens mee mij steeds te verwijten da ik van oorsprong nie uit Limburg kom. Wees verdomme content dat mensen zich willen aanpassen uit vrije keus. Hier in oost-limburg ben ik thuis, ben ik één van hun zei ooit iemand, zekers als ge er zooolang woont. Als ge geen éénheid in de nederlandstalige streken wil tegen de verfransing, verhuis dan naar de walen.
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij, system, bij de gratie Gods, hebben goedgevonden en verstaan bij dezen ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik krijg van Everytime trouwens ook nog een verhuiskaart ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het economische succes van de Vlamingen, een grote meerderheid van de Belgen die het Nederlands als moedertaal heeft, en het harde feit van 23 miljoen Nederlandse taalgenoten in Europa, hebben hier aan bijgedragen. Helaas is dit allemaal onbetekenend zolang de Franstalige politiek partijen hun territoriale claims niet van tafel halen. En zolang deze partijen niet erkennen dat de Franstaligheid van een mens (helaas voor hen) niet genetisch verankerd is. Dat zou pas een omslag zijn die de vergiftigde atmosfeer in Belgie zou kunnen doen opklaren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 september 2009 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 september 2009 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: doordat Nederland en Vlaanderen intensief gingen samenwerken op het gebied van de Nederlandse taal en cultuur, kwam het Nederlands goed uit de verf. Het toont dus maar eens aan hoe belangrijk samenwerking is en welke lessen men hieruit kan trekken als men die samenwerking op oneindig veel andere terreinen uitbreidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanf de oprichting van VTM (1988) en het ontstaan van de grote Nederlandse tv stations. Zijn Vlaanderen en Nederland steeds meer van elkaar vervreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen als je dit erkent, kun je tot samenwerking komen. Het respect voor elkaars anders zijn ,is een begin van samen in een staat leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
germaanse stammen - vlamingen (leunt nauw aan met nederland) - limburgers (leunt nauw aan met nederland) - (zuid-)brabanders (leunt nauw aan met nederland) - luxemburgers (leunt nauw aan met duitsland) romaanse stammen - walen - picardiërs Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 september 2009 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De ouderen in Nederland hebben vaak sympatie voor en tollerantie t.o.v de Belgen /Vlamingen. De jongeren kijken naar de wereld en als de buren lastig doen of haat vertonen ,zoeken ze hun vrienden elders. Het valt me steeds meer op, dat jongeren niets van Belgen moeten hebben en dat de ouderen dit proberen recht te praten. Hoe zit dat in Vlaanderen naar Nederlanders toe? Laatst gewijzigd door Sidharta : 12 september 2009 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
en vlaanderen is zo geen slechte buur als je denkt, maar het mag toch geregeld is aan zichzelf denken zoals de westerschelde. de franstalige politici hebben over de jaren heen al genoeg vlaanderen tegengewerkt daarom zijn de reacties hier ook snel verzuurd als nederland ook tegenwerkt terwijl nederland eigenlijk zou moeten meewerken Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 september 2009 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kunt wel zeggen dat die vermenging vooral in het Westen van Nederland heeft plaatsgevonden en dat de Provincie Friesland nog origineel Fries is gebleven. In Holland nog een sterk vermengd met Zuid Nederlanders en diversen immigranten. Laatst gewijzigd door Sidharta : 12 september 2009 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het Land van Loon vroeger leunde zeker niet aan bij Nederland, eerder bij Luik. Laatst gewijzigd door system : 12 september 2009 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |